Author Topic: Пътна инфраструктура  (Read 91828 times)

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #80 on: 21.04.2010, 19:38:49 »
1,5 млн. лв. първи транш за „Качица”, възелът ще е готов за 60 дни

Кметът Рашев: „Обещал съм да пуснем движението за 2 месеца, защото улица „36” е пред затваряне”

„Лично съм обещал пътен възел „Качица” да бъде отворен за движение за 60 дни от получаването на средствата. След като премиерът каза, че парите се пускат днес /бел. ред. вчера/, очакваме финансирането днес най-късно по сметките ни”, каза кметът Румен Рашев. Финансирането ще бъде отново на траншове, като първият е в размер на 1, 5 млн. Очакват се още 3, 5 млн. лв. в спешен порядък. Вчера сутринта по bTV лично премиерът Бойко Борисов обясни, че е наредил средствата да се пуснат, за да тръгне строежът още днес, тъй като обходното трасе е в безобразно състояние и едва ли ще издържи дълго. Новината бе приета с голяма доза скептицизъм от великотърновци, които се наслушаха на обещания. Това обаче няма да бъде поредното, а средствата наистина се превеждат.
Затварянето на улица „36”, по която сега е отклонено движението в западната част и кв. Чолаковци, е наложително, защото тя е в окаяно състояние и не би могла да издържи дълго. Това ни задължава да завършим максимално бързо възела, за което има готовност”, коментира пред „Борба” д-р Рашев. Парите за дозавършване на „Качица”, който се превърна в обект с национален и даже международен приоритет, се чакат от миналото лято.
ТЕХНИКАТА ЗА ДОИЗГРАЖДАНЕТО НА ТРАСЕТО СЕ НАМИРА ВЪВ ВЕЛИКО ТЪРНОВО В БАЗАТА НА „ПЪТНО ПОДДЪРЖАНЕ” - Велико Търново, които са фирма на подизпълнителя „Пътища и мостове” – Варна, казаха от дирекция „Териториално и селищно устройство”.
Днес общината и изпълнителите ще имат работна среща, за да утвърдят етапите на дозавършване. И двете страни обаче са категорични, че възелът няма да бъде изграден в цялостен вид.
Доста коментираните тротоари в средата на първото от двете кръгови движения всъщност били... аварийни ленти, разкриха от дирекцията. Щели да останат засега и светофарите, които също са обект на негативни дискусии заради факта, че никъде по света няма кръгови движения със светофари. Факт, който учуди даже регионалния министър
Росен Плевнелиев.

http://www.borbabg.com/?action=news&news=5000

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #81 on: 21.04.2010, 20:51:36 »
Доста коментираните тротоари в средата на първото от двете кръгови движения всъщност били... аварийни ленти, разкриха от дирекцията. Щели да останат засега и светофарите, които също са обект на негативни дискусии заради факта, че никъде по света няма кръгови движения със светофари. Факт, който учуди даже регионалния министър
Росен Плевнелиев.

Тове не е вярно, мога и веднага да дам няколко примера от Букурещ, сточна гара. Аз продължавам да си се учудвам на стойността на двете кръгови, които се наричат "пътен възел", какви са тези милиони не ми е ясно. Възел на две нива щеше да е може би лако по скъпо но със сигурност по-ефективно, а и по-малко място щеше да заема. Но това го коментирахме вече.
Както и да е. Смятам че за следващите 10-15 години тези кръгови ще са достатъчни като пропускателна способност. Да се надяваме до тогава АМ Хемус да е готова и проблема с транзитно преминбаващите по направлението София-Варна да отпадне.
« Last Edit: 22.04.2010, 00:07:09 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Hakkinen

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 778
  • The Flying Finn Is There To Win!
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #82 on: 21.04.2010, 21:49:41 »
Зависи, преди няколко месеца настоящото правителство промени плановете за АМ "Хемус". Отпадна вариантът, според който трасето минаваше на 35 км от града. ->

Магистрала „Хемус” в крайна сметка ще минава през Велико Търново
Стилян НАЙДЕНОВ

Предишното правителство планираше трасето да минава на 35 км от старата столица, сегашното включва в сметките областния център

Последният вариант за трасето на автомагистрала „Хемус” предвижда то да минава през Велико Търново. Че вариантът, планиран от предишното правителство, ще бъде променен, обеща в специално интервю за „Борба” лично регионалният министър Росен Плевнелиев. Народните представители от управляващата ГЕРБ също са солидарни с него, за да поправят несправедливостта, с която предишните управляващи изместиха магистралата и определиха тя да заобикаля областният център на 35 километра северно, в близост до Павликени. Публична тайна бе и лобизмът на Румен Петков за родния му Плевен за сметка на старата столица.
След около две години ще може да продължи строителството на автомагистрала „Хемус” на два етапа: Ябланица - Велико Търново и Велико Търново – Шумен, каза именно в Плевен министър Плевнелиев. Държавата готви концесия за по-голямата част от магистрала "Хемус". Аутобанът е много скъп и трудно ще се намерят желаещи да го строят. Затова решението е отсечката от Велико Търново до София да се даде на концесия, а от Велико Търново до Шумен държавата да строи периодично, когато има средства. Наред с това се обмисля на концесия да се даде и трасето Русе - Велико Търново, което не е част от аутобана. Според един от вариантите „Хемус” може да дублира настоящото трасе на главния път София - Варна. Той изглежда и най-реализируем.
ПО ДАННИ НА АГЕНЦИЯ „ПЪТНА ИНФРАСТРУКТУРА” към Министерството на регионалното развитие, публикувани на сайта й, автомагистрала "Хемус" ще бъде основната транспортна артерия, преминаваща през Северна България в направлението запад-изток - София - Ботевград - Ябланица - Велико Търново - Антоново - Белокопитово - Шумен – Варна с международно и национално значение. Общата дължина на автомагистралата е 423 км. За доизграждането на оставащите около 240 км е извършена оценка за възможността да се реализира чрез публично-частно партньорство.
"Борба"

За светофарите и аз съм на мнение, че трябва да ги има. Пред "Качица" в момента проблем е строящата се "Била" до кръстовището край МОБАЛ, където трябва по проект да е второто колело. Отново, типично в стила на Рашев, бе почнат строеж без изобщо да е готова инфраструктурата, особено в случая със значим обект, какъвто е "Качица". Иначе всеки се чуди за огромната стойност на тези колела. Освен това, почти сигурно е, че за момента няма да се възстановява тролейбусната мрежа.
« Last Edit: 21.04.2010, 21:54:55 by Hakkinen »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14944
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #83 on: 21.04.2010, 22:07:47 »
След около две години ще може да продължи строителството на автомагистрала „Хемус” на два етапа: Ябланица - Велико Търново и Велико Търново – Шумен, каза именно в Плевен министър Плевнелиев.
Това е в очевидно противоречие с това, което същият човек е казал преди седмица: http://www.imotdnes.com/%D0%9C%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%8A%D1%80_%D0%9F%D0%BB%D0%B5%D0%B2%D0%BD%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%B5%D0%B2_%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BA%D0%B0%D0%B7%D0%B2%D0%B0_%D0%B7%D0%B0_%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%B3%D0%BE%D1%82%D0%B2%D1%8F%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5_%D0%B8%D0%BD%D1%84%D1%80%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%BD%D0%B8_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%B8-a-1572.html, а именно:"По частта от магистрала "Хемус" от Шумен до Велико Търново няма достатъчно трафик – не е нужно трасето там да бъде аутобан.... Явно не трябва да вземаме насериозно многото му приказки, той където и да отиде, чертае величествени проекти.
Става така, че има обещания за 99 проекта и изпълнение на нито един!
Предлагам да преместим дискусията в  общата инфраструктурна тема, тъй като това касае половин България, а не само ВТ.
По-добре повикайте Плевнелиев в Търново, та да обещае някое милионче за Качица!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14944
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #84 on: 21.04.2010, 22:30:46 »
Щели да останат засега и светофарите, които също са обект на негативни дискусии заради факта, че никъде по света няма кръгови движения със светофари.
Абе за имаме - има - Сточна гара във София. Но наистина за Качица не е добро решение. Или поне не много по-добро, отколкото преди разкопките (тогава поне посоката София-Варна имаше минимален общ участък с Пишмана-Габровски-център).

