Author Topic: Оптимизация на трамвайните маршрути  (Read 346636 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7402
    • View Profile
Беше неуспешна с интервали около половин час, не си спомням дали не бяха по-големи.  :rolleyes: Закриване на 18 ще наложи подсилване на 12 за да не се влоши обслужването по Граф Игнатиев.  :rolleyes:

Offline tsetsi81

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 445
    • View Profile
Припомням, че 4/19 до гара Север бе крайно неуспешна линия и дори тук преди години сериозно се настояваше да се махне от там ! В момента до Орландовци е много по-добре. 5 трябва да е да Журналист, а 18 да се закрие. С билетите за време е по-добре да се използва 4 с прехвърляне на 5.
TM19 го помня с 5 коли и беше сринат до безумните 1 целовневна и 1 разпокъсана преди закриването си.Няма как линия с подобна разстановка да е успешна.ТМ4 не е с подобно безумно разписание и може да се опита.От гарата до гара Север не е много по-различно отколкото до Орландовци и не би трябвало да са различни интервалите от сегашните.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3703
    • View Profile
На мен ми е съвсем ясно, че тук е пълно с "чухче писател", ама закриване на 18 съм предложил в пакет с удължаване на 5 ! От Централна гара в посока София север е по-добре с влака. От Овча купел има 11 в тая посока и едва ли някой ще обикаля през центъра за да стигне до там ! От Бъкстон и спирките посока Македония спокойно се стига и с билет 30+.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7402
    • View Profile
Влаковете не са особено редовни - има няколко дупки през деня около и над час и картите за градския транспорт не важат за тях.  От Централна гара до гара Север се стига за около 15-20 минути с 85 или ТМ 12 и малко ходене. :rolleyes:

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1022
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Ако има линия, въртяща на гара Север, то единствения смисъл от тази спирка е ако след Триъгълника продължава към Константин Величков. Няма кой да слезе на гара Север от влака, за да чака трамвай към Централна гара - който е в тази посока, просто би слязъл на нея и да има още 20 линии, които спират там. Предложението на @stankos за 5 и 18 ми се струва доста удачно. Също пренасочване на 8 към гарата е удачно, за да се разтовари Алабин, но пък ще се създаде дублаж с 3, който и без това не е особено натоварен.

Offline poly911

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1017
    • View Profile
    • Email
Аз мисля че е по добре 8 да се пренасочи до гара София север но през Константин Величков

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3844
    • View Profile
Дискусията ще се премести в раздел Идеи.
Отдавна Илиенско шосе трябваше да се затвори за трамвайно движение. Колелото на ж.п. гара София Север може и да стане последна спирка на линии 11 и 12, в посока Мария Луиза и Скопие. Трасето между триъгълника и въпросното ухо със сериозен наклон и задължително ниска скорост на движение, има неремонтирани участъци. Недейте да забавяте още повече трамвайните линии - те и без това са бавни, заради амортизирани участъци. Носенето на багаж от пътници на половин километър до спирка 0540 и 0541 не е основание за възстановяване на трамвай 19. Дайте парите за резервни части на трамваите Шиндлер - то не бяха продажба на сгради/ общежития и накрая пак има спрени повредени транспортни средства. Надяваме се ремонтът на релсовия път пред Пета градска болница и на Стамболийски да се случи преди този на Илиенско шосе!
------------------------

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13264
    • View Profile
Аз мисля че е по добре 8 да се пренасочи до гара София север но през Константин Величков
Не мисля, че е добра идея - по Стамболийски се ползва доста добре, а тм 10 е претоварен.

Offline poly911

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1017
    • View Profile
    • Email
Дискусията ще се премести в раздел Идеи.
Отдавна Илиенско шосе трябваше да се затвори за трамвайно движение. Колелото на ж.п. гара София Север може и да стане последна спирка на линии 11 и 12, в посока Мария Луиза и Скопие. Трасето между триъгълника и въпросното ухо със сериозен наклон и задължително ниска скорост на движение, има неремонтирани участъци. Недейте да забавяте още повече трамвайните линии - те и без това са бавни, заради амортизирани участъци. Носенето на багаж от пътници на половин километър до спирка 0540 и 0541 не е основание за възстановяване на трамвай 19. Дайте парите за резервни части на трамваите Шиндлер - то не бяха продажба на сгради/ общежития и накрая пак има спрени повредени транспортни средства. Надяваме се ремонтът на релсовия път пред Пета градска болница и на Стамболийски да се случи преди този на Илиенско шосе!
А пътниците от 29 които слизат от Балша на Илиянци с какво ще се придвижват
Първо помисли какво глупости пишеш
Ако затворят Илиенско шосе за трамвайно движение веднага половината живущи ще ревнат

