Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - freepigeon

Pages: [1] 2 3 ... 111
1
Изглежда че само Търговище и Ямбол се изчерпват по-бавно от Габрово.

2
Като човек който преди няколко години редовно пишеше и следеше форума но в последствие се отказах мога да кажа че причината да напусна беше преди всичко именно грубото, безпардонно и високомерно отношение на някои членове на форума към други. Никога не е имало такова към мен самия, нито аз съм си позволявал но лично аз не желая да общувам в нецивилизована и нетолерантна среда.

Не разбирам защо ако някой днес пита на коя улица ще се намира десетата станция по 3тата линия на метрото трябва да му се отговаря че било писано вече на 358ма страница на темата (а актуалната страница е 704та примерно) или защо ако не сложа пълен член трябва да се поправя със червено, подчертано и уголемено. Мисля че колкото повече хора пишат толкова по-добре е за всички, а хората сме различни - умни и глупави, грамотни и не толкова грамотни и поне според мен всеки трябва да получи шанс да участва активно във форума.

3
Имам въпрос, който ме тормози от много време. Ходих в Дания и Швеция преди повече от 10 години и единственото ми пътуване с влак там е от Копенхаген до Малмьо и обратно. Пътуването е твърде кратко, макар и интересно. Но напоследък гледам доста cab ride train клипчета от Франция и Швеция. И за двете страни ми прави впечатление огромния брой закрити гари. При това, за разлика от България, не видях нито една закрита гара да функционира като спирка, каквато е практиката у нас. На практика, голям брой населени места остават без жп транспорт, при все че линията минава през тях. Направих справка за някои от селищата, мислейки си, че са почти обезлюдени, но се оказа, че не е така. Селища с над 500-600 човека население са без жп обслужване. И в Швейцария не съм ходил (за съжаление), но като гледам в YouTube, там железопътна спирка има на всяка "керемидка". Някой ще ме "осветли" ли по въпроса?


Това зависи от това дали железопътния оператор е ориентиран към печалба (разчита единствено на собствени приходи и печалба) или има социална функция и изпълнява дотирана от държавата услуга.

Във западните държави (предимно Франция, Германия и Великобритания) железопътния транспорт е на съвсем друг етап на развитието и фунцкията си. Влаковете развиват големи скорости, услугата е скъпа и се гони икономическа самодостатъчност и по-скоро печалба. Когато се движи със 150 км/ч колкото по-малко спирки прави влака, толкова по-осезаемо бързо се пристига и скоростта се вдига. Отделно инфраструктурния оператор не се интересува от пътниците и когато една малка гара не може да оправдае скъпи капиталовложения за автоматични системи за управление на коловозите те просто я закриват. В България също ще стане така когато НКЖИ ще трябва да модернизира и електорнизира системите си за управление на трафика и да  избира между това дали да изхарчи стотици хиляди за автоматично управление на стрелките и коловозите в гара Земен примерно, да плаща по 1-2000 лв заплати на гаров персонал или да я закрие.

България в момента има политиката на екзотични изключения като Люксембург и Швейцария - гари през 2-3 км, влакове колкото щеш закъдето си щеш без оглед на търсене и пътникопоток. С тази разлика че Люксембург и Швейцария могат да си го позволят.

4
В някои страни (Франция, Великобритания и Холандия например) регистрационните табели не се разглеждат като никакви ценни и уникални атрибути към автомобила и може да си ги сваляш и слагаш колкото искаш, както и да си избираш сам дизайна на регистрационната табела от няколко различни вече одобрени. Отделно ако си изгубиш табелата просто отиваш в оторизиран магазин и ти правят табелка със символите на регистрация на автомобила. Може би затова се пулят хората...

5
Aко аз трябваше да пътувам щях да избера варианта Белица-Пловдив + Пловдив-Варна . Мисля че отклонението е най-малко и времето на пътуване най-кратко.

6
Други градове / Re: Пазарджик
« on: 18.07.2016, 23:37:37 »
Защо толкова е радостен този факт? Новозакупен ли е 18? Или модернизирано ЗИУ?

7
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 23.06.2016, 02:24:10 »
До кога ще четем полюциите на Васко?  :rev: :help:

8
Транспортът по света / Re: Канада
« on: 23.05.2016, 14:10:47 »
По-социална държава са от Щатите, личи си силното европейско влияние там. Интересно ми е дали все още го има изискването за говорими френски и английски език?

Изискване за говорим френски има само в две от десетте канадски провинции - Квебек и Ню Брънсуик като за Квебек френския е задължителен а за Ню Брънсиук изискването е да владееш или единия, или другия или и двата. Във всички останали провинции и територии на Канада английския е единствения език на комуникация, френския изобщо не е застъпен.

9
Колеги много се извинявам ако темата е коментирана защото не успях да проследя регулярно,но искам да попитам автобусите,които до сега бяха закупени за така наречените тролейбусни линии от коя фирма се обслужват и някой ако знае може ли да направи списък на новите попълнения в Перник,а и е хубаво списъка да се актуализира.

Подвижния състав в Перник е 100% различен от това което на началната страница на темата. Всяка една от тролейбусните линии се обслужва от различен превозвач:

10- ЕТ Валери Момчилов
15 - ЕТ Ивайло Илиев БИ-98
17- Пътнически Превози Перник
20 - Темпо

Накупиха се много и разнообразни автобуси от по-новите - три Мана, две Цитаро, един Соларис и още много автобуси Н-та ръка от други градове.

10
Горд съм да ви представя последната кола от ВТ **** ВХ, серията прекъсната при смяната на производители през 2014-та.