И като стана дума за кръгови движения, не е ли добре да се направи кръгова (по-точно елиптична) организация на кръстовището пред кино "Искра"?

Offline Hakkinen

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 778
  • The Flying Finn Is There To Win!
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #85 on: 22.04.2010, 02:35:55 »
Щели да останат засега и светофарите, които също са обект на негативни дискусии заради факта, че никъде по света няма кръгови движения със светофари.
Абе за имаме - има - Сточна гара във София. Но наистина за Качица не е добро решение. Или поне не много по-добро, отколкото преди разкопките (тогава поне посоката София-Варна имаше минимален общ участък с Пишмана-Габровски-център).

И като стана дума за кръгови движения, не е ли добре да се направи кръгова (по-точно елиптична) организация на кръстовището пред кино "Искра"?

Точно за това кръстовище си прав и даже има подобен проект. Трябваше даже да е стартирала реализацията му, ама..засега нищо. Вероятно работата по останалите проекти ще стартира след завършването или поне довършването под някаква форма на "Качица".


Offline alonso

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 142
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #86 on: 29.04.2010, 22:52:28 »
утре най- после се започва Качица. :fan: :fan: :fan:

Offline night wolf

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #87 on: 30.04.2010, 21:58:12 »
урааа,днес багерите започнаха да работят :fan:

Offline handstake

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
    • http://www.facebook.com/gradski.transport.vt
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #88 on: 30.04.2010, 22:23:03 »
урааа,днес багерите започнаха да работят :fan:
Ето и снимки от ДАРИК НЮЗ


Offline alonso

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 142
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #89 on: 08.05.2010, 17:20:45 »
Временна организация на движение се въвежда на пътен възел "Качица" от 10.05.2010 година, съобщиха от пресцентъра на Община - Велико Търново. Затваря се за движение на пътни превозни средства и пешеходци улично кръстовище „Никола Габровски – Краков – Магистрална - Стоян Коледаров”. Временният режим на движение на МПС по посочения път да става, като стриктно се изпълнява съгласуваният със сектор “Пътна полиция – КАТ” В.Търново и общинските органи проект за временна организация на движението, при който движението да става по следните промени в отбивните маршрути:
- за движението по направление от „Център”-ул.”Н. Габровски” посока към кв.”Кольо Фичето” и кв.”Бузлуджа”/вкл. Зона „В”/: ул.”Н. Габровски” – ул.”Ниш” – ул.”Велики Преслав”-ул.”Краков”-ул.”арх.Георги Козаров”-ул.”Магистрална”.
- обратно - за движението по направление от кв.”Бузлуджа” /вкл. Зона „В”/ и кв.”Кольо Фичето” посока „Център”: ул.”Магистрална”-ул.”арх. Г. Козаров” – ул.”Краков” – ул.”Велики Преслав” – ул.”Ниш” – ул.”Н. Габровски”.
При така посочената промяна на отбивния маршрут в двете посоки, с въвеждането на новата временна организация на движението се променя предимството в кръстовищата, като то се дава на движещите се моторни превозни средства по основното направление: ул.”Н.Габровски”-ул.”Ниш”-ул.”Велики Преслав”-ул.”Краков” и обратно.

Offline alonso

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 142
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #90 on: 08.05.2010, 17:21:41 »
автобусна линия № 1: а/. посока „център”: кв.”Чолаковци”- ул.”Сан Стефано” – ул.”Н. Габровски”- ул.”Магистрална” - ул.”арх. Георги Козаров” – ул.”Краков”- ул.”Велики Преслав” – ул.”Ниш” – ул.”Н. Габровски”. б/. посока кв.”Чолаковци”: ул.”Н. Габровски” – ул.Ниш”- ул.”Велики Преслав” - ул. „Краков” – ул.”арх.Г. Козаров” – ул.”Магистрална” – ул.”Н. Габровски” –кв.”Чолаковци”.
-автобусни линии № 13 , № 20 и № 30: посока „център” – Старчески дом – ул.Иларион Драгостинов” – ул.”Г. Живков” – ул.”Г.Измирлиев” – ул.”Н. Габровски” - ул.”Магистрална” - ул.”арх. Георги Козаров” – ул.”Краков”- ул.”Велики Преслав” – ул.”Ниш” – ул.”Н. Габровски”. Посока кв.”Бузлуджа” – ул.”Н. Габровски” ул.Ниш”- ул.”Велики Преслав” - ул. „Краков” – ул.”арх.Г. Козаров” – ул.”Магистрална” – ул.”Н. Габровски” –ул.”Г. Измирлиев” – ул.”Ил.Драгостинов” – Старчески дом.
- автобусна линия № 50 – посока център: – Зона „В” ул.”Тодор Иванов” – ул.”Васил Златарски” – ул.”Венета Ботева” - Старчески дом – ул.Иларион Драгостинов” – ул.”Г. Живков” – ул.”Г.Измирлиев” – ул.”Н. Габровски” - ул.”Магистрална” - ул.”арх. Георги Козаров” – ул.”Краков”- ул.”Велики Преслав” – ул.”Ниш” – ул.”Н. Габровски”.
- посока кв.”Бузлуджа” зона „В”: – ул.”Н. Габровски” ул.Ниш”- ул.”Велики Преслав” - ул. „Краков” – ул.”арх.Г. Козаров” – ул.”Магистрална” – ул.”Н. Габровски” –ул.”Г. Измирлиев” – ул.”Ил. Драгостинов” – Старчески дом – ул.”Лазурна” –ул.”Васил Златарски” – ул.”Тодор Иванов”.
- автобусна линия № 70 – посока „Център”: кв. „Чолаковци” – ул.”Сан Стефано” – ул.”Н. Габровски”- ул.”Магистрална” - ул.”арх. Георги Козаров” – ул.”Краков”- ул.”Велики Преслав” – ул.”Ниш” – ул.”Н. Габровски”.
- посока кв.”Чолаковци” – ул.”Н.Габровски”–ул.”Ниш”- ул.”Велики Преслав” - ул. „Краков” – ул.”арх.Г. Козаров” – ул.”Магистрална” – ул.”Н. Габровски” – ул.”Сан Стефано” – кв.”Чолаковци”.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16173
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #91 on: 08.05.2010, 21:13:37 »
А защо навсякъде се пише пътен възел, като това няма да е пътен възел??!!  :angry:

Offline handstake

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
    • http://www.facebook.com/gradski.transport.vt
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #92 on: 08.05.2010, 22:04:11 »
А защо навсякъде се пише пътен възел, като това няма да е пътен възел??!!  :angry:
17.02.2009 19:43:03  тема:  Велико Търново - обща тема
Hakkinen
Quote
Мда, само като обект се води с наименованието "пътен възел". По думите на кмета, двете кръгови кръстовища и подходите към тях от "Зона В" и от медицинските общежития позволяват евентуалното строителство на виадукт в бъдеще над тях. А иначе стария проект си беше наистина реално пътен възел. Но от него остана само понятието.

Offline mediar

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1005
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #93 on: 21.05.2010, 08:15:46 »
Какво е положението на пътен възел Качица? Някой има ли по-нови снимки?

