Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - тролей №164 линия 2

Pages: [1] 2 3 ... 117
1
И двете неща звучат направо като виц. 20 години строиха новия мост и не намериха ресурс да оправят въпросните свлачища. :fan: Еле пък за Comana. Дай тогава да премахнат повечето гари по трасетата из цяла Румъния. Те и без това половината са двупътни, хехе. :D

2
Глупости, ма глупости на търкалета! Като почнат батериите масово да дават фира, тогава ще видиш ти кое е отживелица и кое не е. Защо само пишат по газетите, че продажбите на електромобили далеч не вървят така розово, както са били планирани. Просто трябва сериозен пробив в електрохимията. Понеже батериите са пълни с редки и скъпи метали, които се добиват при крайно неекологични условия в Тонго, Бонго и т.н. Също а се запали батерия, а няма гасене докато не изгори напълно. И не на последно място електробусите не са за замяна на тролеите, а на дизеловите автобуси.
Много точно казано! Моите надежди бяха да използват кондензатори вместо батерии, но нещо сякаш кондензаторните возила (и малки, и големи) останаха "най-малката партия в парламента" в световен мащаб. Относно контактната мрежа - тъкмо обратното, както казва и колегата! Трябва повече. На кондензатор само по разни сокаци, по които минава само една от всички линии. На мен ми е по-интересно и докъде ще се развие проектът за електрификация на тировете над една от немските магистрали. Уж миналата година са вървяли някакви тестове, но нищо повече не знам за този проект.

3
...
Започни да ставаш всяка сутрин в 3 часа
...

И пак сте по-добре, щом можете да си избирате дали да е само сутрин в 03:00 часа, или само вечер до хиляда часа. Ако не е така - коригирай ме. Сравнявам с моя град Варна, където бях научил, че смените се въртят всяка седмица. Какъвто и мерак да имам да стана геврекчия тук, за каквито и пари да ставаше въпрос, това на всеки 2 седмици да превключвам от лягане в 01:00-02:00 към ставане в 03:00, то не бих си го причинил. Чисто хипотетично съм си мислел - бих се навил да дойда да карам трамвай само, ако мога да си избера постоянна първа смяна. Иначе считам, че не си заслужава. Хубавото на този начин е, че можеш в почивния/ите си дни да ставаш по същото време и така не ти се отразява толкова.

4
Не знам и аз вече защо тая празни надежди - ами защото в белите страни е така. Та все пак, да са се стиковали и да са подсигурили един проходим път (да са положили необходимия минимум от нови стрелки) в гара Скутаре така, че след пуска под новия мост на източната гърловина на гара Пловдив, влаковете да могат да преминават по трасето през гара Тракия.

5
Има един по-интересен вариант за София-град, който не знам как би бил възприет от КАТ. Част от сериите на Софийска област да бъдат резервирани за София-град. Не знам кои са свободни, но давам само като пример: добавя се правило, че номерата от СО **** ВА до СО **** ВТ ще се издават на онези автомобили, за които е вярно, че адресната регистрация по лична карта на притежателя им е в София-град.
Алтернативно - серията СО да бъде трайно прехвърлена към и обединена със София-град. Двете области да бъдат регистрирани на общо основание. Някой от София може да получи номер СО, а някой от Божурище, например, може да получи СВ.

6
100 е било само в междугарието Гита Михайлово, където беше електрифицирано. На юг от Гита с 06 серия 100 не е постижимо.

Както гледам на радара, май цялата 9-та линия е затворена. БВ 9647 е обявен до Русе, 9646 се движи само до Самуил, а 9622 се извозва с автобус.
Това ли е било гара Гита някога? Ако да, то името ми се струва нелогично. Би следвало да я кръстят на по-близкото село Осларка. Любопитно как са влизали със 100 км/ч в кривите при спирка Димитриево...? :rolleyes:

7
Към момента водя комуникация по имейл с Валери Тъпчилещов
А мои колеги преди време комуникираха делово с Бистра Безхлебная.

8
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 21.11.2024, 09:01:50 »
Тази сутрин видях Дракон по линия 118 към Почивка около 07:30. Лично аз за пръв път виждам съчленено возило в делник по тази линия откакто дойдоха електричките, но предполагам, че е имало и преди (на Архангелова задушница със сигурност, май дори забелязах един... но за Задушниците си знаем). Имаше доста правостоящи. 2-3 минути след него премина Жонг Тонг по 118а, също с правостоящи. 15-ина минути по-късно дойде следващата кола по 118 - и тя Жонг Тонг, и тя фраш. Считам, че е крайно време да започнат да залагат по наряд съчленени возила по линия 118 в делник - като минимум на "ученическите" курсове сутрин.

9
Чух локомотивната свирка на стара Шкода от офиса, влязох да видя кой ли ще да е това при условие, че БВ 9621 трябваше да пристигне още преди половин час тук. Предположих, че той може да е със закъснение. Оказва се, че си е по разписание, но от Каспичан. Явно прехвърлят с автобуси между Самуил и Каспичан. Този ремонт там тече вече четвърта година, а се оказва, че кулминацията му едва сега започва. За пръв път лично аз виждам 9621 да го прехвърлят с автобуси. Не е дерейлирал някой друг влак и да е нещо извънредно, защото в разписанието е с автобуси.

