Author Topic: Сандански, Петрич, Банско  (Read 11111 times)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3973
    • View Profile
    • Email
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #40 on: 11.06.2019, 01:15:15 »
Да но тогава 1996-7-ма ситуацията беше друга, държавата беше пред фалит и може да са имали пари да поддържат само една единствена линия. Сега ситуацията е съвсем друга, пари има, по-лесно се купуват нови автобуси, има възможности дори за безвъзмездно финансиране.

А тия години, 95, 96, 97-ма единствената линия с какво се е обслужвала? Залагам най-вероятно да е било с аквариум или 11г5-ца. Точно някъде 95-та си спомням че съм ходил на ученическа екскурзия до Сандански и много ме впечатли парка и колко много народ , млади хора и деца имаше, спомням си че тогава в района на парка съм виждал 11Г5-ца. Една колежка от Сандански пък която от точно тия години е в София, казва че началото на 90-те помни точно аквариуми в Сандански ама повече по линиите за селата. Каза че Икарус не помни да е имало.
Вярно е. От 1987-а въпросната линия -двойката - беше изцяло на съчленени в 14-20, на всеки пет минути, целодневно. Преди това бяха В13-20 - швепсове и бяло-червени. Линиите до Вълково (7) и Лебница( 8 ) също бяха със съчленени, останалите бяха смесено В13-20 и 11Г5. Но всичките напълно редовни. Съчленените Чавдари пътуваха редовно по селата, навсякъде, с изключение на там, където имаше много завои и не можеха да се справят. Разправял съм ви как небезизвестните "футболисти" Димитър Бербатов и Георги Бижев ядоха кьотек от моя милост в един такъв, понеже запалиха цигари вътре и щяха да го подпалят. Като дойде гадната луканова зима на 90-та, орязаха междуселските линии, но градският транспорт остана да си върви редовно....Така си остана до есента на 92-ра, идването на Любен Беров, когато спряха абсолютно всички градски линии, тези до близките села ги оставиха по три курса дневно, а двойката остана да се движи само когато има влак. Остана около година със съчленените, после мина на 11Г5, до фалита на ДАП-а в края на 2000-та. После частната фирма остави около две години 11Г5, след което докараха един 0 305 и един МАН СЛ202, които се редуваха, но пак само когато има влак, към 2009-та ги смениха с едно жълто микробусче Ивеко, а сега има някакво бяло...Имаше кондуктор, сега май вече няма....Икаруси никога не е имало - всъщност два 266, които са ги съсипали за нула време още в началото на 80-те. В Петрич - да, имаше един бивш софийски - някъде 76ти набор, с белите дръжки и вече съсипан в станкето, но той въртеше само по селата, в града имаше три чифта обиколни градски линии, обслужвани през час с по един 11Г5, но пък селските линии бяха просто много начесто...
http://bulgaria.domino.bg/sandanski/eng/04-02-01.htm
Ето едно старо разписание от края на 2000-та, когато ДАП-а фалира, изцяло неактуално е, всичко е още по-нарядко, повечето от тези линии са отдавна закрити.....

Това също е старо и неактуално....
https://avtogarasandanski.wordpress.com/

Въобще в Сандански от повече от 25 години може да се разчита на всичко - има си магазини, евтини хотели, лекари, зъболекари, заведения, но не и на автобус.....На автогарата плътно до ремонта и през 2005-та все едно бомба беше паднала, въпросният ремонт не я спаси от предписанието на "Автомобилна администрация" за закриване....На бившия паркинг за автобусите направиха "Била". Сега за новата ползват терен на бившите казарми, общината 10 години не искаше да го предостави.....
« Last Edit: 11.06.2019, 02:14:14 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2800
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #41 on: 11.06.2019, 02:51:25 »
Наистина в Сандански са много скъпи такситата, за което разбира се също няма обективни причини!
Изобщо моето мнение, че на това общество (в България) не му се живее заедно! Не му се прави нищо, което е свързано с някаква организация! Наличието на нормален градски транспорт е част от тези минимални усилия ная местно ниво, хората да организират живота си заедно.

Не си прав - таксиметровите услуги в повечето нормални държави се приемат за лукс - т.е. говорим за наличие на приемливо ниво на съществуващ обществен транспорт + таксиметрови услуги, чиято цена е значително по-висока от тази на обществения транспорт. Аналогично, при град от ранга на Сандански (с къси разстояния и малък брой на населението) е съвсем нормално цената на таксиметровите услуги да е висока. Проблемът в случая вероятно се отнася до липсата на съществуващ адекватен обществен транспорт, поради което жителите са принудени да използват предимно лични автомобили, което се отразява пряко на цената на таксиметровите услуги (малко пътници = висока цена) и индиректно на обществения транспорт (отново малък брой курсове => липса на себестойност при изпълнение на множество курсове - т.е. превозвачите работят на загуба).

За високата цена на таксиметровите превози в Сандански не трябва да се подминава и фактът, че градът се намира в близост до гръцката граница и има немалък поток от чуждестранни туристи, поради което цените се "надуват" съвсем целенасочено. За сравнение, в Благоевград например, цените на таксиметровите услуги са значително по-ниски спрямо Сандански, дори съпоставими и по-ниски с цената на обществения транспорт през деня.

Що се отнася до таксиметровите услуги, съвсем нормална е практиката късо разстояние - висока цена, при условие че таксиметровите компании предлагат качествена услуга със съвременни автомобили за съответната цена на километър. Но последното май не е съвсем валидно за Сандански, поради наличието на големия брой туристи, което е в ущърб най-вече на местното население.

Но за състоянието на обществото днес си прав, подкрепям мнението ти. И тук не говорим само за обществен транспорт - проблемите на местно ниво са много по-големи.
« Last Edit: 11.06.2019, 02:56:01 by Sixkiller »

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4616
    • View Profile
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #42 on: 11.06.2019, 09:20:29 »
Ама аз точно същото като теб искам да кажа!  Хем няма обществен транспорт може би щото има таксита, хем те скъпи. Демек има едно няма нищо!
А иначе в Димитровград как може на такситата апаратите да са им само за красота?! Там се знае, че в рамките на града е 2.50, и са си определили твърда цена за всички околни места.
За съжаление ми се беше наложило да ходя до гробищата, които са по пътя за Хасково, но извън града и той ти казва - 5 лв е до там, ако ще се бавиш до 20 минути и искаш ще те изчакам и ще те закарам за 5 до града.
Димитровград нито е чак толкова умрял, нито цъфнал и вързал.

Изпратено от моят DRA-L21 с помощта на Tapatalk


Offline Bulgaria111

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1129
    • View Profile
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #43 on: 11.06.2019, 14:01:23 »
А иначе в Димитровград как може на такситата апаратите да са им само за красота?! Там се знае, че в рамките на града е 2.50, и са си определили твърда цена за всички околни места.
То май навсякъде не си включват апарата, освен ако не ги повикаш на телефона  ;)

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4616
    • View Profile
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #44 on: 11.06.2019, 14:11:58 »
А иначе в Димитровград как може на такситата апаратите да са им само за красота?! Там се знае, че в рамките на града е 2.50, и са си определили твърда цена за всички околни места.
То май навсякъде не си включват апарата, освен ако не ги повикаш на телефона  ;)

Сигурен съм, че си го включват във Варна, София (100% от случаите) и в Дупница. В Сандански също си го включват до колкото имам няблюдения (не личини).

