Poll

Докъде задължително трябва да има автобусна линия към Слатина.

Младост?
4 (36.4%)
Дружба?
3 (27.3%)
Люлин?
1 (9.1%)
Обеля?
1 (9.1%)
Надежда?
1 (9.1%)
Лозенец?
1 (9.1%)

Total Members Voted: 11

Author Topic: Транспортно обслужване на Ж.К Слатина  (Read 5904 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17433
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Яската е нов потребител, а по всичко личи и невръстен и неопитен. Следя темата и тя е за изтриване още от първото мнение, но проявих някаква странна толерантност към идеите на младежа… В една тема, като за развихряне на детски блянове на едно дете и мешане на крастата от старите пушки става. Ужасната му полюция, наречени снимки на превозни средства по други теми беше мигновено изтрита! ;)
« Last Edit: 30.01.2023, 12:26:12 by difian »

Offline yaskata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 334
    • View Profile
Сетих се нещо днеска докато се прибирах. Дори и лично да смятам че в тази тема съм писал само глупости :crazy:. Съгласен съм че темата е за изтриване. А за снимките от тогава няма да кометирам :laugh:. Не казвам че след няколко месеца активност съм станал кой знае какъв именно задавам този въпрос към по-опитните ;):
Защо селските автобуси разбирайте: 1,3 и 5 защо когато излизат или се прибират към Малашевци защо не изпълняват автобусна линия по маршрута?
За прибиране се колебая защото шофьорите ще са изморени и могат да направят някоя глупост знам ли?

Ще се радвам да се изтрие темата  :laugh:
« Last Edit: 25.03.2023, 20:44:51 by yaskata »
Flickr акаунт за снимки на ГТ https://www.flickr.com/photos/198953132@N08

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17433
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Радвам се на напредъка ти, и то за толкова кратко време. Има хора, които и с години не дръпват и грам напред… не се притеснявай, и аз като си прочета мнения от началото на форума се чудя това аз ли съм и така ли съм мислел…

По питането ти, това може да важи за всички линии, не само за конкретно тези автобусни.

Не знам, още ли е така, но при електротранспорта, където не може да се импровизира с маршрута на прибиране, превозните средства бяха длъжни да спират на спирките и да возят пътници. Даже, поне на ТМ 22 се изписваха и времената на преминаване по електронните табла на спирките от Подуяне към Искър.

Но масово се нарушава това изискване, по-всяка вероятност, заради скатаване и недобросъвестно изпълнение на служебните задължения от страна на водачите…

В момента не мога да се сетя за такава практика при автобусите, там също частични курсове и след дадена спирка по маршрута се изключват и са директно за гараж. Автобусната мрежа като цяло е по-гъста и с алтернативи за преминаване, би било по-трудно да се определят маршрути за прибиране и трудно биха добили популярност, за да са от полза за пътниците.
« Last Edit: 25.03.2023, 19:55:46 by difian »

Offline yaskata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 334
    • View Profile
Просто видях автобус 3 да ходи за Слатина излизайки от депото и се сетих конкретно. Темата нали е за квартала.
Но това няма чак такова значение. Даже ако имаше ще се чака много време.

Не знам конкретно за електротранспорта много от превозните средства се прибират вечерта и не съм забелязвал.
Това се отнася и за автотранспорта нали.
Но когато съм виждал през деня автобусите са смесено някой нали си возят до конкретна спирка а след това си ходят за гаража. Някой въобще не возят.
Знаеш по-добре от мен.


Flickr акаунт за снимки на ГТ https://www.flickr.com/photos/198953132@N08

Online david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 361
  • 2914 (1987 - 2021)
    • View Profile
Тази ти идея, лично за мен, е неприложима и безсмилена при почти всички линии в София. Такъв вариант е възможен след изключване от А11,а именно да се прави курс с пътници до Земляне по маршрута на 102, но само и единсвено на кола до прибиране или разпокъсана, късно вечер няма абсолютно никакъв смисъл. Но А3, който даваш за пример, не мисля, че би бил полезен с маршрута си за гараж, още повече пък, ако става въпрос и за колата, изключваща се от автостанцията в 0:59.
Ikarus 280.92T GANZ ELEKTROTECHNISCHE WERKE
Ikarus 280.94T GANZ VILLAMOSSÁGI MŰVEK

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3320
    • View Profile

Не знам, още ли е така, но при електротранспорта, където не може да се импровизира с маршрута на прибиране, превозните средства бяха длъжни да спират на спирките и да возят пътници. Даже, поне на ТМ 22 се изписваха и времената на преминаване по електронните табла на спирките от Подуяне към Искър.

  От трамвайните линии , само 22 вози пътници в нулевия си пробег и спират на всяка спирка. На останалите линии , возят до последната спирка по маршрута до където ще се отклонят. Пътници не се возят , защото нямат застраховка . Ако ще се вози някой е на добра воля от страна на водача.
18 като се изключва от Света Неделя и от Гарибалди може да вози  пътници , време има, НО трябва да има табели с големи букви АЛАБИН - Възраждане - Константин Величков - Депо КРАСНА ПОЛЯНА. Сега има ЗА ДЕПО. Няма кой да кряка на всяка спирка от къде ще мине , къде ще спира и т.н.
При автобусите е неприложимо , защото всеки минава по различен маршрут за линиите изключващи се от крайна спирка . 83 и 102 возят до пред гаража .
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10921
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Доста често ватманите от 22 не возят пътници за депо, като пускат авариен сигнал за да симулират авария.
« Last Edit: 26.03.2023, 02:43:19 by RADOCVET »
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2286
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email

Не знам, още ли е така, но при електротранспорта, където не може да се импровизира с маршрута на прибиране, превозните средства бяха длъжни да спират на спирките и да возят пътници. Даже, поне на ТМ 22 се изписваха и времената на преминаване по електронните табла на спирките от Подуяне към Искър.

  От трамвайните линии , само 22 вози пътници в нулевия си пробег и спират на всяка спирка. На останалите линии , возят до последната спирка по маршрута до където ще се отклонят. Пътници не се возят , защото нямат застраховка . Ако ще се вози някой е на добра воля от страна на водача.
18 като се изключва от Света Неделя и от Гарибалди може да вози  пътници , време има, НО трябва да има табели с големи букви АЛАБИН - Възраждане - Константин Величков - Депо КРАСНА ПОЛЯНА. Сега има ЗА ДЕПО. Няма кой да кряка на всяка спирка от къде ще мине , къде ще спира и т.н.
При автобусите е неприложимо , защото всеки минава по различен маршрут за линиите изключващи се от крайна спирка . 83 и 102 возят до пред гаража .
Точно това съм си го мислел и за града, в който живея. Няма значение дали броят пътници е 10, 0 или 1. Това е преди всичко услуга, социална. Бидейки такава, считам, че работата на возилата и водачите им е да предоставят транспортна услуга винаги, освен когато са в депо/гараж или "технически пробег" (истински такъв, а не като извинение да не возим пътници). Моето мнение е, че е най-лесно и ясно да се слага табела на съществуваща линия при излизане от/прибиране към депо/гараж, а до нея да бъде поставян лист с !единствено! название на крайната спирка (при прибиране към депо), а не да се описва цял къстъм-маршрут. В електронните табла (за онези возила, които разполагат с такава) да добавят настройка за наименованието на въпросната последна спирка преди изключване. По примера - на пл. Журналист трамваят от линия 18 да изпише на табелата "10 Константин Величков", нищо, че е бил по линия 18. Ако има желание, има си и начин. Във връзка с първите 2 изречения по-горе - няма значение колко пътници биха се возили. Ако няма такива, нищо не пречи да бъде изписан маршрут, а водачът да бъде длъжен да следи за евентуални пътници. При автобусните/тролейбусните линии същото.
Ако, обаче, няма подходящ маршрут, то тогава от спирката на изключване може да слагат табела за друга линия, която стига най-близо до гаража им и да карат по нея. Примерът ми няма практически смисъл (защото е по-логично да стига до Княжево и оттам да се изключи с табела 11 Красна поляна), а е само с цел онагледяване какво може да се приложи при автобусните линии. Даречем, че линия ТМ 5 идвайки от Съдебна палата, трябва да се изключи на кръстовището с бул. Овча Купел. Тогава на табелите пише 5 Овча Купел. Спира на спирката по едноименния булевард пред магазин 345 и водачът променя маршрута на 11 Красна поляна.

едит: В този ред на мисли, на мен ми се струва подвеждащо при прибиране към депо или излизане от него да изписват маршрут ТМ22. При прибиране може да изписват само 20, а при излизане -> 20 Гара Подуяне. А най-добре би било да изпише 21 - нищо, че отдавна е закрита.
« Last Edit: 26.03.2023, 11:39:34 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!