Author Topic: Новини и общи дискусии  (Read 166879 times)

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3548
  • ČKD
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #740 on: 21.05.2024, 14:54:14 »
12 не ходи до Почивка и минава по коренно различен маршрут.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9024
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #741 on: 21.05.2024, 15:59:17 »
88 е на 15 минути, единични тролейбуси на 10 ще се справят - превозната способност е приблизително същата като съчленени на 15.  :rolleyes:

Offline skin

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #742 on: 22.05.2024, 00:12:38 »
С тоя автомобилен трафик, ако ще и на 5 да са, безнадеждно е...



Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3199
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #743 on: 22.05.2024, 12:04:53 »
Не е изключена и вероятността тролеите впоследствие да бъдат премахнати и заменени с електробуси, но да не забравяме, че е Варна, не Европа.

Иначе не е лошо да има съчленени тролеи, тъй като солотата са тесни и като са пълни(често) е доста некомфортно.

За съжаление, според мен има доста индикации, че ще разкарат тролеите във Варна в близките години и поетапно ще ги заменят с електробуси.
Линия 86 можеше да я възстановят - не го направиха.
Можеше да купят съчленени тролейбуси - не го направиха. Верно е и, че пътникопотока не е толкова силен, колкото преди.
Всичко това е противоположно на ефективността на линиите.
Могат да оправят ККМ между Сливница и Варненчик покрай Радиозавода както едно време.
Могат да доизградят ККМ по Цар Освободител или да я продължат по Приморски до ЖП Гара и Кронщад.
Могат да увеличат броят линии и коли....

..., но не искат!
И вероятно този транспорт във Варна, за съжаление, ще потъне в небитието.  :(
Сегашните тролейбуси са на 10 години, със сигурност ще се движат поне още 7-8, така че не виждам скоро някой да реши да закрива тролейбусния транспорт в близко време. Не ми е много ясно и защо трябва да се възстановява ККМ по бул. Република, при условие, че е преценено още в средата на 90 - те, че съществуването й е нерентабилно.

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3548
  • ČKD
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #744 on: 22.05.2024, 15:45:23 »
Тази ККМ още преди 2000г. при закриването на радиозавода, завод ЕЛПРОМ и всички около тях се обезмисля. Ако се мисли за разширяване има на къде, но първо няма да е лошо да се направи един основен ремонт по подобие на Плевен. :)

Offline skin

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #745 on: 30.05.2024, 15:56:40 »
Quote
От 2025 г.: Безплатен градски транспорт за ученици и пенсионери във Варна

Варна става първият град в България, в който всички ученици, студенти, пенсионери и хора с увеждания ще пътуват безплатно в градския транспорт. Предложението на групата на ГЕРБ получи подкрепата на 31 общински съветници на днешното заседание на местния парламент. Нито един съветник не беше „против“, а 11 души гласуваха с „въздържал се“. Предвижда се безплатното пътуване за тези групи от хора да влезе в сила от 1 януари 2025 г.

С пълно единодушие съветниците одобриха предложението на кмета за намаляване на цените на абонаментните карти до съседните села и курортни комплекси. Пътуващите до петте села в общината – Тополи, Константиново, Казашко, Звездица и Каменар, както и до к.к. „Златни пясъци“, Аладжа манастир и местността Корабостроител /Крушките/ вече ще плащат по 40 лева месечно. Картата за 90 дни ще струва 110 лева, за 180 дни – 215 лева, а за 1 година – 420 лева.

Досега цените на картите варираха между 48 и 120 лева в зависимост от отдалечеността на населеното място. Пътуването с абонаментна карта излизаше доста по-скъпо от това с предплатена и за миналата година по някои дестинации, сред които и к.к. „Златни пясъци“, няма продаден нито един превозен документ за многократно пътуване.

