Author Topic: Подвижният състав в Перник  (Read 179821 times)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6590
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #580 on: 14.08.2012, 15:49:07 »
При новите модели има такива, на които макарите са скрити и прътовете се повдигат и спускат автоматично. Има и такива, които са полуавтоматични. Забелязал ли си, че на тях плъзгачите са си същите като на Шкодите ?!
Единствено допотопните производители от ОНД все още оборудват машините си със стоманени токовзематели и плъзгачи като на Зиутата.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #581 on: 14.08.2012, 16:04:58 »
При новите модели има такива, на които макарите са скрити и прътовете се повдигат и спускат автоматично. Има и такива, които са полуавтоматични. Забелязал ли си, че на тях плъзгачите са си същите като на Шкодите ?!
Единствено допотопните производители от ОНД все още оборудват машините си със стоманени токовзематели и плъзгачи като на Зиутата.

Не съм забелязал. Мерцедесите в Русе са без макари и би трябвало да са с автоматично токоснемане.
За развитие на тролейбусния транспорт в Стара Загора!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6590
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #582 on: 14.08.2012, 17:20:50 »
Точно така - прътите там се прибират и вдигат от електромоторчета.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #583 on: 14.08.2012, 20:37:49 »
За съжаление отговора им е напълно верен - не знам дали си бил в Перник но действително в Перник на някои места мрежата се различава много от Софийската не с окачването и частите на ККМ но с провисналостта си.Просто на места е невъзможно тролей с такъв токоснемател да мине без да му паднат прътовете.

Ето един пример:

« Last Edit: 14.08.2012, 20:39:48 by freepigeon »

Offline mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #584 on: 14.08.2012, 22:39:11 »


Преди да се взима какъвто и да е нов подвижен състав и да се пускат нови линии, трябва да се направи цялостен ремонт на ККМ, в противен случай този транспорт е обречен.  :/

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6590
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #585 on: 14.08.2012, 22:59:55 »
Това, което виждам предполагам не е навсякъде, пък и това подлежи на ремонт. Не пречи да пратят аварийния камион да подменят някои елементи на тези места и да поопънат самата мрежа. Все пак щом имаха пари за няколко нови стрелки.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline vesko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 276
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #586 on: 14.08.2012, 23:10:09 »
Да ти кажа почти навсякъде в Перник е такава ккм
За съжаление те нямат никога време така да ходят из града и да оправят мрежата :D
« Last Edit: 14.08.2012, 23:12:04 by vesko »

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #587 on: 14.08.2012, 23:47:24 »
Да ти кажа почти навсякъде в Перник е такава ккм
За съжаление те нямат никога време така да ходят из града и да оправят мрежата :D

Веско недей да говориш глупости - не е навсякъде такава това е при депото където положението е най-най зле. В що годе добро състояние е мрежата в центъра,по вътрешноградската магистрала от Пашов до Шел,на Тева без участъка при стрелката разделяща 10 и 15 и отсечката по Благой Гебрев без колелото на Метал.Не знам на Църква как е но мисля че е ок от снимките които сте качвали.Това са 60-70% от цялата мрежа.Проблемен е участъка от Шел до депото а за Църква не знам.

Относно оправянето ѝ и поне в най-критичните части - може но за чисто ново поставяне нещата са изключително сложни защото тя е частна собственост на ЧЕЗ...Не е до нямане на време от страна на работниците да я опънат - дружеството е обявено в несъстоятелност което значи че му се взимат всичките приходи а парите с които разполага са само тези жизнено необходими за съществуването му - заплати,резервни части и т.н.
« Last Edit: 14.08.2012, 23:50:58 by freepigeon »

Offline stohis

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #588 on: 15.08.2012, 10:10:16 »
Както каза mkg тук трябва първо да се направи цялостен ремонт на ККМ, за да докарат нови тролейбуси. А това според мен никога няма да стане. :)
Фен на тролеите в Перник. Най-вече на ДАК-ЧАВДАР 317 ЕТР. :)

