Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - TheShadow

Pages: 1 2 [3] 4
41
Трамваи / Re: Ретро трамваи
« on: 07.11.2018, 17:00:38 »
На какво попаднах, докато кротко си летях онзи ден... В някакъв малък румънски град са си направили ретро трамвай, посветен на комунизЪма. Очевидно е инициатива на местната компания за ГТ и включва гид, който обяснява на туристите какъв е бил живота преди 1989 г. Турът включва храна и напитки от онова време (еквивалента на бисквити "Детска радост" и "Алтай" за пиене  :D ). 4.50 евро е цената.
Сега представете си, че и СКГТ имаше този хъс и търговски нюх, какви чудеса можеха да се случат. Старите Сименси, Бреда и Шарлероа можеха да правят турове на царска София, докато възстановените Република, Комсомолец, 174 и 306 щяха да са посветени на периода след 1945 г. Тургидове, сувенири, защо не храни и напитки от съответния период... Туристически хит и машина за пари. Струва ми се по-добре, отколкото всичко само да ръждясва в Трамкар, а единствените два възстановени ретро трамвая да излизат само от дъжд на вятър.

42
Трябва първо да я разпечата в читав размер, защото е диапозитив Кодак. Аз разпечатвам моите на пл. Македония във фотото. Размер А4 е 10 лева. Става за два дни.

Днес пристигна, разкошен малък Kodachrome слайд.  :D
Благодаря за съвета, ще се възползвам, тези дни ще посетя въпросното фото.
Искам да имам снимката в голям формат, ще я сканирам и за вас.

43
Браво, поздравления! Като се замисля колко далеч в бъдещето евентуално може да имаме музей на градският транспорт с реставрирани превозни средства, далеч по-смислена идея би била да се създаде виртуален от архивни фотографии.

Така е и вече имаме примери - spirka.org и този форум.
Проблемът е, че ровенето из стотици дигитални снимки може лесно да отегчи незапалените по материята хора...
Затова според мен добре подреден музей с физическите образци на старите превозни средства, подбран снимков и текстов материал и всякакви свързани неща - стари карти и билети, стари спиркознаци, табели и прочие - ще бъде незаменима проява на уважение към историческата памет на града.
За съжаление си прав, кой знае още колко години ще минат, преди това да стане реалност.
Хубавото е, че има хора, които междувременно не стоят със скръстени ръце и спасяват нещата, които ще влязат в този бъдещ музей - без хората от Сдружение градски транспорт и инфраструктура например, можеше и да не оцелеят старите софийски трамваи, след този погром, на който бяха подложени в Красна поляна.
Има хора събиращи старите табели, ровещи за текстови материали из архивите, търсещи разни съровища из нета...
Между другото специални благодарности, че го намери този слайд - без теб нямаше да го видя и да го купя, и кой знае къде щеше да се озове, изгубен за нас.
Когато най-сетне направят музея, ще го даря на него, заедно с други неща от Софийския градски транспорт, които съм събрал през годините.

44
Нов кадър на  Siemens с инв. №3 на последната спирка в Павлово, юли 1969г. Източник: https://www.ebay.com/itm/ORIGINAL-TROLLEY-SLIDE-Sofia-Bulgaria-3-Scene-July-1969/372474195843?hash=item56b9312f83:g:JaAAAOSwszVbyLKc:rk:37:pf:0

Ами... купих я.  :D Идва си в България.

45
Вярно, този на Захарна фабрика изглежда по-тъмен, досега не ми беше направило впечатление, може би защото на снимката е трудно да се различи... Кошчето на стълба под него пък е зелено...
Може да са ги правили с каквато боя се намира в момента или пък в различни години да са вадени различни...
Друга особеност на моя е, че се е закачал отстрани, а не отдолу като другите два, за които говорим.

46
Наистина по някое време не е зле да се почнат реставрациите, но междувременно ако трябва да се спаси нещо дето е последно или предпоследно останало на света изобщо, според мен винаги трябва да е приоритет.
А за трамваите не знам, логиката наистина предполага, че СКГТ трябва да се погрижат, но като гледам как са се засилили... Добре, че беше Сдружението да ги натисне да ги приберат на закрито, иначе досега съвсем да са изгнили и изпочупени от варварите в Красна поляна. Здрав лобизъм трябва и да не се оставят на мира, че най-удобно им е нищо да не правят. Лозунгът трябва да бъде: "Чрез натиск, наглост и постоянство към прогрес"  :D

47
Моят ми излезе по-малко от това в левове и то без да е толкова ръждясал, така че е въпрос на късмет, макар че изключително рядко се срещат тези спиркознаци.
И защо го е писал, че е емайл, след като очевидно не е...