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3973
    • View Profile
    • Email
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #45 on: 11.06.2019, 19:12:41 »
В Сандански в повечето случаи не го включват. Знае се, че до гарата е 5 лв. примерно, до Кулата - 20 лева за българи и 20 евро за гърци...И на повечето места, където има транспорт, често се случва - спира на спирката, пита за къде си и ти казва "на цената на рейса ще те откарам". В София най-големият проблем е, че ако им се види малко разстоянието и ще излезе евтино, директно ти отказват. А понякога нямаш избор - много багаж, болен си или трудноподвижен, не можеш да ходиш...Все искат курсове от Обеля до Младост примерно или от гарата до Студентски град....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3973
    • View Profile
    • Email
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #46 on: 20.08.2019, 20:23:08 »
Вижда му се края най-сетне.....

https://4vlastbg.com/avtogara-sandanski-rumen-pachov/



« Last Edit: 20.08.2019, 20:26:43 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3973
    • View Profile
    • Email
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #47 on: 30.01.2020, 20:06:01 »
......


Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2800
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #48 on: 27.05.2020, 14:10:21 »
Банско остава без автогара.

ЛЮБОПИТНА СДЕЛКА СЕ ПОТВЪРДИ! Собствениците на „Гранд Хотел Банско” купиха автогарата в курортния град, ще правят басейн и паркинг

Quote
Слуховете за продажбата на автогарата в Банско, които се разпространяват в курортния град, се оказаха верни. За сделката потвърди лично кметът Иван Кадев по време на пресконференцията, на която даде отчет за финансовото състояние на общината и свършеното за периода от поставянето на града под карантина досега. Градоначалникът призна, че Банско вече е без автогара и съществува реална опасност курортът да остане без място за спиране на автобусите. Той заяви, че ще проведе среща с новия собственик, на която ще настоява да се запази част от терена, за да може да се извършват транспортните услуги и където пътуващите да могат безопасно да слизат и да се качват от автобусите.

Кадев потвърди информацията, че новият собственик е фирмата собственик на съседния хотел „Гранд Хотел Банско”, която е закупила имота от „Транс-Пирин“ – Разлог. Градоначалникът заяви, че не е запознат с детайли по сделката, но поясни, че тя е факт. Не е ясно и срещу каква сума е продаден стратегическият имот.

Според регистъра на местата за настаняване собственик на „Гранд Хотел Банско” е фирмата на Паскал Дойчев „Зет Пропъртис“, а стопанисваща обекта фирма е „Пи Енд Пи Маунтин“, която се представлява от Андон Атанасов. Името на Дойчев обаче е първо в списъка на лицата в съвета на директорите на стопанисващата фирма. Според Търговския регистър седалището на двете дружества е на един и същи адрес.

По информация на „Струма” новият собственик възнамерява да присъедини имота към хотела и там да направи басейн. Според други източници част от имота ще се използва за паркинг за гостите на хотела.

Към момента заради мерките срещу коронавируса автогарата не работи, а на табела на външната страна на сградата пише, че тя ще отвори на първи юни. Чакащи хора за автобуси вчера нямаше. Единственият човек, който беше на мястото, сподели, че често пътува и автобусите не влизат в автогарата, а спират за слизане и качване на пътници на главната улица „Патриарх Евтимий“.

От друга табела с разписание на автобусите е видно, че повечето линии не се осъществяват, а от тези по линията Гоце Делчев – София и обратно в момента се обслужват само три от фирма „Кар – Транс ГД“ ООД.

В телефонен разговор с репортер на „Струма” от фирмата превозвач споделиха, че те имат договор с новия собственик на автогарата, който е подписан около два месеца преди обявяване на извънредното положение и е валиден и към момента. Оттам допълниха, че от табелата са разбрали, че автогарата ще започне работа на първи юни, но признаха, че нямат информация докога ще продължи да се ползва като такава.

От бранша поясниха, че липсата на автогара не рефлектира пряко върху тях, тъй като те ще продължат да изпълняват превоз според разписанията си, а евентуалното затваряне на автогарата за тях означава спестени средства от наеми. Превозвачи споделиха още, че ще разчитат на община Банско да осигури паркинг, където да може да се спира за качване и слизане на пътници.

Кога автогарата в Банско ще престане да функционира като такава, на този етап не е напълно ясно. Факт е обаче, че сделката за имота е финализирана и има нов собственик.

ЯНА ЙОРДАНОВА, struma.bg => https://struma.bg/%d0%bb%d1%8e%d0%b1%d0%be%d0%bf%d0%b8%d1%82%d0%bd%d0%b0-%d1%81%d0%b4%d0%b5%d0%bb%d0%ba%d0%b0-%d1%81%d0%b5-%d0%bf%d0%be%d1%82%d0%b2%d1%8a%d1%80%d0%b4%d0%b8-%d1%81%d0%be%d0%b1%d1%81%d1%82%d0%b2%d0%b5/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14206
    • View Profile
    • Email
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #49 on: 27.05.2020, 15:15:51 »
Аз като ви казвам, че май май в скоро време единствен пътнически превоз на междуградско ще остане само БДЖ ПП май ще се окажа прав. Масово закрити автобусни линии, почти навсякъде само бусчета. Дори по дестниции като Стара Загора пътуват вече бусчета, а до Варна, Плевен малки автобуси. Ще останат автобуси само там където няма влак, просто защото няма как.

Трябваше навремето да оставят държавните ДАП-ове, автогари. Сега щеше да е в пъти по-добре. Щеше по разни европрограми да има само нови автобуси, овновени автогари, дотирани цени като в БДЖ, билети с прекачвания, добри обвръзки с влаковете, билети с прекачвания влак-автобус. Държавата да си вземе и този стратегически транспорт най-после и по европрограми да купи нови модерни автобуси, да оставят линиите само където няма влак, да направят обвръзки, комбинирани билети. Че с тия частници е няква пълна пародия освен няколко добри изключения.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2443
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #50 on: 27.05.2020, 18:00:33 »
БДЖ няма елементарна адекватност да конкурира автобусите, освен на къси разтояния (Варна-Белослав, София-Своге, Пловдив-Асеновград, Горна Оряховица-Велико Търново). За да приеме елементарна адекватност за 21ви век, трябва пълно разрушаване и строене наново (във всеки смисъл).
Приватизацията на автогарата не е нещо ново. Вече модата на автогарите особено по-малките градчета силно отшумя. В Банско доста от автобусите са преминаващи, а малкото с начална точка работят, като градски рейс, на обръщач. Превозвачите избягват отдавна автогари, като прехвърлят таксуването на водачите и така не плащат комисионна и вход (за автогарата). А това за коронавирусът е друг момент, който ще бъде преодолян, предполагам зимата. Нормално да няма пътуващи сега...
За намалелите пътници- еми виж и демографията на страната, че вече жителите са сигурно 6млн., от които не знам колко с автомобили...

Online Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2800
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #51 on: 28.05.2020, 03:03:06 »
Хубаво е да се има предвид, че една голяма част от таргет-групата, към която е насочена цялата работа и въобще идеята за Банско като курорт използва висок клас от предимно премиум марки автомобили. Същите по никакъв начин не могат да бъдат натикани в автобуси или в теснолинейката, дори държавата да възроди ДАП-овете. По-скоро ефектът ще е обратен.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6731
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #52 on: 28.05.2020, 22:59:14 »
Банско принципно е изходен пункт за много планинари. Аз ползвам както жп гарата, така и автогарата за достъп до Пирин през Банско. Не е зле да се организира поне уширение, където автобусите да могат безпрепятствено на главния път да спират и да качват пътници и багаж. Възможно е също така и да ги пуснат да спират пред жп гарата. Маршрутката за хижа Вихрен от там тръгва. Иначе, че са врътнали далаверата е ясно, но вече са я врътнали. Не е имало местни, които да се възпротивят. Жалко, тъй като сградата на гарата, макар и соц, е доста интересна и красива от архитектурна гледна точка. Ще е загуба да я разрушат.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Online Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2800
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #53 on: 08.07.2020, 15:13:20 »
Пуснаха редовна автобусна линия Банско – хижа “Вихрен”

От 1 седмица любителите на планината могат да стигнат от Банско до подножието на пиринския първенец вр. Вихрен с обществен транспорт. Редовната автобусна линия е с крайни точки ЖП гарата в града и хижа „Вихрен”, като желаещите да идат в планината ще могат да се качат на автобуса на няколко междинни спирки в града.
Транспортната линия ще се поддържа до 15 септември 2020 г. Вестник "Струма" / struma.bg

Offline p5yo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #54 on: 09.07.2020, 10:09:49 »
3 пъти на ден... 8 лв в посока...
За трите пъти, ако е съобразено поне с графика на теснолинейка става. Но 8 лв ми се виждат множко.

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2723
    • View Profile
    • Email
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #55 on: 16.12.2020, 18:50:49 »
Чавдар 11М3 и ПАЗ някъде из Сандански, 1985-1986г. или малко по-рано.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline SONESTO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 678
  • Average Mercedes-Benz Conecto enjoyer
    • View Profile
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #56 on: 16.09.2021, 00:08:33 »
Balkancar Rekord DA 1528
 





Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3973
    • View Profile
    • Email
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #57 on: 16.09.2021, 03:39:45 »
Това "влакче" е на близо 40 години. Първо беше изцяло жълто, през 90те го направиха шарено, сега гледам пак са го пребоядисали.
Големият цирк в момента в Сандански е новата автогара, която е готова вече две години. Но собствениците на старата кочина, един от които е бившият съдия Илия Янев и един скапан общински съветник от ДПС - Аспарух Костадинов - Пухи, се запъват, че трябвало тя да остане, понеже била близо до центъра. Та назначиха една комисия, която цяла година не е взела решение...
« Last Edit: 16.09.2021, 16:49:02 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3973
    • View Profile
    • Email
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #58 on: 29.09.2021, 16:38:43 »
Хванах се за главата като разбрах какъв още по-голям батак са сътворили съветниците в Сандански. Под натиска на собствениците на старата кочина с предписание за закриване, рейсовете от републиканската и областната схема, тоест тези от/за София, Благоевград, Петрич, Самоков, плюс тези за селата от съседната община Струмяни, ще се обслужват от новата автогара. А тези от общинската - за селата в община Сандански - от старата. Разстоянието между двете е близо два километра. Що народ се прекачват от един автобус на друг...Собственикът на новата автогара щял да осигури безплатно микробусче до старата - дрън-дрън. Сложи поне четири лева за такси....

На всичкото отгоре собственичката пачавра на старата дупка е обжалвала пред областния управител и пред съда решението на общинските съветници....
« Last Edit: 01.10.2021, 16:13:18 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15178
    • View Profile
    • Email
Re: Сандански, Петрич, Банско
« Reply #59 on: 16.10.2021, 19:01:16 »
От младите ми туристически години най-неприятното беше отдалечеността на гарата и автогарата. Уж имаше нещо като синхронизиран ГТ, но това ми коства изпускане на последния влак за София, тъй като македонският шофьор  - магаре закъсня от Попина лъка. Видях, че новата автогара е на трето място- до кръстовището със стария главен път 1. Не мисля,  че изборът е добър и наистина е далеч от центъра за мащабите на Сандански. Може би за повечето пътници от околните села центърът е по-удобно място,  само пътуващите към Благоевград и София го отнасят. Ако собственикът предлага безплатен шатъл, това ще е перфектно,  стига синхронът да не е както преди години. Другият вариант е селските линии да спират на новата автогара - само тези за Лиляново и Поленица не минават и бездруго оттам.
Всъщност в Сандански не се ли рентира маршрутка до новата автогара и гарата? Или гарата не е това, което беше?
« Last Edit: 16.10.2021, 19:12:11 by blagun »