Author Topic: Метро в Западна Европа  (Read 82967 times)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4139
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Западна Европа
« Reply #340 on: 09.05.2022, 10:28:46 »
Някой е драскал със спрей по хармониката на влака - тези свинщини са цяла индустрия. В Сингапур това се наказва със затвор плюс як бой с бамбукови пръчки......
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6901
    • View Profile
Re: Метро в Западна Европа
« Reply #341 on: 09.05.2022, 11:56:55 »
В Сингапур масажът се прави с пръчки от ратан - бамбуковите не понасят добре усукване и ударни натоварвания и се трошат още след 3-4 нанесени удара на голо.  :) Пръчките от ратан могат да се ползват няколко пъти, като се дезинфекцират. За стенописи обикновено дават 3-6 удара.  :) Преди време четох спомените на добрия чичко с черна униформа в Сингапур "Once a jolly hangman", който освен майстор на въжето дълги години е бил и масажист с пръчка от ратан.  :)

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3786
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Западна Европа
« Reply #342 on: 09.05.2022, 14:18:04 »
Уикенда отново се правих на турист в Берлин и се мушнах в станцията пред общината (U5 Rotes Rathaus). Реших да споделя 2-3 снимки с вас за да получите усещането от страхотното решение на интериора на станцията. Баухаус.

PS прощавайте за наличието на маймуна на първата снимка

За тази станция може да се добавят още две интересни неща, които като турист не се забелязват веднага - първо това е само половината станция, отдолу има още един етаж, който сега се ползва като обръщало и би трябвало в далечно бъдеще да стане станция на бъдещата линия 10. Второто е че готините колони в средата са фейк, това е еталбонд.


Online Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Метро в Западна Европа
« Reply #343 on: 09.05.2022, 16:53:41 »
Тази метролиния 10 едва ли ще бъде построена в близките 70 години.
« Last Edit: 10.05.2022, 17:13:26 by Chezare »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6901
    • View Profile
Re: Метро в Западна Европа
« Reply #344 on: 09.05.2022, 17:37:52 »
Все пак метролиния се строи при достатъчно голям пътникопоток поне 20 000 пътници на час в пик, при по-малки потоци се трупат неоправдани загуби заради сериозните разходи за строителство и експлоатация.  :rolleyes:

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4600
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Метро в Западна Европа
« Reply #345 on: 10.05.2022, 13:59:08 »
За мен е малка загадка защо станцията не е с островен перон, каквито по принцип са всички останали новопостроени станции. Вярно, че няма кой знае какво прекачване там, но все пак....

Апропо, плановете за U10 са още от времето на разделението, само че U10 трябва да бъде полурингове, свързваща няколко квартала в югозападен Берлин. Началната и станция трябваше да бъде U Schloßstraße, която и до момента е полузавършена, на две нива.
« Last Edit: 10.05.2022, 14:02:22 by vesko76 »

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3786
    • View Profile
    • Email
Re: Метро в Западна Европа
« Reply #346 on: 10.05.2022, 23:08:26 »
За мен е малка загадка защо станцията не е с островен перон, каквито по принцип са всички останали новопостроени станции. Вярно, че няма кой знае какво прекачване там, но все пак....
Защото тунелът към Бранденбургската врата под Шпрее го копаха с ТПМ и котлованът беше залепен за станцията, а от там до реката мястото е малко, за да стане островен перон трябваше да се изнесе началото на котлована на юг, за което нямаше да има място.
Апропо, плановете за U10 са още от времето на разделението, само че U10 трябва да бъде полурингове, свързваща няколко квартала в югозападен Берлин. Началната и станция трябваше да бъде U Schloßstraße, която и до момента е полузавършена, на две нива.
Тази информация е стара, новите планове са да не се строи на юг, а на запад и новата линия да носи номер 3. Ето карта, клонът надолу е изоставен като идея.

« Last Edit: 10.05.2022, 23:13:07 by fafan »