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7402
    • View Profile
В момента ТМ 8 е разреден заради ремонта на тунела към Люлин и това допълнително претоварва редовния и дублиращ почти целия му маршрут 10. Принципно беше по-читаво подсилване на 10 с 1-2 коли. :rolleyes: След края на ремонта на тунела е уместно ТМ 8 да остане по Стамболийски до Възраждане - определено има доста сериозен пътникопоток и при нормално разписание подпомага доста ефективно 10. Не се очертава в близко бъдеще по 10 да се пуснат състави T6A2(SF) в пик, да не говорим за по-големи вагони. :rolleyes:
« Last Edit: 11.01.2023, 11:01:56 by V.Peichev »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7402
    • View Profile
Дискусията ще се премести в раздел Идеи.
Отдавна Илиенско шосе трябваше да се затвори за трамвайно движение. Колелото на ж.п. гара София Север може и да стане последна спирка на линии 11 и 12, в посока Мария Луиза и Скопие. Трасето между триъгълника и въпросното ухо със сериозен наклон и задължително ниска скорост на движение, има неремонтирани участъци. Недейте да забавяте още повече трамвайните линии - те и без това са бавни, заради амортизирани участъци. Носенето на багаж от пътници на половин километър до спирка 0540 и 0541 не е основание за възстановяване на трамвай 19. Дайте парите за резервни части на трамваите Шиндлер - то не бяха продажба на сгради/ общежития и накрая пак има спрени повредени транспортни средства. Надяваме се ремонтът на релсовия път пред Пета градска болница и на Стамболийски да се случи преди този на Илиенско шосе!
А пътниците от 29 които слизат от Балша на Илиянци с какво ще се придвижват
Първо помисли какво глупости пишеш
Ако затворят Илиенско шосе за трамвайно движение веднага половината живущи ще ревнат

Трасето по Илиянско шосе има нужда от ремонт и докато се извършва такъв е уместно да се пусне заместваща автобусна линия. За Стамболийски ще трябва първо да приключат ремонтите на тунела към Люлин и Цар Борис III за да се освободят шофьори и коли за заместваща автобусна линия. :rolleyes:
« Last Edit: 11.01.2023, 11:01:01 by V.Peichev »

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9494
    • View Profile
За това тм 6 трябва да е до Илиянци , с Бг трамваи а 12 до Обеля.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3549
    • View Profile
Това е много добра идея. Само трябва да се сгъстят малко и двете линии. Пробвани ли са краставици дали закачат със стъпенките тротоарите на спирките в Надежда и Обеля?

Offline Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 630
    • View Profile
Това е много добра идея. Само трябва да се сгъстят малко и двете линии. Пробвани ли са краставици дали закачат със стъпенките тротоарите на спирките в Надежда и Обеля?
Не. При линия 6 проблемът са пероните към Иван Вазов, не към Обеля.
Според мен трябва да се изгради трасе между Възраждане и Св. Неделя, за да се разтовари Алабин. 4 задължително по маршрут Княжево- Орландовци. 5 трябва задължително да има връзка с МС Сердика, но се чудя как би могло да стане това.
Вариант за маршрут на 5 е Княжево-пл. Македония- пл. Възраждане- Св. Неделя- пл. Журналист.
Едит: В този ред на мисли 4 също може да минава като 5 до Св. Неделя, ляв завой и към Орландовци. По Алабин остават 8, 10, 27.
« Last Edit: 11.01.2023, 22:31:53 by Chezare »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4318
    • View Profile
    • Email
Не. При линия 6 проблемът са пероните към Иван Вазов, не към Обеля.
Според мен трябва да се изгради трасе между Възраждане и Св. Неделя, за да се разтовари Алабин. 4 задължително по маршрут Княжево- Орландовци. 5 трябва задължително да има връзка с МС Сердика, но се чудя как би могло да стане това.
Вариант за маршрут на 5 е Княжево-пл. Македония- пл. Възраждане- Св. Неделя- пл. Журналист.
Едит: В този ред на мисли 4 също може да минава като 5 до Св. Неделя, ляв завой и към Орландовци. По Алабин остават 8, 10, 27.

Как ги изграждаш тези трасета и пренасочваш по тях линии с едно мигване на окото не знам. Нали знаеш че в София не са строени нови трасета от местенето на трасето по Бели Дунав, оттогава само се закриват и демонтират релси. Такова трасе между Възраждане и Св. Неделя с тези темпове на планиране в нашата община и изоставането при ремонтите на съществуващата мрежа ще им трябват поне 15 години ако не и повече за да се появи.

Offline Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 630
    • View Profile
Съгласен съм. Аз просто казвам какво би било най-добре според мен :)
Въпреки че сега като помислих, така се събират пък много линии по Ботев, ако и 4 минава по това трасе и може да има проблем.