Author Topic: Транспортно обслужване на ж.к. Люлин  (Read 154199 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7402
    • View Profile
Към НДК и южните райони следва да отива ТБ6 или ТБ7 след завършването на строителството на МС "П. Евтимий" - има контактна мрежа и е в идеалния център. За 310 е по-удачно да отива към Централна Гара, евентуално това може да прави 309 - и двата автобуса имат малък пътникопоток между Сточна Гара и Лъвов Мост. :rolleyes: 82 няма смисъл да обикаля катуни и коптори край Захарна Фабрика и може да се спестят около 5 минути в посока съответно интервалът да падне с 2-3 минути. :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14596
    • View Profile
    • Email
Обаче за 82 не става, защото освен катуните, има хубав квартал с блоковете, Захарна Фабрика май се води където си живеят норамлни хора и остават доста далеч от спирката на Сливница. Също и бизнессградите на Сименс, Антим тауър итн, всички работещи там сега ползват 82. Има и 2 детски градини и училище, които също остават далеч.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7402
    • View Profile
82 може спокойно да минава от Сливница директно по Кукуш без да обикаля по Мицкевич и оттам по катуни и коптори съответно в обратна посока от Кукуш директно по Сливница - сградите на МТел, Сименс, детската градина, училището и т.н. са близо до Кукуш. Без това обикаляне могат спокойно да се спестят 5 минути в посока съответно интервалът да падне с 2-3. :rolleyes:

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Промяната на 309 и 82 е изключително успешна, защото преди 309 се дублираше на 90% с тб 6. С оглед маршрута му интервалите делник са адекватни. В случая за Люлин 82 е по-основна линия. А тб 6 и 7 са на престъпно големи интервали.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10346
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
При това тб 6 (и 7) го разредиха току-след премахването на 309 от Люлин 2.
82 като е по-основна линия да го направят и на малко по-основни интервали че и там е майка плаче....

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7402
    • View Profile
Все пак преди промените 309 и ТБ6 се дублираха над 90%, не е нормално да има такива линии. Също четири линии от Люлин до Сточна Гара с над 70% дублаж не са адекватно решение. :rolleyes: Нормално е една от тролейбусните линии да отива към НДК, а една от автобусните към Централна Гара. И автобусите и тролеите се изпразват и почват да се пълнят по-сериозно на Лъвов Мост. :rolleyes:

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3703
    • View Profile
За избягване на дублажа съм си мислел 309 да се обедини с 45 както следва: От Люлин -> Орион - надясно към тунела на Люлин и по бул. Вардар до Овча купел. Така се избягва безмисленият дублаж на 6,7,309,310, а и се прави нова удобна връзка - на Люлин с кварталите Кр. поляна и Овча купел.

ПС: Моля модераторите да преместят коментарите в съответната тема.

Много добра идея ! Браво ! :fan:
За съжаление добрите идеи рядко се реализират !  :(

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15653
    • View Profile
    • Email
Най-добрият вариант е максимално бързо да направят ТБ трасе по Черни връх, Арсеналска и Бяла черква и ТБ7 да движи Люлин-Г. Делчев. Както Емо и Пейчев посочиха, безсмисленият дублаж А309/ТБ6 е разцепен и маршрутите са достатъчно разнообразни.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10346
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Всъщност не са толкова разнообразни, защо там където сега вървят заедно (Орион - Сточна гара) има и тб 7, и 310, а в Люлин, където се допълваха ги разделиха и разредиха.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15653
    • View Profile
    • Email
Е аз визирам маршрут на ТБ7 по Опълченска. Надявам се, че до Сточна гара ще е до приключване или на МС Патриарх Евтимий, или на ТБ трасе по Черни връх. За мен отделянето на ТБ7 от МС Западен парк не е добро решение, но подозирам, че от вътрешността на Л10 ще писнат, ако го променят.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4491
    • View Profile
    • Email
Тая простотия я направиха малко след като върнаха 108 по стария маршрут. Иначе специално там много добре го бяха измислили - тролей 7 през МС Западен парк, а 108 по "стария" маршрут на тролея - през бул. Луи Пастьор като се връзваше с цели две метростанции. Махането на 7-ицата от Пастьор/Шабан не е кой знае какъв проблем, понеже шестицата минава на две крачки в Люлин-10. Тогава върнаха старото положение много скоро понеже от Мизерно предградие нямали директна връзка със сградата на район Връбница, към който принадлежат.
« Last Edit: 23.05.2018, 19:46:25 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4194
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Тая простотия я направиха малко след като върнаха 108 по стария маршрут. Иначе специално там много добре го бяха измислили - тролей 7 през МС Западен парк, а 108 по "стария" маршрут на тролея - през бул. Луи Пастьор като се връзваше с цели две метростанции. Махането на 7-ицата от Пастьор/Шабан не е кой знае какъв проблем, понеже шестицата минава на две крачки в Люлин-10. Тогава върнаха старото положение много скоро понеже от Мизерно предградие нямали директна връзка със сградата на район Връбница, към който принадлежат.
Там драмата беше и с 9-ти и 10-ти, че 108 не ги водеше никъде - нито на кооперативния, нито на женския пазар.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
В Модерно предградие няма ли улици, по които да се движи градски транспорт? Смисъл - да вкарат 82 например навътре из квартала.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15653
    • View Profile
    • Email
В Модерно предградие няма ли улици, по които да се движи градски транспорт? Смисъл - да вкарат 82 например навътре из квартала.
Изключено! Идеята беше Връх Манчо да стане основна ос запад-изток с трамвайно трасе. При всички случаи тази улица трябва да претърпи основна реконструкция и да ѝ се направи подход откъм Панчо Владигеров при Хит/Практикер. Тук има един друг момент - трябва да се резне от двора на НГДЕК (Национална гимназия за древни езици и култури).
Общо взето, хората там дотолкова са се отказали от нормална инфра и транспорт, че и А309 - надлъжно и А83, 108, 82 - напречно ги задоволяват. Не че Манастирски ливади имат по-добър транспорт и инфра...
« Last Edit: 25.05.2018, 11:08:26 by blagun »

Offline niki55

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
реално 82 какво точно обслужва в отсечката между кукуш и мицкевич?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7402
    • View Profile
Катуните.  :) Нормално е 108 да минава пряко по Мицкевич, а 82 по Кукуш.  :)

Offline niki55

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
да, щото да минава покрай захарната е логично, там наистина няма друго, ама горния участък е безумен. аз междудругото не съм убеден че тва 108 трябва да съществува...

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13683
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Две спирки. На „връх Манчо“ и „Адам Мицкевич“ и „СПИИДО ООД“. Това формално, за реален пътникопоток не мога да кажа, защото не пътувам.

Принципно 82 е адекватна линия, 108 и 309 не са и те са големия проблем от години и за тях си мисля следното. Смятам, че „Царица Йоана“ между „Люлин“ 1 и 2 може да генерира адекватен пътникопоток, но му трябва адекватна линия, която никой няма да му даде освен довозваща до метрото. Оттам линия до града не може да има предвид пряката конкуренция с метрото.

Моето предложение е 108 да се раздели на две линии. Едната да е с маршрут от „Люлин“ 8 до „Люлин“ 5, следвайки 42 покрай метростанция „Люлин“ и нататък до „Люлин“ 5 по маршрута на 108 в момента. Така ще има директна връзка на въпросния участък от „Царица Йоана“ и далечните части на „Добринова скала“ с метрото и с трамвая, които са най-важните връзка в района, ще има връзка и с ТБ 6 за до „Сливница“ и „Лъвов мост“. Или пък друг вариант 108 от „Люлин“ 5 през „Добринова скала“, „Царица Йоана“, „Ген. Асен Николов“, „Търново“, „Ген. Владимир Динчев“, „Д-р. Петър Дертлиев“ и „Царица Йоана“ по маршрута си. Така се дава връзка на ул. „Търново“ с метрото, която в момента толкова много липсва.

Втората линия да е индустриална линия, която да замени 108 през „Надежда“ и „Илиянско шосе“ и да има последна спирка „Люлин“ 1, метростанция „Сливница“ или дори „Обеля“, най-реалистично станция „Сливница“, макар че там обръщалото е претоварено, но всичко друго ще е един излишен пробег. Тя 108 така или иначе не прави връзка с града, а довозва до връзки с него чрез метро или други линии, така че тази ѝ функция не би се променила, просто да се оптимизира малко.

309 е по-сериозен проблем. Принципно смятам, че може да е адекватна с този си маршрут, но опашката до бул. „Илиянци“ е напълно излишна, а разписанието е абсурдно завлачено. Между „Орион“ и „Сточна гара“ от край време се дава минута повече. Е поне не ѝ добавиха още една, когато направиха всички линии да спират на „ж.к. Банишора“, но пак влаченето е всепоглъщащо и причината е ясна. 309 минава покрай станции от един лъч „Сливница“ и „Лъвов мост“, а от друга страна има близък дублаж с тролеите и 310. Оставена е на абсолютния минимум, за да има черно на бяло линия към града покрай Съюза на слепите. Много бих искал това да се промени и смятам, че няма да са ѝ нужни кой знае какви маршрутни промени, за да влезе в релси, но политиката за толериране на метрото е смазваща и не мисля, че в идните години 309 би се променила с нещо. Би било възможно 309 да вземе части от индустриалния клон на 108 в момента, но Съюза на слепите губи линия до града. Това, което би било най-добре е да се пречупи визията за 309 конкурентна на метрото, да се актуализира разписанието и да се отреже онази ненужна опашка до надлеза.
« Last Edit: 11.02.2021, 15:51:43 by AGENT 006 »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7402
    • View Profile
Колите на 108 могат да се използват за довозваща вътрешноквартална линия в Люлин, в Надежда и Илиянци се дублира силно с 83 и не е нужен. Спирка Връх Манчо се обслужва от 83 - сегашната на 82 и 108 посока Кукуш е на по-малко от 100 m. :rolleyes: 309 не е нужен след Сточна Гара - редовно има едноцифрен брой пътници по Каменоделска и История славянобългарска, цигановоз 79 заедно със 100 обслужват достатъчно добре промишлената зона. Ако бъде сгъстен по-сериозно ще се получи пакетно придвижване заради тежките задръствания на изхода от Стоилов към кръговото. :rolleyes: Възможно е и 310 да се пренасочи към Централна Гара по Мария Луиза и Ботев, така ще осигурява връзка на Люлин с гарата и ще се намалят дублажите. :rolleyes:
« Last Edit: 11.02.2021, 16:17:32 by V.Peichev »

Offline niki55

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
ако се направят адекватно интервалите, 82 и 111 могат да играят според мен роля на довозващи от метрото и няма да има нужда от други линии