Author Topic: Сандански, Петрич, Банско  (Read 11112 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15178
    • View Profile
    • Email
Сандански, Петрич, Банско
« on: 07.01.2009, 00:10:22 »
Така например преди време се чудех защо из град Банско има толкова изоставени автобусни спирки, и един местен човек ми обясни, че едно време е имало съвместен градски транспорт с Разлог и Баня-демек една автобусна линия, обикаляща под формата на триъгълник трите селища и спираща на спирки из трите населени места.
Не мисля, че е имало линия като градски транспорт между селищата в Разложката котловина. Спирките в Банско са от линията Автогара Банско-хижа Бъндерица, по която 2 пъти на ден вървеше един ПАЗ. Той наистина спираше из градчето, докато междуселските автобуси си тръгваха от автогарата и тъй като тя е в периферията на Банско, не могат да бъдат окачествени като МГТ.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #1 on: 01.05.2012, 22:58:38 »
Градският транспорт в Сандански е само една линия, от ж.п.гарата до санаториума. Има 6-7 курса дневно и от гарата тръгва след като пристигне влак, затова и не винаги може да се разчита на разписанието. Това беше и причината, единственият път, когато имах желание и време да се повозя, да не се получи - автобусът много закъсня и тръгнах пеша. Поради горната причина, нямам представа как се таксува пътуването. Машината е Ивеко с автоматична врата, интересен факт е плевенската регистрация.
Доколкото придобих впечатления, местните рядко разчитат на тази услуга (може би предимно за/от гарата), въпреки че релефът не е от приятните, но ми направи впечатление, че има и няколко служебни автобуса, които сноват из града.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16373
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #2 on: 08.05.2012, 10:23:53 »
Едно време (последно 2008), беше О 305-ица и си имаше кондукторка... ;) Даже и снимка на автобуса мога да намеря при желание...

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3973
    • View Profile
    • Email
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #3 on: 08.05.2012, 13:08:34 »
И това автобусче си има кондукторка. Билетчето е едно левче. Наистина минава от дъжд на вятър, само когато има влак. Да не говорим, че обслужва само една трета от града. Те санданскалии и влака почти не го ползват, пътуват до Благоевград и София основно с автобуса, въпреки че е доста по-скъпо, в добавка всички автобуси за София продължават да се таралянкат през Владая, вместо по магистралата. БДЖ сами си изгониха пътниците в това направление, вземайки най-различни малоумни решения, които не един път сме коментирали из форума. Затова и   0 305-цата, която в повечето случаи возеше въздух, беше заменена от това микробусче. Много е тясно и неудобно, на всичкото отгоре няма и къде да си сложиш багажа. Никой не пътува с него за работа, защото все още работещите гръцки шивашки цехове, които са в посока гарата, си имат точно въпросните служебни автобуси за разкарване на работничките. Вярно е, че градът не е голям, но е тесен и дълъг, с много кофти релеф. Резултатът е такситата, стрижещи на доста високи цени - от левче на километър нагоре, но практически всяко хващане на такси струва минимум четири лева. Сандански си има и МОЛ, по-точно пародия на МОЛ, който седи абсолютно, ама абсолютно празен. На цели четири километра на юг, посред село, има Техномаркет Европа...Съсипаха плаца на автогарата, за да направят Била, а на мястото на модернизирания завод за превързочни материали строят Кауфланд. Практически единственото печелившо нещо сега в града са хотелите - проститутници, в които идват да "припечелят" от гърците момичета от цял Чалгаристан, основно студентки.....