48
Така де, на таблото си пише 1933 г.

Преборих се и с Уикипедия да му публикувам портрета на страницата там: https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0%B5%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D1%81%D0%B8%D0%B9_%D0%9A%D0%B0%D1%80%D0%B4%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%B2

49
Днес се сдобих с това мъничко парченце безценна история. Добре де, относително мъничко, над половин метър е дълго таблото и 43 см високо. Подозирам, че е висяло или в самото депо, или някъде из коридорите на старата ДТО. Носи ни доста любопитна историческа информация. Имаме снимка на легендарния инж. Теодосий Кардалев (между другото не съм попадал на друга негова никъде из нета), както и ликовете на целия екип ръководство и ватмани на депо (или депА според снимката) Красно село, който лично мен изненадва с многобройността си. Указана е и длъжността на всеки – завеждащ депо, главен сервизен инж., ватман, старши ватман и др. На различни места, включително в този форум, се говореше за 1934 г. като година на построяване на депото, но явно през 1933 г. то вече е функционирало. Разглеждайки колажа, човек се възхищава и на фотографа, който го е изготвил с примитивната техника от онова време, подреждайки внимателно всяка снимка с името отдолу върху голямото платно с мотрисата и герба на София, и накрая заснемайки всичко, за да се получи завършен ансамбъл. Ако някой ден най-сетне се появи дългоочаквания Музей на градския транспорт в София, ще им подаря таблото за колекцията. Дотогава ще го пазя и ще му се радвам.

51
Да, в Клокотница е правена.

Някой има ли идея този знак със стрелката на долната снимка дали е изобразявал нещо по трамвайната сигнализация или е отбелязвал спирка?

От кой филм е този скрийншот, както и долните, които си пуснал?
Мога ли да помоля за линк?

52
Доколкото мога да преценя, първо е нанесена червена основа върху пластмасата, а после белите букви отгоре. При другите е само зеления слой, а буквите са „дупки” в него. Ето два близки плана.
Още нещо интересно при червената е, че и на гърба е положена доста солидно цветната основа, въпреки че върху нея няма написано нищо.
Между другото снимката отдолу на постовете ти ме върна в детството, помня този трамвай, беше в Надежда и съм се качвал на него.  :)

53
Днешна придобивка – спомен от времето, когато междуселищните автобуси бяха държавни, а Дупница беше Станке Димитров.
Най-стара е червената, изписана е с нещо като блажна боя и буквите са удивително релефни. Единствено тя няма нищо на гърба, останалите имат обратните маршрути.
Предполагам цветовата схема отговаря и на градските от това време – червеният е бърз, а зеленият с повечко спирки.

54
Да, същия е, за съжаление малко по-издраскан.

55
През 60-те и 70-те години трамвайните спиркознаци са изглеждали по този начин.
Добавям и снимка на трамвайна спирка от 1970 г., качена преди във форума от потребителя София 100.

56
Разкошна тема сте направили, с удоволствие прочетох и разгледах всичко няколко пъти.
Ето включване и от мен, два трамвайни спиркознака, съответно от 60-те и от 80-те години.

57
Значи освен Сименсите и този вагон е направил пълен кръг: пътнически-работен-пътнически, като даже случая е по-интересен, понеже Сименсите малко или повече са си все в същия вид, а този буквално е изграждан 3 пъти от рамата нагоре.

58
Много благодаря за информацията!

59
Някой знае ли каква е (била) тази машина 587?
А дали това зелено аварийно/служебно трамвайче съществува още?

60
Трамваи / Re: Ретро трамваи
« on: 03.07.2017, 11:27:46 »
Абсолютна варварщина.
Дори и запазените са в такъв вид, че направо се изумява човек как е възможна такава съсипия, особено на мотриси които са вървели сравнително доскоро, като София 70. Трошено и унищожавано със злоба, що за хора са го направили и къде са били господа директорите на депата (особено Красна поляна), които са допуснали това да се случи. Срамна и жалка работа.

Pages: 1 2 [3] 4