Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - dobriii123

Pages: [1] 2 3 ... 41
1
Нещо може да съм пропуснал, но защо не могат да се купуват билети онлайн напред във времето?
За дата 1.08 ми трябва, а в онлайн системата пише, че билети се закупуват само до дата 10.07.
След 10.07 какво?
Не смеят явно да продават билети, понеже постоянно се променят разписания, сменят се серии вагони... Чисто и просто презастраховка, за да не стават разминавания.

Изпратено от моят 23090RA98G с помощта на Tapatalk


2
Към момента онлайн системата за билетоиздаване, в т.ч. и системата на компютрите за издаване на билети в гарите като част от едно цяло, отразяват реалното закъснение на влаковете, отразено в т.нар. СУВР (Системата за управление на влаковата работа) на НКЖИ, наследник на РОВР. Така може да се вземе предвид закъснението на влака и респективно да се издаде билет 5 минути преди действителното му заминаване, а не по часа в разписанието. Така е заложено и в Тарифата.

По отношение на местата - откакто местата не се драскат по листове от касиерките в гарите, а се избират по схема от компютъра (вкл. и в онлайн варианта), местата не се заемат за целия маршрут, а само за избрания. Пробвайте да си вземете онлайн билет до някоя точка и след това направете нова заявка от точката ви на слизане. Сами ще се убедите, че мястото е свободно, т.е. се продава от гарата на слизане.



3
Други градове / Re: Враца
« on: 03.02.2024, 17:15:21 »
Ремонтът на ТИС и контактната мрежа на тролейбусите е отчетен преди месец като приключен.
Подменени са съоръженията на пл. "Благоев", вероятно и на някои от другите обръщала и кръстовища със стрелки също има нови съоръжения от българския тип. На твърде много кръстовища и завои обаче, за съжаление, не е сменено абсолютно НИЩО.

i=Vf6PzGc6uw9L9r0i


4
Други градове / Re: Враца
« on: 08.08.2023, 10:28:17 »
Тролейбуси обаче не видях. Спряни са заради ремонт на мрежата ли?
Тролейбусните линии се изпълняват смесено - и с БКМ, и с електробусите.

Изпратено от моят 2201116SG с помощта на Tapatalk


5
По отношение на 2663 - в момента замества отменения след него КПВ 20207 от София за Мездра, а той е отменен поради ремонта на ЦГ София, при който гарата работи с все по-малко коловози.
Влизам в offtopic, но не мога да не се сетя за гара Либерец в Чехия, която с два пъти по-малко коловози от София приема и изпраща два пъти повече влакове.
Излишно е точно на теб да обяснявам дали нашите хора искат да работят по този начин или карат по пътя на най-малкото съпротивление.

Изпратено от моят 2201116SG с помощта на Tapatalk


6
По отношение на 2663 - в момента замества отменения след него КПВ 20207 от София за Мездра, а той е отменен поради ремонта на ЦГ София, при който гарата работи с все по-малко коловози. В часа на заминаване на двата влака пристигат и се композират и доста други и с цел една идея по-малко влакове за композиране, двата влака просто са обединени.

Относно спиранията на бързи влакове на Реброво, а на доста от тях и на Бов - в основния случай те за са срещи. В момента заради ремонта на гара Своге отново участъкът от Реброво до Бов е практически еднопътен и се налага да се изчакват.

По отношение на 465 - не, не може да тръгва по-късно, защото се съобразява с тактовия график на 4-та линия, при който срещите са в Царева ливада с цел бърза връзка с електричката от и за Габрово. Да се бутне с минути означава да се търси друга гара за среща с 4640 (каквато също не е най-лесна за намиране), да се налага пътниците от 4640 за Габрово да чакат 30 минути повече в Цл. Самата електричка е важно да върви в сегашното си време, за да може да се върне за връзка за и от 4632 от Пловдив.
Връзката с 3601 е нагласена страхотно по начина, при който няма ремонти, а с 8632 също е добра.
По отношение на спирките му - и в двете посоки 464/465 вървят по трасетата на пътнически влакове. Това е големият проблем. За да станат по-бързи и да не зависят от тях важни връзки (говорим за 464, който съвсем скоро ще започне да закъснява ежедневно заради турския вагон за Букурещ), трябва да се пусне нов чифт пътнически влакове в тяхното време, а международните да се изместят по разписание в друго време. За да стане това изместване пък, трябва да има съгласие и от румънците за промяна в разписанието на 460/1, тъй като те са взаимно свързани.

Изпратено от моят 2201116SG с помощта на Tapatalk


7
Местата в online системата винаги ли започват да се продават от първия вагон?


Sent from my iPad using Tapatalk

Не.
Много рядко и на късмет е да предложи схема на два вагона едновременно, като вторият предложен е последният редовен от състава на влака.

8
Едните нямат общо с другите.

До отмяна на 20137 се е стигнало, защото е имало влак след него, в случая, в Мездра е останала 1 машина по-малко и тя е останала за пътника за Видин. Ако това беше станало в събота или неделя, до отмяна на 20137 нямаше да се стигне, първо защото няма алтернатива, второ защото щеше да се намери машина. В работни дни това е малко по-сложно.

Освен това графикът е навързан с достатъчно други влакове и не, влаковете не се движат през половин час от малоумие, а от липса на друг начин, защото по ред причини и двата трябва да ги има. На клавиатура всичко звучи другояче. Самият 20137 беше по-рано по разписание, но беше бутнат в последствие поради недоволство заради нарушената връзка със 7623 от Видин.

9
Пътнически влак №20137 (Враца 15:40 - Плевен 17:38) се отменя в участъка Мездра - Плевен поради липса на локомотив. Пътниците се пренасочват към следващи влакове по това направление.
Тук разписанието е голяма простотия, по мое скромно мнение. Защо трябва да има ПВ от Враца до Плевен, който да пътува половин час пред ПВ 20171 София - Горна Оряховица?! :crazy: :rolleyes: Уж няма локомотиви, а пък в разписанието влакове да искаш. :D То дори и да има достатъчно налични локомотиви в движение, пак е тъпо, а какво да кажем в сегашната ситуация... Много по-смислено щеше да бъде този влак да е под номер, започващ със 7 и да е от Лом, или дори от Видин (или пък от Берковица), а крайната му гара да бъде Мездра.
Двата влака нямат абсолютно нищо общо и от тях, по-използван е 20137. Да не говорим, че в почивни дни 20171 го няма. И тогава става сложно за хората от селата, ако и 20137 го няма.

10
Тия два влака Горна Оряховица - Бургас са абсолютна безумица! Горна Оряховица не трябва да е крайна гара, а примерно Плевен или Враца. Така хем ще се пести от безумно висине по гари, хем и часовете на тръгване и пристигане ще са къде по-удобни!
Влаковете са с директни вагони - от София вагоните са от БВ 9647 и за София съответно се прибират с БВ "Янтра" 2640. Съответно няма как влакът да замине за Бургас, ако вагоните не са дошли с 9647. По този начин се прави връзка с цяла Северозападна и Централна Северна България.

11
Влакът от Враца пътува по-дълго, освен заради престоите, просто защото разписанието му е разтеглено (както на останалите влакове) и умишлено или не му се пускат вагони серия 63 до 100 км/час. Благодарение на това върви навреме и с тяг.
В Мездра стои 10 минути, за да направи връзка с пътническия влак за София. Реално ако тази връзка я нямаше, щеше просто да тръгне 10 минути по-късно от Враца.
В Плевен стои 10 минути, за да се сменят превозните бригади и да влезе в тактовия график на останалите влакове по линията.
В Горна Оряховица е ясно защо стои.
В Каспичан в момента стои, защото към Провадия има прекъсване на единия път за ремонт на мост (с намаление 25 в рамките на моста) и изчаква за среща бързия влак от Варна за Русе.

От всичките престои със сигурност може да го няма този в Каспичан, но предвид че е поради ремонт, то в даден момент той ще изчезне.

Другото важно е да му се подават вагони за 140 км/час или самите те най-накрая да бъдат направени за такава скорост, както се случи с останалите от 63-та серия.

Както се вижда, за да върви един влак с натегнато разписание е необходимо да бъде заложен със Смартрон и да е сигурно, че ще бъде подаван такъв. Предвид  по-бързото износване в Дефилето, заради което сега ги "преобуват", нищо чудно след вкарването обратно в строя на всички, да бъдат пратени по други линии, а тук да си карат предимно Шкоди. Със сигурност при добро каране и състояние и Шкодата може да поддържа бързо и стегнато разписание, но изглежда обаче такива планове и сметки се правят предимно за Смартрони с цел по-голяма сигурност, че ще се случи.

12
Явно е свързано с тези проби. Срамно е да може влака да стига за 5:45, а да го прави за 6:45 с изкуствено забавяне. Дано по-скоро актуализират разписанията и да направят такива проби и до Варна, където също се видя миналта година, че може да се скъси с близо час времето.
Обаче с разтеглено разписание влаковете са "навреме" и "наваксват" закъсненията - нещо, което със стегнатото разписание е по-трудно при закъснения. Да разтеглиш подобно разписание с един час е безумно и е престъпление при твърденията, че няма пътници и стремежа за връщане на пътниците. Няма и как да има. Но всяка крушка си има дръжка и следва да се търсят откъде или от кого тръгват подобни безумия.

13
Един второкласен вагон 74-та серия  или 47-ма има 108 места смятайте.
108 или 72/80? Къде ги видя да са 108?

14
Вероятно само 20203 и 20206 ще вървят така, тъй като е бърза обвръзката - отива до Мездра и веднага се връща, и то само в такива дни, когато има свободен Сименс. Явно тези дни са евентуално почивните при желание.

15
Така си е, но специално за централна гара София ще ти е трудно например от влака от Перник за 5 минути да затичаш до последния коловоз за влака за Мездра.


Sent from my iPad using Tapatalk
Именно затова съм споменал определените условия в скоби. 5 минути е минимум за връзка, ако влаковете осъществяват връзка на един перон. 8 мисля бяха при връзки на различни перони и 11/12 при преминаване през подлези/пасарелки, ако не греша.

Еми значи все пак всичко е точно в електронния пътеводител, защото връзката на Пловдив е 8 минути, а на Септември 12 минути, което не е много. БДЖ не им се иска да ги обявят като официални връзки и после половината пътници да останат на перона защото не са успели да си пренесат торбите и саковете през подлезите. Който е спортен и може да потичква и да се блъска може да се прекачи на Септември и за 3 минути.
Въпросът е, че пътеводителят и онлайн системата за билетоиздаване не са съвсем съобразени с тези нормативи. Работят с някакви алгоритми, които често дават безумни варианти, само защото някоя си връзка е 5 минути, а друга е 121 да кажем (колкото и да е с изчакване, тя е връзка, факт е и понякога е безалтернативна подобна връзка). Онлайн системата например не предлага варианти с повече от 2 прекачвания.

16
Така си е, но специално за централна гара София ще ти е трудно например от влака от Перник за 5 минути да затичаш до последния коловоз за влака за Мездра.


Sent from my iPad using Tapatalk
Именно затова съм споменал определените условия в скоби. 5 минути е минимум за връзка, ако влаковете осъществяват връзка на един перон. 8 мисля бяха при връзки на различни перони и 11/12 при преминаване през подлези/пасарелки, ако не греша.

17
Според сайта на БДЖ няма такава връзка https://razpisanie.bdz.bg/bg/karlovo/septemvri/21.12.2021 нито пък от Добринище посока София има връзка с този влак 10112.  Макар че на теория с новия влак от Горна можеш да хванеш 10112 има няколко минути време, то пак няма отношение по стоенето 30 минути на Септември.

По-скоро има някакви други съображения, може чисто технически като смяна на локомотив, персонал, законови почивки, прикачане/откачане на вагони за друг състав които няма как да знаем но са заложени по разписание. Неприятното е ако пътуваш от Пловдив или Пазарджик до някое населено място след Септември, на което не спира бързия че ще седиш половин час в Септември.
Това че връзката не излиза е поредната тъпотия на електронния пътеводител. А тя не излиза, защото от софтуера се търсят и намират връзки с поне 10 минути време за осъществяване, което не е по нормативите в железницата - там връзките започват от минимум 5, а не 10 минути за осъществяване (при определени условия). Защото връзката е направена, 10112 е абсолютно умишлено коригиран и се движи така точно с тази цел. Но какъв е смисълът, ако на хората не им излиза връзката. А за съжаление това не е първата или последната връзка, която не излиза и дефакто хората не разбират за нея...

18


А има един ПВ 10112 които има почти 30 минути престой на Септември и общите престои са 40 минути.

Този да не чака връзка от Добринище с теснолинейката?  :neznam:
Поема връзка в Пловдив от новия бърз влак 4631 в Горна Оряховица и се движи като ускорен пътнически влак до Септември, за да направи бърза връзка с ПВ 16105 за Добринище. В Септември явно изчаква да влезе в своето разписание и затова стои толкова.

19
Предполагам сте забелязали в новия ГДВ феномена, който аз наричам “свиване на диапазона”? Давам примери: ПВ от София за Костенец, Септември и Пловдив са ги поорязали и са станали ПВ от София за Вакарел, Ихтиман и Септември.
Други примери: Пътническите влакове София - Плевен са станали София - Мездра, а ПВ София - Мездра са станали София - Лакатник. Така че с това темпо след някоя друга година БДЖ ще си стане градска железница и влакчетата ще си обикалят около София и Пловдив и тук таме ще има по един сутрешен и един обеден бърз влак от София за морето, Видин, Русе и Кулата.
Споменатият пътнически влак София - Плевен е станал БЪРЗ по същия маршрут и заминаващ час по-късно.
София-Лакатник е много по-доброто решение за късния влак, който замени, на практика движещ се празен преди Мездра.

20
Други градове / Re: Враца
« on: 04.12.2021, 22:13:50 »
По какво разписание се движи линия 1А, защото в сайта на Тролейбусен транспорт има информация само за линии 1 и 2?
Ето го. Движи се само в делник. :)

Pages: [1] 2 3 ... 41