А навремето имаше цели ДЕВЕТ градски и крайградски линии, като най-натоварена беше двойката, точно по маршрута на микробусчето, само че сутрин от 4.30 до 12 вечерта на интервал между четири и седем минути, а автобусите бяха само съчленени и почти винаги претъпкани. По подобен маршрут, но през Спартак и до пл. Грамос пътуваше автобус 3, линии 1 и 9 обслужваха южната част - околовръстното, пазара, градският парк, ВЕЦ Сандански, новите ж.к-та, като всичко беше от/до гарата. Отделно имаше линии 4, 5, 6, 7 и 8, които, доста начесто, пътуваха до околните села - Лешница, Поленица, Лиляново, Вълково, Струма, Лебница...Като до Вълково и Струма/Лебница –линии 7 и 8 -автобусите бяха съчленени, останалият градски транспорт беше със швепсове Чавдар В 13-20 и тук-там 11Г5. Сега до тези села има по едно микробусче сутрин и вечер и това е.....Единствената дума, която се сещам за ДАП Сандански през ония години е катили - пускаха съчленените автобуси за селата, дори при пътуване един час-40 километра, в дните, когато я има пет човека на кръст, я не, а по празниците, когато от влаковете се изсипваше сума ти народ, вземе че дойде едно ПАЗ-че и познайте какво става вътре. В другата тема казах и за подарения Санос С314 от Струмица, на който за няма три-четири години му разкатаха майката от некадърна поддръжка.

Като сме почнали, да кажа и за Петрич - за разлика от Сандански, там имаше три двойни крушообразни обиколни линии, всички с крайна и начална спирка гарата - води се че е в града, но е в самия му край, на майната си. Общо бяха 6 номера, като две обикаля обратно на едно, четири на три и щест на пет, но по всички се движеше само по един 11Г5, който не се знаеше кога ще дойде и изпускането на влака беше нещо обичайно. Нямаше редовен транспорт, като в Сандански. А Петрич и тогава беше по-голям, и сега е. Имаше няколко Икаруса 280, втора ръка от София, но те пътуваха само за селата, никога в града.
« Last Edit: 08.05.2012, 13:11:19 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3973
    • View Profile
    • Email
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #4 on: 08.05.2012, 13:26:56 »
Ето схемата на Сандански от най-добрите и години:

Линия 1: Гарата - Пром. Зона - бул. Свобода - бул. Тодор Каблешков (това е улицата с две платна между светофара и околовръстното) - бул. Стефан Стамболов (околовръстното) - Пазара - Болницата - Парка - ВЕЦ Сандански.

Линия 2: Гарата - Пром. Зона - Бул. Свобода - Центъра - Културен Дом - Нов Санаториум - или сегашната линия на микробусчето. До 1979-та автобусите минават по главната улица, но от тогава тя е пешеходна зона, забранена за движение.

Линия 3: Гарата - Пром. Зона - ж.к. Спартак - Бул. Свобода - Центъра - Културен дом - пл. Грамос (най-северната част на града, над Санаториума)

Линия 4: ГУМ (Центъра) - с. Лешница

Линия 5: Гарата - Пром. Зона - бул. Тодор Кабешков - Околовръстното - Пазара  - с. Поленица
Линия 6: Гарата - Пром. Зона - бул. Каблешков - Автогара - Околовръстното - Пазара - Парка - Болницата - ВЕЦ Сандански - с. Лиляново
Линия 7. Нов Санаториум - по маршрута на двойката до изхода за София/Кулата - с. Вълково
Линия 8. Нов Санаториум - по маршрута на двойката до изхода за София/Кулата - с. Струма - с. Лебница
Линия 9. Гарата - Пром. Зона - ЗПМ - ж.к. Изток - Околовръстното - Пазара

Линии 2, 7 и 8 бяха със съчленени автобуси. Сега съществува само двойката, с 6-7 курса на ден на въпросното микробусче.