Offline vesko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 276
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #589 on: 15.08.2012, 10:37:18 »
Аз знам много добре къде е това, казвам, че почти такава кърпена ни е мрежата,според мен тая мрежа не я бива
Не знам въобще как се движат тролеите оттам и въобще в целия град
На Църква мрежата според мен не е много добра но горе-долу
« Last Edit: 15.08.2012, 10:42:39 by vesko »

Offline elektrik216

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 85
    • View Profile
    • Email
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #590 on: 15.08.2012, 12:50:11 »
В Даскалово мрежата е най-добре, защото е изграждана последна. Под най-добре имам предвид, че жиците са от един тип - по-дебелите и няма наставки по между им или наставки от сорта дебел - тънък проводник. Единствения и проблем е, че е провиснала.
Тролеите напред!!!

Offline stohis

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #591 on: 15.08.2012, 13:07:43 »
Аз се отмятам от мнението си за 20ките - ТРЯБВА да си има четири курса на час. Винаги като минат 20ките са пълни. Още на Бучински път.  :) 17ките също почнаха да се пълнят, но може би нямат клиенти заради това, че има само 1 курс (от Метал) и той е на хх:50.  :angry: А могат да изпълняват и курс на хх:20, защото 17ката, която ще тръгва на хх:50 пристига на Метал към хх:15!  :angry: И така има почивка половин час.
Фен на тролеите в Перник. Най-вече на ДАК-ЧАВДАР 317 ЕТР. :)

Offline stohis

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #592 on: 15.08.2012, 20:47:12 »
Днес по линиите:

15 - 110
17 - 217, 119
20 - 208, 202, 213, 215
Фен на тролеите в Перник. Най-вече на ДАК-ЧАВДАР 317 ЕТР. :)

Offline vesko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 276
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #593 on: 15.08.2012, 22:22:58 »
Днес видях:
15-110
17-207 119
20-202 213 215 225

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #594 on: 15.08.2012, 22:34:44 »
Аз се отмятам от мнението си за 20ките - ТРЯБВА да си има четири курса на час. Винаги като минат 20ките са пълни. Още на Бучински път.  :) 17ките също почнаха да се пълнят, но може би нямат клиенти заради това, че има само 1 курс (от Метал) и той е на хх:50.  :angry: А могат да изпълняват и курс на хх:20, защото 17ката, която ще тръгва на хх:50 пристига на Метал към хх:15!  :angry: И така има почивка половин час.

Само да добавя днес на линия втора смяна което не сте казали:

*17 - 228

20ките почнаха да се пълнят защото почнаха да си изпълняват по-редовно курсовете от една страна и от друга заради това че минават 5 минути преди 17ките. При това положение няма как да не са по-пълни.

Аз не съм против да има 6 коли по линия 20 а съм против да остане непроменено разписанието ако хронично и ежедневно липсва поне по една кола и то винаги различна с което се подрива кредита на доверие у пътниците.След като три пъти чакаш тролея и той не идва на четвъртия излизаш за 18ката която минава веднъж на 2 часа но е сигурна.Логично.

Колкото до въпроса - нова мрежа или нови тролеи аз не се съгласявам с вас. Най-добре е и двете да се оправят но в случай че няма достатъчно пари за чисто нова мрежа И чисто нови тролеи мисля че трябва да се купят нови тролеи,макар и на тая увиснала мрежа.

Защото ако сменяме нещо(мрежа или тролеи) то ще разчитаме от инвестицията в него да ни донесе нови приходи с което да сменим другото.Смятам че ако се купят нови тролеи ще има повече шанс да се привлекат повече хора да пътуват отколкото ако оправим цялата мрежа с което и скоростта но по нея се движат същите бараки и кочини които хората ще продължат наричат "жици" и на които от десетилетия са свикнали да не се качват като дойде защото не знаеш дали ще те закара където си тръгнал.А и какъв е смисъла да правим мрежа позволяваща движение с 60-70 км/ч като чисто технически 80% от тролеите в експлоатация не могат да достигнат 50 км/ч ... :neznam:

В Даскалово мрежата е най-добре, защото е изграждана последна. Под най-добре имам предвид, че жиците са от един тип - по-дебелите и няма наставки по между им или наставки от сорта дебел - тънък проводник. Единствения и проблем е, че е провиснала.

Ти виждаш ли се какво пишеш? :eek: :eek: Ако не си ходил скоро на Даскалово две мнения по-нагоре има снимка на мрежата която ти наричаш най-добре!Най-дебела е мрежата там,където е най-провиснала и където не се ползва които са взаимносвързани понятия.По най-дебелите мрежи на тролеите им падат прътовете най-масово и скоростта е най-ниска - около 5 км/ч.Това да наричаш най-добра мрежа....имаме проблем тука! :help:
« Last Edit: 15.08.2012, 22:44:15 by freepigeon »

Offline stohis

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #595 on: 16.08.2012, 11:26:25 »
Знаете ли, какво ми е хрумвало доста пъти, въпреки няма как да стане. Ако преди време Пътнически превози си бяха запазили линиите 21, 22, 23 и да си карат по 1, 11, 12, а тролеите да карат по 10, 15, 16, 17 и 20. Знам, че е невъзможно да се направи, но ако тролеите караха по всички градски линии, а автобусите по 1, 11, 12, 21, 22, 23 (може да пропускам някоя) би трябвало и двете дружества да са на печалба.
Фен на тролеите в Перник. Най-вече на ДАК-ЧАВДАР 317 ЕТР. :)

Offline stohis

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #596 on: 16.08.2012, 21:01:48 »
Днес по линиите:

15 - не съм виждал
17 - не съм виждал
20 - 119, 222, 215, 225, 217

И една снимчица на 217 на спирката при Билата - квартал Изток.  :fan:
Фен на тролеите в Перник. Най-вече на ДАК-ЧАВДАР 317 ЕТР. :)

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #597 on: 16.08.2012, 22:47:00 »
Знаете ли, какво ми е хрумвало доста пъти, въпреки няма как да стане. Ако преди време Пътнически превози си бяха запазили линиите 21, 22, 23 и да си карат по 1, 11, 12, а тролеите да карат по 10, 15, 16, 17 и 20. Знам, че е невъзможно да се направи, но ако тролеите караха по всички градски линии, а автобусите по 1, 11, 12, 21, 22, 23 (може да пропускам някоя) би трябвало и двете дружества да са на печалба.

Eдно време,всички линии бяха на пътнически превози а тролейбусен транспорт и ПП бяха едно предприятие.Когато имаше авария на тролеите те веднага бяха замествани с рейсове и курсове не се губеха.Това е истински градски транспорт а не като сега всяка линия на различен превозвач да е...

Иначе днес сте пропуснали:

*10 - 210,207 / 208 първа смяна
*17 - 213
*20 - 214 (предполагам че това е била 15ката щото stohis не я е включил към 20ките и в 21,10 на Пашов го видях да отива към центъра препълнен а 15ката изпълнява курса на 20ката на 21,30 от центъра който го нямаше преди - бяха на 21,00 (или 21,15) и после чак на 22,00 а сега с 15ката има и курс на 21,30  ;) )

Днес видях 119 пребоядисан за първи път - 110 са го пребоядисали много по добре 119 е погрознял с новата си боя :(
« Last Edit: 16.08.2012, 22:56:13 by freepigeon »

Offline vesko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 276
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #598 on: 17.08.2012, 10:03:19 »
110 нищо че е по-добре пребоядисан,сега като е толкова мръсен изобщо не си личи че е пребоядисан :P

Offline stohis

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Подвижният състав в Перник
« Reply #599 on: 17.08.2012, 11:34:04 »
Да... Забравих да допълня, че вчера 214 го видях по 20, но няма как да е бил 15ка, защото и сутринта специално ходих на Метал да видя дали ще има курс 10:05 и нямаше. Следобед пък нямаше 15ка нито на 16:05, нито на 18:05.

П. П. Ние няма как да видим 10ките, защото сме в Изток. Единствения начин да видим 10ка е ако се качим на 15ката или до Центъра на 20ка и 17ка. А рядко ходим до Центъра, защото горе-долу в квартала имаме всичко, което го има в Центъра. :)  ;)
Фен на тролеите в Перник. Най-вече на ДАК-ЧАВДАР 317 ЕТР. :)