Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: [1] 2 3 ... 686
1
Би трябвало да има някакви изисквания, за да няма отблясъци и да не се отразява в челното стъкло, едва ли ей така можеш да слагаш каквито си искаш лампи в превозните средства.

2
Онова рисуващото говедо и по спирката на Окръжа болница ли е драскало?
На всяка спирка
То да беше само спирките...видях едн МАН 31ХХ също надраскан така по седалките, както и един Т6Б5.

3
Трамваи / Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« on: 16.09.2021, 13:44:29 »
И на мен много ми харесваха като комфорт тези трамваи. Тихи, добре уплътнени, с мека возия. Жалко че си заминаха заради прословутите бутикови хидравлични спирачки, всичко друго си им беше супер.

Нямаме машиностроене като преди у нас, да напарвят някаква нова спирачна система и да се реши проблема, съмнява ме да има и компетентни хора, които могат да го направят иначе щяха още да се движат. Който е подменил при ремонта оригиналната спирачна система в Германия, сигурно само той си знае какво е направил и може да го оправи да работи. Ама върви го търси този човек, камо ли да дойде да ги направи...

4
Само да ви светна, за който не е в час, че мрежата до Младост 2 я направиха още преди няколко години, някъде 2017-та доколкото си спомням, ако не и преди това още. Така че не знам за какво изграждане става въпрос. При постоянно повишаващите се цени на тока, заради "зелената политика" на ЕС аз съм малко скептик точно за този вид транспорт, особено както искат да закрием ТЕЦ-овете. Предполагам от тролеи все повече ще се ориентират към дизелови автобуси превозвачите за съжаление, това ще се окаже най-устойчиво и евтино във времето. Само вижте разликата в цената на километър пробег, при една и съща превозна способност, вижте разликата в цената на самите автобуси. ( и тролей, то тролея си е автобус с ел. двигател)

Навремето тролея имаше огромно предимство, спрямо тогавашните автобуси. В пъти по-бърз като ускорение, нямаше както при автобусите постоянно да сменяш предавки с тежък съединител и без синхронизатори в града, нямаше го силния шум от двигателя и пушеците зад автобусите, миризмите на дизел постоянно. Ама при положение че градския автобус и осаваршенстван до краен предел и всички тези недостатъци вече ги няма, заедно с изграждане на мрежата и цените на тока, ограниченията от мрежата поставя все повече тролейбусите под сериозен въпрос. Трамвай вече е друга бира и има много повече смисъл от тролея. От друга старна съм на мнение, че там където има изградена инфраструктура задължително трябва да се запази тролея.

5
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 15.09.2021, 09:15:56 »
Хората трябва да станат малко по-отговорни за действията и бездействията си, много лошо ги научиха как за всичко все някой друг да им е виновен и да си го отнася, а те са отвеяни като дебили. Ми да се научат че като не се държат, като си зяпат телефоните вместо обстановката около тях, ще паднат, ще си ударят кратуната и ще им дойде акъла другия път да внимават и че те са си виновни, а не че шофьора им виновен че друг заблеян го засекъл и е спрял рязко.

Няма как шепа хора ( политици, шофьори, лекари, учители, и др. общественозначими професии) винаги да са отговорни и виновни за отвеяността и безотговорността на цялата нация.

6
С дисциплината на нашите пътници, такива кабини са си направо задължителни, опитът вече 7 години откакто са тук тези МАН-ове го доказва. 2-те години преградени с ленти си бяха чист късмет и бонус.

И да вземат да научат учениците в училище елементарни неща от малки, като например как се използва безопасно градски автобус и защо не трябва да ползваме автомобили за щяло и нещяло из града, вместо разни години кога какво е станало от Френската революция, ще им е много по-полезно.

7
Разбира се че е безопасно, почти нов автобус с всички системи за сигурност, дискови спирачки, ретардер, автоматик. Никой производител не е толкова ненормален да произведе нещо опасно, още повече да вози хора.

8
Други градове / Re: Плевен
« on: 06.09.2021, 21:36:04 »
И това вероятно беше най-голямата грешка и простотия която можеше да се направи! Точно оттогава почнаха масово да навлизат частниците и започна масовия упадък на междуградските автобуси, масово орязване и неизпълняване на курсове, цели населени места оставащи без никакъв транспорт, вместо да се купуват чисто нови автобуси както до тогава почна да се внася скрапта от Европа.

Ако не беше направена тази грешка вероятно сега щяхме да имаме много по-добра обща транспортна схема заедно с БДЖ. Редовни автобуси от възлови гари до отдалечени населени места, синхфронизирани с влаковете и изчакващи връзки, изцяло обновен автопарк по разни европроекти, като нищо и единна система за таксуване навсякъде. Нямам идея защо въобще развалиха нещо удобно и работещо, чак толкова да е нямало пари да се издържа тази систева ме съмнява. Все можеха да се търсят варианти за финансиране. Според мен това се оказа и пагубно за цели региони, като спреш транспорта на хората, ограничиш им мобилността и може цели региони да почнат да се обезлюдяват.

Доста познати имам от по-отдалечени села и малки градчета, които точно заради това са се махнали. Имали са до едно време транспорт, с който са ходили на работа в предприятие в близкия голям град, на пазар, на заведение, после го спират и вече няма с какво и се отказват. Съвсем наскоро ми разказваха за такъв пример за Бърдарски Геран и предприятие в Бяла Слатина.

9
Такъв кран на базата на ЗиЛ 133 ГЯ с двигател Камаз мисля че съм виждал също на аварийните. И той вероятно едно време е купуван чисто нов, впредвид че се произвежда и 90-те години. Газ-ката и тя ми прилича да е от най-новите и те се правят до средата на 90-те почти.


10
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 03.09.2021, 00:33:32 »
60-70 000 лева за автомобил на 10 години! За тия пари ще си купя апартамент на морето или студио/ателие в София! Ако имаш тия пари по-добре си купи нещочисто ново от завода. Дачиа Дъстър, Логан, Рено Клио, Меган, Шкода, Форд Пума и др. подобни може да се купят чисто нови за тия пари. Дори около разни промоции може и автоматик да се купи за тия пари чисто нов.

А това пък че най-евтините втора употреба са 15 000, само допреди няколко години за тия пари можеше да се купи чисто ново Клио или Дачиа.

11
Тези каросерии на М81 са ми любими и доста напредничави като дизайн за времето си. Убедих се и на живо на събора в Димитровград като видях и Родината, с такава каросерия но на шаси от Газ-ка 53, и с бензинов двигател от Газ-ка. Доста просторна и удобна каросерия като за този клас автобуси до 20 места, бих казAл че има повече място и отстояния между седалките от съвременните 20 местни бусчета.

Според мен България много загуби от ликвидирането на заводите за автобусни каросерии, ще си мечтаем само за такива красиви каросерии и удобни автобуси на фона на скапаните схлупени бусчета от този клас, в които няма къде да си сложиш краката и главата ти опира в тавана.

Поздравления за всички, участвали в реставрацията на този красив автобус, определено се е получило отлично.

12
Парадоксалното е че в 21-ви век, при наличието на всичките технологии и строителна техника, трамвайни линии и ж.п. линии се ремонтират по-бавно отколкото са били построени преди 120 години без никаква механизация от нулата.

13
Също трябва да се повиши пропускливостта на линиите и гарите ни, за да не се задръстват така. Същото и по Русе-Варненската линия, множество влакове а линията е единична и почти на всяка гара се чака разминаване с дълги товарни влакове. Освен това по-миналата година се пътуваше Русе-Варна за 3 часа и 40-50 минути някъде, а сега за 4 часа и половина...

На Централна гара, както и оттам до Елин Пелин се работи, но много бавно като за линия насред полето и по равното. Имам чувството че тежкия участък от Елин Пелин до Септември ще стане готов преди лекия къс София-Елин-Пелин  :D Лошото е, и че на Ц. гара терените отзад са частни и няма накъде да се развият повече коловози да не се задръства. Можеше да се помисли за отчуждения и да се построят още коловози на север.

Иначе във вагонното депо изглежда че има много вагони, но май повечето са за основен ремонт, а напоследък държат вагони и от източната страна на гарата явно няма място и там.

14
Ден с ден не си прилича, някои дни има лавина от закъснения, други дни всичко се движи навреме като швейцарски часовник. Според мен причината не е само че един влак като закъснее обърква и останалите, ами това че резервния подвижен състав е на критичния минимум. Например като закъснява влак, на който състава му е обвързан с друг влак който трябва да замине скоро, няма никакви резервни локомотиви и вагони и закъснява и влака в обратната посока.

Това се случи веднъж с експрес Слънчев Бряг който закъсня с повече от час заради повреден вагон още от София, съответно в Бургас пристига по-късно а наобратно се ползва същия състав, който също заминава с почти час закъснение. Хората се ядосват, защото изпускат последния транспорт в София. Ето днес, Слънчев бряг, който е може би най-харесвания и вървежен влак също е с половин час закъснение, защото са чакали разминаване в Елин Пелин. А в Бургас все пак има технологично време за обслужване, маневра, почистване на вагоните, вероятно зареждане с вода, зареждане на вагон-ресторанта, отстраняване на дребни повреди.

Друг вариант да разменят съставите за да не става така. Примерно Слънчев Браг да тръгне със състава на нощния, а нощния с неговия състав и някакви подобни врътки.

15
Много евтино бре? С 80 лева на месец ме съмнява да откажат много хора от личните си автомобили. При такава цена на имота и инвестиции да стане паркинг и после само 80 лева паркиране.

16
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 28.08.2021, 22:01:32 »
И какво стана сега, заради политиката на ЕС за "зелена енергия" цената на тока за промишлени нужди литна до небесата, цената на газта и тя с тенденции само нагоре и като нищо най-изгодно на всички превозвачи да им остане всичко да е на дизел. И накрая от екополитика да стане връщане обратно, и автобуси и влакове всичко да мине пак на дизел само :D

17
Значи са те таксували на редовната цена, не на завишената. София-Бургас по подбалканската 1-ва класа е 50 лева за двама в посока, според сайта във "виж цени" отиване и връщане ще е около 100 и запазените места.

Междудругото, знае ли се колко се очаква да пътува Слънчев Бряг след като свършат ноември ремонта около Чирпан? По новото трасе ли ще се минава вече, което заобикаля града и възвишенията и ще имаме ли най-после трайно под 6 часа времепътуване? Ако се разбързат със София-Елин-Пелин като нищо можеше да падне и на 5 часа, ама тука нещо много се мотаят като за линия насред полето.


18
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 23.08.2021, 18:13:00 »
Не мислят ли за някаква поръчка, и има ли изгледи за поръчка в близките години за нови съчленени автобуси? Все пак Конекто Г до 2-3-4 години ще стигнат края на ресурса си и ще трябва да се купуват нови автобуси. Хубаво е да се помисли поне за една партида дизелови от стратегическа гледна точка. Случва се да има проблеми с  метанстанциите, електричеството достига връх в цените а като гледам какво ни мислят от ЕС за електроцентралите нищо хубаво не ни чака като цени, докато дизела държи относително стабилни цени от доста години.

19
Аз и да имах 25 лева, нямаше да ги дам, защото не мисля,че е нормално да се плащат по-скъпи цени,само за да се спонсорира железницата. ;)

То пък щото е много скъпо...и без друго билетите за влак са смешно евтини у нас, та дори 30 лева Бургас-Стара Загора за Слънчев бряг с реновираните вагони си е ок като цена. Там и линията е изцяло обновена.

Виж в Германия или Англия колко ще дадеш за разстояние като София-Варна.

София-Русе за първа класа за двама човека дадох едва 50 лева, София-Варна 60 за двама като пропътуваш цяла България в 1-ва класа за тия пари с все запазените места. За ежедневните трудови пътувания повечето са с карти.

20
Други градове / Re: Казанлък
« on: 23.08.2021, 12:39:41 »
Видах въпросните електроавтобуси от влака, гаража им е на закрито под един мост до ж.п.линията там са и зарядните станции. Близо е до гарата и до центъра, като погледнете отдясно посока движението към Бургас ще ги видите. Не мога да го намеря на гугълмапс.

Pages: [1] 2 3 ... 686