Author Topic: Междуградски автобусни линии  (Read 50339 times)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4253
    • View Profile
    • Email
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #160 on: 07.10.2021, 17:52:22 »
Кой е виновен, че в България не е така, а трябва да е така?
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5478
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #161 on: 07.10.2021, 18:23:35 »
Кой е виновен, че в България не е така, а трябва да е така?

БКП с предаването на политическата власт на изкуствено създадени "демократически" партии, и завоюването на икономическата власт !
Всички таксиметрови фирми са собственост на бивши ченгета. Част от шофьорите им, са сводници, част са дилъри, малко пенсионери поради ниските им пенсии, и тн. Имам приятели милиционери, които в извънработно време въртят като таксиметърджии, и нали не мислиш че плащат данъци, тъй като веднага ще ги хванат че работят извънредно, което закона за МВР забранява. А как в началото на 90-те години 3 Сетри изчезнаха от Земляне ? Точно с такива се създадоха частни автобусни фирми, а как са били узаконени тези автобуси ? А как има скрити общински автобусни фирми, уж частни ? Всичко това е плод на Държавна политика, а че България е демократична,- това е за наивници, които се радват че могат да псуват на воля, който си искат.
Свобода за Украйна !

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16523
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #162 on: 07.10.2021, 18:43:50 »
Всички корпорации търсят начин да намалят плащането на данъци... Вижте големите технологични компании, вижте защо толкова много компании са регистрирани в Холандия по административни причини... Макар и неморално, в повечето от тези случаи се действа легално или с вратички. В България корупцията и липсата на върховенство на закона и съблюдаването му са нещо различно....

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3063
    • View Profile
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #163 on: 08.10.2021, 01:29:22 »
Ей, спрете се с тия глупости, бре.....Естествено, че ще казват, че в ДАП-овете е било по-хубаво, след като в тях и шофьори, и механици, си правеха каквото си искат, по цял ден хайлазуваха по автогарите и работилниците, пиеха в работно време, шофьорите си прибираха паричките в джоба, без да дават билети....А ремонтите бяха през куп за грош, колкото рейсовете да могат да вървят.....А точно пък БДЖ да се дава за пример и да не се допускат други превозвачи е направо върхът на глупостите....Напротив, да се свършва по-скоро с тая хранилка и купчина разнебитени бракми и да се появят алтернативни превозвачи. Гръцките железници бяха абсолютно същата цигания, докато накрая не ги принудиха да се продадат. Точно Фликсбус и Убер са изключително полезни и както в нормалните държави ги има, би следвало да ги има и в България....КТЕЛ в Гърция и те оперират с частни оператори, за разлика от едно време....Ако знаете какви раздрънкани бяха гръцките междуградски автобуси през 90те... .Вижте на Bus Memories Greece....Не гледайте тези, с които идваха туристите.....

Как реши, че предните няколко мнения са глупости при условие, че не живееш в България и нямаш представа за случващото се у нас в момента? Нека някой напише (ако не го е срам!) за условията на работа в някоя наша частна транспортна фирма или бивш ДАП сега - относно режимите на работа/почивка, извънреден труд, осигуровки и т.н. спрямо държавното. Аз  поне не съм срещал човек, работещ в частна фирма в сектора, който да е доволен! Поради което продължавам да твърдя, че подобни структури трябва да бъдат държавни. От друга страна, в момента си противоречиш - хем не си доволен и плюеш по структурата на ДАП, но същевременно си и недоволен от настоящото положение, което обаче е пряк резултат точно от ликвидирането на ДАП-овете и отдаване на линиите на частни превозвачи, които, както се вижда - за малко повече от 30 години забатачиха нещата в пъти повече, нали така?

Примерът с гръцките железници пък е показателен за това как не трябва да си продаваш националната железница за центове - защото явно е проблем, когато е национална, но не е проблем да бъде частна - закупена от италианските железници. По същата логика бяха разпродадени редица стратегически държавни предприятия, които сега генерират печалби, но за определени кръгове в чужбина.

А за всички фенове на т.нар. гиг икономика и нейните представители като Uber, Flixbus, Glovo, Maxim & сие доказано противозаконни, антибългарски и паразитни структури ето една добра новина с днешна дата: МВР, ИААА и НАП предприеха съвместни действия срещу нерегламентирани таксиметрови превози в София
« Last Edit: 08.10.2021, 02:00:15 by Sixkiller »

Offline rs_section

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
    • View Profile
    • Email
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #164 on: 08.10.2021, 12:38:45 »
Ей, спрете се с тия глупости, бре.....Естествено, че ще казват, че в ДАП-овете е било по-хубаво, след като в тях и шофьори, и механици, си правеха каквото си искат, по цял ден хайлазуваха по автогарите и работилниците, пиеха в работно време, шофьорите си прибираха паричките в джоба, без да дават билети....А ремонтите бяха през куп за грош, колкото рейсовете да могат да вървят.....А точно пък БДЖ да се дава за пример и да не се допускат други превозвачи е направо върхът на глупостите....Напротив, да се свършва по-скоро с тая хранилка и купчина разнебитени бракми и да се появят алтернативни превозвачи. Гръцките железници бяха абсолютно същата цигания, докато накрая не ги принудиха да се продадат. Точно Фликсбус и Убер са изключително полезни и както в нормалните държави ги има, би следвало да ги има и в България....КТЕЛ в Гърция и те оперират с частни оператори, за разлика от едно време....Ако знаете какви раздрънкани бяха гръцките междуградски автобуси през 90те... .Вижте на Bus Memories Greece....Не гледайте тези, с които идваха туристите.....

Как реши, че предните няколко мнения са глупости при условие, че не живееш в България и нямаш представа за случващото се у нас в момента? Нека някой напише (ако не го е срам!) за условията на работа в някоя наша частна транспортна фирма или бивш ДАП сега - относно режимите на работа/почивка, извънреден труд, осигуровки и т.н. спрямо държавното. Аз  поне не съм срещал човек, работещ в частна фирма в сектора, който да е доволен! Поради което продължавам да твърдя, че подобни структури трябва да бъдат държавни. От друга страна, в момента си противоречиш - хем не си доволен и плюеш по структурата на ДАП, но същевременно си и недоволен от настоящото положение, което обаче е пряк резултат точно от ликвидирането на ДАП-овете и отдаване на линиите на частни превозвачи, които, както се вижда - за малко повече от 30 години забатачиха нещата в пъти повече, нали така?

Примерът с гръцките железници пък е показателен за това как не трябва да си продаваш националната железница за центове - защото явно е проблем, когато е национална, но не е проблем да бъде частна - закупена от италианските железници. По същата логика бяха разпродадени редица стратегически държавни предприятия, които сега генерират печалби, но за определени кръгове в чужбина.

А за всички фенове на т.нар. гиг икономика и нейните представители като Uber, Flixbus, Glovo, Maxim & сие доказано противозаконни, антибългарски и паразитни структури ето една добра новина с днешна дата: МВР, ИААА и НАП предприеха съвместни действия срещу нерегламентирани таксиметрови превози в София

А преди да ги продадат генерираха загуби за всички. То и при нас стана така с много неща - държавни на загуба по ред причини, стават частни и почват да печелят и се явяват някакви такива заблудени личности с леви убеждения и викат - ааа, ма вижте, то можело да работи и да печели. Що не печелеше като е било държавно? Щото пак същите личности надават вой до небето, ако мениджърът взима 10 000 лв. заплата примерно или се опитва да оптимизира процеси...
Сега за автобусните превози. При нас цялата система е сбъркана. Ама не щото е държавна, а защото е малоумна и свърхрегулирана. Имат 3 вида транспортни схеми - общинска, областна и национална. Те рядко си комуникират. Имаш общини, ИААА, КАТ, НАП и не знам кой още дето контролира дейността в различни аспекти. Имаш корупция на всички нива в системите, зависимости и пробиви. Всичко това води до момента, че Ивкони уби много регионални превозвачи, които имаха селски линии, с които си захранваха линиите за София и другите по-големи градове. Ивкони и Етап/Груп обаче унищожиха много от тях, без да ги заместят, освен в Дупнишкия край може би.
Така сега имаме 4-5 компании с голям парк и междуградски превози (Биомет, Карат-С, Ивкони-Груп-Етап, Арда), няколко регионални играча (Дичони, Валерос, Хебросбус, Алексиев) и множество малки компанийки с едва движещи се барутници, които обслужват връзките села-общини-областен център. Последните са именно тези, които са най-зле като организация и ресурс, и които страдат най-много. Само че за тях няма опция да се субсидират кръстосано от по-доходоносни линии. И остава да шмекеруват и да разчитат на общинските субсидии. Оттам идва една схема със завишаване на разходи и т.н.
Основният проблем е липсата на контрол и политическите зависимости. Масово не се спазват никакви правила и всички си затварят очите. Затова е кочина.
Но ако е държавно, няма да е по-добре. Пак няма да се спазват правилата, защото тогава КАТ ще глобява ли шофьорите на държавната фирма? Или ИААА да ги проверява и да им налага глоби? Виж столичния градски транспорт дето е голям и не е частен на какво ниво е - ок ли е? Ако си гост на столицата или ползваш инцидентно е перфектен, ако го ползваш ежедневно е погром. Кое те кара да мислиш, че ще е по-различно? А за отминалите времена, само ще спомена, че по направлението Русе-Ямбол всеки от двата ДАП-а си е пускал автобус до ... Омуртаг, където пътниците са се прекачвали. Често автобусите са били градско изпълнение. Толкоз за романтичния ДАП, дето всичко било прекрасно.

Online Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1992
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #165 on: 08.10.2021, 13:30:04 »
Обществената инфраструктура не функционира с цел печалба, поне не и пряката икономическа, отчитана в пари. Свързаността, правото, здравеопазването, образованието, културата, науката, социалното осигуряване, отбраната, сигурността и тяхното състояние днес могат да се проявят в качеството на живот и интегрираността на обществото след поколения, което в крайна сметка отново ще се отрази и на икономиката. Общо взето същият е и дебатът дали да се поддържат или не нощни градски линии. Неминуемо е да се инвестира в тези системи, независимо че от тях няма пряка печалба. Въпросът е управлението да бъде достатъчно оптимално и загубите и течовете да бъдат възможно най-ниски.

Offline Bulgaria111

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1468
    • View Profile
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #166 on: 05.06.2022, 10:58:28 »
От Пловдив до морето вече само Ивкони ли пътуват, като изключим БДЖ разбира се.


Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3063
    • View Profile
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #168 on: 06.08.2022, 18:11:39 »
От Пловдив до морето вече само Ивкони ли пътуват, като изключим БДЖ разбира се.

До Варна със сигурност няма: https://www.segabg.com/hot/category-bulgaria/absurd-nyama-avtobusna-vruzka-plovdiv-varna

Offline Bulgaria111

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1468
    • View Profile
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #169 on: 06.08.2022, 18:31:49 »
Малко е странно никоя фирма да не проявява интерес към тази линия. Още повече, че минава и през Бургас и Слънчев Бряг например  ;).

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14438
    • View Profile
    • Email
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #170 on: 06.08.2022, 19:09:00 »
Нормално, напълно безсмислено е да се дублира влак с автобус. Това е все едно да пуснеш автобусна линия точно върху и по маршрута на метрото. Съвсем закономерно една по една линиите, които дублират влак ще отпаднат.

Друг е въпроса доколко е редно да возиш на такива дълги разстояния пътници с автобус. Нито има тоалетна, нито течаща вода къде да се измиеш, нито пътника може да стане да се поразтъпче, за безопасността не говорим въобще в сравнение с влак. На 2 пъти по-малка площ от един ж.п. вагон нагъчкани еднакъв брой пътници.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Bulgaria111

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1468
    • View Profile
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #171 on: 06.08.2022, 19:23:09 »
Когато имаше автобусна линия от Пловдив до Варна, автобусите бяха нови, в много добро състояние, климатика в почти всички случаи мисля,че беше включен и то силно, шофьорите пускаха приятна музика. А и също ако пътуваш за Поморие, Слънчев Бряг или Обзор, не трябваше да се прекачваш, както е с влак (само до Бургас), а ако си за Балчик/Каварна/Шабла и т.н прекачването ставаше на същата автогара, без да се чакат допълнително градски автобуси и да се дават и пари за билет.  ;)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7007
    • View Profile
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #172 on: 06.08.2022, 19:26:09 »
Все пак има два влака с нормално времепътуване, след завършване на ремонта между Чирпан и Белозем може да има и трети. :rolleyes:

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1820
    • View Profile
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #173 on: 06.08.2022, 19:30:04 »
Нормално, напълно безсмислено е да се дублира влак с автобус. Това е все едно да пуснеш автобусна линия точно върху и по маршрута на метрото. Съвсем закономерно една по една линиите, които дублират влак ще отпаднат.

Друг е въпроса доколко е редно да возиш на такива дълги разстояния пътници с автобус. Нито има тоалетна, нито течаща вода къде да се измиеш, нито пътника може да стане да се поразтъпче, за безопасността не говорим въобще в сравнение с влак. На 2 пъти по-малка площ от един ж.п. вагон нагъчкани еднакъв брой пътници.

Автобусите имат почивки както на автогарите, така и по бензиностанции. Може съвсем спокойно да се слезе до тоалетна, да си купиш кафе.
Сега се връщам Сл.бряг-София. Рейса спря на ОМВ Белозем и имаше 20 мин почивка. Кой кафе си купи, кой до тоалетна.

Offline Bulgaria111

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1468
    • View Profile
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #174 on: 06.08.2022, 20:05:14 »
Така е, аз доколкото знам повечето линии имат поне 10-15, някои дори 20 минути почивка на автогара Стара Загора, а там се продават храни и напитки, и би трябвало да има тоалетна. Голяма част от автобусите преди бяха с климатици, сега не знам. Иначе и в Бургас май също има почивка, но май беше по-кратка, не съм сигурен.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4253
    • View Profile
    • Email
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #175 on: 06.08.2022, 20:19:48 »
Специално към Добрич с влака има поне 5-6 села, през които мара-шутката от Варна не минава.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14438
    • View Profile
    • Email
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #176 on: 12.08.2022, 17:56:32 »
Актуално разписание на автобусите от автогара Балчик към август 2022-ра.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Bulgaria111

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1468
    • View Profile
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #177 on: 12.08.2022, 18:56:52 »
Актуално разписание на автобусите от автогара Балчик към август 2022-ра.
Доста полезно е. Там май се движат само бусове, дали има случаи, в които да се окаже,че няма места и да се налага хората да чакат следващия бус?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14438
    • View Profile
    • Email
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #178 on: 12.08.2022, 19:18:17 »
Не ми се случи нито веднъж, но напълно възможно, като цяло като се пълнят. То даже си пише, че дават билети след като разберат дали има места, не пускат правостоящи. Ако тръгва оттам, отиди малко по-рано не в последниямомент и ще има места. За съжаление такива неща като онлайн билети, двупосочни билети няма. Обаче може да питаш по телефона дали има места.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Bulgaria111

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1468
    • View Profile
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #179 on: 12.08.2022, 21:29:50 »
Благодаря за информацията, иначе предполагам,че някои пътуват само сезонно и сигурно през зимата са малко по-орязани, но сигурно не е чак толкова зле.