Author Topic: Автобусни дискусии  (Read 597362 times)

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3415
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3460 on: 21.11.2023, 22:06:40 »
Аз това го повтарям от сума време, но има хора, които ме убеждават, че общината е бедна и няма пари за автобуси и за това може да разчита само на европейска милостиня...

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17319
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3461 on: 21.11.2023, 23:08:07 »
В този бюджет се включват различни източници в приходната част, включително средства от ЕС! ;) Не са 2,5 млрд. от собствени приходи или трансфери от държавния бюджет…

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3941
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3462 on: 22.11.2023, 13:43:45 »
Надявам се не предлагате да откажем европейското финансиране за да се правим на "голямата работа" !  :eek:

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8283
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3463 on: 22.11.2023, 13:52:26 »
MAN SG 262 и Conecto G вече грохват - от първите са бракувани 9 от 30 автобуси, от вторите засега само 3 от 50, но има много бройки в критично състояние. Също от 30 единични Conecto вече са бракувани 5, Conecto LF също грохват. Има нужда от сериозен брой нови автобуси и би трябвало такива да могат да бъдат закупени със собствени средства евентуално кредитиране. С европейско финансиране могат да се закупят само ограничен брой електрически автобуси, които няма как да заместят грохналите.  :rolleyes:

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3415
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3464 on: 22.11.2023, 13:58:51 »
Не съм видял някой да предлага такова нещо. Необходимо е просто да се харчи по-разумно и да не се разчита единствено на него. Последните придобивки, които получихме бяха тотално неразумни, закупени единствено с целта да се увоят на всяка цена парите от Европа. Като се почне от големия брой автобуси с ултракондезатори, което все повече се очертава като технология без бъдеще, и се стигне до куриоза да се просят пари за ремонт на тротоари с унипаваж...

MAN SG 262 и Conecto G вече грохват - от първите са бракувани 9 от 30 автобуси, от вторите засега само 3 от 50, но има много бройки в критично състояние. Също от 30 единични Conecto вече са бракувани 5, Conecto LF също грохват. Има нужда от сериозен брой нови автобуси и би трябвало такива да могат да бъдат закупени със собствени средства евентуално кредитиране. С европейско финансиране могат да се закупят само ограничен брой електрически автобуси, които няма как да заместят грохналите.  :rolleyes:
В критично състояние са всичките изброени, Конекто ЛФ са вече над 15 годишни и само това е достатъчно резонна причина за изкарването им от експлоатация, за другите да не говорим. На BMC Procity изглежда бъдещето също не е розово и ми се струва, че докато станат на 10 години поне 20 бройки от тях ще са отишли в небитието. Обновяването на автопарка трябва да е на по-чести интервали и да се преустанови практиката всичко да се търкаля до разпад. Това може да се осъществи съвсем спокойно с купуването на автобуси на лизинг, а европейско финансиране да се търси единствено за екологичните, но и по-скъпит и дълговечни превозни средства като тролеи и трамваи.
« Last Edit: 22.11.2023, 14:07:44 by bagercho »

Online Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 943
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3465 on: 22.11.2023, 18:45:24 »
Quote
Също от 30 единични Conecto вече са бракувани 5
От 6-те O345S на Земляне (демек къси зелени) в движение е само един - червеният 1767, другите са брак (отдавна). От 30-те O345S Conecto дефакто в движение към момента се водят 10 бройки. Няма никакъв шанс бройката движещи се да се увеличи. 

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 962
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3466 on: 22.11.2023, 19:41:37 »
Quote
Също от 30 единични Conecto вече са бракувани 5
От 6-те O345S на Земляне (демек къси зелени) в движение е само един - червеният 1767, другите са брак (отдавна). От 30-те O345S Conecto дефакто в движение към момента се водят 10 бройки. Няма никакъв шанс бройката движещи се да се увеличи.

Много красива картинка. То само като сметнеш автобусите, които са взели-дали в гараж Земляне - това са 25 Мерцедес о345s, 35 Конекто ЛФ и 17 Конекто Г - това прави почти половината гараж за неотложна подмяна.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3262
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3467 on: 22.11.2023, 21:51:04 »
1901,1907, 1911,1927,1937,1939,1945,1947,1951, 1953,1959, двата зелени къси - 1761 и 1769. 1827. 1416, 1118........1931 дето изгоря като факла.
Плаца на смъртта ......изпускам някой сигурно
« Last Edit: 22.11.2023, 21:57:37 by TRAMS SOFIA »
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline Mizchiev_Dev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 247
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3468 on: 22.11.2023, 23:42:01 »
С тяхната "експлоатация" на първите бели МАН-ове и те ще грохнат до 5-6 години, Малашевските и Дружбенските може и повече да оцелеят. Онзи ден се возих в един от Землянските по 304 от първата доставка и имаше бая разлика в поддръжката между гаражите!  :help:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15029
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3469 on: 23.11.2023, 08:47:09 »
За Конектата и зелените си е нормално да ги махат и да са останали малко. Все пак са на 20 години, горе-долу толкова изкарва един хубав градски автобус. В МАН-овете има много много хляб още, сега догодина правят 10 години, мисля че поне тези в Дружба които са добре поддържани биха изкарали още 10, и тогава ще са във вида на Конекто. Айде, може една идея по-малко, защото са на газ, а газовия двигател има по-малко ресурс от дизеловия.

Не съм запознат с техническото състояние на съчленените Конекта, но сега таман правят 20. Докараха ги в края на 2003-та, трябваше да има 10-15 такива за 76 в Дружба но стана някакъв скандал че не влизали в мивката и всички отидоха в другите гаражи. Беше голямо разочарование тогава, че 76 си остана със старите автобуси и се коментираше още в най-стария форум. За компенсация от Земляне прехвърлиха зелени в Дружба и все пак няколко автобуса на 76 станаха от зелените. Не знам след това как се реши проблема че и в Дружба най-после дадоха Конекто Г, но може би ако още в началото бяха тука щяха да са в по-добро състояние.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 10823
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3470 on: 23.11.2023, 10:31:31 »
Големи клюки, голямо нещо. Конекто Г е подобрена версия на О 345 Г. Относно габарита, няма разлика между двете. Просто Дружба не получи нови автобуси  защото не се грижеше добре за старите - зелените по 213 изглеждаха по-амортизирани от тези по 11, Хюлиезите по 85 и 86 изглеждаха по-добре от тези в Дружба. Дори тогавашния директор беше казал че в Дружба нов автобус няма да видят.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline asdasd55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 282
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3471 on: 17.01.2024, 17:57:59 »
Конекто Г не е със същите габарити като О345Г. По-нисък е. Аз си спомням някакви слухове, че тогавашният директор на Дружба не ги е харесал точно за това.

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 10823
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3472 on: 17.01.2024, 19:00:23 »
Е, щом искаш да вярваш на слухове, едва ли някой може да попречи.
Да, Конектото е 19 см по-ниско и все толкова широко. Виж ако беше по-високо, има резон за потенциален проблем, но по-нисък автобус минва там, където и по-високите могат, обратното не е вярно винаги.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline asdasd55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 282
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3473 on: 17.01.2024, 20:24:34 »
То пък в Земляне голяма поддръжка е била. Същата работа е била и там. По 213 бяха амортизирани, защото беше една от най-натоварените линии изобщо в града преди пуска на метрото. А и тогава нямаше толкова лични МПС и хората ползваха масово ГТ. Тогава просто някакъв си директор е взел еднолично решение и толкова. Можеха тогава да вземат в Дружба Конекто и да ги пуснат по 76.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15029
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3474 on: 17.01.2024, 21:07:43 »
Или просто са си били свикнали да си работят със зелените и им е било по-лесно с поддръжката макар и да са сходни. Можем само да гадаем. Надали в Земляне поддръжката е била по-добра, те до последно си ползваха даже 11Г5-ците чак до към 2009-та движеха на 93. О 305-ците пък им бяха по-нов внос от тези на Дружба, и въпреки това на доста от тях слагаха ламарина вместо заоблените стъкла най-отзад.

Сега МАН-овете на Дружба изглеждат най-добре поддържани, като че ли и на Конектата салоните са най-чисти и поддържани.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3262
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3475 on: 17.01.2024, 21:41:05 »
Сега МАН-овете на Дружба изглеждат най-добре поддържани, като че ли и на Конектата салоните са най-чисти и поддържани.
Всяка вечер се метат и мият автобусите , но пък на дружбенските осветлението в салона в ужасно. Слаби лед ленти в комбинация с мръсни плафони .
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.