Тогава, между другото, в Сандански нямаше нито един светофар, този на кръстовището Свобода/Каблешков, го монтираха преди 3-4 години. А в Петрич си имаше на 3-4 места, на Автогарата и по пътя за Сандански и София. Сега Петрич няма автогара, събориха я, на нейно място щяха да строят Мол, ама проектът пропадна, а селските автобуси спират на гарата, която, както ви казах, е на майната си.
« Last Edit: 08.05.2012, 13:30:39 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #5 on: 08.05.2012, 13:46:47 »
...Отделно имаше линии 4, 5, 6, 7 и 8, които, доста начесто, пътуваха до околните села - Лешница, Поленица, Лиляново, Вълково, Струма, Лебница...Като до Вълково и Струма/Лебница –линии 7 и 8 -автобусите бяха съчленени, останалият градски транспорт беше със швепсове Чавдар В 13-20 и тук-там 11Г5...
До тези села в момента пътуват бусчета МВ0309, като на приложената снимка (от http://bazar.bg/%D0%BE%D0%B1%D1%8F%D0%B2%D0%B0%E2%80%933513829/mercedes-0309) Лично аз за първи път виждам толкова много такива бусчета строени едно до друго - около 10-ина броя имаше паркирани встрани от автогарата до реката.
Малко оффтопик - рисуваш доста неприятна картинка, но аз останах с прекрасни впечатления от развитието на града. Беше фрашкано с туристи и то предимно млади двойки с малки деца. За мое огромно учудване, нито веднъж не чух гръцка реч, макар пред заведения и разни магазини да имаше изкарани меньота, реклами и т.н. на гръцки. За сметка на това неведнъж срещнах руснаци, сърби и македонци. При такъв туристически поток, не виждам нищо притеснително за развитието на градчето. Медика АД е най-добре развиващото се фармацевтично предприятие в последните 5 години в България (имам личен поглед върху бранша), това че са зарязали някакъв стар (уж модернизиран цех) е въпрос на политика, защото в последните 10-ина години и особено след започването на процедура по присъединяване към ЕС започнаха да се внедряват нови (жестоки) изисквания към производството на лекарства и санитария в България, затова Медика построи няколко нови сгради и премести производството в тях - http://www.medica.bg/?p=history
« Last Edit: 08.05.2012, 13:48:30 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3973
    • View Profile
    • Email
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #6 on: 08.05.2012, 15:18:38 »
....Де и санданскалии да мислеха така.....Вярно, че е пълно с туристи, има много сърби и македонци, но голяма част и от едните, и от другите, всъщност са албанци. Имаше наистина един доста перспективен период, но сега за съжаление не е така. Младите хора изпобягаха по София, по Гърция, братовчед ми почти 10 години беше сервитьор по заведенията и е имало моменти, когато след смяна се е прибирал с по 300-400 допълнително от бакшиши.  Ама сега нъцки - работи лятото на морето, зимата на Банско. 2/3 от гръцките цехове ги затвориха. Мъжът на братовчедка ми пък ако не бачкаше в Гърция, да са затънали в мизерия тотално....Има едно предприятие за метални изделия, което пласира пейки, кошчета за боклук и т.н., из цялата страна - например в метрото. Плюс Медика АД. И това е всичко. Остава само отчасти балнеотуризма и най-вече проститутиндустрията.....Нищо, че в хотел Свети Никола стаята струва 100 евро на вечер.Автобусчетата за селата вече тръгват точно оттам - в страни от автогарата до реката. Сега не са и нужни по-големи. Иначе "домуват" на плаца на отдавна закритата казарма.

А навремето имаше дори магазин "Млад Техник", който, за разлика от софийския на Мария Луиза, където ж.п. моделчетата свършваха за отрицателно време, винаги беше доста добре зареден. Чичо ми, дето хал-хабер си няма от моделизъм, иначе е енергетик, един път каза "Какъв е тоя Млад техник, дето в него има само детски играчки?"

А, направиха ремонт на автогарата, макар че не го довършиха. Преди него, докъм 2005-та, там все едно бомба беше паднала...Сандански винаги се е гордял с най-скапания ДАП в България - ходил съм къде ли не, ама такова чудо никъде нямаше. През 70-те са съсипали два Икаруса 266, през 80-те знам за въпросния Санос, а след промените нямам думи. Мои съученици ходеха в Мелник, аз не отидох с тях, понеже преди това съм бил поне 10 пъти и още с връщането ме почнаха "Мама му стара, рейсът закъсня и си изтървахме влака, та трябваше да спим още една вечер, и какви са тия вашите автобуси, които все едно ще се разглобят на части в движение?". Наистина автобусите бяха баш такива, а само билетите скъпи. Случваше се и рейс да спре насред пътя развален или останал без нафта.....Тогава нямаше масово ДжиЕсЕм-и и шофьорът единствено можеше да спре кола, която да я помоли да предаде на автогарата за проблема.Точно като БДЖ в момента....
« Last Edit: 08.05.2012, 15:29:04 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14206
    • View Profile
    • Email
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #7 on: 14.05.2012, 13:02:50 »
Да благодарим на IKAR отново за предоставената интересна информация, и жалко за градския транспорт в Сандански. Помня през 90-те че имаше и Чавдар 11Г5,а до Мелник съм пътувал с 11М4.

Що за ДАП ще да е това в момента, който разполага само с 10-тина малки автобусчета, направо бусчета за град с толкова туристи, какво падение само от съчленени автобуси на бусчета. Иначе в Петрич в момента има ли градски транспорт от гарата до центъра поне, защото скоро мисля да посетя и този град и хижа Беласица.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3973
    • View Profile
    • Email
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #8 on: 27.06.2012, 13:43:59 »
Да благодарим на IKAR отново за предоставената интересна информация, и жалко за градския транспорт в Сандански. Помня през 90-те че имаше и Чавдар 11Г5,а до Мелник съм пътувал с 11М4.

Що за ДАП ще да е това в момента, който разполага само с 10-тина малки автобусчета, направо бусчета за град с толкова туристи, какво падение само от съчленени автобуси на бусчета. Иначе в Петрич в момента има ли градски транспорт от гарата до центъра поне, защото скоро мисля да посетя и този град и хижа Беласица.

Не е никакъв ДАП, ами т.нар. сдружение на частните превозвачи Сандански-5 или дребни фирмички с по едно-две, до няколко микробусчета и общо няма и десет големи междуградски автобуси-стари сетри и една нова Темса Сафари, с които покриват линиите до Благоевград и София, плюс екскурзии до Гърция. До селата са само микробусчетата. Всичко домува на плаца на отдавна закритата казарма. Обединени са в нещо като миниконсорциум, за да могат да покрият изискванията за спечелване на конкурса за линиите. Има и още една фирма - Руми, която държи много курсове до селата и микробусчето до гарата, Мерцедесът 0 305 беше на нея. Шефът и е стар партиен кадър, в момента също общински съветник и председател на Транспортната комисия в общината, но този човек през 90-те първи пусна малко по-читави частни автобусчета за селата, спасявайки поне отчасти хората от тормоза на ДАП-а, който беше в ужасно състояние, само вдигаха цените и рязаха курсове. При Румен Пачов дори билетите бяха по-евтини, както и тези за Икарусите София-Катунци, които след Сандански си се ползваха направо като селски рейсове, в т.ч. и от мен.

ДАП-ът през 2001-ва беше купен от Пътнически Превози Благоевград, с двата гаража - Сандански и Катунци. Катунският беше ликвидиран веднага, заедно с връзката за влаковете на Кулата, а от Сандански всички що-годе читави автобуси бяха събрани - 11М4 и В14-20, оставиха само Шкодите 11М3 и един 11Г5 за линията до гарата. Но това не трая дълго, понеже още след няма и година се пуснаха конкурси за линиите и Сдружението плюс Руми просто за секунди изритаха чавдарките.

В Петрич няма никакъв транспорт, отиването до гарата, където бомба е паднала, съответно до новата автогара, става или пеша или с таксита, също скъпи като в Сандански.
« Last Edit: 27.06.2012, 14:17:20 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2801
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #9 on: 27.06.2012, 19:47:08 »
Интересно. За пръв път научавам, че "Пътнически Превози" са закупили ДАП Сандански. Значи възможността в Благоевград към момента да има автобуси от Сандански е напълно реална.

Около 2002-2003 по някой от Икарусите в Благоевград можеше да се видят надписи от рода на "Пирин бус", възможно е да има някаква връзка с горното.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3973
    • View Profile
    • Email
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #10 on: 28.06.2012, 12:31:40 »
Абсолютно реална е. Защото Сандански имаше бая бройки 11М4, които след приватизация изчезнаха всичките. Нищо чудно някои от все още наличните в Благоевград да са от цапардосаните от Сандански. Същото се отнася и за съчленените В14-20, които имаха абсолютно същата съдба - в Сандански останаха само Шкодите 11М3 и един 11Г5.....

