Author Topic: Новини и общи дискусии - АРХИВ  (Read 684530 times)

Offline wesku

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 62
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #240 on: 06.08.2012, 02:36:41 »
Еми след като сменят маршрута на 14, този на 41 няма ли да се промени?
Шкода 9тр, ДАК-Чавдар 317етр, Шкода 14тр, Шкода 15тр, ?. :)
Икарус - машината на времето !

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5445
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #241 on: 06.08.2012, 08:06:40 »
Да, променен е. Вече спира на Общежитието, сп. Кайсиева градина и после чак на Георги Георгиев. За мен това е глупост, защото 3 спирки остават необслужвани от никакъв автобус (съответно може и да се закрият), а това е голямо неудобство за живущите там. Ако гледате маршрутите спирката след Общежитието я пишат или Кайсиева градина, или бл. 221. Както предложи dj_the_bus, няма да е зле да има една спирка на Метро, както има 118А и 1 пред Мадара или Сима.
« Last Edit: 06.08.2012, 08:22:17 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #242 on: 06.08.2012, 11:51:44 »
Трябваше отдавна да се случи това със 14 и 41. :fan:  От доста време насам обмислям идея и за нещо като 148А, вместо 14А. Разликата със сегашното 148 се изразява в това, че автобусът може да минава от ул. Вяра направо към бул. Трети март и обхождайки Владиславово ще стига до обръщалото. Двата автобуса 148 и 148А могат да се редуват. Ще се закрие най-сетне тролей 83 и ще се отпуши отчасти трасето по автобус 48.

Edit - Можеше да добавя и маршрутите на линии 115 и 209, но не ми стигна мястото. :)
« Last Edit: 06.08.2012, 15:26:04 by eugenio »
За развитие на тролейбусния транспорт в Стара Загора!

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5445
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #243 on: 06.08.2012, 18:19:15 »
Eто го и новото разписание на 14, в сила е от днес:
От спирка Владиславово, ДЕЛНИК
05   05.00  05.30
06   06.00  06.15  06.30  06.40  06.55
07   07.10  07.25  07.40  07.55
08   08.10.08.25  08.40  08.55
9.   9.10.09.25  09.45 
10   10.10  10.30  10.50 
11   11.10  11.25  11.40  11.55 
12   12.10  12.25  12.40  12.55
13   13.15  13.35  13.55 
14   14.15  14.35  14.50 
15   15.05  15.20  15.35  15.50
16   16.05  16.20  16.35  16.50
17   17.05  17.20  17.40 
18   18.00  18.15  18.30  18.45
19   19.00  19.20  19.40 
20   20.00  20.30 
21   21.00  21.30 
22   22.00

От спирка Почивка, ДЕЛНИК
06   06.00  06.20  06.35  06.50
07   07.05  07.20  07.40  07.50
08   08.00  08.10  08.25  08.40  08.55
09   09.10  09.25  09.40  09.55
10   10.10  10.25  10.45 
11   11.10  11.30  11.50
12   12.10  12.25  12.40  12.55
13   13.10  13.25  13.40  13.55
14   14.15  14.35  14.55
15   15.15  15.35  15.50 
16   16.05  16.20  16.35  16.50
17   17.05  17.20  17.35  17.50
18   18.05  18.20  18.40 
19   19.00  19.15  19.30  19.45
20   20.00  20.20  20.40
21   21.00  21.30 
22   22.00  22.30
23   23.00
Добро е разписанието, особено ако се сравнява с досегашното.
През почивните и празничните дни са си както бяха досега-събота на 15, а неделя на 20 мин. Във връзка с промените 5117 вече ще кара като другите Икаруси, на различни линии.
Странно обаче, че след цялата тази работа днес докато пътувах с 5913 се разминахме с 5915 на ТИС Север (посока П-ка, оставаше и към Владиславово да кара оттам и сеирът щеше да е пълен). :blink: Да не са направили само да не спира на тези спирки или да са такива по желание?
« Last Edit: 06.08.2012, 19:45:34 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2443
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #244 on: 06.08.2012, 22:08:59 »
Другото е, че шофьорите са свикнали 14 да си минава покрай ТИС Север и този по инерция да се е засилил нататък. И без това не губи спирки.

Offline Tony

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2868
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #245 on: 06.08.2012, 22:19:09 »
Аз досега не съм видял 14 или 41 да минава напряко през Цар Освободител. Всички си минават през ТИС Север.

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #246 on: 06.08.2012, 22:20:27 »
Не става ясно през кръстовището на Асен Разцветников и Цар Освободител ли минават вече автобусите?
За развитие на тролейбусния транспорт в Стара Загора!

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2443
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #247 on: 06.08.2012, 22:34:49 »
Би трябвало по смисъла на написаното и на мисленото от там да минават.

Без да има обидени, но това 148А което е начертано не ми се струва плод на трезво мислене. Още повече, че ги има линиите 48, 83 и 115. Че даже и 14А. 14А евентуално ако се върне на 20 мин. може да събере някой пътник. Обаче системата на "градския" ни транспорт не позволява добро развитие на линии/маршрути/разписания.

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #248 on: 06.08.2012, 23:16:20 »

Без да има обидени, но това 148А което е начертано не ми се струва плод на трезво мислене. Още повече, че ги има линиите 48, 83 и 115. Че даже и 14А. 14А евентуално ако се върне на 20 мин. може да събере някой пътник. Обаче системата на "градския" ни транспорт не позволява добро развитие на линии/маршрути/разписания.

Че от кога 48 и 115 минават по бул. Трети март през Възраждане?
За развитие на тролейбусния транспорт в Стара Загора!

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2443
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #249 on: 06.08.2012, 23:47:52 »
48- за него има мераци да минава по Трети март. Но 14А е аналогията на това 148А. Но по-добре е някоя от наличните линии да се измести по Трети март или 14А да се върне, като 114 и да се обслужва редовно. То 14А до към 2003-4 г. се обслужваше като редовна линия. Но за да потръгне въпросната линия трябва реклама. Също трябва да се оправят абонаментните карти. Да се обединят ако не за всички линии, то картите на 14, 14А, 115, 118 и 148 да са на една карта. Подобно на 7, 15, 121 и 209. Въпреки, че ученическите карти за 209, 148, 118 и 14 би било добре да важат на четирите линии, както и на 14А и 115. Преди време картите на 15 и 148 важаха на 115. Сега- не. Само за протокола ще вметна 123 на ТТ, за ДАП-а 120 лева е картата за всички линии и то градска зона. В София например картата цяла градска мрежа 50 лева е персонализирана карта, а напълно свободна е 60 лева. За учащи- колкото е варненската за една линия толкова е в София за всички. В Бургас карта ЦГМ един месец е 85 лева...
Но както и да е. На дали ще се схване идеята за която пиша това. На кратко- варненския транспорт е безкрайно неудобен и неорганизиран заради което хората при възможност отбягват да го ползват. Още повече заради прекалено високата цена за предлаганата "услуга".

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #250 on: 07.08.2012, 00:38:57 »
Нали това споменах, вместо 14А (линия която не успява да се утвърди) да има 148А. Идеята както и на теб ти стана ясно е основно сп. Почивка и гимназиите там да имат връзка с всяка една зона и улица от кварталите на запад. Защо 148А, защото линията се степенува към най-здравата линия 148 и бързо ще се развие. Бул. Трети март през Възраждане ще има нова връзка с бул. Вл. Варненчик и Автогарата, вместо тролей 83 (ненужна линия, защото всички улици от кварталите вече имат връзка с ЖП гарата) и 88 да остане само 88 и това ще е връзката с бул. Сливница, а в посока Цар Освободител си остава 20. И така с обща карта биха могли да бъдат линиите 14, 115, 118, 148, 148А и 209. 48 ще е глупаво да обикаля допълнително през Възраждане. Тролейбусите ще се стабилизират с линиите 82, 88 и Почивка - Аспарухово през ул. Цар Асен Двупосочно, за която предстои много работа. Билет от 1 лв е напълно задоволителен за всички разстояния така, че Варна не е град с високата цена на предлаганата транспортна услуга.
За развитие на тролейбусния транспорт в Стара Загора!

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2443
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #251 on: 07.08.2012, 01:06:42 »
Фантасмагорията за Аспарухово-Почивка с тролей отдавна трябва да остане в историята. Това може да стане с модерни тролейбуси, като в Италия например, да свалят щеките на сп. Чаталджа и до Полиграфията/Пощата да карат на агрегат или акумулатор.
То тогава е по-добре една линия да тръгва от ТИС Север, по Трети март, после по Цар Освободител, бул. Христо Смирненски да стига до Мол Варна, после по бул. Владислав Варненчик, бул.  Мария Луиза и Осми приморски полк до гимназиите. Иначе 14А би се разработила, но нямаше постоянство при пускането й по първичния маршрут. Също така за новия маршрут ще трябва и разгласяване. Защото когато съм правил 14А и сутрин и на обяд я знаеха 10 ученика и още толкова работещи.
1 лев билет при подобна транспортна схема няма да склоня че е оправдана цена. Още повече за извънградските зони. Особено че има зони, които от 2009г. са градски, но въпреки това се третират като извънградски (не само от транспортна гледна точка). Един лев билет ще е обоснована цена ако има достатъчна гъстота и обхват на линиите. Уж най-тежката ни линия в нащо село се кара на 20 мин. неделя и е до 22 ч. По-рано съм писал, че това е пълна простотия само две-три линии да се издигат на пиедестал, а за другите да се отчита дейност. Не че 148 също се обслужва на ниво. Най-вече почивните дни. 409 е друг пиедестал, но основно за летните месеци. Като тази зима вече съм на 80% сигурен, че ще се стигне до моменти 409/409А да се движат на 30 мин. Когато стигнем ниво на обслужване като Бургас или Пловдив, тогава ще има основание за билет 1 лев и мрънкания, че билетът е много евтин. Още повече, че транспортът, особено линиите на ТТ вместо напред, към по-добро обслужване се движат назад. Уж към икономии, а то е към окепазяване.

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #252 on: 07.08.2012, 01:21:01 »
Улица Ал. Рачински е еднопосочна, улица Бачо Киро е еднопосочна и по двете минават тролейбуси и градски транспорт двупосочно. Защо ул. Цар Асен трябва да прави изключение с множество паркирали коли по нея? Умишлено улицата се остави в това състояние, за да бъде пречка и да не може да се реализира тролейбусната линия от Аспарухово до Почивка.  :angry:
За развитие на тролейбусния транспорт в Стара Загора!

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2443
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #253 on: 07.08.2012, 01:37:45 »
Айде сега почнаха пак фантасмагории... Ами замисли се, че Цар Асен е мааалко по-тясна и е така да се каже персон и половина, за сравнение с Рачински и Бачо Киро.

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #254 on: 07.08.2012, 10:45:36 »
Това не са "фантасмагории", а престъпление и е подсъдимо.
За развитие на тролейбусния транспорт в Стара Загора!

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5445
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #255 on: 07.08.2012, 21:24:03 »
Хубаво е с обща карта да се ползват 14, 118, 115, 209 и 148, но да не забравяме, че фирмите няма да се слеят. Идеята е добра, тъй като с една карта ще може да се прави връзка с много училища и гимназии и учениците ще имат избор. Друг е въпросът за безумните картите и билетите в градска и извънградска зона, който повдигна Диджея. Превозвачите ни са стиснати, най-вече ТТ, и ще извадят 1000 оправдания, че нафтата им била скъпа и не знам си още какво, само и само да не свалят цените на картите. А за билетите просто нямам думи. Тополи се води градска зона, но трябва да дерем кожи с билетче от 1.20. До селата също са много високи цените-автобусът кара извънградско почти и по този начин се пести гориво. Освен това разстоянията не са толкова големи, като да речем на 14-ката или 31А. Примерно до Игнатиево билетчето трябва да е 1.20, а до Доброглед 1.50 лв., а не както сега-1.60 и 2.10 лв. Градският билет също има неоправдана цена. При условие, че лятото пътуваме в сауни, а зимата във фризери и като изключим високата степен на амортизация, и възрастта на автопарка ни, разредените разписания и т.н просто левчето не си заслужава.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #256 on: 07.08.2012, 21:59:08 »
Билет с цена от 1 лв е напълно оправдан за Варна. За сравнение ще посоча Стара Загора като пример, където автобуси и тролейбуси ще возят от септември на 1 лев. Предполагам се досещате, че разстоянията там са два пъти по-малки в градската среда спрямо тези тук. За картите не бих коментирал. Освен това Дап-а да не се ослушва и да започва ускорена работа по възстановяването на тролейбусното движение към Почивка за да може линията от Аспарухово до Почивка да се реализира през новата учебна година. Това, че ул. Цар Асен и по-тясна от ул. Ал. Рачински и ул. Бачо Киро не отговаря на истината и по нея спокойно могат да се разминават два тролейбуса.
За развитие на тролейбусния транспорт в Стара Загора!

