Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - тролей №164 линия 2

Pages: [1] 2 3 ... 126
1
Така би било в идеалния свят, но не пречи да го зададем като цел за преследване - във всяко возило да има камера, снимаща през предното стъкло, записите от която да се признават от органите на КАТ - Пътна полиция. В комбинация с това, водачът не само да има правото, а и задължението никога да НЕ набива рязко спирачки. Изискването е само да ги натисне като за нормално спиране. Удря тариката отзад и той понася цялата вина за случилото се. :)

2
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: Yesterday at 09:21:03 »
Докато електробусите са пресни и техните батериите са още в гаранция, момента наистина е подходящ да кажеш, че тролеите са вече ненужни и могат да бъдат заместени от тях, защото сега всичко е наред, но след години не се знае дали пак ще е така. Кой може да гарантира? Лично аз бих заложил на сигурното!
Не само това. Батериите са подходящи за автомобили и камиони не за друго, ами защото те могат да пътуват по всякакви пътища в и между различни населени места. Докато градският (а и междуградският) транспорт се осъществява от возила, движещи се по утвърдени маршрути. Идеята на батерията е да можеш да си носиш със себе си енергия, складирана в нея, защото можеш да решиш да преминеш по тази или онази улица. Тролейбусът винаги минава по едни и същи улици, което предполага възможността "източникът" (по-точно е "доставчик") на енергия да бъде под формата на контактно-кабелна мрежа над покрива му. Все пак, това са ограничен брой улици и булеварди. Там имаш само разходи за поддръжка плюс подмяна на меден проводник. Ако сравним цената на тази дейност с цената на подмяната на батерии и вредните емисии, които се отделят при производството им... получаваме реална представа за ситуацията.

3
На гара Своге митинг ли е имало него ден? Чува се как мъж нарежда нещо по микрофон и през озвучителна техника. :)

4
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 11.11.2025, 14:20:42 »
Дори да има голям и ненужен мерак за пешеходна/вело алея точно по моста, пак има решение. Стълбове по средата, между двете платна. Конзоли за окачване наляво и надясно. Или ако искат някакъв по-нов дизайн на същите. Със сигурност решението за премахване на ККМ от моста не би било обосновано по никой параграф!

5
За по-слабо натоварените неелектрифицирани линии е оптимално обслужване с ДМВ Дезиро заради ниския разход на гориво и смазка също възможността за по-високи скорости в някои участъци.  :rolleyes:
... надявам се и с нисък разход на вода за охладителната система на двигателя. :) В един железопътен форум (а може да е било и в този форум) бях попаднал навремето на истории с носене на бутилки и туби с вода за доливане по пътя. Като че ли ставаше въпрос за Дезиро от Варна до Добрич, но може и да греша относно локацията.

6
А аз се питам има ли смисъл от още една линия? Отвъд Кресна и преди Гълъбник и сега трасето е право през полето. Помежду им отсега е ясно, че ще трябват по-прави, респ. нови тунели. Считам, че не би имало смисъл да се планира (и отчуждава където е необходимо) нов, отделен сервитут, вместо просто да се ушири за удвояване съществуващият. Изцяло ново трасе виждам само между Гълъбник и Кресна (и то следвайки максимално близо следата на сегашното трасе), както и между София и Перник. Няма нужда да ставаме като Македонците с тяхната магистрала Скопие - Велес, чиито платна за движение отстоят на няколко километра едно от друго. :rolleyes:

7
https://clubferoviar.ro/spanioli-turci-calea-ferata-craiova-caransebes/. Ще правят Крайова -Карансебеш което още повече ще увеличи шанса да имаме директни БВ до ЗЕ, особено като направят и Медковец -Видин.

Не знаех че по стандартна ж.п.линия има 30/1000 наклон, минавал съм няколко пъти оттам и не ми е правело впечатление.
Може би имат предвид кривите при село Poroina. Доколкото виждам, от около 310 метра над морското равнище, линията трябва да слезе до около 60. Като релеф е много подобно на изкачването при град Аксаково посока Добрич.

8
За Петрич пътуват 46, защото макар и големи и тежки, имат малко колоосно натоварване и могат да пътуват между Генерал Тодоров и Петрич. Преди там вървяха 61, но те се изпочупиха. Имаше някакви идеи да се пускат само ЕМВ натам, но и те не са в изобилие, а пък по бързите влакове не всичи машинисти имат право да карат всички серии и организацията е сложна, ако и 46 200 се мешат там.
Смартрон вместват ли се в ограничението по колоосно натоварване, за да ходят до гара Петрич? Токущо видях в едно видео в Ютуб такъв локомотив в района на гара Генерал Тодоров и по думите на автора на клипчето, "предстои да отвози влака за Петрич".
Инак знам, че румънските от серия 46 могат, заради шестте си оси, както, разбира се, и 61-ва серия плюс Дезирата.

9
Аз следя дискусията по повод малко по-различен от темата за дневните миграции и изобщо профила на използващите услугите на БДЖ по релация София - Пловдив. Чаках останалите също да споделите мнението си относно конкретно тези няколко поста малко по-назад в темата. Потварям, че вече коментираме "при свършен факт", но все пак ми е любопитно, според вас, дали можехме да постигнем почти същия резултат без мащабните капиталовложения за прокопаване на дългите тунели през планините около Вакарел и Костенец? Макар че повечето от финансите идват от Европейския съюз, а не от държавния бюджет, пак се питам дали нямаше да минем по-тънко, ако бяхме вложили доста по-малко пари в оборудване на локомотивите с онази система ETCS, или както там се казва? Да вложим още някой лев (но само ако се налага!) така, че трасето от Септември до Пловдив да стане за 200 км/ч, плюс това от Казичене до спирка Побит камък плюс Веринско - спирка Немирово. Опцията за тунелите винаги щеше да бъде налична при осигуряване на последващо финансиране след някоя и друга петилетка.
едит: Сега виждам, че тогава споменавате варианта без тунели, но и подновените трасета само до 130/160 км/ч, а аз имам предвид да коментирате подновените трасета за 200 км/ч (хипотетично), само между Централна гара и Казичене/Искърско шосе - 100 км/ч заради близките едно до друго спирания. Тогава на криволичещите отсечки през планината им лепнах скорост 70 км/ч, но ако считате, че след среден ремонт ще могат на 80-90 - добре. Коментирайте направо този вариант - 200 извън планината, 80-90 в нея, без тунели.

едит2: дори сега се сещам, че би могло да изкоментираме и един хибриден вариант (отново чисто хипотетично), по подобие на ситуацията около гара Чирпан. Как бихте коментирали вариант с едноколовозно трасе за 160 км/ч през планината (тоест, единични тунели) плюс рехабилитация на сегашното за 80 км/ч? Моето скромно мнение е, че тук зависи преди всичко от това доколко цената на единичен тунел би се доближавала до цената за два делено на две. Ако е само 30-50% по-евтино да се прокопае един, то считам за нерентабилен вариант. Лично аз се затруднявам да преценя с точност. От една страна, пак се изгражда трасе, пак се наема и докарва техника и работници за работата. От друга страна, самото копаене си е копаене, изисква приблизително еднакво време и средства, така че конкретно за прокопаването на един спрямо два тунела очаквам цената да бъде действително наполовина.

10
Съвсем закономерно са ги спрели...

Простотията и лакомията ги спря, не пътникопотока. Да не говорим, че преди да се бракува контактната мрежа от Горна Оряховица е било предложено да бъде използвана за кварталите Бузлуджа и Зона "В".
Светлото бъдеще за закупуването на 15 електробуса, които щели да заместят тролейбусите, останаха само сладките приказчици на един кмет за пред лапни шараните и електората му.
В действителност - две сапунерки. Толкова за обещанията.
В един идеалистичен свят някой да ги сапуниса виновниците по каналния ред и с парите от това сапунисване плюс някакво донаждане да се възстанови съсипаното. В реалния свят (нашенската действителност) - от трите най-дългото за електората и вероятно някоя нова G-класа или вила за "захлебилите". :help:

11
Три часа и нещо София - Плевен, макар и без спиране! Още в онези години, с тогавашната все още предимно парна тяга. Щях да кажа, че вероятно са прибирали по-малко пари "под масата" по различните нива и повече са оставали за реалната дейност, но то и строят е бил друг тогава. Респективно, поддръжката на релсов път и подвижен състав... и т.н.

14


Любопитно ми стана, че са подменяли отделни траверси по външния от двата товарни коловоза за индустриалния клон към Западна промишлена зона, въпреки че преди и след тях си е все така обрасло с растителност. Някой има ли информация дали се планира някаква влакова активност там?

15
Както обикновено, тази дискусия породи у мен любопитството дали наистина простата математика говори, че не би било същото. Очаквам да се окаже, че съм в грешка и колегата Ilian е прав.

Дистанциите ги взех от сайта на БДЖ, за да е най-точно.
София - Побит Камък - 30 km
Побит Камък - Веринско - 18 km
Веринско - Немирово - 17 km
Немирово - Благой Захариев - 31 km
Благой Захариев - Пловдив - 60 km

18 + 31 = 49 км при 70 км/ч
30 + 17 + 60 = 107 км при 200 км/ч
От конкретно тази сметка ми излезе чисто време 1 час и 15 минути без никакви спирания.

По-реалистично за бърз влак да приемем, че пак спира както БВ 8611 на Подуяне Пътническа, Искърско шосе, Искър, Казичене, Костенец, Септември и Пазарджик. Това ще означава следното (заради спиранията):
София - Побит Камък - 30 km при средна скорост 100 км/ч
Побит Камък - Веринско - 18 km при средна скорост 70 км/ч
Веринско - Немирово - 17 km при средна скорост 200 км/ч
Немирово - Благой Захариев - 31 km при средна скорост 70 км/ч
Благой Захариев - Пловдив - 60 km при средна скорост 160 км/ч (по правите 200 и компенсира двете спирания за тази средна скорост).

Новата сметка ми показва около 1 час и 30 минути. Времепътуването по сегашното разписание е 2 часа и 38 минути. Като за без въпросните сложни тунели и изправяния на трасето през планината - хм, действително можеше да стане доста добре и винаги можеше да я има перспективата за копаене на тунели вбъдеще. Но мачът е свирен, тунелите са частично прокопани вече. С две думи се оказа, че не греша. :rolleyes:

16
По-скоро неволно я е обърнал.
Това е друга причина, поради която следва да се гледа внимателно в какво положение са езиците на стрелката - важно допълнение и към предходния ми пост. Колкото и нереално да звучи, дето се казва, може късо съединение да е станало в електро-механичната част, да се е запалило дори нещо под/около стрелката, може само единият език да се е преместил - все причини, говорещи за важността на тези 2-3 секунди, в които да се убедиш, бидейки ватман, че стрелката пред теб е обърната в правилно положение. Това не е като да не знаеш как се пуска осветлението в салона, или как се пускат чистачките. Да, никак не е професионална такава некомпетентност, но поне не създава директна опасност за участниците в движението. Но да се убедиш в проходимостта и състоянието на железния път пред теб, редом със знанието как да спираш, са двете основни и най-важни части от работата на всеки водач в релсовия транспорт и най-критични за безопасността. Ако не знаеш как да подадеш тяга - тогава поне няма да потеглиш и ще си останеш неподвижен, няма опасност за околните. Докато ако се движиш... Та, ако беше внимавал в картинката, щеше да спре на 1 метър преди стрелката и с щангата да я обърне. Тогава изобщо нямаше да има тема за тези няколко поста.

17
За мен и този инцидент влиза в графата "непонятни и без никакво оправдание за водача". Все едно за да опитвам да се оправдая, че не съм забелязал дупката на пътя, която е центрирана точно в средата на пътната лента, по която се движа, да кажа, че съм "гонел зеленото" и затова съм я центрирал охотно с предна лява гума. :D Ако приемем, че не съм си гледал в телефона, то е трябвало тя да ми попада директно в средата на полезрението. Не е като да не съм забелязал знак "Стоп", "скрил се" зад короната на едно дръвче - и това ми се случи веднъж, при това в непознато градче в южна България. Дори и тогава - ако не внимавах в картинката, нямаше да успея да реагирам навреме на спирачките и щях да отнема предимството на водача, идващ отляво с неминуемо ПТП след това. Той тогава също спря, но с предна броня в габарита на моята траектория. На ватмана стрелката му е ачик-ачик пред очите. Сам потвърждава, че е "целил мостчето", тоест, знаел е, имал е и настройката, че трябва да сменя стрелка... въпреки това дори не е погледнал накъде е обърната тя.

18
Изглежда, че някой ватман на Песа не е внимавал в картинката. :)

19
На ето това място от клипчето забелязах нов булевард, който сякаш е заличил няколко метра от жп линията Бургас - Поморие. Някой има ли информация дали наистина вече е физически прекъсната? В Гугъл карти и Street view липсват картинки от новия булевард. Това е най-близкото до актуалното, което успях да открия.

20

Pages: [1] 2 3 ... 126