Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 709
1
Разни / Re: Странични въпроси
« on: Today at 22:23:41 »
Понеже пита за интересен за отсядане,  затова посочих съседни места, които не са градове, но са интересни за отсядане. Чачак и Ужице все са ми били транзитни, както Серес към гръцкото море и Айтос - към нашето. Чачак изглежда доста промишлен в стил Перник,  но със самото излизане от града започват интересни клисури, язовири,  манастири. Ужице е по-живописен заради кварталите, накацали на баири. А, да не забравя да похваля една крайпътна гумаджийница,  където за 10 евро ми продадоха гума, по-читава от останалите ми 3 гуми.  :D
Но все пак предпочитам Мокра гора или Златибор.  По същия начин в Родопите предпочитам Гела или Пампорово пред Смолян или Девин.

2
Статията дава отговор на въпроса, кога ще се случи живият плет - след завършването на цялото трасе- (най-рано) в края на 2023 г. Дотогава ще си играят на прескочи  релса.

3
Разни / Re: Странични въпроси
« on: Today at 14:41:16 »
Не знаех къде да пиша и реших да е тук. Може ли някой, който е ходил в Чачак и Ужице (Сърбия) да ми каже кой от двата града е по-интересен за отсядане за няколко дни?
Интересното почва по-навътре в планините - Мокра гора, Мечавник-Дървенград с ретро железницата Шарганска осмица,  Златибор. Също Вишеград в Босна и Херцеговина. Мокра гора и Дървенград са в центъра на нещата. Хотелчето на гарата в Мокра гора е приятно, както и ресторантът в него. Селото на Кустурица е по-луксозно и скъпо - с басейни.

4
То май е доста далеч от завършване. Партакешите на строителите си стоят, няма го живият плет, евентуално и мантинела. Май преди есента няма да тръгне петицата до Бъкстон.

5
Поне в едната посока имаше как да са покрай посолствата, да не казвам, че линиите с къси автобуси (а защо не и 413 с йъси в тези дни), да минават по Трайко Станоев/Пловдивско поле...  :help:
Да, А413 в посока Технополис може да върви директно по Сахаров покрай посолствата. В другата посока А413 прави обиколка, за да покрие спирките при Шела и бл.69, оголени от променения маршрут на А88. А и обратен завой на светофара Йерусалим/Сахаров е невъзможен за автобуси (то и за коли не е стопроцентово законно, но се прави масово). Макар че чакащите трябва да се усетят и да отиват на спирките в отсрещна посока. Но на някой, запътил се от бл.69 към Дружба, надали ще му свърши работа А413, която се го отпрати към пазара в Малдост 1 или към Младост 2.
Трайко Станоев е тесен, но още по-тясна е алеята зад новите блокове, която го свързва с Марко Семов. Макар и обиколката покрай Онкологията е по-дълга, тя е по-проходима за автобусите по А413. Обиколка на А88 по Трайко Станоев само заради спирка ТУ и само в една посока е безсмислена заради теснотията, а А88 през почивни дни е натоварен заради Хладилника и не е добро решение да е на къси автобуси.

6
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 29.06.2022, 23:17:10 »
Че защо им е тол? Знакът е след разклона за Божурище  - E80
https://maps.app.goo.gl/ekZywbLvCcCqDWeYA

7
По някакви причини по Дунава западно от Русе няма даже черен път.

8
Да, определено няма да се реши по съществуващото трасе, както и Русе-Каспичан. Линията Русе-ГО е част от международния коридор север-юг и Бяла-ГО не може да бъде пренебрегвана в името на коридора Букурещ-София-Атина (и Левски, разбира се). Тегавите финтифлюшки през Синдел и Карнобат не са трайно решение.
Казвам образно Бяла, не казвам, че от Левски ще се цели сегашната гара Бяла и голямата дъга за качване на беленския баир (някога това беше единственото място от София до Москва/Берлин, преодолимо с 2 локомотива на тогавашните дълги международни влакове). В един момент гара Бяла може да се окаже на друго място както гара Попово, Костенец и други случаи.

9
Също така - нова линия от Левски до Русе с оперативно съвместими наклони.
Т.е. Левски-Бяла. Не е лесно, там само името е Дунавска равнина, иначе си е твърде хълмиста. Надали ще се случи скоро. АМ Хемус, както и втора главна жп линия, ползват долината на р. Росица до вливането ѝ в Янтра - единственото що-годе равно място в района. По-добре 4-та линия да се модернизира поне от Русе до Горна Оряховица, че трасето не се е променяло от повече от век. Някога имаше байпас между 2. и 4. линия за избягване на ГО: Поликраище-Янтра, не знам има ли го още, на БГ-мапса не излиза.
Русе-Каспичан също чака на пангара, после да не се сърдим, че украинските товари отиват в Констанца, не във Варна.

10
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 29.06.2022, 16:29:48 »
То, ако на слизане произведе повече енергия от изразходената на качване, значи е перпетум мобиле :)

11
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 28.06.2022, 15:23:38 »
Е и Югославия е можела да мобилизира народ и е имала голяма армия, ама 99та това не спира американците да си направят гавра с Белград и сърбите да гледат само.
Югославската народна армия мобилизира през 1991, но ефектът беше, че оръжие в ръце получиха хърватски, словенски и босненски войници, който тутакси дезертираха с него. По този начин сръбското командване на армията допринесе за въоръжаването на противниците си.

12
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 28.06.2022, 15:11:10 »
Ами то може и да са можели да превземат Константинопол, но да не им е поставяно като задача.
Можел той. Надутият пуяк Фердинанд, вместо да стабилизира фронта с Турция и да закрепи позиции на запад и юг, се напъвал да стигне и надмине Крум и Симеон, които така и не са завладели Константинопол.

13
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 28.06.2022, 14:55:36 »
По бай Тошово време не сме имали никаква армия в сравнение с Балканската и ПСВ. Нашата тогава е била втора или трета в света.
Гледай тука в началото на 20ти век.
Нещо куцо са си изсмукали цифрите. Ясно е, че България е мобилизирала, но мобилизирали са и Турция, и другите балкански държави (Сърбия, Гърция и Черна гора). При това Турция воюва от 1911 г. с Италия. Излиза, че сме имали двойно по-голяма армия от Турция и е истински подвиг за турците, че са опазили Константинопол от нас.

За ВСВ също са абсурдни данните: излиза, че Германия е имала числено превъзходство чак до 1944 г., а точно тогава тя е с изчерпани резерви и търпи най-големите си поражения (през 1945 е само агония).

14
Няма как да отклониш транзита оттам. Цялата селяния от Костинброд и района използва най-прекия път.
Кел файда, че е най-прекият, като е накичен със светофари. Ломско между МС Ломско шосе и Хан Кубрат е на ръба на възможностите си - нито К2Н, нито кръгово може да се направи.
Връзката между кръговото на МС Ломско шосе и Адам Мицкевич ще даде връзка към Орион и ускорителя, която ще е удобна за по-западните квартали. След като АМ Европа стигне до Костинбродското шосе между Волуяк и СОП, доста хора, не само от надеждите и обелите, ще зарежат бул. Европа, който между Божурище и Орион си е голяма досада, както отбеляза. Така че тази връзка плюс разширението на Ломско до СОП трябва да изпреварят завършването на Лот 3 на АМ Европа.

15
Ломско има огромно количество пресечки и второ ниво означава тунел открай докрай. Решението е байпас на транзита покрай гробищата, Мицкевич и Хан Кубрат.

В Младост, за да се реализира замисляната преди траншея, трябваше метрото да се заложи по-дълбоко и сигурно отпуснати пари нямаше да стигнат до БПС. И още нещо - канализацията е заложена плитко. В нашия бизнес център, който е до МС Малинов, каналите от етаж -1, -2 и -3 се изпомпват.

Настоящият ремонт е в полза на двата основни входа в Обеля. Не решава проблема с изхода от Мраморско шосе, а и транзитът по основното направление пак ще има тясно място.

