Author Topic: БАН тества водородна горивна клетка на тролейбус  (Read 21020 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3877
    • View Profile
    • Email
Тия всички директиви не са приложими, защото това не е ново возило, а ремонтирано старо.

Вероятно не е така, с добавянето на водородната горивна клетка вече от гледна точка на директивата важи като ново возило.

Друг въпрос е ако тестовете са успешни и решат да правят наистина 30 бройки - има ли толкова читави Икаруси все още?

На плакатите между другото се вижда че ги гласят за линии 6 и 9.
« Last Edit: 06.06.2022, 13:34:51 by fafan »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4431
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Друг въпрос е ако тестовете са успешни и решат да правят наистина 30 бройки - има ли толкова читави Икаруси все още?
Силно се съмнявам да се развие по-далече от прототип-експеримент. Според мен цялата работа е за бройката научни разработки за академичното израстване на колектива, който го прави.

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6834
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
За ретрофит на тролеи не знам доколко ще е икономически изгодно. Дали няма по-скоро да е изгодно да се поставят батерии, вместо дизелов агрегат, отколкото да се правят по-сложни промени за водородна клетка.
Знам за калкулации за късите Шкоди, че капитален ремонт на тролейбусите + монтаж на водородна клетка не е икономически оправдано, защото цената е много висока и ако хипотетично има такъв собствен финансов ресурс, то е по-добре да се използва за първоначална вноска за нови тролейбуси с водородна клетка, а остатъка да се изплати на кредит. Не съм сигурен обаче как стоят нещата със съчленените.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13045
  • Злото е това, което ни разделя
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Според мен тук става въпрос за технологичен патент, не за конкретни возила, а 2614 е само инструмент за изпробване на технологията. Ако технологията успее с него може да се използва във всякакви други автобуси или тролейбуси, може да се продаде патента и т.н.

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 82 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3877
    • View Profile
    • Email
За ретрофит на тролеи не знам доколко ще е икономически изгодно. Дали няма по-скоро да е изгодно да се поставят батерии, вместо дизелов агрегат, отколкото да се правят по-сложни промени за водородна клетка.
Знам за калкулации за късите Шкоди, че капитален ремонт на тролейбусите + монтаж на водородна клетка не е икономически оправдано, защото цената е много висока и ако хипотетично има такъв собствен финансов ресурс, то е по-добре да се използва за първоначална вноска за нови тролейбуси с водородна клетка, а остатъка да се изплати на кредит. Не съм сигурен обаче как стоят нещата със съчленените.

На плакатите зад Габриел изрично става дума за ретрофит. Компонентите имат значително тегло и обем, което не е за подценяване, и при нископодово шаси трябва да отидат на покрива, тоест няма как да се монтират без да се слагат допълнителни профили за усилване, което е равносилно на нов тролей. Икарусите са избрани защото под салона има много празно място и не се налагат сложни промени по шасито. При Шкодите не виждам как може да се постигне някакъв икономически обоснован резултат наистина.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4438
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
До колкото става ясно, в 2614 не се внедрява нищо ново - комерсиална горивна клетка се присажда в тролейбус. А самата концепцията за тролейбус с горивна клетка работи от 2 години в Рига, тоест не виждам нещо, което да може да бъде патентовано. По-скоро целта е от БАН да усвоят едни пари.

Както Виктор каза, изглежда по-смислено да се сменят дизеловите агрегати на Шкодите с батерии и да се работи за купуване на още нови тролеи с батерии или ултракондензатор. Производството на водород все още е доста скъпо. В Рига при зимни тестове на Урбино 12 на водород са получили среден разход от 16 кг на 100 км, което по настоящата цена от сайта на Rigas satiksme от 13,17 евро/кг прави 210 евро на 100 км, което е значително по-скъпо от електроенергията. Предвид състоянието на транспорта ни, да се хвърляме на най-скъпата технология е нелогично.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7007
    • View Profile
Принципно е смислено на Шкодите да се сложат батерии или ултракондензатори с възможност за по-дълго движение без контактна мрежа.  :rolleyes: Примерно така ще стане възможно удължаване на ТБ 5 поне до 7 РПУ, ако не до Младост 4. :rolleyes: Нови съчленени тролеи с батерии или ултракондензатори биха могли да поемат в бъдеще 74 и 310 с контактна мрежа в по-голямата част от маршрута. За 310 е възможно дори и с ръчно снемане и вдигане на токоснемателите на спирка Царица Йоанна в Люлин. За 74 също със снемане и вдигане на токоснемателите на спирки Център по хигиена, Руски паметник, Кирил и Методий. :rolleyes:
« Last Edit: 28.07.2022, 18:09:56 by V.Peichev »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3877
    • View Profile
    • Email
Нови съчленени тролеи с батерии или ултракондензатори биха могли да поемат в бъдеще 74 и 310 с контактна мрежа в по-голямата част от маршрута:rolleyes:

За да работи това в реални условия трябва тролеите задължително да могат да свалят и слагат токоснемателите без водачите да слизат. Това явно в този нов стар Икарус няма да се внедри, не виждам и да го слагат като условие в покупките на нови возила.

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1622
    • View Profile
Има нова статия за 2614 дето БАН го преработва да се движи с водород   https://www.facebook.com/groups/941516103465297/permalink/1098864911063748/   :neznam: :D :D

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1622
    • View Profile
Нови съчленени тролеи с батерии или ултракондензатори биха могли да поемат в бъдеще 74 и 310 с контактна мрежа в по-голямата част от маршрута:rolleyes:

За да работи това в реални условия трябва тролеите задължително да могат да свалят и слагат токоснемателите без водачите да слизат. Това явно в този нов стар Икарус няма да се внедри, не виждам и да го слагат като условие в покупките на нови возила.

Нещо не сте разбрали тролейбуса се преработва на водороден електробус въобще няма да има пръчки отгоре му. Всъщност може и да има но при сто километра пробег с едно зареждане са абсолютно излишни.


« Last Edit: 29.07.2022, 11:09:24 by georgi64 »

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1622
    • View Profile
Още малко снимки на водородния тролейбус. От Марио Евстатиев.    https://www.facebook.com/groups/941516103465297/permalink/1103338143949758/

Offline Stoi4o

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 716
    • View Profile
    • Email
Интересни снимки!Бая неща се правят по него,вратите ми харесват! :fan:

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 10061
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
В същото положение беше и на инспекцията преди няколко месеца.

Offline Stoi4o

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 716
    • View Profile
    • Email
Не случайно пише че до няколко месеца ще бъде демонстриран,а до година и половина и използван като превозно средство.Абсолютно за никъде не се бърза явно.

Online Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 855
    • View Profile
Само да вметна, че статията е от 3ти юни( датата на визитата), така че няма как да е различно. Обърнете внимание в началото на статията.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16525
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Нали има обявена обществена поръчка за оборудването, някой да им достави "иновацията"... Досега супер научно и визионерски са изобретили само нови врати... ;)

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3360
    • View Profile
Нали има обявена обществена поръчка за оборудването, някой да им достави "иновацията"... Досега супер научно и визионерски са изобретили само нови врати... ;)
Кой знае и тези врати от кой гардероб са ги свалили.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16525
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
В Русе по същия проект ще има корабче, чудно там докъде са...

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3682
  • TM 303
    • View Profile
С цялата тази иновативност следващият път очаквам да преоборудват стар Чавдар или на дърва или въглища, или с парна машина. Чудо на чудесата са сътворили, малко като съветските открития, дето съветските учени с почуда установяват, че другаде вече са факт от има няма няколко десетилетия...
С такива фенове на софийския градски транспорт нито врагове, нито ЦГМ, нито Фандъкова му трябват...