Author Topic: Новини и общи дискусии - АРХИВ  (Read 684518 times)

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5445
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #260 on: 08.08.2012, 17:22:02 »
Днес на 83 кара 8203 с шофьора на 0280. 5873 пък караше на 48, а 5913 на 22 вместо 1610, който по-късно се върна в движение.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline Tony

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2868
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #261 on: 08.08.2012, 17:45:22 »
като изключим колите на ДАП-а по 148 и 51-то веднъж на високосна по този маршрут вървят само техни коли.
Ами линии 17А, 9, 109, 14? Те са на Градски транспорт и също  минават от Почивка до центъра.  ;)

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Offline l_bard

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #262 on: 08.08.2012, 18:04:41 »
Имах предвид линиите от Почивка през Явор - Чаталджа - Общината - Центъра - ...
« Last Edit: 08.08.2012, 18:07:17 by l_bard »

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #263 on: 08.08.2012, 21:08:00 »
Правителството на Р. България обяви тролейбусния транспорт за приоритетен и започна проучване за въвеждането му в останалите (от общо 27) областни центрове на страната, където все още го няма. Варна е третия град по големина по брой на населението. Тук има вече изградена тролейбусна инфраструктура, включително и до сп. Почивка. Единствената възможност да се реализира тролейбусна линия по това направление е Почивка - Аспарухово - Почивка. А това от своя страна на чист български език означава, че рано или късно тази линия ще бъде факт.
За развитие на тролейбусния транспорт в Стара Загора!