Общината ще продължи да плаща на Агенция „Пътна инфраструктура“ за поддръжката на пътищата без винетки край Варна, решиха още съветниците. Седем участъка от републиканската пътна мрежа край града остават освободени от винетни такси, но общинската администрация превежда ежегодно средства на държавната агенция. Поддръжката на платната за движение на седемте варненски участъка струва близо 435 хил. лв. за една календарна година.

Moreto.net



Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6104
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #746 on: 31.05.2024, 03:46:07 »
Ами не беше нормално картата във Варна да е 120 лева, в сравнение с 50 в София, при това да не включва Златните пясъци, също селата, а в добавка да трябва на най-ползваната линия да чакаш специален рейс.
По рейс и по жена не се тича!

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 625
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #747 on: 01.06.2024, 12:15:42 »
Quote
От 2025 г.: Безплатен градски транспорт за ученици и пенсионери във Варна

Варна става първият град в България, в който всички ученици, студенти, пенсионери и хора с увеждания ще пътуват безплатно в градския транспорт. Предложението на групата на ГЕРБ получи подкрепата на 31 общински съветници на днешното заседание на местния парламент. Нито един съветник не беше „против“, а 11 души гласуваха с „въздържал се“. Предвижда се безплатното пътуване за тези групи от хора да влезе в сила от 1 януари 2025 г.

С пълно единодушие съветниците одобриха предложението на кмета за намаляване на цените на абонаментните карти до съседните села и курортни комплекси. Пътуващите до петте села в общината – Тополи, Константиново, Казашко, Звездица и Каменар, както и до к.к. „Златни пясъци“, Аладжа манастир и местността Корабостроител /Крушките/ вече ще плащат по 40 лева месечно. Картата за 90 дни ще струва 110 лева, за 180 дни – 215 лева, а за 1 година – 420 лева.

Досега цените на картите варираха между 48 и 120 лева в зависимост от отдалечеността на населеното място. Пътуването с абонаментна карта излизаше доста по-скъпо от това с предплатена и за миналата година по някои дестинации, сред които и к.к. „Златни пясъци“, няма продаден нито един превозен документ за многократно пътуване.

Общината ще продължи да плаща на Агенция „Пътна инфраструктура“ за поддръжката на пътищата без винетки край Варна, решиха още съветниците. Седем участъка от републиканската пътна мрежа край града остават освободени от винетни такси, но общинската администрация превежда ежегодно средства на държавната агенция. Поддръжката на платната за движение на седемте варненски участъка струва близо 435 хил. лв. за една календарна година.

Moreto.net

Това са и добри и не толкова добри новини според мен.
1.Безплатният градски транспорт за тези групи е супер, ако идва от общинският бюджет.  :fan:
Ала е лява, социална (щях да кажа социалистическа) мярка от "десните" ГЕРБ - политически нонсенс и не е като дълги години да не можеха да направят нещо такова. Предизборен популизъм, както и друг път.
Лошото на този "безплатен" транспорт е, че зад него стоят големи разходи, а не съм убеден до колко ще съумее Община Варна да дотира дългосрочно/ефикасно. Или е сигнал за спад на потребление, което също е възможно и може би вероятно.

2.И пак и отново, София е с по-евтина целогодишна карта (365 лв) спрямо 420 лв във Варна.
Мисля, че има да се оправят в по-спешен порядък някои от възможностите за публичен транспорт до близките села, които са част от Община Аксаково. До Куманово вече не е толкова редовен транспорта, до Кантарджиево и Климентово е няколко пъти в седмицата. До Осеново, Орешак и много други, включително от другата страна край Игнатиево и околието също не е много цветно положението.

Тази ККМ още преди 2000г. при закриването на радиозавода, завод ЕЛПРОМ и всички около тях се обезмисля. Ако се мисли за разширяване има на къде, но първо няма да е лошо да се направи един основен ремонт по подобие на Плевен. :)

Не съм съвсем съгласен.
Замислете се, че ККМ може да се прокара по Република надолу и да мине под гетото и да свърже Девненският път чак до ЖП Гара/Кронщад.
Демонтирането на инфраструктурата за мен е стратегическа грешка, а винаги има как да е икономически изгодно. Сега както има МОЛ, освен голям паркинг - енергийно ефективен транспорт с нулеви емисии, който е и алтернативен на електробуса.
Но с навлизането на електробусите, очевидно тролеите ще останат встрани, както са си от години, впрочем.  :/

Има много варианти за ККМ в града, но всички се втурват към Варненчик или 148. Защо?
Варненчик е най-натоварената артерия и затова е хубаво, че тролеите са по Сливница.
Много по-разумно ми се струва маршрутът на 20 по Цар Освободител и Приморски чак до Кронщад да се електрифицира.
Първо, това е на път за Тролейна и депото.
Второ, Цар Освободител е широк булевард и го позволява и е много по-добре от "нови" проекти за градска железница и ще излезе по-евтино, използвайки и увеличавайки наличен ресурс. Ще има възможност за по-различна връзка между Владиславово, Аспарухово и Почивка с използването на наличната ККМ по 86.

83 имаше определена функция на спомагателна на 88, когато беше до Зона 51 и колелото до бюрото на ГТ. Отдавна, от поне 20 години тази линия е така, но се използва, особено от живеещите край ТИС Север и Възраждане.

Линии като 81, 87, 84 отдавна са си загубили смисъла, тъй като съответната промишленост я няма.
81 до колелото на Нептун би имало смисъл като къса алтернатива, пак - спомагателна на 82 и със съществуваща ККМ и инфраструктура.

Истината, както казах и по-рано, е че просто няма желание и е пълно с мърлячи в управлението на този транспорт.  :angry:
Хората си закупиха електромобили и с навлизането на електробусите, при това масово, е по-вероятно да се инсталират станции.

И вероятно дори за едната му атракция един тролей няма да оставят и съответната инфраструктура след години.  :angry: :angry: :angry:
Бракуването на всички 14тр и 15тр без нито един музеен експонат е потресаващо и в разрез с това, което правят чехите, а и в други градове.

А Плевен е добър пример, който се опитва да отсрами градове като Пловдив, Бургас, а и други, които тотално линчуваха този транспорт...
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline skin

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #748 on: 05.07.2024, 14:22:07 »
Quote
Ще модернизират билетната система за градския транспорт във Варна

Работи се по цялостна промяна и модернизация на системата за продажба на билети за градския транспорт във Варна. Причината е многото неработещи машини за продажба на билети и валидатори в автобусите и спирките в резултат на многобройни вандалски прояви.

Новата система ще позволява пътуващите да си закупуват превозни документи по всички възможни начини – физически, картови и електронни, съобщи заместник-кмета по финансовите въпроси Христо Рафаилов.

По данни на Рафаилов до края на годината се очаква системата да е готова внедряване.

От общинска фирма ТАСРУД, ангажирана с продажбата на билети и карти за градския транспорт, напомнят, че с приложението TicketVarna пътуването е 1 лев за 1 час и 1,50 лв. за 90 минути.

ТАСРУД напомнят, на гражданите и гостите на град Варна, че всички лица, ползващи обществения градски транспорт са длъжни да притежават редовен превозен документ – билет или карта, независимо, че в момента билетната система е в преходен период преди влизането в сила на новата технология за плащане.

Moreto.net

 :rofl:



Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3548
  • ČKD
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #749 on: 18.10.2024, 12:06:13 »
Quote
Започва основният ремонт на пътя от „Аспарухово“ за „Галата“. Обходният път ще бъде през местност „Боровец“

От 21 октомври, понеделник, се въвеждат маршрутни промени в обслужването на линии 17, 17А, 17/46, 17/60

От 21 октомври, понеделник, започва основен ремонт на общинския път от кв. „Аспарухово“ за кв. „Галата“. Заради строително-ремонтните дейности ще бъде затворен участъкът от отбивката за местност „Карантината“ до разклона за кв. „Галата“. За обходен маршрут ще се използва пътят през местност „Боровец“, по който вече приключват текущите ремонтни дейности. Това стана ясно на редовната среща на кмета Благомир Коцев с представителите на ВиК и пътните фирми.

Основният ремонт на пътя от „Аспарухово“ за „Галата“ включва участък от 3,4 км от отбивката за местност „Карантината“ до кръстовището с пътя за местност „Боровец“. Стойността на целия проект е близо 9,8 млн. лв. с ДДС и се реализира по Инвестиционната програма за общински проекти на Министерството на финансите, по която Варна получава 100 млн. лв. за 2024 г.

По ремонтирания участък ще се извърши подмяна на ВиК мрежата, ще се изградят бордюри и двустранни тротоари с широчина от 1,5 до 3 метра и скосявания с цел достъпност, подмяна на настилки, маркировка, улично осветление, кабелни линии, отводняване и др.

Във връзка с ремонтните дейности и пълното затваряне на пътя за движение на моторно-преводни средства се въвеждат маршрутни промени в обслужването на линии 17, 17 А, 17/46, 17/60. Всички курсове след спирка „Център Аспарухово“ ще продължават по маршрута на линия № 46 и ще обслужват спирки: „Зора“, „Ресторант Боровец“, „НПВЛК за Галата“, „Стопански двор“, „Параклиса“, „Димят“, „Лозарска“, „Тича“, „Голям обръщач Боровец“, „Санта Мария – за Галата“, „Галата обръщач“, „Галата център“.

Автобусите по линия № 60 ще обслужват от центъра на кв. „Галата“ до обръщач „Черноморец“. С цел оптимално спазване на разписанията е предвидена възможност за прекачване на спирка „Галата център“ посока ЖП гара и сп. „Почивка“ на автобусите по линия №17 и 17А. Автобусните спирки на линия №60, които ще се обслужват са: „Обръщач Черноморец“, „Моста“, „Чакъла“, „Параклис Св. Марина“, „Ракитника“, „Ветеран“, „Топола“, „Завоя“, „Прибой“, „Поделението“, „Чигана“, „Галата обръщач“, „Галата център“.

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3548
  • ČKD
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #750 on: 09.11.2024, 15:19:35 »
Quote
Автобус 409 на "Градски транспорт" става 309

Автобусната линия 409 на градски транспорт сменя номера си на 309. Автобусът ще запази маршрута си и ще стига до Аксаково. Това каза Христо Рафаилов, заместник-кмет по финансовите въпроси.

С промяната се прави опит да се разреши дългогодишната сага с линията, която е обслужвана от обществения превозвач на Варна и частна аксаковска фирма.

Припомняме, през годините дублираните курсове на двата превозвача създаваха неудобство за хора с абонаментни карти от "Градски транспорт" и такива, закупили електронен билет, особено след като от частния превозвач решиха да не им ги признават.

С този въпрос никой не е имал желание да се справи, каза Рафаилов и посочи, че вече са проведени ползотворни срещи с кметската администрация на Аксаково и самия кмет и е постигнато споразумение. Очаква се представители на двете общини да отидат с готово предложение в Областна управа, за да бъде одобрено изменението на транспортната схема.

Ще бъде направено предложение, по настояване на пътници, да бъдат обслужвани три спирки, пропускани в зимното разписание - "Генерал Заимов", "Писател" и "Журналист", обеща Рафаилов.

https://bnr.bg/varna/post/102070413/409

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 625
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #751 on: 09.11.2024, 19:22:09 »
Quote
Автобус 409 на "Градски транспорт" става 309


 :D :D :D :D :D :D :D

Да се сбогуваме завинаги с 309, известна като Топливо - Златни пясъци (същият маршрут като осакатеното 39 до Бриз с продължение до Ривиерата като 409) така, както се сбогувахме със "Златни пясъци - Травел".

309 беше сезонният (летният) цигановоз и джебчиовоз. Не че 409 не е такъв зимно време - сестрите от Игнатиево обгрижват пътниците до/от Автогарата и Гранд мола и сега се развихрят повече, отколкото в летният сезон.
А 309 се обслужваше от М23, после от Меркавим и после като всяка хубава идея на "Травел" си замина...

И е тъжно, че само преди 16,17 години имаше повече и по-редовни селски и крайградски линии с по-добро обслужване спрямо сега.
Ченсфилд доосакатиха каквото можаха от вече осакатеното от Коско.
« Last Edit: 09.11.2024, 23:17:03 by difian »
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1276
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #752 on: 10.11.2024, 10:14:54 »
Аз не разбрах, значи сега автобусите на ГТ ще са 309, а на Ченсфилд- 409, така ли? Ако е така, то това е що-годе решение на проблема. Но...Хората по света пътуват през десетки общини с единна билетна система, тук 2 не могат да се оправят...
« Last Edit: 10.11.2024, 15:12:50 by Chezare »

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3548
  • ČKD
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #753 on: 10.11.2024, 14:43:49 »
Проблема е с Аксаково, и според мен е по-логично 409 да си отиде цялата във Варна заедно със 121, а на Аксаково да им останат селските линии които обслужват реално селата в територията на община Аксаково...

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18116
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #754 on: 11.11.2024, 13:18:24 »
Няма да им е на сметка. Никой не иска доброволно по-слабо натоварени линии с по-малко приходи, и никой няма да се откаже доброволно от доходоносна линия…

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2443
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #755 on: 11.11.2024, 14:24:47 »
Няма да им е на сметка. Никой не иска доброволно по-слабо натоварени линии с по-малко приходи, и никой няма да се откаже доброволно от доходоносна линия…
Дали? Моите лични наблюдения са, че Ситаротата на Ченса вървят по-често почти празни, а курсовете със Соларисите Урбино 18 на "Градски Транспорт" са вечно без свободни седалки в района на Севастопол/хотел "Черно море". Вече започнах да разпознавам чий е автобусът по линия 409 не по марката или логото на фирмата, а по броя пътници вътре. :) И да загубят своя дял от 409, няма да загубят много. От друга страна, варненци ще спечелим немалко.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9024
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #756 on: 11.11.2024, 15:15:30 »
В автобусите на Ченсфилд не важат билетите и картите от Варна, съответно пътниците в града ги избягват.  :) Във Варна вече има компетентен служител, който да разреши казуса 409 - свещеник Армен Мелконян, в неделя отслужи литургия в бюро жалби ул."Х. Аспарух" №15.  :)

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1276
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #757 on: 11.11.2024, 16:15:11 »
Принципно може да се постъпи, както преди години в Плевен-общинският превозвач купува автобуси и започва да ги пуска 1 минута преди тези на частника и така, докато частникът сам се откаже.

Offline tzvetan.hristov33

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 161
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #758 on: 11.11.2024, 16:24:22 »
До колкото знам не може, защото Аксаково като отделна община има квота за половината курсове по тази линия, а останалите "селски" се изпълняват от тях като общински център. Т.к. нямат общински превозвач, наемат ченсфийлд за да извършва превозите като общински превозвач.

Изпратено от моят SM-S918B с помощта на Tapatalk


Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6104
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #759 on: 11.11.2024, 17:54:30 »
Може, като Варна си промени схемата и ги отреже. Така 409 остава само до летището, а Аксаково, ако искат, проблемът си е техен, си съгласуват с община Варна и си пускат до Аксаково и до техните си села автогарски линии извън градската номерация. Като сме такива - навсякъде в Европа, и не само, имат единни тарифни системи през няколко общини. В Будапеща градски линии обслужват една камара села извън границите на общината, без допълнително заплащане - доплаща се саво за електричките. Във Ванкувър също е така, има зони само за метрото и само през седмицата до 6 часа, иначе е една зона. Автобусите и тролеите винаги са една зона, най-евтината.
По рейс и по жена не се тича!