Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - ari_91

Pages: [1] 2 3 ... 148
2
И последните две

3
И още няколко  :arrow:

4
Няколко снимки от Варна  :arrow:

5
И две снимки на тролейбуси

6
Трета, последна част

7
И още няколко

8
Няколко снимки на автобуси от красивата Варна  :)

9
Велико Търново / Re: Снимки
« on: 05.01.2017, 19:59:07 »
Междуградският автобус от първата снимка е бил инцидентно на градска автобусна линия, по принцип е една от колите по линия №14. Не е кой знае какъв проблем (като се има предвид, че в Бургас почти ежедневно има туристически автобуси по една от градските им линии - №6), предвид факта, че автобусът е голям, с доста седалки, а сега през зимните месеци е доста топъл. Във Велико Търново всички градски автобусни линии се обслужват от нископодови автобуси, само в краен случай е възможно да влязат крайградски автобуси. През почивни и празнични дни по някои от линиите се движат малки Отокари. Дори до близки населени места (като - Горна Оряховица, Лясковец, Самоводене, Килифарево, Дебелец, Беляковец, Шемшево, Леденик, Малки Чифлик и др.) , до които пътуват автобусни линии с номера, се движат нископодови автобуси.

11
Странно - 3560 ми се струваше най-читав от четирите О405Н-а, докато 2159 беше доста разнебитен дори през 2010 г. и е сякаш с най-къси скорости. При вас обаче няма много места, където да се настъпват автобусите, та сигурно не се мъчат много извънградско градските.
Предполагам, че 2158, 9548, 4944 и 8101 също са спрени, а 4110 се е разпаднал някъде в движение.
9548 доста време беше в Павликени, след това купиха един крайградски Неоплан и първият беше спрян. Последно за кратко се появи на 33 във Велико Търново и от тогава вече не е излизал на линия. 4944 няколко месеца заместваше 8415 на 77, но скоро също не се е появявал на линия. 8101 от доста време не се е появявал на линия, но това не значи, че е спрян от движение. 4110 е оборотен автобус в "Надежда".

12
Имам някакъв спомен, че ПП имаха нови цитарота, но нали трябваше да дойде малцинствената фирма със скрапта от немците.  :laugh:
Цитаротата бяха много запазени, но не са били чисто нови.

13
Предполагам значи, че вече "Алекс ОК" са бракували О405Н-овете си и МАН-овете НЛ202 или ги държат за дълбоки резерви.

Само 8415 и 2159 са в движение. Първият е на 77, а вторият се появява през почивни и празнични дни. 3560 е дълбока резерва и се появява понякога на: 6, 8, 33, 77, 14. Другите стари автобуси (освен мидито 0235) не се движат вече.

14
Както е повече от ясно, чисто нови автобуси могат да си позволят само най-големите градове в България, като София, Варна, Стара Загора и др., и то със средства от европейски програми. От средно големите градове (какъвто е Велико Търново), реално Велико Търново има най-добре организираният градски транспорт, който с малки подобрения би могъл да стане още по-добър. Возилата, с които се обслужва транспорта тук също са на ниво. Не може да се направи сравнение с обществения транспорт във Велико Търново с този в градове със сходно население, като Габрово, Благоевград, Добрич, Шумен, Пазарджик и др., където транспорта се обслужва от стари или малки, крайно неудобни и неподходящи возила. Относно нископодовите автобуси, Неоплан произвеждат такива още от началото на 80те години. Това, че за България този тип автобуси са били голяма фантастика е съвсем отделен въпрос.

15
Мечтата на всеки пътник е да се вози на германска бангия, която вместо да отиде на скрап, идва в България.  8)
Най-малкото тези "германски бангии" са доста удобни за хората, нещо което не може да се каже за 40 годишните Икаруси и Чавдари, които дори когато са били чисто нови, пак са били крайно неудобни за пътниците. Изключително висок под, тесни врати, невъзможност за използването им от трудноподвижни хора или от такива с детски колички. Неуместно е през 2016 година да има градове в България, чийто градски транспорт се обслужва от 30-40 годишни морално и физически изхабени стари Икаруси и Чавдари.

16
От днес на линия се появи нов автобус на "Алекс ОК". Чисто бял "Man", който днес е втора кола по линия №13. Преди няколко седмици същата фирма пуснаха на линия друг автобус от същия модел, чиято снимка може да бъде открита в темата за фотографиите.

17
Пропагандирането на тази версията започва да става комично, при положение, че имаше алтернативно трасе, което при новото управление на града не бе коментирано дори.
А ти въобще запознат ли си, че според алтернативното трасе, тролейбусите трябваше да минават през територията на бензиностанция и станция за метан, както и през двора на база №1 на МОБАЛ 1 "Д-р Стефан Черкезов" ?

Няма никакъв смисъл да продължаваме със спора за нещо, което никога няма да се върне, както и да се търсят виновници, при положение, че се знае чия е вината за спирането за тролейбусния транспорт във Велико Търново. Всеки има глава на раменете си и може да мисли. Пак казвам, глупаво е налагането на определено мнение относно тролейбусния транспорт в България в целия форум, още повече в градове където е повече от ясно, че няма да се развива този тип транспорт по една или друга причина. Относно вината за спирането на тролейбусите във Велико Търново, ако на някой му е трудно да я приеме, това не е проблем на целия форум и не е необходимо десетки пъти да се повтаря едно и също.

18
Не виждам какъв е смисъла да се повдига темата за тролейбусите във Велико Търново, при положение, че дори мрежата им вече я няма. Отговорността за спирането на тролейбусния транспорт също е обсъждана многократно тема. Вината е на предходното управление на Велико Търново, по времето на което тролейбусите бяха спрени на база една изключително нереалистична и тъпа причина, като това че ще преминават трудно през новите кръгови в града, въпреки, че пред завод "Елмот" има кръгово и тролейбусите минаваха от там години наред, без какъвто и да е бил проблем. След спирането на тролейбусите, проблем е големият интервал на който започнаха да се движат линии №1 и №2 - 60 мин., който за втората линия поне е доста голям. Тролейбуси до старата част на Велико Търново не са пуснати, поради факта, че мрежата и стълбовете биха загрозявали доста тази живописна част от града, което действително е така. Във Велико Търново винаги има много туристи и едва ли някой от тях обръща внимание на стълбовете, които са останали в момента в града. Не виждам и какъв е смисъла в налагането на определена позиция относно тролейбусния транспорт в България, още повече в градове където мрежата вече е демонтирана. Аз също съм "за" екологичния тролейбусен транспорт, но не и във вида, който беше до преди няколко години. Разбирам хората от Перник и Габрово (ако не се лъжа там бяха правени проучвания сред гражданите), които са дали отрицателен отговор за това дали искат тролейбуси да се движат в техните градове или не. Като се има предвид в какво състояние бяха последните тролейбуси в Перник, физически и морално изхабени, бяха направо опасни за пътниците и спирането им бе  напълно очаквано. Във Велико Търново поне тролейбусите бяха много добре поддържани и до последно бяха в много добро състояние, но както споменах по-горе, причината за спирането на този тип транспорт тук беше друга, а не състоянието на возилата.

19
Благодаря за коментарите! Съгласен съм с тях, тъй като от няколко години не живея във Велико Търново и нямам реална представа за пътникопотока към днешна дата. А дали ако 1 минава през ж.к. "Бузлуджа" (въпреки срещуположното движение) и ж.к. "Зона В" би имал повече пътници? Или 30 през ж.к. "Бузлуджа" да бъде удължен до Автогара Запад?
Вторият вариант е може би по-удачен, тъй като ще се направи връзка от една страна между всички части на кв."Бузлуджа", а от друга страна ще имат автобус до Автогара Запад. Друг е въпроса, че в този си вид, от линия №30 има необходимост само сутрин и вечер когато има поток от хора отиващи/прибиращи се от работа. Линия №1 според мен не е удачно да минава през кв."Бузлуджа", тъй като за пътуващите от кв."Чолаковци", стигането до центъра на Велико Търново ще се удължи, а предвид факта, че са краен квартал и така или иначе пътуват повече, подобна промяна само би намалила потока от хора, използващи линия №1 в направление - кв."Чолаковци" - Център и обратно.

20
Линии №2 и №110 нямат нужда от промяна в маршрута, а от промяна в разписанието. Необходим е по-кратък интервал на движение. В северната част на кв."Варуша" е абсолютно невъзможно да се движат каквито и да е било автобуси. Единствено микробуси от градски тип, биха могли да минат по улиците над втора база на МОБАЛ "Д-р Стефан Черкезов". От кв."Картала" до старата част на Велико Търново и кв."Света гора" има изключително малък пътникопоток (на моменти дори нулев), в резултат на което според мен не е необходимо повече от една автобусна линия да пътува до тези части на града. Като цяло потока от кв."Картала" към центъра на Велико Търново е изключително малък, тъй като повечето хора предпочитат да вървят пеша по преки пътища, в обратна посока ситуацията е различна. Автобусите се пълнят от центъра към кв."Картала". Интервал на движение от 10 мин. от/към кв."Картала" според мен е необоснован, тъй като няма такъв поток от хора. Относно линия №14, може би е необходимо да има курсове, на които автобусите да влизат в кв."Света гора", тогава когато има по-голям поток от студенти. Не виждам и необходимост въпросната линия да се движи по бул."България", тъй като от бул."Никола Габровски" пътуват много повече хора, няколко училища са разположени именно на въпросния булевард, областната болница е също там. Действително е необходима автобусна линия, която да обслужва ул."Козлуджа" и може би №3 е подходяща. Вместо от Автогара Запад, може да тръгва от СБА. Не съм и напълно сигурен, че е необходима автобусна линия, която да свързва кв."Бузлуджа" с кв."Асенов" 2. Когато Професионална гимназия по моден дизайн беше именно в кв."Асенов" 2, може би имаше нужда, но към днешна дата линии №50 и №110 според мен са напълно достатъчни на този така или иначе малък квартал. Според мен е необходима автобусна линия, която да осъществява връзка между кв."Бузлуджа" и кв."Картала", като движението да се реализира по ул."Магистрална", предвид факта, че на въпросната улица са разположени Търговски парк Велико Търново, множество складове, няколко предприятия, бензиностанции и жилищни блокове. От линия с подобен маршрут може би има нужда само сутрин, обед и вечер, когато има по-голям поток от работещи и учащи.

Pages: [1] 2 3 ... 148