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1798
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #264 on: 09.08.2012, 09:20:44 »
Quote from: eugenio
Правителството на Р. България обяви тролейбусния транспорт за приоритетен и започна проучване за въвеждането му в останалите (от общо 27) областни центрове на страната, където все още го няма. Варна е третия град по големина по брой на населението. Тук има вече изградена тролейбусна инфраструктура, включително и до сп. Почивка. Единствената възможност да се реализира тролейбусна линия по това направление е Почивка - Аспарухово - Почивка. А това от своя страна на чист български език означава, че рано или късно тази линия ще бъде факт.
А леле майко :eek: :crazy: :crazy: :crazy: :D. Дори аз, екоманиакът, като помисля трезво направо не мога да си представя как например областен град като Видин може се сдобие с Тб транспорт. Та те миналата година нямаха пари за ток за лампите в сградата на общината, за светофарите, боклука си не можеха да изхвърлят. Или примерно Търговище с неговите "големи" разстояния и предполагам "добре" развит вътрешноградски транспорт, или Кърджали, където има следи(стълбове) от контактна мрежа, но явно римляните са й видяли сметката. Разбира се бих ги похвалил ако успеят един ден и те да се сдобият с еко транспорт, но на този етап... надали. Иначе конкретно в нашия случай и преди съм споменавал:
Quote
Варна / Re: Тролейбусен транспорт-Варна
« on: 19.01.2012, 20:17:58 »
 Хрумна ми и една друга идея относно ул. Цар Асен, която според мен ще е колкото екстравагантна, толкова и любопитна, евтина и практична поне според мен: поставяне на бариери и светлинна сигнализация като на жп прелезите в самото начало на Цар Асен откъм Музея, както и на всяко кръстовище по протежение на улицата. По този начин Цар Асен остава еднопосочна, остават и паркираните автомобили(всичко това го мисля главно заради броя паркирали - около 50-60 - не са малко) и срещу еднопосочността ще се движи само тролейбус от Почивка към Центъра-Аспарухово, като ще се сложи на завоя на Червения площад нещо като тригер, където като мине с тяга(може и без, зависи от принципа на работа на устройството), ще задейства бариерите да се спуснат и докато е спрял на спирката и докато изчака после зелено за ляв завой от Цар Освободител, трафикът от Цар Асен ще се е изнесъл и ще е освободил улицата. Също такива "тригери" се слагат а всяко кръстовище, зада може като мине тролейбуса да вдигне бариерите на съответното кръстовище. За имплементацията няма да има нужда от копане, защото само 1 надземен кабел(освен ако не се направи чрез wireless ) ) ще е нужен да пренесе сигнала от тригер до бариера, а захранването за вдигане/спускане и светлините ще идва от това на уличното осветление. Подобни "тригери" съм виждал в София на някои стрелки от трамвайната мрежа.
Това само ако чак пък толкова е необходимо 86 да минава по Цар Асен. Иначе най-лесно от Съборни завой към Антим I, оттам по Мария Луиза- Осми Приморски и по маршрута си. А може и от Съборни надясно по Владислав и оттам наляво по Мария Луиза, за да обслужи и другата спирка при Катедралата. Изобщо варианти колкото искате, проблема е в тъпите корупционни практики, чрез които ТТ си гарантира неосъществяването :angry: на този бих казал перспективен откъм пътникопоток проект. Недай Боже пък ако от ДАП-а поискат да правят тролейбусна 118 - тогава направо не ми се мисли.
Иначе има още време и възможности, които би следвало да бъдат използвани от ДАП-а, най-вече за внасяне на проекти в Брюксел или нещо подобно и да се направи някакъв проект ГТ Варна 2020, според който до края на 2020 г. трябва да бъдат създадени условия за извършването на следните промени по масовия градски транспорт:
тролейбусни линии: 17а(с номер 17), 20, 82, 83, 86, 88, 118
закрити автобусни: 2, 17(сегашната)          нови автобусни: 17а с маршрут Аспарухово - Галата, 118а с маршрут Владиславово - Тополи(Гробище). Всичко това на етапи:
Първи етап до края на 2013г. включва линиите 86 и 118; Втори етап до 30 юни 2016г. се отнася за линия 20, а последният Трети етап се отнася за сегашната автобусна 17а и е до края на 2020г.
Под условия имам предвид както читав(т.е. не задължително закупуване на чисто нов, може и рециклиран) автопарк, така и ремонтирани и новоизградени участъци ВКМ.
Разбира се, сроковете, които съм дал, могат да бъдат с поне 1 година по-къси, но ги давам така най-вече заради дългите и протяжни процедури в Брюксел по одобряване на който и да е европроект и отпускане на средствата по него.
И държа да подчертая: всичко това идва от безхаберниците в общината, които решиха да потрошат едни пари(част от настоящия проект за модернизация на МГТ) в правенето на скоростна бус-лента, без това изобщо да е необходимо :angry::angry:. Освен това са решили да вземат 70 ли бяха нови автобуси, при положение, че возилата, които са за брак са, по мои наблюдения, не повече от 50 - почти всички Икаруси, Волвата, някой и друг о345(Г), някой о405(Г), както и може би всички Манове, а разбира се и Неопланите.
« Last Edit: 09.08.2012, 10:19:26 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #265 on: 09.08.2012, 10:50:37 »
Бившата тролейбусна линия № 86 е с утвърдено маршрутно разписание по ул. Цар Асен двупосочно. Допълнителни трасета по Мария Луиза и Антим I или Вл. Варненчик не са решение на проблема заради нежеланата контактна мрежа пред Община и Катедрала.

P.S. - До Аспарухово освен линиите с номера 2, 12, 17(17А), 42, 46 и 88, могат да се утвърдят още две:

Автобусна линия № 21 (вместо 49) Аксаково - Цар Освободител - Ян Хунияди - Меб. палата - Сливница - Република - Вл. Варненчик - Автогара - Катедрала - М. Луиза - Хр. Ботев - Асп. мост - Народни будители - Аспарухово център - Св. Кирил и Методий - сп. Зора и обратно

Тролейбусна линия № 90 Сп. Почивка - В. Левски - сп. Явор - Осми Прим. полк - Цар Освободител - Цар Асен - Съборни - Центр. поща - Хр. Ботев - Асп. мост - Народни будители - Аспарухово център и обратно
« Last Edit: 09.08.2012, 11:47:51 by eugenio »
За развитие на тролейбусния транспорт в Стара Загора!

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2443
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #266 on: 09.08.2012, 11:46:47 »
Хайде пак фантасмагориите почнаха. Единствено ЕС ако дадат пари случайно, трябва да се смени мрежата от начало до край и да се купят тролейбуси, като наличните морги се махнат. С тези морги задръстванията ще са денонощни... Плюс това на Галата нямат работа тролейбуси, освен хибридните модели (писали сме го това). От всичко написано, само 118 виждам да има шанс да се осъществи. Поне най-близко до реализиране.