ДАП Сандански съществуваше до 1989-та г., когато, при едно от многобройните преструктурирания стана ДАФ Пирин Експрес, но не самостоятелна фирма, а клон на ДАФ Пирин Експрес - Благоевград. По същия начин Разложкото автостопанство е присъединено към Благоевградския Пирин Експрес. Петричкият ДАП си остана отделен и беше кръстен ДФ Транс-Юг. До разтурянето му беше в доста по-добро състояние от този в Сандански. Та може би още тогава са прехвърляни автобуси от Сандански в Благоевград. През 1990-та Сандански отново беше отделено в отделна фирма - ДФ Старт Мобил, съответно Разложкото автостопанство става Пирин Транс. И до купуването му през 2001-ва от ПП Благоевград това беше най-скапаният ДАП в България. Ходил съм къде ли не, но такава свинщина никъде не съм виждал. Автогарата - все едно бомба е паднала, прогресивно рязаха курсове и вдигаха цени до безобразие, а ръководителката-движение беше такава борбена жена, че налиташе на бой на шофьорите и кондукторите на частните автобуси, които спираха на автогарата напълно легално, с разрешение от общината. Заради въпросните побоища имаше един период, когато автобусите за София тръгваха от четири места - една фирма от Австрийския хотел, втора от Културния дом, трета от Новия санаториум, четвърта от Автогарата......

Въпросните Икаруси не са от Сандански, защото ДАП-ът нямаше такива, имаха само в Петрич няколко съчленени 280, бракувани от София, които обикаляха по селата, в т.ч. и по баирести линии. В Сандански са имали два крайградски Икаруса 266 през 70-те, които не доживяват до 1980-та - съсипани са преждевременно. Оттам насетне за Сандански Икаруси не са разпределяни.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2801
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #11 on: 01.10.2012, 22:00:53 »
Преди време стана въпрос за Сандански. Нямам представа дали назад в темата са публикувани разписания на обществения транспорт, затова публикувам разписание на линия №2 и някой междуселищни линии. Може да се окажат полезни за някой, решил да посети Сандански.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14206
    • View Profile
    • Email
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #12 on: 08.09.2014, 22:07:12 »

Линии 2, 7 и 8 бяха със съчленени автобуси. Сега съществува само двойката, с 6-7 курса на ден на въпросното микробусче.


Актуално ли е още това за автобусна линия 2-ка, съществува ли още? Мисля да се поразходя до Сандански другата седмица като захлади малко, че там са адски жеги. Значи от гарата до центъра се движи 2-ката само? Много ли е пеша от гарата? Препоръчаха ми да ида и до съседното село Поленица, откъдето имало страхотна гледка към целия град, до там движи ли се автобуса и от коя спирка се хваща ако го има?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3973
    • View Profile
    • Email
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #13 on: 09.09.2014, 11:19:46 »
Да, само че е "маршрутка" - едно разнебитено жълто микробусче Ивеко....Движи се само когато има влак, плюс по един курс сутрин и вечер за работниците. За центъра слизаш на спирка "Културен дом". Пеша не става, далече е, три километра са само от гарата до началото на града, оттам до центъра са поне още два. Другата възможност е с такси, а там са едни от най-скъпите таксита в България, без да броим курортите - левче-лев и двайсет на километър, от гарата до града е минимум 4 лева, а може и 5 да ти вземат. За Поленица е вярно, но според мен не си заслужава да се ходи само заради това, а друго за зяпане няма. Рейс има от автогарата, но е доста нарядко, 3-4 пъти дневно, сутрин, обед и вечер.....

