Poll

Кое направление трябва приоритетно да се развие след завършването на МД3 първо?

Потенциалното отклонение на МД2 към Студентски град
17 (24.6%)
Отклонението на МД2 към Илиенци
7 (10.1%)
Отклонението на МД3 към НИМ и СОП
6 (8.7%)
Потенциалното отклонение на МД3 към северните райони
3 (4.3%)
Потенциалното отклонение на МД3 към Арена Армеец
11 (15.9%)
Отклонението на МД1 в Люлин посока Банкя
12 (17.4%)
Потенциалните отклонения на МД1 и МД2 към полите на Витоша
6 (8.7%)
Потенциалното продължение на МД1 към Горубляне
0 (0%)
Други варианти
2 (2.9%)
Потенциалното отклонение на МД3 по Шипченски проход - Цветан Лазаров/Асен Йорданов
5 (7.2%)

Total Members Voted: 69

Author Topic: Перспективни направления след МД3  (Read 6901 times)

Offline Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
Така или иначе тази глупост никога няма да се построи, понеже МД3 е построен в тази част, така че да спрем този спор.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 467
    • View Profile
Така или иначе тази глупост никога няма да се построи, понеже МД3 е построен в тази част, така че да спрем този спор.

Няма да се построи, защото не е автобусна линия да може да се променя, но не е глупост!

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
  понеже МД3 е построен в тази част
Така или иначе МД3 може да се каже, че оптимално се строи.
Може би е време да се помисли за МД2 и югоизточното развитие към Студентски град след бул. Черни връх.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7007
    • View Profile
Овча купел, Хаджи Димитър, Левски и Сухата река създават най-големите пътникопотоци и МД 3 ги обслужва с изключение на Левски, където наскоро започна строителството на станциите съответно и той ще бъде обслужен в близко бъдеще. Ботевградско, Цар Борис III и България спокойно могат да се обслужват от обособени скоростни трамваи. :rolleyes: Между МС Витоша и Студентски град има  доста офиси, индустриални сгради, логистични центрове и т.н., плътността на застрояване е сравнително ниска и не съм убеден, че в близко бъдеще ще има достатъчен пътникопоток за метро.  :rolleyes:

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1366
  • Експресивен експрес
    • View Profile
Интересното е, че големи участъци на М1 минават под големи булеварди: Т.Александров и Др.Цанков, М2 под Ломско и Черни връх. При М3 виждаме друга концепция, той като че ли не се съобразява с булевардите. Трасето е малко криволичещо, но за сметка на това е с максимална полза. Двата булеварда Цар Борис III и България имат по една метростанция. И в двата случая станциите са на възловите места - кръстовището Красно село и кръстовището България/Гешов което си е транспортен хъб. Сега си давам сметка че ако беше избран някой от двата булеварда, трасето щеше да бъде много по-неефективно. Разбира се, южната част на София има нужда от транспортна оптимизация. Вместо да се развива на север, София все повече се затапва на юг.

Дали ще минава някъде под северния локал на Цариградско или под Цветан Лазаров между Асен Йорданов и Брюксел, няма никакво значение за обслужване на Дружбите. Остава да се сметне къде е по-голям пътникопотокът - при зала Армеец и Цариградско или при Цветан Лазаров.

Под Цветан Лазаров??? Че за какво е ТМ20?
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15390
    • View Profile
    • Email
Под Цветан Лазаров??? Че за какво е ТМ20?
ТМ20 минава по Искърско шосе, доста далеч от Цв. Лазаров.

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1366
  • Експресивен експрес
    • View Profile
Под Цветан Лазаров??? Че за какво е ТМ20?
ТМ20 минава по Искърско шосе, доста далеч от Цв. Лазаров.

Цв.Лазаров постепенно се отдалечава от Искърското, но пътникопотокът в голяма степен е същият. Да не говорим, че по Цв.Лазаров метрото най-много "гуми-джанти" да обслужва.
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing