Author Topic: Тема за вагони  (Read 101041 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13097
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #440 on: 17.05.2022, 16:55:22 »
Лично аз не виждам никакво съществено предимство на вагоните първа класа. Даже се е случвало много пъти вагоните втора класа да са в по-добро състояние и с климатик, примерно за Петрич като пътувах, и беше с 2 63ки с климатик, втора класа, и първа класа АВ 31-43, без климатик... Да не говорим колко често се случва първокласни, климатизирани вагони да се пускат на пътнически влак.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4430
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #441 on: 17.05.2022, 16:56:13 »
Предимството е, че има по-малко прошляци.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14438
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #442 on: 17.05.2022, 18:35:50 »
Аз пък пътувах до Варна с приятелката началото на май с въпросния влак 2601 и имаше в състава два вагона 1-ва класа, един салон и един купеен, и двата в частта на влака за Варна. Учуди ме че в групата вагони до Букурещ нямаше първа класа. Местата ни бяха в салон вагона 1-ва класа, но питахме дали може да се качим в купейния, беше прясно ремонтиран от сините със завески, калъфки и тн. много хубав, за да може да гледаме през прозореца. Казаха, че няма проблем има места и двата са първа класа. Направи ми впечатление, че повечто хора от салонния първокласен вагон отидоха в тези с купетата, явно са предпочитани за по-дълъг път. Даже по едно време, след Горна до Варна състава остана с 5 вагона, като в 3-те второкласни вагона всичко беше пълно на 100%, в салонния първокласен имаше 5-6 човека  в целия вагон, в купейния първа класа по 3-4 човека в купе. Беше едно хладно дъждовно време и в купейния първокласен беше много по-топло и приятно от салонния. Някои хора дори си доплатиха за първа класа и им писаха добавка, защото във второкласните вагони нямаше никакви места.

Осезаемото предимство е това, че във втора класа може да сте 8 човека в купе, дори правостоящи, а в 1-ва да се ширите по 3-4-ма в купе. Това е идеята на 1-вата класа. Разликата в цената до Варна не знам дали има и 10 лева. Освен това първокласните вагони 40-та серия са къде по-удобни от втора класа 74-та. Друго, че има доста удобни купейни вагони 50-та серия с по 6 места в купе, но вместо до Варна и Бургас често ги виждам все на пътнически влакове, а точно те според мен са най-удобни за дълъг път.
« Last Edit: 17.05.2022, 18:38:24 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13097
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #443 on: 17.05.2022, 19:15:08 »
Ако критерият е ширината на местата, не разбирам тогава защо има вагони 50 серия с 6 места в купе, както и вагони 63 и 44 серия, също с по 1 колона единични и една колона двойни седалки, тоест по три места на ред. Не би ли трябвало те да са първа класа, защо са ги категоризирали като второкласни? Според мен е доста условно кое е първа и кое втора класа. Би трябвало първа класа да има повече екстри - задължително климатик, масички, контакти, бистро, както и стюард с количка. Излиза, че някои състави на ПВ, които се водят винаги втора класа, предлагат повече екстри от 1 класа на БВ. Затова не виждам голям смисъл да давам пари за първа класа.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14438
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #444 on: 17.05.2022, 19:41:37 »
А помните ли че до неотдавна, примерно допреди 10-тина години имаше вагони 40-та или 50-та серия, които бяха с барче в единия край? Например вместо последните 2-3 купета имаше барче с високи столчета и можеше да изпиеш едно кафе, да хапнеш нещо. Имаше кафе, чай, бира сандвичи. Виждал съм такъв на влаковете за Варна, както и Варна-Русе.  Според мен беше много добра идея, и е добре да се помислят там където се пътува повече от 2-3 часа задължително да има такъв вагон с барче. Ако трябва дори може да се помисли при ремонта на купейните вагони някои да се изпълняват така. С барче и детски кът. Ето тук намерих снимки на такъв вагон. Отлична идея, незнайно защо изоставена. Какво им беше на тези барчета, бяха си много удобни и уютни че трябваше да ги спират. Можеше да ремонтират тези вагони, вместо някои други.

http://www.railfaneurope.net/pix/bg/car/restaurant/BRm/An_interior_of_second_class_restaurant_car_04_07_2009.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/bg/car/restaurant/BRm/An_interior_of_second_class_restaurant_car_of_class4_27_11_2010.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/bg/car/restaurant/BRm/An_interior_of_second_class_restaurant_car_104_07_2009.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/bg/car/restaurant/BRm/A_second_class_restaurant_of_class_55_on_central.jpg

Quote
Ако критерият е ширината на местата, не разбирам тогава защо има вагони 50 серия с 6 места в купе, както и вагони 63 и 44 серия, също с по 1 колона единични и една колона двойни седалки, тоест по три места на ред. Не би ли трябвало те да са първа класа, защо са ги категоризирали като второкласни? Според мен е доста условно кое е първа и кое втора класа. Би трябвало първа класа да има повече екстри - задължително климатик, масички, контакти, бистро, както и стюард с количка. Излиза, че някои състави на ПВ, които се водят винаги втора класа, предлагат повече екстри от 1 класа на БВ. Затова не виждам голям смисъл да давам пари за първа класа

Попринцип си прав, но за момента като че ли основното е че в първа класа пътувате по 2-3-ма в купе, а във втора по 8 човека а понякога и правостоящи. Иначе наистина наскоро попаднах на много хубав вагон в състава на ПВ, мисля че 50-та серия, с 6 места, много пирятен интериор и с талиги за 160.

Ако ремонтират тези вагони с барчетата и им монтират климатик, към барчето има детски кът и интернет и ги направят първокласни доста хора биха дали дори повече пари за такива удобства.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Saruman

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 233
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Тема за вагони
« Reply #445 on: 17.05.2022, 21:10:27 »
Ако критерият е ширината на местата, не разбирам тогава защо има вагони 50 серия с 6 места в купе, както и вагони 63 и 44 серия, също с по 1 колона единични и една колона двойни седалки, тоест по три места на ред. Не би ли трябвало те да са първа класа, защо са ги категоризирали като второкласни? Според мен е доста условно кое е първа и кое втора класа. Би трябвало първа класа да има повече екстри - задължително климатик, масички, контакти, бистро, както и стюард с количка. Излиза, че някои състави на ПВ, които се водят винаги втора класа, предлагат повече екстри от 1 класа на БВ. Затова не виждам голям смисъл да давам пари за първа класа.

Б50 с 6 или 8 места в купе, ама купетата са 11, а А50, купетата са 10, а в А40 купетата са 9. Така че разстоянието между сералките си има значение. ;)

Offline Victor_14

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 142
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #446 on: 17.05.2022, 21:19:16 »
Беше нещо такова Ame 19-40
Беше супер мръсно и шумно. Друсаше много повече в сравнение с 63 втора класа


Sent from my iPad using Tapatalk

Offline Victor_14

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 142
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #447 on: 17.05.2022, 21:20:42 »
Странно е че беше боядисан в синьо като модернизираните вагони, но не беше пипан (дори измит)


Sent from my iPad using Tapatalk

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3877
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #448 on: 17.05.2022, 21:59:06 »
Ако критерият е ширината на местата.... Затова не виждам голям смисъл да давам пари за първа класа.

Критерият е точно да дадеш повече пари за да се отделиш от тези, които дават по-малко пари или най-обичат да пътуват за никакви пари.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14438
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #449 on: 17.05.2022, 23:42:07 »
Разбира се, че има критерии за широчина на седалките, на купетата, отстояния и брой седалки в купе или салон. Неслучайно някои вагони, които очевидно са с разположение като 1-ва класа не отговарят за първа. Например купетата са с няколко см. по-тесни, седалката на 3-те места е обща или не се разпъват, като в 1-ва класа.

При тези със 6 места освен широчината на купетата разлика има и в самите седалки. В 1-ва класа се регулират, във втора не, облегалките за главата в 1-ва класа са много по-удобни. Има си международни стандарти, RIC и UIK и ако не отговаря на определени изисквания няма как да е 1-ва класа примерно.

Модернизираните салонни вагони с 2+1 места привидно отговарят на всичко за 1-ва класа, но явно за нещо са се хванали и не са им дали 1-ва, например отстояния между седалките, ергономия на седалките или кой знае какво.
« Last Edit: 17.05.2022, 23:45:55 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4250
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #450 on: 18.05.2022, 10:42:21 »
Васко почти е уцелил - основният критерий за първа класа е дължината на купетата, съответно разстоянието между седалките при безкупейните вагони, както и ширината на седалките. Другите неща като климатик, контакти за лаптопи/телефони, пердета, килими и т.н. отдавна са си нещо обичайно и за втора класа. Например серия 74, независимо че са второкласни, купетата им по дължина отговарят на изискванията за първа класа, само седалките не отговарят. Серия 44 с 2+1 не отговарят за първа класа по разстояние между седалките. Иначе има и много второкласни вагони (не само у нас) с по 6 места в купе, но се вижда, че на един вагон стандартна дължина са сложени десет, вместо девет купета. В общия случай сега не си струва човек да си дава парите за първа класа (може би си заслужава заради това, че там не пътуват циганьори), само за малко по-широки и по-шарени седалки. Сегашната втора класа в Европа е достатъчно удобна и комфортна, разликите с първа са минимални и козметични. Отделно има много трикове и промоции, при които първа класа може да ти излезе по-евтино от втора. Седалките са каквито клиентът, в случая железницата, си ги е поръчал - примерно в прехвалените гръцки вагони унгарско производство, които бяха "забранени" за вътрешно съобщение, и в първа, и във втора класа бяха еднакво гадно твърди, все едно сядаш върху гипс. Чух, че са такива и при най-новия прототип за модернизация на серия 74.
Едно време да, беше силно желателно да се пътува в първа класа. В масовия случай второкласните вагони бяха дряновски, а първокласните - от бившата ГДР, разликата между едното и другото беше като между Чавдарка и Икарус. Аз, когато не бях в гръцкия смесен полски вагон с невалидна първа класа, или си купувах добавка  - беше 70 стотинки за мен, или чаках кондукторът да ми провери билета и после се настанявах там....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14438
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #451 on: 19.06.2022, 10:49:22 »
Брех все едно някой чете тук. Отново се е появил вагон с едно купе бюфет в единия край на влаковете София- Варна през Пловдив. Браво голямо удобство е.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6834
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #452 on: 19.06.2022, 13:29:35 »
Поетапно трябва да се появят и на други влакове, тъй като няма бистра.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 125
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #453 on: 19.06.2022, 13:55:21 »
В около 60 вагона ще обособят едно такова купе  :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14438
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #454 on: 19.06.2022, 13:59:18 »
Браво много е удобно така. Това частни предприемачи ли са или е идея на БДЖ ? 
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6834
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #455 on: 19.06.2022, 14:00:56 »
БДЖ изпълняват императивни указания на Министерство на транспорта, иначе борда на БДЖ Холдинг и изпълнителния директор на пътнически превози ще бъдат уволнени.
« Last Edit: 19.06.2022, 14:07:52 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Bulgaria111

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1464
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #456 on: 19.06.2022, 14:08:47 »
Какви ще са цените в тези бистра и дали ще може да се пътува там, ако няма свободни места никъде другаде? Или последното зависи от началник влака?

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1976
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #457 on: 19.06.2022, 14:19:04 »
Какви ще са цените в тези бистра и дали ще може да се пътува там, ако няма свободни места никъде другаде? Или последното зависи от началник влака?
Нека колегите да кажат, но аз разбирам, че обикновен пътнически вагон (за пример, серия 74) ще се движи с 8 стандартни купета (каквито са си и сега), а деветото ще бъде префасонирано да изпълнява ролята на бюфет. На мястото на седалките ще има кухненски бокс, зареден с разни пакетирани храни, както и хладилна витрина с напитки. Няма да я има и стандартната купейна, плъзгаща врата, както и прозорците около нея. Поне аз това си представих. Един вид, да заприлича на павилион.

edit: Допълвам нещо на шега :). Може да преоборудват 6 стари вагона в нещо като нощен клуб - на мястото на купетата и коридора да се обособи нещо като дансинг, с бар в единия край. Тях да ги пускат по един на БВ 2626, 2627, 3636, 3637, 8626, 8627, в периода от 1 юни до 31 август. За начало, може да направят проба с един вагон, който всяка нощ да пътува в състава на различен влак сред гореизброените. Може пък някои студентски компании да се навият да пътуват така.
« Last Edit: 19.06.2022, 15:04:14 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3877
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #458 on: 19.06.2022, 15:23:03 »

Нека колегите да кажат, но аз разбирам, че обикновен пътнически вагон (за пример, серия 74) ще се движи с 8 стандартни купета (каквито са си и сега), а деветото ще бъде префасонирано да изпълнява ролята на бюфет. На мястото на седалките ще има кухненски бокс, зареден с разни пакетирани храни, както и хладилна витрина с напитки. Няма да я има и стандартната купейна, плъзгаща врата, както и прозорците около нея. Поне аз това си представих. Един вид, да заприлича на павилион.

По-смислено беше просто автомати за самообслужване в коридора, вместо да жертват цяло купе.



edit: Допълвам нещо на шега :). Може да преоборудват 6 стари вагона в нещо като нощен клуб - на мястото на купетата и коридора да се обособи нещо като дансинг, с бар в единия край. Тях да ги пускат по един на БВ 2626, 2627, 3636, 3637, 8626, 8627, в периода от 1 юни до 31 август. За начало, може да направят проба с един вагон, който всяка нощ да пътува в състава на различен влак сред гореизброените. Може пък някои студентски компании да се навият да пътуват така.

Шегата на страна, но такива идеи не са нови, в Европа отдавна се предлагат:
https://www.centralbahn.de/fahrzeugflotte/reisezugwagen/partywagen

Има и трамваи в разни градове из Европа с такива функции. А в Цюрих пътува трамвай-ресторант: https://erlebnistram.ch/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14438
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #459 on: 19.06.2022, 15:40:36 »
Съвсем нормални са си цените. Има сандвичи, кроасани, кафе, чай, бисквити, бира и мезе. На пръв поглед кафемашина, хладилници и печка. Точно вагон 74- та серия. 

Много се зарадвах като го видях. Точно месец по рано няколко поста преди този бях писал колко хубаво би било ако пак има такива вагони с бюфет ако не им е рентабилно цял вагон- ресторант навсякъде и те взеха че наистина пак се появиха :) предишните бяха 50- та серия. Според мен това трябва да го има на всички бързи влакове, а на бившите експреси вагон - ресторант.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР