Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 412601 times)

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2991
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1760 on: 21.04.2021, 12:17:17 »
Не е толкова проблема в обслужването на Горна баня, колкото на Пета главна ж.п.линия. В рамките на 500 метра два пъти вместо веднъж да спреш и ускориш 300 тона колко енергия изисква и това по 40 пъти на ден ! Дори там е много по-лесно да се ситуира една автогара, отколкото да се изгражда обръщало на Никола Хрелков и да се чудят как да го завъртят 260 за да минава и от там ! Ама това трябваше да се мисли преди, а сега вече е късно!

Прав си, но и за това има решение. Може спирката да се обслужва от пътническите влакове, а на гарата да спират бързите или обратното. Едва ли на спирката или на гарата ще е необходимо да спира всичко, ето Ivo казва че се събират само 10-15 човека. Според мен не е местоположението на спирката по-големият пробем или на метростанцията (тя все пак трябва да обслужва преди всичко високото строителство на ОК), а че заедно със спирката не направиха и тунел за 643-а улица, а само подлез. Ако имаше още една връзка на Горна баня по която да се въртят рейсовете щеше да е по-добре от сегашното обикаляне през гарата. На Хрелков в момента няма удобно обръщало, а така можеха рейсовете да се въртят през гарата и спирката и да се връщат.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3869
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1761 on: 21.04.2021, 12:27:41 »
На спирката трябва да спира всичко, защото е връзка с метрото.
Ако нещо може да не спира някъде, това може да са само бързите влакове на гарата... който иска да пътува от/до Горна баня на далечно разстояние с бърз влак, ще ползва спирката. Това естествено предполага достатъчно пътнически влакове, за да пътуват с тях работещите, на които гарата им е по-удобна в ежедневното пътуване.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14984
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1762 on: 21.04.2021, 14:59:25 »
Това естествено предполага достатъчно пътнически влакове, за да пътуват с тях работещите, на които гарата им е по-удобна в ежедневното пътуване.
При нормални условия се предполага удвояване на линията и крайградска железница София-Перник. Но при нашите родни условия тъкмо чета яростна петиция на княжевци срещу подобни инициативи: електрическите пътнически влакове щели да замърсяват въздуха на (закрития) санаториум Приплат, Владая, всички товари от Хелзинки до Солун ще зарежат маршрутите през Радуй и ще се юрнат през Владая, даже тунелът ще замърсява като за световно. След като стопираха нормалната пътна организация на трилентовото шосе с реверсивни светофари вместо крайно опасното и примитивно редене на конуси, нищо не може да ме учуди. Явно съборетини и автоморги на главния път е висша степен на съвършенство...
« Last Edit: 21.04.2021, 15:02:53 by blagun »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3869
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1763 on: 21.04.2021, 15:16:39 »
Това не е инициатива на княжевци, а на определени кръгове, които наливат масло в огъня. На простолюдието само му трябва някой да каже, че ще се замърси въздуха, нищо че си изхвърля боклука в дерето и е готово до протестира и срещу слънцето и водата.
Но линията и в сегашния си вид има далеч по-голям капацитет от използвания и като скорост, и като честота на влаковете. Предполагам, че ако се либерализира субсидията след 2024 г, това направление ще е от първите, които ще се поемат от частен превозвач.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1764 on: 21.04.2021, 15:33:45 »
Няма ли да я удвоят линията когато почнат да я правят с еврофондовете? Отделно трябва да се реши въпроса с безконфликтно минаване през Цигания. Иначе в това направление Перник е мястото, което няма угодия. Когато през далечната 88а година тръгнаха тролеите, всички влакове започнаха да спират и на трите места въпреки електричката през половин час, защото когато имало влак нямало електричка. Иначе княжевлии са прави, че трафикът по стария път трябва да се пресича за сметка на магистрала Люлин. За първи път някой обявява автобус, който ще тръгне догодина по това време.....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2991
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1765 on: 21.04.2021, 19:05:42 »
На спирката трябва да спира всичко, защото е връзка с метрото.
Ако нещо може да не спира някъде, това може да са само бързите влакове на гарата... който иска да пътува от/до Горна баня на далечно разстояние с бърз влак, ще ползва спирката. Това естествено предполага достатъчно пътнически влакове, за да пътуват с тях работещите, на които гарата им е по-удобна в ежедневното пътуване.

Международният влак за Солун не спираше на гарата, така че ако тръгне пак може да подминава и двете. А ако един ден се активира и изоставената жп спирка ще станат 3 спирки през 500 метра. Почва да заприличва на трамвай влака. Тогава не знам дали не е по-добре да се раздели трафикът до Перник от останалия и да има отделни влакове и тези за Перник да не спират никъде.

Няма ли да я удвоят линията когато почнат да я правят с еврофондовете? Отделно трябва да се реши въпроса с безконфликтно минаване през Цигания. Иначе в това направление Перник е мястото, което няма угодия. Когато през далечната 88а година тръгнаха тролеите, всички влакове започнаха да спират и на трите места въпреки електричката през половин час, защото когато имало влак нямало електричка.

Последният проект който измъдриха е единична линия по старата следа до Владая и натам 4 километра тунел плюс гара Владая в нищото за да и отпадне съвсем смисъла. При гетото си остава същото както е сега в дерето и отгоре колибите и боклука.
« Last Edit: 21.04.2021, 19:09:13 by fafan »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3308
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1766 on: 21.04.2021, 19:43:38 »
1.Международният влак за Солун не спираше на гарата, ...
2. При гетото си остава същото както е сега в дерето и отгоре колибите и боклука.

