Author Topic: Тролейбусният транспорт по света  (Read 72561 times)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7218
    • View Profile
Откривам тази тема за новини и впечатления от градовете с тролейбусен транспорт по света.
Тъй като и в други теми са пускани мнения с подобно съдържание предлагам на модераторите каквото забележат да го прехвърлят тук.
А сега продължавам по темата - предприятието за транспортни превози в Рига ще закупи 150 броя тролейбуси Шкода-24Тр по единична цена 394.950 евро +дизелов агрегат с цена 63 500 евро за всеки. Доставките ще започнат 2008 г. и ще продължат 5 години като годишно ще се произвеждат по 30 тролейбуса.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1960
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Попаднах на снимки на тролеи в Австрия и Германия, които нямат макари и въжета отзад. Стана ми интересно как свалят токоснемателите:http://www.railfaneurope.net/pix/at/trolle...214-linz-mt.jpg; http://www.railfaneurope.net/pix/at/trolle...12_ds076915.jpg; http://www.railfaneurope.net/pix/at/trolle...23_ds076912.jpg; http://www.railfaneurope.net/pix/de/trolle...18_ds051720.jpg; http://www.railfaneurope.net/pix/de/trolle...19_ds051709.jpg; http://www.railfaneurope.net/pix/de/trolle...05_ds051705.jpg.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6387
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Quote from: Balkanton
Попаднах на снимки на тролеи в Австрия и Германия, които нямат макари и въжета отзад. Стана ми интересно как свалят токоснемателите:http://www.railfaneurope.net/pix/at/trolle...214-linz-mt.jpg; http://www.railfaneurope.net/pix/at/trolle...12_ds076915.jpg; http://www.railfaneurope.net/pix/at/trolle...23_ds076912.jpg; http://www.railfaneurope.net/pix/de/trolle...18_ds051720.jpg; http://www.railfaneurope.net/pix/de/trolle...19_ds051709.jpg; http://www.railfaneurope.net/pix/de/trolle...05_ds051705.jpg.
Вероятно се движат с моторче. Пък и ККМ при тях не е такава че да падат на всеки завой.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16437
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Ето Neoplan N6020 от Базел.Сега не ми се търсят снимки в действие, но на него при такива скобки отстрани на ККМ прътовете могат да се вдигат и спускат автоматично.И въпреки това си има макари долу.

Това е HESS SwissTroley3 от Женева и Люцерн.При него кабелът се прибира на макара, но тя е скрита под капака и по не си личи.Може все пак да не ги виждаме толкова добре, а и все пак снимките не са на нови тролеи, с изключение на тези от Линц.Разгледах и други снимки оттам и кабел не си личи.



Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1960
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Соларисите са с различни версии на макарите. Ето този като че ли е със "скрита" макара:http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-121325.html.
Има и с обикновени:http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-126766.html.
И трети вид: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-109393.html
А тук пък МАН в Солинген с въжета, но без макари. Малко грозно е като се има предвид, че е в Германия все пак:http://www.railfaneurope.net/pix/de/trolle...01_df084121.jpg.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16437
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: Balkanton
Соларисите са с различни версии на макарите. Ето този като че ли е със "скрита" макара:http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-121325.html.
Има и с обикновени:http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-126766.html.
И трети вид: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-109393.html
А тук пък МАН в Солинген с въжета, но без макари. Малко грозно е като се има предвид, че е в Германия все пак:http://www.railfaneurope.net/pix/de/trolle...01_df084121.jpg.
E те отдавна вече не се движат от този модел.Сега май имат само VanHool и SWS.
  А макарата както и много други детайли зависят от детайлите на поръчката, както и от кого са превени допълнителните компоненти.Соларис работят с електроника на Ganz или Cegelec.За различните градове има разлика и по покривите.А на първата снимка този червеният тролей е направен на базата на новия модел, докато на другите две снимки е старият Solaris Trolino 12.
Сега като се вгледах в някои от снимките все пак се виждат тънки сенки като от въжета.
« Last Edit: 20.12.2006, 23:26:22 by difian »

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1960
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Quote from: difian
Сега като се вгледах в някои от снимките все пак се виждат тънки сенки като от въжета.
Май трябва да се отиде на място и да се провери  
Този пък няма никакви макари и са му заметнали въжетата от ляво.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7218
    • View Profile
Тези които нямат нито макари нито въжета им свалят прътите със специален телескопичен прът. Тези които нямат макари са снабдени с електромоторен механизъм на издърпване на пръта, което се командва и от водача.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1960
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Намерих едно видео за новите тролеи Солариси в Рим. Някои части от маршрута са без жици и вижте как са го измислили  :http://www.youtube.com/watch?v=kSxTniqh_EQ...related&search=.

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4467
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Много хубаво филмче, а забелязахте ли, че има отделна лента за ГТ?

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6387
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Еми то това може и с нашите МАНове да стане, само дето шофьора ще си направи цял крос ако по 5 пъти на курс ходи да сваля прътите

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13051
    • View Profile
Ехехеее, много яко са го измислили Само можем да си мечтаем за нещо подобно!

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1960
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Quote from: ozzy
Ехехеее, много яко са го измислили Само можем да си мечтаем за нещо подобно!
Ще видим - може пък новите тролеи, дето ги чакаме тая година да са подобни  . Само че не се сещам тук по кое трасе би могло да се приложи това.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16437
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: Balkanton
Ще видим - може пък новите тролеи, дето ги чакаме тая година да са подобни  . Само че не се сещам тук по кое трасе би могло да се приложи това.
А ще ми обясните ли защо ни е нужно цялото това нещо?Прилага се там, където линята преминава от тролейбусна в автобусна и обратно.В Рим има само една тролейбусна линия и в определени часове линията се променя става експресна, напуска обичайното си трасе.В София мрежата ни е много по-дълга и обхваща по-голяма част от града.Иначе слагаме две скобки при кабела и механизъм за атоматично повдигане на прътовете и готово.

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 566
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
http://www.youtube.com/watch?v=gNOrKBMPwBM
Състезание с тролейбуси

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4467
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Е това ако беше шофьорът на 2908 щеше да ги скъса  

Ето още едно филмче:
http://www.youtube.com/watch?v=ACMNAP_IXp4&NR

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7218
    • View Profile
Обърнете внимание че никъде по света тролейбусите не намаляват скоростта заради съоръженията на конт. мрежа. Такова нещо може да се види само в България.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7218
    • View Profile
А който не е виждал тролейбусен влак:
http://www.youtube.com/watch?v=Huwq_qDc7tk
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16437
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: CKD
А който не е виждал тролейбусен влак:
http://www.youtube.com/watch?v=Huwq_qDc7tk
Сега си спомням, че наскоро някъде четох, че и в София точно 9Тр се движели навързани по две.Има ли такова нещо.И задните от видеото май са без кабини, защото в края на филма си личат патниците в предната част.Задната кола няма и фарове.Интередно е, че прътовете са на втората, а не на първата кола.За градовете, където знам че се ползват ремаркета с тролеи(предимно Швейцария, но и там са останали само 2-3 града), ремаркето само се прикача, а тролеят си тегли, при него са прътите...

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7218
    • View Profile
Тука и двата тролейбуса са в тягов режим, като предният получава захранване от задния. Всички спомагателни машини се командват от първия тролейбус. Трябва да се отбележи, че това е преустроено по време на експлоатация. В някои съветски градове подобна експлоатация е осъществявана и стролейбуси ЗиУ-9 а по-късно и с 14Тр но при тях е било по-скоро експериментално. В България съм чувал за подобни експерименти и мисля, че все още може да се намери някой очевидец от системата на градския транспорт, който може да разкаже повече.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите