Инфраструктура > Трамвайна инфраструктура

Трамвайна KKM

(1/13) > >>

Repcho:
София остава без трамваи заради кражби на кабели
Борисов подозира договорка между ромските лидери и държавата в търговията със скрап
[ 2006-08-24 ] Екип на "Новинар"
 
Работници от ремонтно-възстановителната група към предприятие "Столичен Електротранспорт" ЕАД опъват нов кабел в участъка между ул. "Момина чешма" и Гара Искър. На 23 август между 0 часа и 30 минути и 4 часа и 30 минути крадци изтръгват жилото на два от трите кабела, които захранват контактната мрежа на трамвайната линия. Снимка Люлин СТАМЕНОВ 
   Трамваите в София може да спрат заради непрекъснати кражби на кабели, алармираха от "Столичен електротранспорт" ЕАД. При четири набега на крадци тази седмица са изтръгнати половин километър жици само в района от улица "Момина чешма" до Гара Искър в София, съобщи инж. Кръстю Русев, зам.-директор на дружеството. Кабелът захранва контактната мрежа на трамвай 22. Въпреки че в шахтите има датчици, крадците неутрализират охранителната система и изтръгват кабелите.
    Вчера за пореден път ремонтната бригада на електротранспортното поделение възстанови откраднатия кабел. Видяхме двама от крадците цигани тази сутрин да пият кафе отсреща, казали полицаи на работниците. Те няколко пъти залавяли бандитите, но винаги ги пускали и униформените нямали стимул да ги задържат.
    Повече от 150 км меден кабел е откраднат само от столичния електротранспорт, след като държавата прехвърли търговията със скрап на частни фирми и изпусна контрола върху изкупуването на металните вторични суровини на дребно. Миналата седмица Българската търговско-промишлена палата поиска правителството и Министерството на икономиката и енергетиката да променят режима на търговията със скрап.
    Националната електрическа компания, Електроразпределенията, БТК, ВиК, Българските железници и компанията "Железопътна инфраструктура" непрекъснато алармират за милиони левове загуби от кражби на кабели, релси, железни скрепления на жп пътя, части от влакове, на електросъоръжения, но Министерството на икономиката, което регулира търговията със скрап, и правителството остават глухи.
    Наскоро министърът на транспорта Петър Мутафчиев изнесе пред кабинета страшни данни за състоянието на жп пътя. През миналата година средствата, които са отпуснати от бюджета на държавата за осигурителни инсталации са по-малко от парите, които Железопътната инфраструктура е дала за възстановяване на щетите от кражби.
    Не можем да мръднем крачка напред, само възстановяваме това, което ни крадат, подаваме материал, който отново се краде, обясняват от компанията. В различни участъци на жп мрежата в страната многократно крадат скрепленията на релсите. Когато болтовете и гайките, които свързват релсата към траверсата, ги няма, релсата става подвижна и влакът може да изпадне. "Това е все едно да сложиш бомба - може да гръмне бомбата, може и да не гръмне. Може да мине влакът по подвижната релса, а може и да стане страшна катастрофа с много жертви", коментират в БДЖ.
    НЕК поиска кражбата на кабели да се приравни към тероризъм, защото оставя цели квартали и селища без ток и може да предизвика човешки жертви.
    Според кмета на София Бойко Борисов трябва да се премахне анонимността при изкупуването на метали. Той обясни, че ако в пунктовете, където се предава старото желязо, се изискват лични карти, проблемът ще се реши. "Така, ако Бай Мангал няма да има къде да носи скрапа, той няма да го краде", обясни кметът. Той допълни, че ако няма поети ангажименти към ромските лидери и организираните престъпни групи, няма и причина парламентът да не приеме подобна законова промяна.
    През март тази година Борисов се обяви против дейността на пунктовете за изкупуване на черни и цветни метали. Още като главен секретар на МВР пък той настояваше тези центрове да се затворят, защото дейността им провокира към кражби.

conecto:
И как образованите мангали успяват да неутрализират датчиците?

Поредното гръмко заглавие, щели да спират трамваите... Иначе това за контрола над пунктовете е крайно наложително, виждал съм как циганин връща за вторични суровини табела от регистрационен номер на кола без никакъв проблем, но за съжаление този бизнес се води от най-големите мутри, които пък от своя страна дават парите на "управляващия елит" и кръгът се затваря. И отново Бойко Борисов е сам срещу всички, за да си остане крайно симпатичен на електората.

ozzy:
Те интересно как от близките блокове в Дружба 1 не са ги забелязали, има един блок, дето е на няма и 10 метра...

CKD:
А има участъци където няма блокове.

tiristor:

--- Quote from: ozzy ---Те интересно как от близките блокове в Дружба 1 не са ги забелязали, има един блок, дето е на няма и 10 метра...
--- End quote ---
И на мене ми е интересно как така никой не е забелязал. Все пак за да деактивираш алармата, да отрежеш кабела...доста ще привлечеш внимание.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version