1. По спомен докато се обслужваше с гръцките вагони същия беше забранен за вътрешно съобщение по настояване на същите т.е. не возеше пътници в границите на България, а само такива с крайна точка Гърция!

2. Имаше идея НК ЖИ да изгради изкуствен тунел в рамките на маалата след прелеза посока Горна баня, но от БХК скочиха, че им се нарушавали правата...вероятно правото на чаветата да мятат камъни по влаковете !

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1767 on: 21.04.2021, 20:22:33 »
И след това не спираше, но сега така или иначе на метростанцията всички ще спират.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14984
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1768 on: 21.04.2021, 20:30:20 »
И след това не спираше, но сега така или иначе на метростанцията всички ще спират.
Съвсем нормално. В Берлин даже ICE спират по една гара в двете периферии плюс Централна гара. Возилата на електрическа тяга нямат големи енергийни загуби при спиране/тръгване още повече при рекуперация.
« Last Edit: 21.04.2021, 20:32:03 by blagun »

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2991
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1769 on: 23.04.2021, 10:52:35 »
На сайта на БДЖ има съобщение по темата, утре се открива жп спирката заедно с метрото:

https://www.bdz.bg/bg/a/nova-zhp-spirka-gorna-banya

В разписанията обаче новата спирка я няма все още.

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
  • мразя skyscrapercity com
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1770 on: 23.04.2021, 11:23:40 »
Някой има ли представа от колко ч. можем да пътуваме утре и респективно да разгледаме новите станции?
Софийско метро, хартиени схеми - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3955
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1771 on: 23.04.2021, 12:39:33 »
около 10:30

Online Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 686
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1772 on: 23.04.2021, 14:36:35 »
Аз го знма като 12 за редовни пътници. В 10:30 да не е церемонията?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9612
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1773 on: 23.04.2021, 14:38:46 »
Вероятно в 10.30 ще има представително возене на номенклатурчици и медии, а в 12 ще пуснат движението и за обикновени граждане.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2991
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1774 on: 24.04.2021, 12:00:53 »
Новата отсечка от кабината на машиниста


Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14984
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1775 on: 24.04.2021, 18:20:12 »
В продължение на обсъждането на връзката жп<>метро на Горна баня.
Довеждането на метрото до гара Горна баня и изграждане на крайна станция там е практически невъзможно (или поне на разумна цена). Наклонът е много сериозен и тъй като метрото не е зъбчато, ще трябва да се вкопае доста надълбоко. Сегашната метростанция прави следните връзки:
- Горна баня
- жп линията
- СОП
- буферния паркинг
- западните периферии на Овча купел 2, които са отдалечени от предната метростанция.
Една метростанция около гара Горна баня ще прави само първите две точки, като и в двата случая става дума за периферии на квартала. Но предвид доста стръмния му релеф, надали може да се очаква повече от метро.

И в заключение - за моя изненада жп спирката Горна баня не е предвидена на бъдещо удвояване на жп линията.

« Last Edit: 24.04.2021, 18:56:34 by blagun »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3869
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1776 on: 24.04.2021, 18:49:49 »
Наклонът не е никакъв проблем. И в сегашното метро има участъци с много голям наклон. Просто приоритетите са други.

Железницата като цяло е упорито неглижиран транспорт у нас и каквото се прави е все насила или ако стане по съвпадение... иначе станцията щеше поне да е под самата спирка на влака (както беше планирана с островен перон), а не там да са тупиците и над тях дълъг пешеходен коридор.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2991
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1777 on: 24.04.2021, 19:01:33 »

И в заключение - за моя изненада жп спирката Горна баня не е предвидена на бъдещо удвояване на жп линията.

Това на снимката не е пречка за удвояване, има габарит южно от този изход, съответно той може да остане на втория перон, а подлезът може да се удължи с още толкова на юг. Но удвояване няма да има, не защото има технически пречки, а за да се спестят пари.

Между другото спирката вече я има в разписанията на БДЖ и носи безумното име "Спирка Горна Баня - метростанция".

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14984
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1778 on: 24.04.2021, 20:20:05 »
Железницата като цяло е упорито неглижиран транспорт у нас и каквото се прави е все насила или ако стане по съвпадение... иначе станцията щеше поне да е под самата спирка на влака (както беше планирана с островен перон), а не там да са тупиците и над тях дълъг пешеходен коридор.
Оооо, на МС Горна баня дългите коридори са във всички посоки. Плюс стъпала в посоки надолу. Единствено до СОП е по-малко,  но там пък джоба на А111 в посока Младост е далеч от плочника пред МС. Но все едно, там ще се про4менят нещата с ъпгрейда на СОП.

Разстоянието от МС Мизия- НБУ до НБУ е сериозно. Явно станциите са разпънати като волски кожи да обслужват максимум квадратура.
« Last Edit: 24.04.2021, 20:27:13 by blagun »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16209
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1779 on: 24.04.2021, 22:11:38 »
Бретелът на Горна баня да го бяха сложили в средата на станцията или още преди нея и въобще да не трошат пари за излишен тунел след нея.........  :help: