Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - difian

Pages: [1] 2 3 ... 828
1
Единствено, че е струва доста пари, но не е нещо чудо невиждано. А в такива сгради само на един асансьор не е практично да се разчита.

Скандално е преграждането - това е самоуправство и присвояване на общи части - за съжаление масово срещано в големи етажни собствености, където трудно може да се организират нещата заради разпределението на гласовете и бламирането на каквито й да е действия и дейности…

2
Разни / Re: Кварталите на София
« on: Yesterday at 12:03:47 »
Ето я официалната статистика по-долу. Голяма част от реалните доходи в частния сектор вероятно са скрити в сивата икономика, но да не коментираме и в общия случай колко активно работят тези в публичния сектор...


Източник

3
Разни / Re: Кварталите на София
« on: Yesterday at 10:07:06 »
Все пак, да не възхваляваме и дивата, метастазирала форма на капитализъм, която властва у нас...
Радвам се, че има хора, които са склонни да гледат критично на капитализма!

90-те така решихме, че няма нужда от планиране, че било мръсна дума от социализма и още сърбаме попарата в регионалното и в устройственото планиране.
Да, тогава се реши, че много неща са лоши само защото са били по онова време, без да имат нищо общо със самата идеология.

Например униформите в училище. Беше голяма грешка да ги махнат.

По същия начин нямаме държавна и местна политика в сферата на обитаването, всичко е на "пазарен" принцип и се раздува жесток балон, който няма да си остане само в сектора. Всичкото това, което се строи и търгува, някак трябва след това да се поддържа, обслужва и т.н.
Можеше да запазят няколко държавни домостроителни комбинати, които да правят нови блокове. И това да е конкуренция на частните блокове. Който иска - грозен, държавен, но евтин панел. Който иска - модерна стъклена сграда.

И трябваше да има контрол и да не се допуска никакво допълнително застрояване във вече завършените жилищни комплекси.
Не ми изопачавайте думите - по никакъв начин преди не е било по-добро. Но същите, и манталитетът на същите, натворили предишното властват и сега. Демократичните форми на управление и социалните модели в Европа са нещо различно от това, което имаме тук. За да имаме нивото на средата и условията за живот като на водещите държави по тези показатели трябва да платим и съответната цена - всеки да си понесе отговорността (да плаща съответните данъци), да има върховенство на закона и той да се спазва. Ние като общество не искаме това и не сме готови да платим цената - искаме да се правим че работим, имаме търпимост към корупция и престъпления, нямаме себекритичност и чувство за общност - само претенциите ни са големи.

Навсякъде се планира - и в САЩ планират, и на други места планират. Принципите на регулация са различни, дава се приоритет на един или друг интерес… Ние решихме, че нещата могат да се случват от самосебе си и да се регулират сами…

Темата за жилищните политики е огромна и не опира единствено да има държавни домостроителни комбинати. Този начин на строителство вече е отхвърлен като технология. Една политика включва много неща и не се изчерпва до монопол върху строителната дейност. Държавата нито има капацитета, нито възможностите сама да строи всичко. Но с политики трябва да регулира случващото се на пазара. Защото интересите на предприемачите и брокерите на имоти не са да изграждат жилища, а да максимизират печалбите си, което е лошо за такава основна нужда на веки да има жилище.

4
В Париж има специализирано метро за Летището, наричат го LISA - Liaison Interne Satellite Aérogare.
Това си е вътрешен за летището транспорт между терминалите. До Дегол си ходи RER и той е връзката с града.

Ако ще даваш подобен пример за връзка летище-град, по-скоро нека е с OrlyVAL, който довозва от метрото до летище Орли.

5
Някъде беше подметнато да се взимат още… 2601 защо го броим, закупен ли е от СА!? Иначе имат дългогодишен опит за таралянкане на превозни средства в полуразпад, така че и тези могат да изкарат 5+ години, стига такава самоцел да е заложена.

6
В общината работят сульо и пульо и често лявата ръка не знае, какво прави дясната. Намесват се и мастити частни интереси, включително и чрез бивши кадри на общинската администрация... Неща се крия, саботират и т.н.

Последното което знам е, че Копенхаген отива към възлагане на инженеринг (за техническия проект), има готов идеен по заложената регулация...

7
От другата страна са коментатори като теб, дето са врели и кипели по всички върпоси, познават в детайл всички аспекти и предизвикателства и заключението е, че нищо не може да стане.

Добре е да се заложи в техническия проект за "Св. Неделя" проектирането на трамвайното движение. Така и от двама Ви с Фанфан не разбрахме, каква алтерантива давате за облекчаване на Алабин, за по-добра връзка на линиите от Борис III, Ботев, Алабин и Графа с метростанциите при Ларгото, където и трамваите да могат да почиват... Бившето временно обръщало срещу ЦУМ е частен имот и няма да стане...

8
То чисто реално подобно на метрото можем да минем с 10 линии за целия град, но да са чести, редовни и изрядни. Така и да има прикачване в централната част то ще е адекватно. А не в сегашния вид на силно екстремно преживяване стил епизод на "Мисията невъзможна".
Метрото е друга бира... Т.е. между Автогара Овча Купел и Мол България през пл. "Македония"?!

9
Защо ЦУМ да не е подходящ за националния исторически музей? Стилът на настоящата сграда на музея е сходен с този на ЦУМ. Стилът на първоначалната сграда на музея също.
И трите сгради са в коренно различен стил! Но това няма съществено значение, за музея най-важни са функционалните възможности за експониране и транспортната достъпност...

10
Автобуси / Re: BMC Belde 220/250-SLF
« on: 19.04.2024, 16:52:34 »
То и в "Малашевци" няма, но точно това говори за състоянието на 2740. Вдигнали да ръце от него и са го оставили да се оправя, както може и да изкара, колкото може.
На мода сега са асиметричните калници...  ;) :rolleyes:




11
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 19.04.2024, 16:49:50 »
Все пак, да не възхваляваме и дивата, метастазирала форма на капитализъм, която властва у нас...

90-те така решихме, че няма нужда от планиране, че било мръсна дума от социализма и още сърбаме попарата в регионалното и в устройственото планиране.

По същия начин нямаме държавна и местна политика в сферата на обитаването, всичко е на "пазарен" принцип и се раздува жесток балон, който няма да си остане само в сектора. Всичкото това, което се строи и търгува, някак трябва след това да се поддържа, обслужва и т.н.

Публичната инфраструктура е за сметка на всички нас. Не всеки може да си позволи имот в затворен комплекс в покрайнините или висока жилищна сграда, но всички плащаме пътя, канала, електропровода до къщата в средата на нищото или висим в задръстванията около високата сграда, около която уличките са си останали тесни... По същия начин в момента тези по "Патриарха" са с претенции, че им се отнема възможността да паркират на публична площ, каквато представлява булеварда. С претенции са, но никой няма да си навре колата вътре в границите на имота, които обитава....

12
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 19.04.2024, 14:06:52 »

13
Снимки / Re: Google street view - София
« on: 18.04.2024, 22:01:54 »
Гугъл и те щяха да обикалят из България, но този път София не им беше в списъка.

14
Разни / Re: Самолети и летища
« on: 18.04.2024, 17:23:54 »
Единствената българска авиокомпания която държи в момента ширикофюзелажен самолет е Gullivair с един А330, но не обслужва български летища а лети с него от Румъния.
Имаме и В747 (LZ-CJA) на Компас.

15
Разни / Re: Самолети и летища
« on: 18.04.2024, 12:06:52 »
Райън въобще нямат широкофюзелажни самолети, летят със В737 и с незначително количество А320.

Вече се произвеждат само двумоторни самолети (с изключение с руското бутиково производство на ИЛ-96), но и при двумоторните, разходите за полет с тяснофюзелажен и с широкофюзелажен са коренно различни. В момента до България няма дестианция, която да оправдава редовни полети с по-големи самолети, но карго, военни чартъри и единични курсове на редовни полети (най-вече от турците и евреите) с големи самолети са ежедневие...

16
Автобуси / Re: Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« on: 18.04.2024, 09:15:57 »
Да, и от друга страна МТК си вършат работата чудесно! Пътникът е доволен, шофьорите също! Мисля, че ще е добре договорът с МТК да се поднови за още 8 години :)
Това означава, Карлос Контрера да издрапа за още един-два мандата като общински съветник - дали ще успее!?

17
Идейно е обаче, как Райън Ер още не са го въвели при самолетните пътувания - всеки допълнителен километър полет, а не дай си Боже отклоняване до друго летище - да се таксуват допълнително пасажерите, довозването до първоначалната крайна дестинация също да си е отделно заплащано!

18
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 17.04.2024, 17:20:24 »
Цените на имотите на най-най-топ локациите в София вече са почти като в широкия център на Виена. Вижте един рядък апартамент, боксониера срещу джамията, халите на топ-центъра 5000 евро квадрата. https://www.imot.bg/pcgi/imot.cgi?act=5&adv=1a169449753583367&slink=aju206&f1=1

В центъра на Виена има охерти по около 5500-6200 евро квадрата.

Пак в този квартал, най-топ центъра до банята и минералните чешми съм виждал даже 5200 евро квадрата.
И? Имотният пазар е яко спекулативен, а условията, които се поддържат изкуствено, насочват именно към това. Да му мислят хората, които имат реална нужа от жилище и ние като общество, какво ще ги правим и как ще ги поддържаме всички новоусвоени територии за жилищно строителство...

19
Оня ден на 15.04 към 15ч. ватманката на Песа 2333 по 27 така ускори на завоя от Алабин наляво към Св. Неделя, че аз за малко да падна от седалката. Бях в началото на последната секция. Няколко седящи пътника в предните секции също бая се наклониха. Оня лаф, дето нейните колеги често цитират тук, че за някои ватмани трамваят свършва след кабината, е много уместен в случая.  :)
Това е редовно изпълнение навсякъде, където след завоя не следва спирка - най-често ми се случва от Козлодуй към Лъвов или Централна гара... Затова избягвам последните секции...

20
Парен локомотив някъде в София, може би 50-те или 60-те години на миналият век.
На Централна гара - отзад е локомотивният завод.

Pages: [1] 2 3 ... 828