Това е интересно, защото в Перник и Кюстендил прекъснаха сериите ВК на ранен етап (в Кюстендил до 5-6000 а в Перник най-напредналия номер от серията който съм виждал е 1350 ) и след ВМ си минаха на ВН - в Кюстендил от началото на месеца а в Перник от няколко дни, само един съм виждал досега - РК 0031 ВН.

11
Перник / Re: Тролейбуси
« on: 12.02.2016, 14:42:30 »
"нови"
Старозагорските манове.  :crazy:
Не са строзагорски, от Германия са: 7-8 газови Ман-а, 1 Соларис и 2 Цитарота.
http://gradski.org/65827/puskat-ekologichni-avtobusi-po-linija-20/
А тук има снимки на част от Мановете
http://buspernik.com/галерия/

Има едни по-стари червени които са довлечени някъде от България. Вървят по линии 20 и 19 след като я взеха от Васев.

12
След месец трябва да очакваме серия СВ **** ВС. Интересно, дали ще се раздават огледалните номера като СВ 1221 ВС по общата тарифа от 50 лв или ще имат "специална" цена.

Има вече области където се е случвал този прецедент, може би ще се процедира както там - например Сливен, Добрич и Смолян. Там по специална тарифа ли се е плащало?

П.С. Сещам се че дори и София е имала СА **** АС - ще е както е било с тази серия.

13
Аз искам да попитам онези които имат достъп до тази информация и разбира се ако желаят да я споделят с форумната общност има ли информация за активността и посещаемостта на форума сега и примерно през 2010 година? Имало ли е някаква дискусия/анализ около тях?

14
Някъде съществува ли снимка на транзитен *** Т *** номер? Според уикипедията на която винаги може да вярваме съществуват, но никога не съм виждал, нито на снимка, нито реално такъв?

Новите регистрации съществуват от ранните години 00. Възможно е да е оттогава и вече да е извадена от употреба серията Т или да е била без синя лента (за транзитните червена) и извадена от употреба.

15
Перник / Re: Тролейбуси
« on: 24.12.2015, 13:20:52 »
Освен това частните превозвачи вече накупиха автобуси, факта че преди бяха с различни регистрации - СО, Е, В а вече са пререгистрирани в Перник показва че тези линии още дълго ще си останат да се обслужват от автобуси, никой не купува автобус ако знае че след 6 месеца той няма да му е от полза.  Това е най-силната индикация че тролейбусите в Перник най-вероятно няма повече да тръгнат.

16
Перник / Re: Тролейбуси
« on: 23.12.2015, 14:11:34 »

Къде е тази паднала мрежа, днес минах от Пашов до Изток, никъде не видях липсваща мрежа по трасето?

Eто тука:

https://www.google.bg/maps/@42.6010599,23.115632,3a,47y,143.39h,86.11t/data=!3m6!1e1!3m4!1s4f5B4qbz62Fv_TRwgw16Ww!2e0!7i13312!8i6656

Паднала беше цялата мрежа както и хоризонталната пръчка, ако стълба с този прът се изобрази като Г беше паднала горната част на Г-то :D Не съм минавал оттогава оттам, не знам дали са го възстановили, обаче щетите бяха сериозни - имаше провисване още от стрелката на кръстовището с Благой Гебрев до стрелката за депото.

17
Перник / Re: Тролейбуси
« on: 21.12.2015, 12:34:55 »
Mисля че вчера беше окончателния край на тролейбусния транспорт в Перник. По някаква причина около 300 м от контактната мрежа беше паднала барабар с една от хоризонталните подпори на стълба. И тъй като това беше точно преди индустриалната зона на подлез, предполагам че отново това се дължи на тежкотоварен извънгабаритен камион който не се е съобразил с височината на ККМ. Не съм минавал втори път оттам и незнам дали е възстановена мрежата или махната, предполагам е махната.

18
Списъкът трябва да бъде обновен - в него липсват трите нови MAN - а A21 на "Бус - Перник", произведени през 2001г., с рег.номера РК 6713 ВМ, РК 6715 ВМ и РК 6716 ВМ.

Toва мога само аз да направя защото аз съм го правил и аз мога да си редактирам мненията...Списъка е актуален към 2009-2010 година. Оттогава много вода изтече и почти никой от автобусите които съм посочил вече не е в движение а аз самия вече намалих до минимум писането в този форум и абсолютно нямам желание да се занимавам със този списък. Отделен е въпроса че съм толкова разочарован и отвратен от транспорта в града че вече не се интересувам от това какво се движи по линиите и от транспорта в Перник като цяло.

Ако някой има желание може да направи актуален списък и да ми го прати на лично, аз ще редактирам първото мнение.

19
Перник / Re: Перник - обща тема
« on: 13.12.2015, 22:39:48 »
Някой има ли представа колко е субсидията на общината за автобусните превозвачи в Перник? По колко лева на километър им се плаща и как се смята пробега след като фирмите не спазват разписанието?

Не го твърдя на 100% но съм почти сигурен че общината не плаща абсолютно нищо на превозвачите за линиите, те ги обслужват за собствена сметка и съответно прибират всички печалби. Общината нищо не им дава но нищо и не им взима за обслужване на линиите.

20
Перник / Re: Перник - обща тема
« on: 07.12.2015, 22:59:57 »
Не трябва ли да се обяви конкурс за избор на превозвачи? Всъщност, кога за последно е имало такъв конкурс в града?

Не само конкурс трябва, належащо е да се направи изцяло нова схема на автобусните маршрути. Настоящата е изготвяна през 70те и е изгубила всякаква актуалност и не покрива нуждите на днешния град. Последния конкурс е правен през 2005-2006 година и беше пародия на конкурс, раздадоха си линии кой за която си е платил, най-оборотните линии се обслужваха от две фирми едновременно и се стигна дотам че и безплатно чак возиха...

Pages: [1] 2 3 ... 111