Другото сравнително успокоително е, че международният влак, който се таксуваше като БВЗР, вече е по цени като за нормален БВ, хубаво, че се усетиха, иначе ако човек пътува без намаление, като се лепне и едното левче за мара-шутката, билетът ставаше по-скъп от автобуса, който те плясва директно на автогарата, почти до центъра......Всички останали влакове, то това не е от сега, са си направо пътнически.....
« Last Edit: 09.09.2014, 13:29:41 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2723
    • View Profile
    • Email
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #14 on: 16.06.2015, 21:13:00 »
Множество от различни модели автобуси "Чавдар", спрели на автогарата в Сандански,втората половина на 70-те години: http://www.delcampe.net/page/item/id,318228420,var,Bulgaria-Sandanski-the-Bus-Station-1987,language,E.html
Обърнете внимание на текстът от другата страна на картичката :)
« Last Edit: 17.06.2015, 18:55:10 by София 100 »
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3973
    • View Profile
    • Email
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #15 on: 17.06.2015, 10:46:38 »
Не е 87-а, а много преди това, по-вероятно снимката е от 77-а. През 87-а Сандански изглеждаше по коренно различен начин, много от новите сгради, които бяха построени през 80-те, на снимката липсват, например Австрийският хотел, новият санаториум, ГУМ и т.н.,  освен това през този период вече  автобуси М81 и Шкода РТО нямаше...11Г5-цата е с бели врати, което автоматично означава, че е произведена преди 1980-та. През 87-а автобусите вече бяха само 11М3, 11М4, 11Г5, В13-20 и В14-20...Да не говорим колко са малко автобусите на паркинга, през 80-те перманентно толкова беше наблъскан с рейсове, че нямаше къде игла да падне.......Виждам и багажници по покривите, автобусите от 80-те вече бяха без, а на по-старите още преди 85-та г. бяха демонтирани.
« Last Edit: 17.06.2015, 10:55:21 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14206
    • View Profile
    • Email
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #16 on: 17.06.2015, 11:07:42 »
По-скоро жената си е купила стара неактуална картичка. Снимката е готина иначе, кой знае сега каква пустош е точно там, а прави ли ви впечатление в текста на картичката пише че има страшно много народ. Иначе и тогава също са плюели, което за някои хора си е типична черта-квартирата била със северно изложение, лудница било не знам какво. Аз като отида някъде в друг град ако не ми хареса квартирата или търся друга, или пък давам 3- пъти повече пари за хотел. Сега като се замисля може едно време толкова много народ наистина да е имало, че да е нямало и свободни квартири и хотелски стаи, а сега още от гарата по морето например те посрещат сума ти оферти за квартири,  в Сандански не знам дали също правят така сега.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3973
    • View Profile
    • Email
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #17 on: 17.06.2015, 11:43:30 »
Иво, всичко, което е написала жената, е напълно вярно. И лудница си беше, и народ си имаше наистина, и с квартирите положението беше страшно....Голям проблем беше да се намери квартира дълогосрочно, за краткосрочно с цел почивка да не говорим........А за карта за санаториумите няма да коментирам как трябваше да целуваш профсъюзните деятели по гъза, че да успееш да се вредиш, за картите за море пък да не говорим.........трябваха си много яки връзки...Аз за 10 години живот през "онова" време ме заведоха на море един-единствен път и то с триста зора, на магия, майка ми едвам успя да се примоли да и дадат карта......Процедурите - санаториумите и "баните" обслужваха с предимство почиващите при тях, а на много места външни хора въобще нямаха достъп..............И наистина такива бяха квартирите - гадни, мръсни, неподдържани, без топла вода, с една мивка и един общ отвратителен нуждник за 5-6 квартири........На мен първите седем години от живота ми минаха по този начин - в една стая, от едната страна моето легло, срещу мен това на родителите ми, в която се правеше всичко накуп - в нея беше и хладилника, и печката, и библиотеката, и масата за хранене, помещение с мивка за целия етаж, също и един няма да казвам какъв кенеф за още три семейства, заедно с нас.....Плътно до 7-ата си година ходех до тоалетна в гърне директно в стаята, къпеха ме или в коритото, или майка ми ме водеше със себе си на банята зад театър София, или баща ми на душовете в неговата работа......При същото дередже се роди и брат ми, освен това баба ми беше също регистрирана на този адрес и въпреки това изключително трудно ни дадоха апартамент, при това двустаен, крайно недостатъчен за нуждите на четиричленно семейство....Нямаше като сега квартири-обзаведени апартаменти с всичко необходимо, защото нямаше кой да ги даде.............беше забранено едно семейство да притежава повече от един апартамент, и примерно, ако се жениш и вече имаш апартамент, а бъдещата ти жена също има, държавата ви задължаваше единия да го продадете на определена от нея цена........А почивка на хотел - това да не ти е филма "С деца на море" - а иди тогава наеми стая в Австрийския или в Гранд Хотел Варна примерно, дори и да имаш пари - обикновено перманентно нямаха свободни стаи, понеже чужденците бяха с предимство, след тях командированите, а за нас не оставаше нищо, освен ако не кихнеш тлъста сума под масата на рецепциониста.......Така че, спри се вече с тия глупости колко хубаво е било едно време, че наистина взе да става байгън.
« Last Edit: 17.06.2015, 11:47:30 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2801
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #18 on: 09.09.2016, 20:32:48 »
Петрич: 4 нови автобусни линии в Петрич, 1,20 лева таван на такситата

