Author Topic: Градският транспорт в Италия  (Read 47170 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16513
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Италия
« Reply #120 on: 04.05.2022, 12:20:33 »
Описанието на първото видео е невярно. И на двете видеа е един и същи метанов автобус, на второто видео си личат и бутилките. Отделно, това е старо Ивеко, марката вече има ел. автобуси с модерна каросерия, никой не си е играл върху стара да изгражда електробус...

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1975
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Италия
« Reply #121 on: 21.06.2022, 23:33:43 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline garethtrooper

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
  • Transport enthusiast
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Италия
« Reply #122 on: 22.06.2022, 10:04:23 »
Translohr е гумирана трамвайна (или управлявана автобусна) система, първоначално разработена от Lohr Industrie от Франция и сега управлявана от консорциум на Alstom Transport и Fonds stratégique d'investissement (FSI) като newTL.
Използва се в Париж и Клермон-Феран, Франция; Меделин, Колумбия; Тиендзин и Шанхай, Китай; и Венеция-Местре и Падуа в Италия.
През центъра на Падуа трамвай се движи на батерии.


Offline garethtrooper

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
  • Transport enthusiast
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Италия
« Reply #123 on: 22.06.2022, 10:06:29 »
Същата трамвайна система е във Венеция


Offline garethtrooper

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
  • Transport enthusiast
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Италия
« Reply #124 on: 16.07.2022, 10:09:09 »
Трамвай в Триест е истинска рядкост. Не е обикновен трамвай, а хибриден, защото в една част от трасето става като фуникуляр. Това е единствената линия в Триест, тази за Опицина. При стръмно изкачване трамваят има допълнително по-малко превозно средство, което го бута нагоре по хълма, а когато се спуска по склона, същото превозно средство го забавя. Трамваят в Триест е в ретро стила на старите трамваи. За съжаление, поради тежка авария през лятото на 2016 г., трамваят не се движи. Оттогава продължава работата по трамвайния маршрут Триест-Опичина за модернизиране на пистата. Очаква се той да започне да шофира отново тази есен. Във видеото ще видите началната спирка на трамвая в Триест и част от маршрута до скалата. Там намерих трамвай с помощно допълнително возило за наклона. Снимах част от маршрута в Опицина от автобуса, както и трамвайното депо.

&t=11s

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15384
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Италия
« Reply #125 on: 19.07.2022, 10:51:15 »
Трамвай в Триест е истинска рядкост. Не е обикновен трамвай, а хибриден, защото в една част от трасето става като фуникуляр. Това е единствената линия в Триест, тази за Опицина. При стръмно изкачване трамваят има допълнително по-малко превозно средство, което го бута нагоре по хълма, а когато се спуска по склона, същото превозно средство го забавя. Трамваят в Триест е в ретро стила на старите трамваи. За съжаление, поради тежка авария през лятото на 2016 г., трамваят не се движи. Оттогава продължава работата по трамвайния маршрут Триест-Опичина за модернизиране на пистата. Очаква се той да започне да шофира отново тази есен.
Пускането на трамвая все се проточва. Бяхме там през 2019 г. и уж скоро щеше да тръгне, но са минали нови 3 години и не е тръгнал. Катастрофата не е била във фуникулярната част, а в трамвайната (тя е еднопътна) и уж щели да правят незнамсикаква съвременна сигнализация. Иначе трамваите са довоенни в буквалния смисъл на думата - правени са през 30-те, последните два - през 1941 и те били най-спартански оборудвани заради войната. Фуникулярната част е по-нова - както се вижда и от видеото на 2:29, това са две "ютии", свързани с въже, до които се допира трамвайния вагон - отзад за изкачване и отпред - за слизане. Първоначално във Вила Опичина трамваите са стигали до гарата и са били интермодална връзка за пътниците, идващи откъм Любляна и вътрешността на Австро-Унгария. Предвид релефа на околността, жп трасе няма как да слезе от Опичина до централната гара на Триест: двете трасета - горното и долното се сливат на около 20 км навътре в Италия. Но после, с опъване на граници и железни завеси тази връзка е загубила значение, затова трамваят си е чисто градски транспорт, както и туристическа атракция, и е скъсен до депото си в края на Опичина. Заместващите автобуси, носещи номера 2/, са с много мощни двигатели и якият баир изобщо не им се опира. Самата Опичина е много проветриво и залесено място, през лятото температурите са с 4-5 градуса под тези долу в града.

Както се вижда и от други фоторепортажи на garethtrooper, по австроунгарско в околностите на Триест, Риека и Истрия е имало доста трамвайни и теснолинейни трасета. От всички тях е оцеляло само триесткото и ще е жалко и то да си отиде...
« Last Edit: 19.07.2022, 11:17:48 by blagun »

Offline garethtrooper

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
  • Transport enthusiast
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Италия
« Reply #126 on: 20.07.2022, 11:14:43 »
Благодаря приятел. Имах лош късмет през 2016 г., когато дойдох в Триест. Само три дни преди пристигането ми имаше инцидент и трамваят спря. Не знам точно къде е катастрофата, но видях цветя недалеч от началната спирка на трамвая на площад Обердан. Силно се надявам тази година да тръгне трамвая и ако няма ограничения по границите заради Ковид смятам да отида до Триест и да снимам.

Offline garethtrooper

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
  • Transport enthusiast
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Италия
« Reply #127 on: 05.08.2022, 13:49:41 »
Трамваите в Падуа са като комбинация от трамваи и автобуси. Води се на една релса с гумени колела. Минават през центъра на Падуа с пантограф надолу. Работят на батерии. Във видеото можете да видите как пантографът се спуска или повдига в зависимост от посоката, в която се движи трамваят. Към или от главния площад.
Заснет е на първата спирка до площад Прато дела Вале до базиликата Свети Антони

&t=26s