Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fafan

Pages: [1] 2 3 ... 142
1

 да е не е толкова... обиколна? :neznam:

И как щеше да си спестиш обиколката? Нали ще ти трябват и стрелки във всички посоки на Екзарх Йосиф и Мария Луиза, а това технически не е възможно.

2
fafan-e, успех в намирането на статистика за пострадали в метрата в Източна Европа. При нас (разбирай постсъветското пространство) такива случаи се замитат като срамни и не се коментират.
Също така не мога да разбера твоето отричане на мерки за безопастност.

Не си ме разбрал правилно, аз не отричам мерките за безопасност, а отричам безсмислените мерки, които не водят до намаляване на риска. И тъй като не ми е известна метросистема с руски подвижен състав и перонни врати, които да са добавяни в последствие, а не при първоначалното проектиране се питам до колко нашата инициатива сега да монтираме перонни прегради на система, проектирана през 70-те години на миналия век изобщо ще ни донесе търсения успех.

3
Допотона методика от времената на парните коломотиви в метрото - разчита се машинистът да видим и да скочи на спирчаките, които колкото и "да коват на място" все пак става въпрос за тонове машина, а това "коване на място" ще нарани хората вътре...

Не, има и съвременнии системи, които в днешно време подпомагат машиниста при такива ситуации. Но времето за реакция си остава и то се увеличава ако прегради по пероните няма и първото препятствие е края на станцията.


Не, не е това, защото не е маловажно. От значение е дали тези три случая са се реализирани на 20к дневно с 10 спирки или са се реализирали в система с 300 спирки и милиони на ден пътникопоток.

Oт значение е честотата на случаите, но и съпоставителна статистика с метра с подобен подвижен състав. В тази връзка метросистеми с руски подвижен състав като нашия - колко са оборудвани с прегради по света и какви са били ефектите от това? Ето такава статистика ще е интересно да се прочете.

4
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 15.06.2021, 15:04:16 »
Има сериозни разминавания от това което се вижда на снимката и крайната реализация. Или макетът на снимката е от нещо друго?

5
А статистиката за София какво казва?

Аз не знам да има някъде публикувана такава статистика за София.


6
Не става ясно коя е по-голямата опасност, водеща до повече инциденти.
И от ваксините има смъртни случаи, ама спасяват повече хора, отколкото убиват.


Точно така. За всичко си има статистики и на базата на тях се взимат и решения кое е оправдано и кое не. Ако в метрото в Шанхай има голям брой паднали от пероните и малък брой притиснати от врати то значи системата с врати на пероните е оправдана. Ако в Нюрнберг статистиките сочат че има малък брой инциденти с паднали от пероните и голям с притиснати от врати то значи електронната система за тях е подходяща. При нас не видяхме на базата на какви проучвания и на какви статистики се реши че трябва да има ластъци и въженца. Поръчаха се, монтираха се и се видя че и не пасват.

7
...

И третата посока, която вече споменах е трайно отказване от перонните прегради и заместването им с електронни системи. Те може да не дават същата сигурност, но трябва да се има предвид че и перонните прегради не са 100% сигурни - за последните 10 години в Шанхай е имало 3 смъртни случая на хора, попаднали между преградите и влаковете, а в Лондон са регистрирани 75 инцидента, включителни и откъснати крайници на хора. Така че там където се подсигурява в една посока се губи сигурност в друга. Идеална система няма.
100% сигурност няма никъде, Природата го е заложила. Но не, не намалява сгурност в друга посока - Шанхай за 10 лазарника - имало 3 смъртни случея - айде да сравним като пътникопоток, като държание на перона, като дължина двете метра и да видим тези 3 смъртни случея на каква обща маса се реализират? От прочетеното от теб можем да останем с впечатление, че Шанхайското метро е от две линии с по 10 спирки и пътуващо почти празно, обслужващо 100к градче...

И къде го прочете това? С какви впечетления си останал не мога да ти кажа, защото не знам дали си чел между редовете или точно това което съм написал - а именно че смъртните случаи са именно от заклещени между преградите и влаковете хора. Колко други и какви точно нещастни случаи в метрото в Шанхай не мога да кажа и няма значение тук. Тук писах само за тези 3 конкретни случая и дали системата има 10 спирки или 100 в тази дискусия е безпредметно. Важи следното: като има перонни врати имаме опасност от това хора да останат между влака и тях и влакът да тръгне и да ги повлече. Когато нямаме перонни врати тази опасност я няма. Има други опасности. Това е.

По принцип колкото по-малко предмети и прегради има по пероните в близост до краищата им, толкова по-добре. Увеличава се видимостта за машинистите и се намалява вероятността някой повлечен да се удари в тях, ако влакът все пак успее да спре или да бъде спрян преди да излезе от станцията. Това увеличава шансовете инцидентите да не са фатални.

8
Предвид, че по линии 1 и 2 се движат три различни модела влакове с различно разположение на вратите, което първоначално се изтъкваше като пречка за каквито и да е преградни съоръжения, но все пак можеше ли да е по друг начин според вас?

Единият път би могъл да бъде да се върви към унифициране на подвижния състав - постепенно изваждане от употреба на номерните състави, преустройство на старите Русичи от 2 към 3 врати и инсталиране на нормални перонни прегради.

Друга посока би могла да бъде да се разработят и внедрят перонни врати без колони - вградени под нивото на пероните. Поради сериозните строителни дейности за такова решение то е малко вероятно.

И третата посока, която вече споменах е трайно отказване от перонните прегради и заместването им с електронни системи. Те може да не дават същата сигурност, но трябва да се има предвид че и перонните прегради не са 100% сигурни - за последните 10 години в Шанхай е имало 3 смъртни случая на хора, попаднали между преградите и влаковете, а в Лондон са регистрирани 75 инцидента, включителни и откъснати крайници на хора. Така че там където се подсигурява в една посока се губи сигурност в друга. Идеална система няма.

9
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 11.06.2021, 14:02:44 »
Нямало е кандидати или каква е причината този път?

10
И без специална автогара от там ще тръгват автобусите към Витошките квартали южно от околовръстния път.

Точно от там връзката към витошките квартали е доста лоша, защото няма улица към Симеоновско шосе. Ако ще се използва за автогара на градски линии трябва да е с излаз на Симеоновско шосе или бул. Черни връх. Но аз идеята я разбирам по-скоро за автогара на междуградски рейсове, а не на градските.

11
Трамваи / Re: ČKD Tatra T6А5 (4140-4195)
« on: 11.06.2021, 10:57:23 »
Значи да обобщим - имаме голям брой спирки с гласово оповестяване което си работи и се поддържа, имаме си работещо гласово оповестяване в трамваите, работата с тези високоговорители май си е акция по социалистически - да свършим едната работа и да преизпълним петилетката. Май никой вече не следи работата на групата по табели и озвучаване и проектите им все повече и повече придобиват странни насоки.

Да се дупчат покривите на трамваите за да се прокарват кабели също ми се вижда не особено добро решение, дано са им разрешили да ги дупчат а да не са тръгнали да го правят на своя глава.

12
Като се има предвид какъв е шансът врата, до която съм близост, да попадне зад колона от съоръжението, а пък аз ставам свидетел на подобна ситуация поне веднъж месечно, може да предположим, че това се случва редовно.  :help: :neznam: :help:

Това показва, че системата е абсолютно неподходяща за нашия подвижен състав. Жалко за потрошените пари.

13

Тарикат, който познавам, твърди, че вече два пъти му се е разминавало...

Движиш се в лоши среди, препоръчвам ти да си намериш други приятели. И не взимай пример от тях.

14
Ако там се направи автогара абсурдно е да се направи метро което ще обслужва само ходещите до една малка автогара.

Ако не е последна спирка, защо не?

15
Какво мислите за тази табела?



Смятате ли, че някой може да се ориентира според изобразената информация? :neznam: :neznam: :neznam:

Мисля че тази табела е поредният скандален случай покрай групичката Спаси София. Дано най-накрая им се отнеме разрешението да си окачват творенията в метрото.

16
Трамваи / Re: ČKD Tatra T6А5 (4140-4195)
« on: 10.06.2021, 18:39:24 »
Да, и за да чуят слепите граждани на коя спирка трябва да слязат ще трябва да отворят прозореца  :rolleyes:

17
В автоматични метра като това в Нюрнберг системи без машинисти в комбинация със системи за наблюдение носят достатъчна сигурност за да решат че не се налага да се слагат и прегради на пероните. При нас решиха, че преградите ще са основната система за сигурност, което според мен не отговаря на най-съвременните разбирания по темата. Сигурно е стъпка напред, но твърде малка за да се каже че станциите са осигурени по последна дума на техниката.

18
Трамваи / Re: ČKD Tatra T6А5 (4140-4195)
« on: 10.06.2021, 14:11:39 »
Приличат на мегафоните по площад Девети септември, по които пускаха революционни песни за манифестациите. Да видим какво забавление са ни приготвили да ни пускат по тези.

19
Чух за нова схема за пътуване гратис.

Ако случайно се качат контрольори, гратисчията твърди, че си е платил с банкова карта. След проверката на устройството на контрольорите, те казват, че няма такова плащане. Но гратисчията твърди, че си е платил и започва да се заяжда. Контрольорите вдигат ръце, защото системата е нова и не знаят какво да правят.

:help: :help: :help:

Това са глупости в стил "една баба ми каза". Няма такова нещо.

20
Ако гледаме нещата от тази гледна точка, то и левият завой на Раковска и Сливница би трябвало да се махне, защото мостът е тесен и едвам се взима плюс че се запушва лената за ляв завой на моста. От качващи се на тротоара тролеи е разбит бордюра на моста.

По-добре беше да се направи генерално решение и да се махне въртенето по Раковска-Козлодуй-Константин Стоилов-Сливница и да се пусне двупосочна ККМ по Раковска-Козлодуй-Васил Стоилов и тролеите по тб9 да въртят както и другите линии в кръга на Сточна гара.


Аз бих предложил по-революционно. Да завива по Сливница и да обръща на Лъвов мост. ТБ11 също да бъде удължен до там.

Ако ще правим революции тогава да завива по Сливница към Сточна гара. Това може да стане за никакви пари. Хората, които искат да се прекачват на трамвая към Орландовци ще ходят пеш.

Нали идеята е да няма ляв завой Сливница->Раковска. За това предложих Лъвов мост. Сточна гара вярно минават много линии там, но не смятам, че е удобно място за прекачване.

Еми някои тук твърдят че новите тролеи не могат да вземат завоя от Сливница към Раковска откъм Лъвов мост. Сигурно ако се дръпне стоп линията на светофара с 2-3 метра назад няма да има никакъв проблем, но това са сложни работи явно. За да ходи до Лъвов мост ще трябва да се върти през Сточна гара при това положение.

Pages: [1] 2 3 ... 142