Quote
С решение от днес съветниците допълниха с нови автобусни линии съществуващата в община Петрич транспортна схема и измениха маршрутни разписания в дните на изпълнение и часовете на тръгване.

Четири са новите автобусни линии, които влизат в сила:
Петрич – с. Камена,
Петрич – с. Рупите – с. Старчево – с. Кърналово,
Петрич – с. Първомай,
Петрич – с. Гега,
Петрич – с. Кромидово.


Променени бяха часовете на тръгване и разписанията на други шест автобусни линии. Корекциите са направени след подробен анализ на комисия от експерти, в състава на която влизат представители на Областно пътно управление, ИА „Автомобилна администрация”, Сдружението на автобусните превозвачи в България, както и служители на Общинската администрация и Общинския съвет.

Отделно от това със заповед на кмета Димитър Бръчков са проведени разговори с кметовете на населени места в общината и собственици на фирмите превозвачи. От тях са постъпили и повечето предложения за промени по досегашната транспортна схема, уточни общинският съветник Георги Ангелски.

От трибуната на местния парламент той посочи и парадокси, касаещи съществуващи практически автобусни линии досега, за които при засичане на пътникопотока се установява, че са нерентабилни. Като фрапиращ пример беше приведена линията Петрич – с. Яково, изпълнявана два пъти ежедневно по разписанията на общинската транспортна схема, която е от 2000 година.

С поправките от днес най-динамичната като пътникопоток автобусна линия, Петрич – с. Габрене, ще продължи да се изпълнява на всеки кръгъл час през делничните дни, но влиза в нови часове на тръгване през почивните дни събота и неделя – през час от автогарата в града и от последна спирка.

На извънредното заседание днес съветниците определиха минималните и максимални цени за таксиметрови услуги в община Петрич. С влизане в сила на решението се определят – дневна тарифа 0,72 лв. минимална цена, 1,20 лв. максимална цена, 0,90 лв. минимална цена за таксиметров превоз нощна тарифа и 1,50 лв. максимална цена за нощна тарифа.

Прието беше предложението за определяне на броя таксиметрови автомобили - 110, които да работят на територията на общината, като едно физическо или юридическо лице не може да има повече от 10 таксиметрови автомобила.

С решение от сесията днес, по предложение на кмета Димитър Бръчков, община Петрич ще се включи като съучредител на Европейска група за териториално сътрудничество през месец септември 2016 г.

Участието на общината ще доведе до създаване на допълнителни възможности за увеличаване потенциала за развитие и чрез директно кандидатстване по проекти в Брюксел. Седалището на новоучредената Европейска група за териториално сътрудничество ще бъде в град Солун.

Инфомрежа.

Също важна новина: От 15 август официално е разрешено на петричките фирми, пътуващи по маршрута София - Петрич да спират на автогара Благоевград. Става въпрос за курсовете в 13:00, 14:00 и 16:00 от София. Повече информация - линк - regiona.bg.

Offline ivpetrich_89

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #19 on: 20.03.2017, 08:25:11 »
Здравейте, нов съм във форума и искам да попитам за информация и най-вече архивни снимки относно градския транспорт в град Петрич - чувал съм, че някога е имало такъв, но не мога да събера достатъчно информация и снимки по темата, даже от роднини и съграждани. Затова питам тук в този форум. Ще се радвам да се намери някоя снимка. Съжалявам ако е питано преди.