Author Topic: Aвтомобили  (Read 611281 times)

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4184
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #3120 on: 01.11.2023, 01:03:59 »
Електрокорса съвместна разразботка на ТУ Габрово и Капрони Казанлък
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline TRIZUBECA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 997
  • пендел
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #3121 on: 30.11.2023, 06:10:32 »
Бърз въпрос към всички запознати с категориите за товарни автомобили. Става въпрос за Форд Транзит 2005 - товарен. Точно такъв: https://www.coches.net/ford-transit-240-s-plus-semielevado-tdci-125cv-diesel-2005-en-sevilla-55381157-fuvivo.aspx

С Б-категория може ли да се кара? Помня от листовките, че имаше някаква максимална допустима маса (3500кг), но дали беше с товар или без...ако може някой да поясни, ще съм много благодарен!

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4184
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #3122 on: 30.11.2023, 06:36:41 »
С категория Б управляваш МПС с допустима максимална маса т.е. с товар до 3500кг.
Обявата не се отваря от български ip адрес. Ако е този който съм прикачил, би трябвало да е до 3500кг.
« Last Edit: 30.11.2023, 07:02:51 by mitakis »
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18023
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #3123 on: 30.11.2023, 08:51:49 »
Тези над 3,5 t са с двойни гуми на задната ос, обикновено.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8952
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #3124 on: 30.11.2023, 09:53:09 »
Над 3,5t  с единични гуми са предимно някои 4х4 варианти с цел подобряване на проходимостта по разкаляни участъци и снегове - задните гуми да вървят в изровените и уплътнени от предните коловози.  :)

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1908
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #3125 on: 30.11.2023, 10:22:46 »
За този Форд трябва да се провери по документи какъв се води като максимална допустима маса. Максималната допустима маса е общото тегло на превозното средство заедно с максималния допустим товар. Това общо трябва да е до 3500 кг за категория Б. На английски е GVWR (Gross Vehicle Weight Rating).

Offline TRIZUBECA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 997
  • пендел
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #3126 on: 30.11.2023, 16:51:41 »
Благодаря много за отговорите!

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6009
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #3127 on: 02.12.2023, 22:48:15 »
Това е типичен случай на неправилни, сбъркани, калпави и неадекватни на ситуацията правила, нямащи нищо общо с действителността. Защото вземете кемпер микробусчетата или големите кемпери - подвижни домове, колкото автобус. При всички положения и едните, и другите надвишават три тона и половина - вътре има дивани, легла, мивки, резервоари за вода, тръби, също кухня, печка, хладилник, понякога баня и кенеф при по - големите. А като се натовари и багажа, включително колела, лодки и т. става.....Ако се кара по правилото за 3.5 тона, ще излезе, че в Чалгаристан за това ти трябва книжка за камион, че и за рейс.....А в Америка масово хората имат и ползват такива, дори се дават под наем, защото излизат много по-изгодно за почивка - хотелите са много скъпи за дълъг престой, тук евтини хотели няма. Затова за кемпер микробусите и автобусите е направено изключение, карат се с обикновена книжка, независимо от това колко са големи.
По рейс и по жена не се тича!

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18023
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #3128 on: 02.12.2023, 22:56:09 »
Не знам до колко е добре в България просто ей така да се даде изключение...  :neznam: То и повечето от тези, дето имат книжки за C и D, не се справят и не изглежда реално да са ги взели по легален начин, а какво остава за затрудняващите се с В да карат нещо по-голямо и тежко...  :crazy:

Другото е, че ако има и данъчни или други облекчения, ще се намери врътка целия автопарк на Диксордия, ПИМК и сие да стане от кемпери...  :rolleyes:

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6009
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #3129 on: 03.12.2023, 00:20:23 »
А, това не ще и дума.....както фирмаджиите си регистрират като баничарки на фирмата скъпите коли за лично ползване, за да си възстановят немалкото ДДС, пък ти, будалата, работи като къртица цял живот и се мъчи да спестиш някакви стотинки...Също че обучението на водачите в България е под всякаква критика спор няма. Едно време курсовете бяха от три до шест месеца, па тренажор, теория, полигон, кормуване, вътрешен изпит преди да отидеш пред КАТ, също никакви отсъствия. Сега си мислят, че с 30 часа каране се става шофьор.....
По рейс и по жена не се тича!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5691
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #3130 on: 03.12.2023, 00:31:18 »
И едновремешните шофьори са кой колкото си може. Голяма работа, че е ходил на полигон, като в движението се шашва и не знае накъде да тръгне.

Съседката отсреща има книжка от 50 години, ползва я ежедневно и 10 минути паркира на място за камион.

Само можем да предполагаме и колко от тогавашните курсисти са минавали по другия начин, без дори да видят инструктора, което е било многократно по-лесно и непроследимо, отколкото сега.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6009
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #3131 on: 03.12.2023, 05:19:53 »
Затова на север по Скандинавия курсовете и изпитите са наистина тежки и книжка изкарва само този, който наистина е добър и може. Задължително курсът се кара зимата и има упражнения, от които косата може да ти настръхне - примерно ускоряваш върху лед, дърпат ти ръчната и трябва да овладееш колата в границите на кръга. В България има два вида проблемни шофьори - едните точно такива пишман водачи, които нищо не могат и правят простотии, а другите - самонадеяните, мислещи че всичко им е позволено и са хванали Господ за шлифера, особено ако са със скъпи коли. И на едните, и на другите, трябва да им се вземат книжките.
По рейс и по жена не се тича!

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3636
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #3132 on: 03.12.2023, 14:24:49 »
Подготовката и цялостното ниво на шофьорите у нас са критично ниски. Едно заради манталитета ни, друго заради пародията на шофьорски курсове. У нас всеки кара както може, а не както трябва, и това го забелязах след като навъртях едни стотина хиляди километра из Европа, та направо се шокирах колко слаби шофьори сме всъщност дали любители, дали професионални, дали някой който е надиплил всичките категории ей така и той не знае защо. Не, че и в Германия не липсват простотии, но разликата е фрапантна.
« Last Edit: 03.12.2023, 14:28:32 by bagercho »

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6009
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #3133 on: 03.12.2023, 22:52:26 »
В момента чета една класация на най-ненадеждните нови автомобили в Канада, с които проблемите и скъпите ремонти започват веднага след изтичането на гаранцията им.
На най-незавидното първо място са различните варианти и превъплъщения на Крайслер.
На второ място е Мерцедес.
На трето - БМВ.
На четвърто - групата Фолксваген, заедно с Ауди.
На пето - Джиип.
На обратния полюс, като най-читави, са посочени Тойота, заедно с по-луксозния вариант Лексус, след това са Хонда с Акура.
По рейс и по жена не се тича!

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2330
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #3134 on: 04.12.2023, 11:38:00 »
Не знам за Канада, преди десетина години четох че в глобален аспект Волво била най-надежната кола.

Интересно как направиха от Mini дамска кола. Сега я карат предимно дамите и се предлага със съответна цветова гама, най-вече с британско знаме отгоре. За първи път разбрах за тази кола от едно старо англоезично списание, по-конкретно Morris Mini Minor. Някъде 1994 г. в супершоу "Невада" раздаваха Rover Mini, защото тогава вече се водеше Rover. Сега е към BMW.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16483
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #3135 on: 04.12.2023, 11:56:30 »
Това е голямата болка на англичаните - че автомобилната им промишленост е глътната от омразните им немци. Когато бях в Англия през 2000 г., медиите плюеха задружно срещу немците, че им съсипали Роувър (тогава те тъкмо се избавиха от тях). Само пропускаха, че технологично и като визия Роувърите бяха далеч зад най-окаяните Фиати и Фордове. Даже Маестрото, което възнамеряваха да сглобяват във Варна, срещна хладен прием в държави, свикнали на съветски коли. Спокойно можеше да се ограничат да правят само това, в което са добри - високопроходими джипове за африканските савани.
« Last Edit: 04.12.2023, 12:00:32 by blagun »

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2330
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #3136 on: 04.12.2023, 13:20:42 »
Когато са към Morris официалното име е Mini Minor, после Mini Cooper. В "Супершоу Невада" си спомням как водещите рекламираха Роувър Мини.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3636
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #3137 on: 04.12.2023, 13:36:24 »
С английските марки е малко мешавица с имената, защото през годините са преминали през много концерни и собственици. Конкретно Мини през 60-те може да е бил народният автомобил на британците, еквивалент на френския Ситроен 2CV, но през 90-те вече се превръща в лайфстайл икона, но по това време вече и супер морално остарял модел, и след поглъщането от БМВ става изцяло нишова марка. Ровър Маестро пък си е откровено гаден автомобил, нещо като английски Москвич, през 90-те колкото и да бяха бедни хората у нас, все пак искаха да карат модерни коли ако имат възможност, и нито една от лицензионните и морално остарели алтернативи, освен корейците от Деу не успя да се наложи на пазара - нито Ровър Маестро, нито турските Фиати например, пък има и още примери.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2330
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #3138 on: 05.12.2023, 16:47:29 »
С английските марки е малко мешавица с имената, защото през годините са преминали през много концерни и собственици.

Зависи и от други фактори. Мешавицата се наблюдава и при Talbot или както я наричат французите Талбо (на последната сричка). Известна е като Simca, мисля че след като Peugeot я купуват. Иранците сглобяват Renault 5 под името Saipa. Преди трийсетина години съм виждал Сайпи в София. Или Oltcit в Румъния, разработен от Citroën.
Като стана дума за редки коли в София, преди 30 години имаше доста редки коли. Innocenti например, малка компактна кола. За Autobianchi не съм сигурен дали съм го виждал в България или просто съм разглеждал някое автомобилно списание.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16483
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #3139 on: 05.12.2023, 17:25:13 »
Иранците сглобяват Renault 5 под името Saipa. Преди трийсетина години съм виждал Сайпи в София.
Неголеми партиди, получени на бартер срещу оръжия (Иран и Ирак воюваха около 10 години), достигнаха до Мототехника срещу левчета даже.

Между 1971 и 1989 няма как в България да са внесени от частни лица нови или употребявани коли освен източните. Имаше баражно мито от 200%. Изключения - ХХ номера на чужди граждани, коли на посолства и чужди представителства, Rent a Car, единичен внос за номенклатурчици. Малко ветерани от края на 60-те се поддържаха - доста VW костенурка. Просто колите от онова време бяха по-издръжливи и неикономични - бедни следвоенни времена. Някои от тях са живи и до днес в Куба. Разбира се, след отварянето през 1990 навлезе цялата налична гама от 80-те по немските, австрийски и италиански автокъщи.
« Last Edit: 05.12.2023, 17:40:38 by blagun »