Author Topic: Изграждане на участък Военна Академия- Асен Йорданов  (Read 30141 times)

Offline xr1st0

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 900
    • View Profile
Реално погледнатов Горубляне е изцяло ниско строителство. Аз там не знам откъде ще съберат пътникопоток за метростанция

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16108
    • View Profile
    • Email
Реално погледнатов Горубляне е изцяло ниско строителство. Аз там не знам откъде ще съберат пътникопоток за метростанция
Не е казано, че ще стане в близките 5 години. За мен е дискусионно дали диаметърът да се удължи директно към ИЕЦ или под Цветан Лазаров през Дружбите в посока изток. За по-нататък просто трябва да има перспектива за удължаване, а това удължаване може да е след 20-30 години. От другата страна, Линия 1 след БПС също трябва да се ориентира в източна посока вместо да забие завинаги в Симеоновския лифт. Дали оттам ще бъде удължена към Панчарево или към Герман и Лозен, пак може да е въпрос на 20-30 години.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8283
    • View Profile
За близкото бъдеще е напълно достатъчно сгъстяване на 1 до около 15 минути целодневно заедно с добавяне на кола към 4. Евентуално 1 може да се сгъсти и до 10-12 минути делник пик или да се пусне допълнителна линия за Горубляне, може би връзка Горубляне - БПС.  :rolleyes:

Offline xr1st0

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 900
    • View Profile
И на мен ми се струва, че в момента транспортните проблеми на Горубляне могат да се решат с автобусни линии към Бизнес парк - или към Дружба - и в двете посоки има близки метростанции и линии на МГТ - така че да могат да се качат.

Не е казано, че ще стане в близките 5 години. За мен е дискусионно дали диаметърът да се удължи директно към ИЕЦ или под Цветан Лазаров през Дружбите в посока изток. За по-нататък просто трябва да има перспектива за удължаване, а това удължаване може да е след 20-30 години. От другата страна, Линия 1 след БПС също трябва да се ориентира в източна посока вместо да забие завинаги в Симеоновския лифт. Дали оттам ще бъде удължена към Панчарево или към Герман и Лозен, пак може да е въпрос на 20-30 години.
Това като идея за по-далечен хоризонт на развитие след като се види накъде ще има по-значимо разрастване на града ми звучи много смислено и разумно. И двата варианта, които даваш звучат перспективно

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 779
    • View Profile
    • Email
Тъй като отдавна не съм рисувал по карти и не съм споделял метрополитенските си мокри сънища, ще споделя с вас една идея, за която още не е съвсем късно да се заложи като бъдещо развитие.

Така проектиран, участъкът от Цариградско шосе до Военна Академия в бъдеще може да бъде обособен като отделен диаметър, който след бул Ситняково под парка на Военната Академия да направи десен завой, да се мушне под съществуващия МД3 и да продължи към ЦГС със следните спирки: Театрална (връзка с МД3), Сточна гара и ЦГС (връзка с МД2). Такъв един вариант може да допринесе за по-добрата свързаност между Младост, Гео Милев и гарата, като в същото време разтоварва трафик от МД1 и Сердика.

Такъв един нов МД би премахнал и дублирането на маршрути между потенциалният околовръстен трамвай от ОК по Каблешков/Кутев/Г.М. Димитров до Арената и МД3 ОК - Окръжна

За да се заложи тази възможност е необходимо само да се изградят 150-200 метра тунел успоредно на ул. Хан Омуртаг от Гео Милев в западна посока. Струва ми се евтино, най-малкото заради възможността в този тунел да виси и резервен влак за линията.

Реших, че не бива да задържам егоистично за себе си такива брилиантни идеи  :devil:
« Last Edit: 30.11.2023, 17:06:21 by fizik »
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8283
    • View Profile
Пътникопотокът по това направление е много под минималния за метро - Гео Милев ще има станции скоро, ТМ 20 по Шипченски проход и Ситняково развива прилични скорости макар и да не е пълноценен скоростен трамвай, Сточна гара е близо до метростанциите Централна гара и СУ.  :rolleyes:

Offline NickZach

  • Писател
  • **
  • Posts: 25
    • View Profile
    • Email
Доколкото разбрах, единия изход на метростанцията ще бъде при бл.25. Останалите три? Изход откъм Хермес парка ще има ли? Мисля че източния край на станцията е почти при Малинов. Ако е така, добре покрива тази част на Младост.
Има и перспектива за трансферна станция на ИЕЦ, а може и към Самоковско и Горубляне.