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2945
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #94 on: 21.05.2010, 09:37:43 »
Какво е положението на пътен възел Качица? Някой има ли по-нови снимки?
В момента продължават само да копаят, няма нищо оформено все още .

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2945
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #95 on: 01.06.2010, 11:49:08 »
Кметът на Велико Търново д-р Румен Рашев:
“В средата на юли пускаме движението през ПВ “Качица”

Подземната инфраструктура на пътен възел “Качица” вече е напълно готова. Започна работата по пътната част. Ако няма големи проливни дъждове, които да наводнят терена, до края на юни пътят ще е готов, увери кметът на община В. Търново д-р Румен Рашев.
Най-късно до средата на юли ще пуснем движението през ПВ “Качица”, увери градоначалникът. Трафикът ще бъде възстановен с известни условности, защото допълнителните пари от държавата няма да стигнат за износващия пласт асфалт и отводнителните шахти ще са по-високо от пътя.
Обещаните от държавата 4,5 млн. лв. няма да стигнат за тротоари, светофари и улично осветление, както “Янтра ДНЕС” вече писа.
За своя сметка “Овергаз Север” са изместили трасето на газопровода от пътното съоръжение. Това все още не са направили телекомуникационните компании. По време на строителството много от кабелните трасета бяха скъсани. Общината ще търси варианти със свои средства или с банков заем да постави светофари и да уреди въпроса с уличното осветление на ПВ “Качица”, посочи кметът Рашев.
Над 1 млн. лв. от отпуснатите от държавата 1,5 млн. лв. вече са разплатени на строителните фирми след актувана работа. До края на юни Министерството на регионалното развитие и благоустройството трябва да преведе по сметките на Община В. Търново следващия транш от 1,5 млн. лв. и последната сума в същия размер до 10 август, пише в споразумителния протокол между двете страни.
З. ХРИСТОВА
Информацията е взета от в."Янтра Днес"

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16173
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #96 on: 01.06.2010, 12:06:37 »
Егати простотиите:
Quote
Подземната инфраструктура на пътен възел “Качица” вече е напълно готова.
Quote
За своя сметка “Овергаз Север” са изместили трасето на газопровода от пътното съоръжение. Това все още не са направили телекомуникационните компании.

И не е ли отпусната цялата сума? Шахтите ще стърчат... Започвам да намразвам Велико Търново за поредната простотия, която се случва при вас, някои неща са сериозно сбъркани.  :angry:

Offline svilenrr

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 127
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #97 on: 01.06.2010, 19:36:57 »
Хах как така ще стърчат шахтите  :D. Закакво изобщо трябваше да се хващат да сменят движението там като нямат пари! Егати общинарите егати плановете. Първо се смята колко ще струва и тогава се прави, а не да се почва и после хоп парите не стигат. Тъпаци!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14944
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #98 on: 01.06.2010, 20:22:50 »
И не е ли отпусната цялата сума? Шахтите ще стърчат... Започвам да намразвам Велико Търново за поредната простотия, която се случва при вас, някои неща са сериозно сбъркани.  :angry:
Защо? В Търново са два от най-големите пътни възли у нас - пълни детелини, и то при неравен терен плюс река. Е, втората маалко се позабави... Жалко, че проектът на Качица е силно отстъпление от посочените две детелини...

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16173
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #99 on: 01.06.2010, 23:30:34 »
Говоря за последните събития- този цирк, търгът с автолиниите... Много им се насъбра. Има и провалена концесия на спиркознаците, с теб в конфронтация за тролеите няма да влизам, съгалсен съм с твоите аргументи, но цялата ситуация не беше изиграна, както би трябвало да е в една страна с гражданско общество. В страни, които знаем има информационни кампании, има избори, а тук в статия четем, че кабелите били нерентабилни, ама, колко струват, каква е алтернативата- нищо, статия в лобистки вестник...