10
:eek: 138 от обр. Вл-во, който хванах в момент на изненада

останалите улови:
1624 - 31
8702 - 20

Честито завръщане на 02!
Като видях снимката на 138 и се сетих да попитам - някой виждал ли го е с или без курсист зад волана по бул. Осми Приморски полк, или бул. Левски? Питам, защото работя във Възраждане и няма как да видя в работно време, а предполагам не обучават в извънработно.

11
Е, не е като да няма нито една друга гара за разминаване - Fratesti, Baneasa Giurgiu, дори Mihai Bravu на сателита я гледам си има даже бретел (предполагам с идея за удвояване в далечното бъдеще). По-нататък видях и гара Vidra. Нека не се правят на ударени... :rolleyes:
Още малко настави отпреди вече 11 години:

12
Както регулярно забелязвам да бъде споменавано и от други съфорумци - на мен ми се струва най-удачно да се върне положението от 2020-2021 година с линия ТМ4 по бул. Мария Луиза, а линия ТМ3 от Орландовци по бул. Христо Ботев към Захарна фабрика. Веднъж даже се возих със снимане на клипче (в съответната тема) и имаше правостоящи на 05.09.2020 година. Вярно е, в същия ден в ТМ3 имаше и няколко свободни седалки в единичното ЧКД, но все пак, тогавашният маршрут също се е използвал в някаква степен.

13
Една бърза и информативна от снощи. Лично аз за пръв път виждам комплект по линия 41, но предполагам, че и друг път се е случвало.

14
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 11.11.2024, 14:24:47 »
Няма да им е на сметка. Никой не иска доброволно по-слабо натоварени линии с по-малко приходи, и никой няма да се откаже доброволно от доходоносна линия…
Дали? Моите лични наблюдения са, че Ситаротата на Ченса вървят по-често почти празни, а курсовете със Соларисите Урбино 18 на "Градски Транспорт" са вечно без свободни седалки в района на Севастопол/хотел "Черно море". Вече започнах да разпознавам чий е автобусът по линия 409 не по марката или логото на фирмата, а по броя пътници вътре. :) И да загубят своя дял от 409, няма да загубят много. От друга страна, варненци ще спечелим немалко.

15
Връзка с ЖП мрежата има само на гара Искър и не се вижда къде може да се направи друга такава освен евентуално след Триъгълника, където ЖП линията и трамвайното трасе са в непосредствена близост.  :rolleyes:
Аз съм с впечатлението, че колегите тук коментират хипотезата, според която сегашната нормалнорелсова мрежа бива доразвита със смяна на междурелсие и/или прокарване на нови трамвайни маршрути. В тази връзка, веднага се сещам за удобно място в това отношение. Може да е в сферата на фантазиите, но не би било излишно, например, линия Княжево - депо "Красна поляна" - София Север - Яна, или Елин Пелин - Казичене - Искър - депо Красна поляна. Разбира се, Дружба 2 - Банкя може би също. В реалността трябва да ходиш до Централна гара, да купуваш билет (ако нямаш абонаментна карта), да се съобразяваш с разписанието на влаковете и т.н. Би имало смисъл от гледна точка на удобство за пътниците.

16
Само дето зрелите фенове не снимат и не пускат нищо, а с вашите изисквания човек не може и една снимка да качи без забележки и коментари.
Моята история в този раздел е, че помъдрях след една история (датира отпреди повече от 5 години) със забележки защо пускам спам там, където съдържанието на поста ми беше точно по темата. Просто реших, че нямам времето, нито пък желанието да се занимавам с комплексарски, лапешки истории. Наскоро ми се приснима, докато бях на утринна разходка, а после се сетих, че напоследък забелязвам доста нови членове в този раздел и реших заради вас да споделя. За момента не съм имал проблемите отпреди близо 10 години. Може би техните автори също са помъдрели толкова години по-късно, надявам се да съм прав. Апропо, това последното е втора причина, поради която наскоро пуснах нещичко съвсем скромничко в тази и в съседната тема. Така че качвайте си снимки, само не се поддавайте на провокации, за да не ви развалят настроението и желанието за снимане. Снимайте първо заради себе си, после заради форума, както правех и все още постъпвам аз.

edit: Tisho гледам, че е написал много хубави слова по темата със снимането по принцип! Поздравления за което! Ценни съвети, които с удоволствие приемам и си записвам "в компютърчето" за когато ми потрябват. :)

17
Хъ, те дърветата вече ги отрязали, ама уж "мислят много за гражданите и щели да променят проекта". Разбира се, все още не е късно да насипят обратно с почва и да насадят млади фиданки на мястото на всичкото изкопано. Ех, наивни мои надеждици. :laugh:

19
И с немски вагони времепътуването е прекалено голямо - от Горна Оряховица до Русе два часа и после още три до Букурещ. Докато не се направи нормална линия Горна Оряховица - Букурещ включително на румънска територия няма да има много пътници. Да не говорим за вечно закъсняващия вагон от Истанбул.  :rolleyes:
От половин година насам подчертаното не е вярно, или поне има всички условия да не бъде вярно. Остава въпросът дали румънците желаят да возят по новото.
Относно наша територия - трябва изцяло ново трасе заради релефа, което ще струва немалко и ще отнеме немалко време за изпълнение.

20
Пак от онова място, не знам къде.
Струва ми се, че тази снимка, както и последната от този пост са правени на една и съща гара Филипово.

Pages: [1] 2 3 ... 117