Станцията е свързана със съществуващия подлез при спирката на Св. Анна, като има и два нови изхода - срещу бл. 25 и срещу McDonald's от страната на Полигона.
https://nag.sofia.bg/ServerFiles/Zoomify?url=esoft.portal%2FPUP%20ZA%20METRO%20SLATINA%202021%2F020_%D0%A7%D0%B5%D1%80%D1%82%D0%B5%D0%B6%D0%B8_%D0%9F%D0%A3%D0%9F.zif

Offline NickZach

  • Писател
  • **
  • Posts: 25
    • View Profile
    • Email
От двете страни на локалното между Димитър Моллов и Йерусалим има терени и се надявам да се направи байпас, както направиха до Александровска болница.
Не знам доколко ще се разшири Митрополит Серафим, при всички случаи трябва да е еднопосочна, а другата посока да е по главното платно на Цариградско. Освен за Е73, ще се ползва и от всички около бул. Йерусалим.

...

To май това е идеята, в посока Център да през Митрополит Серафим и Димитър Моллов, а в посока Младост през пробив на новия светофар към централното платно.
Иначе ще е трудно за байпас, тъй като освен станция ще се строи линеен пункт след нея, както и стартов котлован за къртицата.

Т.е. нещо такова?

Offline xr1st0

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 900
    • View Profile
Тъй като отдавна не съм рисувал по карти и не съм споделял метрополитенските си мокри сънища, ще споделя с вас една идея, за която още не е съвсем късно да се заложи като бъдещо развитие.

Така проектиран, участъкът от Цариградско шосе до Военна Академия в бъдеще може да бъде обособен като отделен диаметър, който след бул Ситняково под парка на Военната Академия да направи десен завой, да се мушне под съществуващия МД3 и да продължи към ЦГС със следните спирки: Театрална (връзка с МД3), Сточна гара и ЦГС (връзка с МД2). Такъв един вариант може да допринесе за по-добрата свързаност между Младост, Гео Милев и гарата, като в същото време разтоварва трафик от МД1 и Сердика.

Такъв един нов МД би премахнал и дублирането на маршрути между потенциалният околовръстен трамвай от ОК по Каблешков/Кутев/Г.М. Димитров до Арената и МД3 ОК - Окръжна
Дали правилно те разбирам - предлагаш под Военна академия да се направи все едно триъгълник на две нива. Ами няма ли да е по-лесно да се направи кривата с използване на текущия тунел до театър София и от там да се направи чупката към Сточна и Централна гара?
То такава идея позволява след Централна гара да има удължение към Илиянци, за да не получаваме просто метростанция на две нива.
Иначе идеята ти ми допада, но ми се струва, че използване на общ тунел ще бъде по-добре, за да може да се захранва този лъч с мотриси - все пак депото е в Обеля

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8283
    • View Profile
Към Илиянци е напълно достатъчен качествен основен ремонт с максимално обособяване на трамвайното трасе. Може да се пусне довозващ автобус към гарата, евентуално в бъдеще да се изгради надлез над ЖП линията и Фондови жилища да получат довозваме до трамваите и гарата примерно удължен 101 с допълнителен бус. :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5459
    • View Profile
    • Email


Така проектиран, участъкът от Цариградско шосе до Военна Академия в бъдеще може да бъде обособен като отделен диаметър,


По принцип това е еволюционният път който са извървели и метрата в други големи градове, преди 100 години са ги строяли както ние днес с разклонения и линии, които се налага да споделят общи участъци. Тъй като това е ограничаващ фактор за капацитета, а и е от гледна точка на безопасност и удобство не най-доброто решение такива разклонения по-късно са се превърнали в автономни линии, например строената около 1920 линия под Фридрихщрасе в Берлин е имала разклонение със 7 станции, поради хиперинфлацията тогава не е имало пари за отделна линия, по-късно разклонението става част от линия 7, а основната линия става номер 6 и сега прекачването е на станция с 4 коловоза и общи перони за всяка посока. Ние тъй като обичаме да повтаряме грешките на другите сега 100 години по-късно пак строим разклонения, вместо отделни диаметри.
« Last Edit: 30.11.2023, 21:52:06 by fafan »

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17319
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
В Мюнхен метрото все още си функционира на този принцип и лично за мен това не е най-голямата драма…

Най-големите престъпления на Братоев и сие са другаде - дължината на станциите, липсата на аварийни коловози, оперативната несъвместимост между диаметрите и разбира се, че разклоненията се разделят на неподходящи места и правят огромни заобикаляния и удължавания на време пътуванията. То не са чупки и заобикаляния, а от Окръжна до Орлов метрото има по-дълъг маршрут и повече спирки от автобусите… Никакъв транспортен модел, никаква йерархизация, никаква полза от подобни безумия, освен за лапачите по веригата. И затова в Пражкото метро, аналогично на нашето като големина, пътуващите са 3 пъти повече.  :bag: :boxing:  :help:
« Last Edit: 01.12.2023, 10:10:12 by difian »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5392
    • View Profile
    • Email
Така е, ама нали знаете, че при нашите условия ако нямаше за лапандурите по веригата, въобще нямаше да има метро.....Не че и в Германия не се краде, но там това не личи толкова. Отделно, при нас, пак заради крадците, участъкът Обеля - Сердика е проектиран с главата, а всичко останало след него - с дирника. Реално имаме един скоростен трамвай, който само се казва метро, отделно и скоростта е ниска заради чичо ви Стояновите простотии.
« Last Edit: 01.12.2023, 01:35:19 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8283
    • View Profile
Обеля - Сердика има излишно много станции с островен перон - нужен е само на станции с масови прекачвания между диаметри или разклонения, не позволява ефективно разделяне на пътникопотоците. От друга страна МС Младост 1 трябваше да е с островен перон заради прекачването между разклоненията. :rolleyes:

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13657
    • View Profile
Всички възлови и трансферни метростанции са много по-удобни с островен перон. Но в последно време не строят такива, защото е по-скъпо. За МС Младост-1 се надявам някой ден да я преправят с островен перон.
За разклонението на МД-3 все се надявах да се откажат от последните две станции, но това вече няма как да стане. Дано оставят някаква перспектива за удължаване към Горубляне или Дружба някой ден.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17319
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Учудващо, планирали са четири коловоза след последната станцията. Направо е готово оттам да го разклонят още един път…

Offline xr1st0

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 900
    • View Profile
Учудващо, планирали са четири коловоза след последната станцията. Направо е готово оттам да го разклонят още един път…
За тази, която ще е на Цариградско ли говориш? Интересно каква е идеята.
А по-нагоре из коментарите видях нещо че се говори срещу островните перони. Не разбирам къде е проблемът, при пожение че са по-удобни за пътуващите

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17319
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Написа се единствено това, че са по-скъпи за изграждане и затова при нас ги избягват. По-скъпо е и да имаме достатъчно на брой и с нормална широчина перони, подлези и стълбища, пести се и от броя на ескалаторите… За това най-вече “мрънкаме”….

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8283
    • View Profile
Освен високата цена сериозен недостатък на островните перони е невъзможността да се разделят пътникопотоците в различните направления.  При странични перони пътниците във всяко направление отиват на съответния перон и смесването се свежда до минимум. При възлови и трансферни станции островните перони са по-доброто решение, но за такива на които прекачванията са ограничени нямат особени предимства примерно в София такива са станциите между Сливница и Опълченска, между Васил Левски и Мусагеница, разклоненията на МД 1, МД 2 освен Обеля и Сердика, МД 3 освен Орлов мост и т.н.   :rolleyes:

Offline xr1st0

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 900
    • View Profile
Сега вече разбирам каква е идеята и логиката. А в този ред на мисли не е ли логично и метростанция като на Централна жп гара да е с островен перон поради използването и от гости на града, които евентуално биха имали затруднение да си изберат от коя страна да слязат, защото от гледна точка информация в метрото мисля че има доста какво да се желае