Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - difian

Pages: [1] 2 3 ... 835
1
Какво удвояване Ви гони!? За автоматично сваляне и закачане на токоснемателите не сте ли чували!?

2
На Струга и на Възраждане са къде-къде повече дирите - поне като брой…  :rolleyes:

3
Спестих си останалите коментари, колко на високо е пейката, колко отвори има и как не би пазила завет, за да имате и Вие какво да кажете…

Много от спирките от преди 30+ години и имаше редица случаи сами да паднат и то застрашавайки хора…

4
За толкова време така и не разбрах какво му е ключовото за националната сигурност?!? Ни за бомбоубежище става, нито е толкова натоварено... От едните снимки коя световна терористична организация би се възползвала?!?!

Предположението на petur1111 изглежда много по-правдоподобно. ;)

5
Трябва да го сигнализират добре този остров, преди някой да се е качил върху него или да го използва като рампа за излитане във въздуха...
Още е в процес на изграждане, вероятно остров ще изградят и от южната страна на кръстовището. Но вероятно за каращия по навик джигит може да има доста неприятна изненада, която да завърши неприятно не само за него!

6
Напоследък, откакто затвориха около св. Ал. Невски, често виждам автобуси от екскурзии да стоварват пътници при бензиностанцията там.
Повечето спират в не по-малко нарушение по Мария Луиза срещу ЦУМ... А едва ли някой е обърнал внимание, че има заделени места за спиране на автобуси на Янко Сакъзов между Кракра и Панайот Волов - далеч по-близко и удобно...

7
Двама идиоти (#СВ 0182 ХН и #СМ 2768 ВА), като вторият е видимо една идея по-малоумен и опасен...

8
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« on: Yesterday at 14:19:03 »
Ето я брошурата, включваща и съчлененото шаси (източник):




















9
Нов спирконавес на спирка 1313 "пл. Сточна гара", разбира се - калпаво монтиран (вижте фундамента около колоните как стърчи):


10
Отдавна необходими мерки за подобряване на пътната безопасност на входа към Обеля 1 на Панчо Владигеров:

11
Отдавна необходими мерки за повишаване на пътната безопасност на кръстовището за достъп до Обеля 1 на Панчо Владигеров:

12
По-висока цена трудно би се наложила, но може да се пробва с вариант само качване по спирките по маршрута към летището и само слизане наобратно. Така ще се изключат паразитиращите, които искат да се повозят на двуетажен експрес без да са пътници за самолетите. Ще трябва обаче кондуктор който да пази...
Така да не остане без пътници… Возещите се в междинните участъци ще дадат допълнителен пътникопоток, а и те едва ли ще са с багажите на тези от/до Летището/Гарата, че да бавят движението. ;)

13
Искам да похваля водача на 2915 - караше плавно и спокойно и също така помогна на жена с малко дете,
като свали  количката на детето.
Моят коментар е в обратна посока, но няма да клеветя конкретен водач, има връзка с това и го споделям тук:

На спирка ул. "Тимок" пък, водачите все спират така, че втората врата, където е площадката за колички се пада срещу дърво - трудно е за слизане и от хора без багаж, да не говорим за такива с бебешка количка. Явно се подравняват по спиркознака, но не е някаква натоварена и задръстена от автомобили спирка, нищо не им пречи да се спира по-удобно за пътниците...

14
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« on: 10.06.2024, 10:50:55 »
Брошура за предлаганите от Мерцедес шасита на О 305/307 (източник):


















15
2605 цъка днес по Х43 без работеща задна ел. табела.

16
Във връзка с катастрофата в Чехия от преди 2 дни, от която излезе видео ... - тук се вижда как пътническият успява да спре, но товарният не успява въпреки ниската скорост. Мисля си обаче, че ако машинистът на пътническия се беше усетил да освободи спирачките, нямаше да се стигне до това смачкване на локомотиви и вагони, а щеше да се размине с доста по-леки щети. Сега всичките вагони задържаха влака и цялата енергия на удара е поета от локомотивите и първите вагони.
Интересно ми е има ли официални инструкции какво да се прави в такава ситуация или всеки се оправя както му дойде?
Снимката по-долу може би дава представа защо се е случило нещо подобно. Тук е източникът с още снимки. Вагоните са на частен оператор, не знам откъде ги е взел, но вероятно са рециклирани...




17
Нищо не е трито, макар че това ти питане е крайно неадекватно и мнението си е наистина за кофата.  :D :D :D :D :D :D

Ето ти го "коментарът", ако цъкнеш връзката ще се озовеш на предишната страница:

Хайде да не си кривим душите:

Стефан Марков

🙃Напънала се планината и родила… мишка. Това е изводът от отчаяния брифинг на “спасителите” на София днес.
1. Уплашеният от общественото недоволство срещу промените на “Патриарха” Борис Бонев цитира дословно опорки на своя кумир в политиката Мая Манолова от 2019 година за “карти за паркиране”, когато социалистката загуби изборите от Йорданка Фандъкова.
2. От ГЕРБ-София светкавично се отговаря с документ, който показва, че “компроматът” на Борис Бонев шест дни преди изборите е… срещу кметът на София от ПП-ДБ Васил Терзиев и срещу кмета от ПП-ДБ на район “Средец” Трайчо Трайков.
Като кмет Васил Терзиев е подписвал същите карти за паркиране, за които Борис Бонев търси обяснение от предишния кмет.
А отговорът на въпроса на “спасителите” защо има безплатни места за паркиране на “Ангел Кънчев” 6 е: Поискани са от кмета Трайчо Трайков!
“Издаването на 6 броя карти за паркиране на адрес ул. „Ангел Кънчев“ №6 е въз основа на искане от кмета на район „Средец“ (в годините г-жа Мария Ачкова и г-н Трайчо Трайков). Искането е въз основа на договор, сключен от район „Средец“, съгласно който етажната собственост на ул. „Ангел Кънчев“ №6 осигурява 200 кв. дворно място за площадка за игра към детска градина №12 срещу получаването на 6 карти за паркиране за конкретни автомобили, посочени с регистрационни номера.”
P.S. #ХубавоЕ, че на улица “Ангел Кънчев” 6, ет. 1 е регистриран и адв. Димитър Георгиев Петров, общински съветник от ППДБСС 😉 (справка: https://bar-register.bg/attorney/1200632110)

18
"София" с инв. №884 по линия №14, 1978г.
Не само тя! Могат да се отбележат още редица превозни средства и места, които днес са коренно различни... Браво!

19
Грандиозен скандал:  :help:

Стотици приятели на Фандъкова паркирали безплатно в центъра на София

"Стотици карти за безплатно паркиране в София на близки приятели издала СО при Йорданка Фандъкова. Тя предлагала услуга "паркирай безплатно" в синя и зелена зона за определени хора, вероятно приятели и близки. Това обяви на брифинг ....
Ето един смислен коментар, който според мен извежда същественият проблем в обществото ни и начина на водене на "политика" у нас - не за общото ни развитие и уреждане на елементарната организация на живота, а с користни лични цели и извратени амбиции:

Quote
Срамната история с картите за безплатно паркиране в София


В София са били раздавани стотици карти за безплатно паркиране при дългогодишното управление на Йорданка Фандъкова

Промени, засягащи паркирането на два централни булеварда в София, се превърнаха в национален политически проблем. Много по-голям проблем обаче се оказва раздаването на стотици карти за безплатно паркиране в синя и зелена зони при дългогодишното управление на Йорданка Фандъкова, което беше огласено в понеделник на пресконференция от столични общински съветници от групата на "Продължаваме Промяната-Демократична България-Спаси София". Защото тук не става дума само за броя на паркоместата и загуба в размер на милиони левове заради неплатено паркиране. Проблемът е в погазването на самата идея за общинско управление, призвано да управлява публичните ресурси справедливо и в интерес на всички.

Като правоимащите от времето на Живков

Срамната история с картите за безплатно паркиране досега е била крита и поради това, че те са издавани без правно основание. Нещо като привилегиите от времето на социализма - за номенклатурата, но и за цели семейства на "правоимащите", защото автомобилът може да се паркира свободно, независимо кой го управлява. А много често картите са били без регистрационен номер на кола и без име на приносител - направо като печеливш фиш от тотото, който може свободно да се ползва от много ръце, нонстоп.

Навремето Тодор Живков лично е добавял и задрасквал имена на правоимащи, включени в режима на специални еко гозби, приготвяни в днешния хотел "Рила" и често доставяни вкъщи със служебните волги и мерцедеси. Десетилетия по-късно столичната кметица е раздавала еднолично по предложение на Центъра за градска мобилност анонимни карти за безплатно паркиране из целия град.

Срамно е и разточителството за общинската администрация, която буквално си е окупирала тоталния център на София около сградата на общината до площад "Александър Невски", за да идват служителите на работа. Кабинетът на един от зам.-кметовете например е имал 6 карти, а една от дирекциите - 16. Карти обаче са били раздавани и на други институции - точният брой е неясен. От ГЕРБ признаха за 18 на служителите от Държавна агенция "Технически операции" - добре, те трябва да имат свобода на движението да проследяват и подслушват, с надеждата все пак в повечето случаи обектите им да са наистина престъпни елементи. Но колко още длъжностни лица от други ведомства са имали право на такава екстра? А предприемачи и обществено известни фигури?


Да се ползваш с привилегии, ако си на власт - този манталитет е непробиваем и на централно ниво. Каквато и да е властта, служебните автомобили са неин неизменен атрибут. А те вървят с паркоместа пред ведомствата и с шофьори. Не само министрите и зам.-министрите имат служебни коли и шофьори, но и началниците на кабинети. Ползват такива и шефове на дирекции, агенции, областни администрации и пр. Всичко това е не просто значим публичен разход - за автопарк и поддръжка, гориво, заплати, осигуровки, но и задръства града с превозни средства и мръсен въздух. Какво ще му стане например на един началник на кабинет на министър да си вземе метрото и да отиде на работа в министерството, което е в центъра на града, а когато се наложи да ходи в командировка, да ползва обща служебна кола, вместо да разточителства с персонална и с шофьор? Ясно е какво - иначе няма да се чувства специален. Автомобилът, шофьорът, паркомястото са атрибут на властничество.

Слуги или управници на обществения интерес

От тук започва и ключовият въпрос дали в местната и в централната власт излъчваме слуги или управници на обществения интерес. Не може да очакваме модерно развитие на населените меса и на цялата държава, ако вземащите управленски решения поставят най-отгоре личните си интереси и се овластяват с привилегии за сметка на общото благо. Не можем да очакваме добри и трайни решения за не толкова сложни проблеми, като подобряване на уличното движение, осигуряване на повече велоалеи и пешеходни пространства в градовете, ако хората с власт сами са част от проблемите, които трябва да разрешават. Той не иска да слезе от колата и да паркира на повече от 10 метра от входа на службата си, вие искате да работи за град за хората.

Хората винаги са били нетърпими към привилегиите, защото те правят едни "по-равни" от останалите. Ако промяната в организацията на движението в София по булевардите "Патриарх Евтимий", "Фритьоф Нансен" и "Витоша" е недообмислена, недокомуникирана и ако не балансира добре интересите на всички заинтересовани - и с това е пример за недобро управление, то скришното раздаване на безплатни карти за паркиране взривява самата идея за публично управление.

20
...
Който го е грижа- си се пази.
Типичното мислене в България на егоизъм и егоцентризъм... А къде остава мисълта и грижата за другия? Тук нарочно газим, засичаме, псуваме и мразим, доста често дори и в наш собствен ушърб... Детето на Гурко само си е било виновно, че пресича на пешеходна пътека; как така АЗ да не мога да паркирам безплатно където си искам; как така АЗ ще вися в задръствания - защо не се добавят още и по-широки ленти, за какво са тези трамвайни трасета и бус ленти... МОЕ изконно право и удобство е... 

Pages: [1] 2 3 ... 835