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #267 on: 09.08.2012, 12:15:21 »
С тези морги задръстванията ще са денонощни...

Тролейбусите (Skoda 14/15Tr) не са ти виновни за задръстванията в града, като същите се стремят да се движат достатъчно бързо по лошата пътна инфраструктура на Варна. Престани да пишеш лъжи, с които влияеш негативно върху погледа на останалите участници във форума!  :angry:
За развитие на тролейбусния транспорт в Стара Загора!

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1798
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #268 on: 09.08.2012, 13:02:43 »
Quote from: dj_the_bus
Единствено ЕС ако дадат пари случайно
Ами то за тази година ЕС ни даде пари, ама тиквениците в общината нещичко от тях за Тб транспорт да са заделили?... на турски "йок" :crazy: :blink: :angry: :angry:. Иначе да ти кажа честно картинката, която аз съм нарисувал с думи и на която ти лепваш етикета "фантасмагории", в нормалните, цивилизованите, западните, ако щете европейските държави са си не просто нормална политика за развитие, но в много от тях и самата реалност!!! ;) Защо? Всички знаем много добре отговора. Фактът, че тук се краде и печалбарства не просто на корем, ами направо с килограми, тонове и каквото още се сетите, съвсем не означава, че ГТ Варна 2020 е ненормална, фантасмагорична програма за развитие. Тя изглежда такава на фона на гореспоменатото от мен крадене и свързаните пряко с него конфликти на интереси! Също така обърни внимание, че съм писал да се разкрие автобусна 17а с маршрут Аспарухово - Галата и пряко обвързана с разписанието на тролейбусната 17, също както е и при 118+118а!
Eugenio, пак намесваш така мразената от мен 2-ка. Обърни внимание, че маршрутът й се припокрива на между 99 и 100% с предложения от теб маршрут на 21 и на около 97-8% с маршрутите на 88, 17(а) 46, 60... Все пак това е логиката - увеличаваш броя на тролейбусите и линиите им, за да намалиш броя на автобусите :)
« Last Edit: 09.08.2012, 13:08:30 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #269 on: 09.08.2012, 13:09:28 »
Eugenio, пак намесваш така мразената от мен 2-ка. Обърни внимание, че маршрутът й се припокрива на между 99 и 100% с предложения от теб маршрут на 21 и на около 97-8% с маршрутите на 88, 17(а) 46, 60... Все пак това е логиката - увеличаваш тролейбусите и линиите им, за да намалиш автобусите :)

Посочих 2 и 17 фигуративно, защото в най-ранните/късните часове от деня дългите линии трудно ще се изпълняват на кратък интервал и тогава тези две линии биха били нужни. :)
За развитие на тролейбусния транспорт в Стара Загора!

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2443
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #270 on: 09.08.2012, 13:24:59 »
2 отдавна стана ненужна линия с маршрута си. Затова по-рано бях писал възможността за 2+22=222 или за 2 до Елпром. По баирите за Галата предвид самия път- не е удобно да има тролейбуси. 17А- нужна е такава каквато е сега. По времето на Делта Кар 17А имаше лятно и зимно разписание. Лятото всички курсове на 17 бяха до Почивка и делник и празник (на около 15 мин.). Хората бяха свикнали и ползваха линията за плажовете на Галата и Аспарухово.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5445
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #271 on: 09.08.2012, 13:48:05 »
Хубаво ще е да има повече тролейбусни линии, но към момента, предвид възрастта и малката броя на тролейбусите нищо не може да се прави. Тролеите могат да се карат бързо, много са пъргави, особено 15-ките, но как да карат със 70 по лунните ни пейзажи, върху които по-раздрънканите ще се разпаднат на части? Ако дойдат прословутите Европари в проекта, в който са включени няма планирано закупуване на тролейбуси, за съжаление. С покупката им е обвързан и ремонта на мрежата. Ще дондуркаме Шкодите докато изкарат те и мрежата и ако дойдат 70 автобуса постепенно тролейбусите ще се заместват с автобуси. Към момента вместо 14А може да има отделни курсове на 82/88 през Янко Мустаков. Автобусите за брак-освен изброените от Тролей 164 и Рената ще се нарежат, най-много 2-3 да оставят за селските линии. Въпреки че са добре измислени автобуси и ме кефят, ако дойдат 70 автобуса никой няма да се занимава с тях.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #272 on: 09.08.2012, 14:06:47 »
Към момента вместо 14А може да има отделни курсове на 82/88 през Янко Мустаков.
Моето мнение е, че там тролейбусната мрежа трябва да се демонтира.

До Аспарухово и Галата обобщавам следните автобусни и тролейбусни линии, като 2 и 17 ще се изпълняват само в определени моменти:

- Авт. линия № 12 Сп. Бриз - В. болница - ХЕИ/ВиК (в обр. посока) - Окр. болница - Община - Катедрала - КЗ - Аспарухово (сп. Зора)
- Авт. линия № 21 Аксаково (Владиславово) - Метро - Меб. палата - Радиозавод - Автогара - Катедрала - КЗ - Аспарухово (сп. Зора)
- Трол. линия № 88 Владиславово - Трети март - Дом Младост - Техникуми - Нептун - Центр. поща - КЗ - Аспарухово (център)
- Трол. линия № 90 Сп. Почивка - сп. Явор - Чаталджа - Музея - Центр. поща - КЗ - Аспарухово (център)
- Авт. линия № 17А Сп. Почивка - ДКС - ФК - ЖП Гара - ОУ Д. Дебелянов - КЗ - Аспарухово (център) - Галата

Прилагам и схема за развитие  на тролейбусния транспорт:
« Last Edit: 10.08.2012, 21:27:34 by eugenio »
За развитие на тролейбусния транспорт в Стара Загора!

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2443
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #273 on: 10.08.2012, 21:40:58 »
Красива карта в кръга на мечтите... само дето трябва задръстващо чакане и предпоставки за ПТП по Цар Асен. Едно, че тролейбусите са достатъчно големи, че дори в едната посока да е само тролейбус ще е трудно ако в насрещното идва бус или нещо по-едричко. Особено в ситуация като на 24-ти май, когато Цар Асен се ползва за алтернативен маршрут на 148, 409, 14. Тролейбусите ще трябва да се чакат преди кръстовищата, както по-рано. Още повече, като се раздигнат от там паркиралите коли не знам къде ще се изпратят. Припомням начина с хибриди евентуално до Чаталджа или жиците в едната посока да се направят то пл. Съединение (към Аспарухово, тази на 12) и там да се свалят щеките. В краен случай жици пред общината и включване към бул. Съборни през Антим І. По-рано си спомням, че спомена линия 21, но се направих, че си се объркал и не я отразих. Сега ще вметна, че линията от зимата не се обслужва. Плюс това 21, като съществуваше имаше един курс към 16-17 ч. до Аспарухово. При хибридни тролейбуси, забравих да вметна, става удобно за линия 88А и 90А до  Галата или Боровец сутрин между 6 и 8, обяд 11-13 и вечер 17-19 ч. Това ще е в помощ на 12, 17, 17А, 46 и 60.

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #274 on: 10.08.2012, 22:07:45 »
Пак повтарям, моето мнение (без да задължавам никого с него) се свежда до това да се осигури коридор по ул. Цар Асен за тролейбусите както преди. Улицата нека си остане Еднопосочна, с изключение на тролейбусите, без възможност за паркиране както е случая с Бачо Киро и Ал. Рачински.  Може да се направи допълнителна пътна маркировка насочваща вниманието на всички шофьори, че има специално платно за тролейбуси в посока от Цар Освободител до Съборни. Това е напълно реално и постижимо, затова не ни трябват по-скъпи хибридни тролейбуси. Не е желателно да има и тролейбусни жици пред общината, дори това да е само в едната посока.
За развитие на тролейбусния транспорт в Стара Загора!

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2443
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #275 on: 10.08.2012, 22:28:29 »
Пак припомням, че при среща на тролейбус идващ от Почивка с бус или товарен автомобил (малките камиони, които могат да влизат в града по една или друга причини) ще е тясно. То сега ако някой бус спре, дори на паркинг-зоната автобусите на 12 понякога закачат бордюра. За два тролейбуса отдавна тази улица се е доказала. И пак въпрос- колкото и да са малко, къде ще отидат паркиралите коли? При налична лента за паркиране, местата пак не стигат. 

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #276 on: 10.08.2012, 22:35:54 »
Извинявай много, преди тролеите по 86 как са се разминавали с всякакви други МПС безпроблемно, а сега да не може?!? Освен това всяка улица е със стандартни размери и щом преди се е преценило, че може да има двупосочно движение на тролейбуси по тази улица, значи и сега може да има!
За развитие на тролейбусния транспорт в Стара Загора!

Offline Tisho

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 412
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #277 on: 10.08.2012, 23:55:16 »
Пак ли се подхвана изхабената, ненужна за коментиране от години тема за линия 86, която е "кауза пердута" демек загубен случай. Точка. Край. Стига вече, няма я и няма да я има повече. Някои хора толкова ли не могат да НАДЖИВЕЯТ това!?!?!? Тази тема свърши още преди 4 години!!!! :angry: :angry: :angry:

Вече сигурно поне 10 пъти казах какво е нужно като иновация във Варна по отношение на линиите. 7 да се удължи или до Аспарухово, или до Виница. Да има линия, която да свързва Виница с Аспарухово и Виница-Аладжата и Златните, която да се кара от мидита. И така нататък.

Малко по темата, днес 1140 беше на 32, 5994 на 13, 8277 на 118 (тези вече са рядко явление като че ли). В 17:30 надолу по Отец Паисий съчленен автобус Белана, което ме навежда на мисълта че е възможно да е бил на 10, който после е сменен вероятно от 4287.


2096 - най-добрият варненски автобус
Най-добрите софийски возила: 2155,9060,317,2505 (автобуси) и трамвай 503
Метрото е най-добрия транспорт!

Ама О405 са много грознииии

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #278 on: 11.08.2012, 00:34:39 »
Тролейбусният транспорт във Варна трябва да се развива и това е напълно постижимо. Винаги ще има трудности и пречки да не се случва това, но няма нищо, което да не е преборимо и непреодолимо.
За развитие на тролейбусния транспорт в Стара Загора!

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2443
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #279 on: 11.08.2012, 02:33:39 »
Четвърто или пето мнение подред засягам въпроса, че два тролейбуса НЕ са се разминавали по Цар Асен. Единият, който идваше от ЖПГ чакаше на сп. Музея, докато мине този, който идва от бул. Цар Освободител. Същото беше и като пуснаха Ивекотата на мястото на тролейбусите по 86. Толкова ли е трудно да се види, че едната лента е широка другата, която е за паркиране е малко по-тясна. Ако не си ходил до там, направи си разходка. То тези мечти за тролейбусен МГТ Варна почват да граничат с детинщини. 86 или както на дадената карта 90 потъна в забвение с пускането на 12. В последствие и линия 2А беше опит за пробив по такъв маршрут, но опорочен.
От няколко дни забелязвам О345 на 9, 51 и 109. Преди няколко вечери, към 1 ч. (вечерта) засякох един Тедом, сякаш 1505 на сп. Зора да го закача 7113 за влачене. Предполагам на това се дължи наличието на различно животно от Тедом на Златни и 51. Вчера забелязах и Рено на 109.

Заради ремонт по ул. Цар Освободител (еми поне в тази част няма вид на булевард) между ул. Вяра и бул. Република имаше промени в движението на 48, 148, 121, 209, 209БЪРЗ. Само 48 се движеше по бул. Трети март. 148, 121, 209 и 209БЪРЗ минаваха през сп. Дом Младост (тази на 14), Ген. Петлешев, бул. Република и по маршрута. Това си създаде и задръстванията... Уви забелязах как всеки се натиска на мине по булевардите, а никой не се сеща за улица, като например Тролейна. Или за Вяра - Тихомир - Милосърдие - Гео Милев - Христо Смирненски.