11
« on: 06.06.2022, 12:03:08 »
Влакът от Враца пътува по-дълго, освен заради престоите, просто защото разписанието му е разтеглено (както на останалите влакове) и умишлено или не му се пускат вагони серия 63 до 100 км/час. Благодарение на това върви навреме и с тяг.
В Мездра стои 10 минути, за да направи връзка с пътническия влак за София. Реално ако тази връзка я нямаше, щеше просто да тръгне 10 минути по-късно от Враца.
В Плевен стои 10 минути, за да се сменят превозните бригади и да влезе в тактовия график на останалите влакове по линията.
В Горна Оряховица е ясно защо стои.
В Каспичан в момента стои, защото към Провадия има прекъсване на единия път за ремонт на мост (с намаление 25 в рамките на моста) и изчаква за среща бързия влак от Варна за Русе.
От всичките престои със сигурност може да го няма този в Каспичан, но предвид че е поради ремонт, то в даден момент той ще изчезне.
Другото важно е да му се подават вагони за 140 км/час или самите те най-накрая да бъдат направени за такава скорост, както се случи с останалите от 63-та серия.
Както се вижда, за да върви един влак с натегнато разписание е необходимо да бъде заложен със Смартрон и да е сигурно, че ще бъде подаван такъв. Предвид по-бързото износване в Дефилето, заради което сега ги "преобуват", нищо чудно след вкарването обратно в строя на всички, да бъдат пратени по други линии, а тук да си карат предимно Шкоди. Със сигурност при добро каране и състояние и Шкодата може да поддържа бързо и стегнато разписание, но изглежда обаче такива планове и сметки се правят предимно за Смартрони с цел по-голяма сигурност, че ще се случи.