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2443
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #257 on: 08.08.2012, 05:38:15 »
По-добре с някое дърво да тръгна да се обяснявам, по-добре ще се разберем за въпросните улици... и отдавна зарязани проекти. Спомни си, ако можеш, че за Цар Асен тролейбусите се изчакваха. Идващият от ЖПГара чакаше на сп. Музея, този от Почивка да премине.

Във Варна разстоянията са по-големи, линиите по-дълги, но прекачванията са повече. Няма нужда да се сливат фирмите. Има нужда ТТ и други частници да станат, като подизпълнители на общината. Линиите и превозните документи да са на общината, а фирмите, като обслужват да получават "заработката" си оценена в лв. за км пробег. Те тогава може и да стигнем нивото на Пловдив, най-вече по отношение на редовен транспорт. И както аз и Тишо сме писали- във Варна съчленен автобус ще стане застрашен от изчезване вид. Само да не се олеят някои, че подобно на Пловдив ще стане пренасищане и ще трябва с бусове да се обслужват линии. Когато превозните документи са с източник общината - тогава ще може да има карти за ЦГМ.

За селата- Тополи си е село, не е градска зона. НО! напълно съм съгласен, че до там и Казашко билетът е необосновано висок. Дори откакто линия 52 тръгва от Аксаково съм склонен, да приема, че и до село Ботево билетът трябва да е максимум 2 лева.
За протокола ще вметна, 2009г. лятото, местностите от Траката до Слънчев ден влизат в рамките на града. Тогава за около два-три месеца, в разгара на туристическия сезон 9, 51, 109, 209 и 409 обслужваха с билети от 1,00 лев до спирка Марек. Тогава спряха нелегални превозвачи да спират на Марек, Евксиноград и Ал. Стамболийски. Не виждам за редно с кола, вярно на газ или метан, да ти излиза пътуването по-евтино от градския транспорт...

Стара Загора- тамошното увеличение на билета ми напомня на Добрич. Там е още по-нередно да бъде 1 лев. Там, въпреки че не познавам движението в града, мисля че билетът трябва да е 70-80 ст.

Offline l_bard

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #258 on: 08.08.2012, 16:41:09 »
От ТТ няма да допуснат още една линия от Почивка през центъра до където и да е, било тролейбусна или автобусна, та нали като изключим колите на ДАП-а по 148 и 51-то веднъж на високосна по този маршрут вървят само техни коли. Ще им намалеят и пътниците от Явор до Центъра и по 7, 31 и селските линии. Нали помните какво стана с пускането на 2А до Почивка - от ТТ веднага се възпротивиха, някой се обади където трябва и проекта потъна в някоя папка, даже не се споменава вече за такава линия.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2443
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #259 on: 08.08.2012, 16:52:13 »
2А на ДАП-а, ами 217? При евентуално общински превозни документи и субсидиране, така както писах по-рано, на превозвачите няма да им пука, кой колко пътници има в автобусите. Тогава зорът ще е да се покриват 200% по възможност от разписанията. При такава схема община-превозвачи ще е по-лесно и махането на кондукторите.