16
Quote from: DarikNews.bg
Започна разширението на бул. „Ломско шосе“
   24 юни 2022 17:13

От днес, 24 юни, започват строителните дейности по разширение на пътните платна на бул. „Ломско шосе“  в участъка след  кръговото кръстовище при метростанция „Ломско шосе“ до ул. „107-ма “ в София. Общата дължина на изграждания участък е 660 м. В рамките на строителството се предвижда разширение на булеварда с две пътни платна по 10.5 м, изграждане на средна разделителна ивица, източен локал и прилежащи тротоари. Проектът включва още и реконструкция на всички инженерни мрежи и съоръжения, както и изграждането на нови ВиК-мрежи, ревизионни шахти и осветление, съобщиха от Столична община.

„На практика това ще бъде един изцяло нов булевард с две платна по 10.5 метра , с по три ленти в посока и с локал от източната страна, с изцяло нова инфраструктура, с LED- остветление и нови тротоари. Започваме изпълнението на първия етап по бул. „Ломско шосе“ от ул. „107“ в посока кръговото при метростанция „Ломско шосе“.
От 24 юни се въвежда временна организация на движение, като за нея са предвидени необходимите пътни знаци и маркировка. Организацията на обществения транспорт по време на строителството  ще бъде  съобразен със строителните дейности. Не се предвижда пълно затваряне на булеварда, но имайки предвид, че той е входна артерия на София, апелираме за търпение от страна на шофьорите“, коментира зам.-кметът по строителство на Столичната община инж. Ангел Джоргов.

В рамките на строителните дейности ще бъдат обособени места по тротоарите за засаждане на 72 нови дървета.

Изпълнението на строителните дейности от този етап на разширението на бул. „Ломско шосе“ ще продължи до края на октомври.

Източник

За протокола - крайният срок. Дано годината е 2022.

17
За да се получи това трябва университетите и ЦГМ да обменят актуални списъци със студентите, няма нормативна база на основание на която да се извършват такива обмени на данни. Но нищо  не пречи да се въведе семестриална карта.
Университетите подават Декларация 1 в НАП за всички студенти, тъй като бюджетът внася ЗО вноски за тях. Но у нас обмяна на информация между институции, особено държавна и общинска, е все още добро пожелание.

18
Целта е да си правите заключения на базата на данни, а не на базата на лично преживяване.
Ами в сегмента на еднократните карти десетките носят 1/3 от приходите, въпреки че не се предлагат от шофьорите, а и често ги няма в билетните пунктове. Така че не е оправдано ликвидирането им. Те запълват сегмента между съвсем инцидентно пътуващите и тези с абонаментни карти. При това хората с десетки инвестират в МГТ, тъй като плащат преди да са ползвали услугата.
Абсолютно нищо не пречи електронните носители да се зареждат с 10 импулса както е в метрото от време оно. Всъщност "новата" еднократна карта за 30 минути включва сегашната стандартната еднократна карта - дава право на неограничено пътуване, ако регистрацията на входа е до 30 минути от активацията.

19
Все едно сегашният 122 не е адекватен транспорт за ИКЕА и Ринг мол.  :rolleyes:
Да, на 2 часа само през почивни дни - мноооого адекватен. Изпитан хитър номер на ЦГМ - правят една линия адски разредена, следва отлив на пътници, което е аргумент за закриването ѝ.

20
Същественото различие от повечето повременни системи е това, че при нашата система времето тече от регистрацията при входа в първото возило до регистрацията при входа в последното. Примерно от СУ до с. Плана при познаване разписанието на А70 може да ползваш билет от 30 минути, които ще са достатъчни за метрото и за качването на А70. Колкото и време да се возиш на А70, времето не тече за теб. Докато в обратната посока и билет от 60 минути не е достатъчен. Т.е. печелят прекачванията от късо към дълго возене. Аргументът за тази асиметрия беше, че дългото возене може да е обусловено от причини не по вина на пътника като задръствания.

Pages: [1] 2 3 ... 709