Author Topic: Пътна инфраструктура - обща тема  (Read 287588 times)

Offline marto193

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 589
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1300 on: 11.04.2022, 16:14:20 »
Нещо са почнали да копаят на Ляпчев и Охридски, дали не е началото на дълго плануваното кръгово.

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2985
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1301 on: 11.04.2022, 17:57:43 »
Нещо са почнали да копаят на Ляпчев и Охридски, дали не е началото на дълго плануваното кръгово.

Би трябвало, наскоро Фандъкова обяви че това е един проектите които ще се направят тази година.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1407
  • 9060
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1302 on: 12.04.2022, 19:21:11 »
Точно това е. В Горубляне са разкопали тротоарите на Самоковско. Тези двата обекта, заедно с Пешев в колосалните 100на метра от Цариградско до Обиколна бяха в една обществена поръчка ако не ме лъже паметта.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1303 on: 12.05.2022, 21:49:18 »
днес затвориха за ремонт и другия участък на Първа Българска Армия - от прелеза до бул.Илиянци.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 963
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1304 on: 16.05.2022, 21:21:36 »
Крайно време беше - там беше даже по-зле, отколкото първоначлно ремонтираната отсечка.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1305 on: 16.05.2022, 21:32:40 »
Но може да се мине , покрай машините. Все пак се отрязва достъпа на доста работници там. Не е нужно да се обиколи през 202 ра , нужна е хитрост :laugh:
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6901
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1306 on: 17.05.2022, 10:04:33 »
Няма близка улица успоредна на Първа българска армия, която да е удобна алтернатива.  :rolleyes: И История славянобългарска и Биримирски извор са доста далеч. Евентуално при голямо желание може да се мине пеша или с велосипед по пътеката край брега на Суходолска река. :rolleyes:
« Last Edit: 23.05.2022, 20:35:37 by V.Peichev »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15346
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1307 on: 17.05.2022, 10:44:12 »
Но може да се мине , покрай машините. Все пак се отрязва достъпа на доста работници там. Не е нужно да се обиколи през 202 ра , нужна е хитрост :laugh:
Може, докато не я разрушкат,  т.е. - до няколко дни.
Ул. Нещо Бончев се прекъсва и не може да е байпас към История Славянобългарска.
Големите проекти- разширение и пробив на Историята до Владайска река плюс булевард Владайска река ги няма даже като идейни проекти. Докато станат, ще мине още една рехабилитация на ПБА.
« Last Edit: 17.05.2022, 10:52:02 by blagun »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6901
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1308 on: 17.05.2022, 11:24:23 »
Нешо Бончев дори и без прекъсването все едно е прекалено тясна за движение на градски транспорт, разминаване на автомобили е трудно. При сегашното състояние може да се ползва от ентусиасти пешеходци или велосипедисти - прекъснатият участък е на практика черен път. :rolleyes:
« Last Edit: 17.05.2022, 11:27:11 by V.Peichev »

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5423
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1309 on: 07.06.2022, 12:06:21 »
Нещо интересно:

Комитова спря броене на шосейни дупки от Космоса за 9 млн. лв.
АПИ вече два пъти пуска и прекратява странна обществена поръчка, предназначена за един играч.

"В мoмeнтa бюджeтът зa пътнa бeзoпacнocт e 0 лeвa. Oтнякъдe трябвa дa ce зaпoчнe c някaкви пaри. Ниe щe нacтoявaмe зa 30 милиoнa, нaй-вeрoятнo нямa дa дaдaт и тoлкoвa. Нe нa нac, a нa AПИ. Мнoгo e вaжнo нa кoгo щe бъдe дaдeн тoзи бюджeт, зaщoтo aкo гo дaдaт нa Държaвнaтa aгeнция „Бeзoпacнocт нa движeниeтo пo пътищaтa“, тя нe мoжe дa ce рaзпoрeждa c имущecтвoтo нa AПИ, стoпaнин нa пътя ca AПИ", обяснява експертката по пътна безопасност Диана Русинова в интервю за Факти.бг през миналия октомври. Няколко месеца по-късно консорциумът с нейно участие е единствен кандидат за "сателитната" поръчка на АПИ за над 9 млн. лева.
Служебният министър на регионалното развитие Виолета Комитова обяви, че е прекратила една изключително странна обществена поръчка, стартирана малко преди падането на кабинета "Борисов". Става дума за "наблюдение на дупките по пътищата чрез сателит", поясни тя. "Всеки ден се получават сигнали от граждани за дупки, пропадания, няма необходимост от такава обществена поръчка", коментира Комитова пред БНТ. 
Точният предмет на обществената поръчка, обявена от Агенция "Пътна инфраструктура", е „Георефериране на пътната инфраструктура чрез сателитни системи с цел превенция на пътнотранспортния травматизъм". В респектиращото сложно звучащо задание има доста смущаващи неща:
Първо, "космическа" е не само поръчката, но и прогнозната цена -  над 9 млн. лева (7.8 млн. лв. бе ДДС). При това внушителната сума е предвидена само за пилотната фаза -  т.е. за първоначално 12-месечно изпробване на сателитния мониторинг върху ограничени отсечки. Не се посочват километри, само се казва, че изпълнителят трябва да подбере поне по един "пилотен участък" - от магистрала, от първокласно шосе и от път, минаващ през градска територия, като критериите са натоварен трафик, чести катастрофи, свлачища, мостове и др. рискови съоръжения. На фона на високата цена буди недоумение, че АПИ се ангажира да предостави всякакъв необходим "софтуер и хардуер" за работата на платформата за наблюдение от космоса - след писмено искане от изпълнителя. 
Второ, "пътнотранспортният травматизъм", тоест катастрофите и злополуките по пътищата, изобщо не е работа на АПИ, а на създадената от предното правителство специализирана Агенция за пътна безопасност.  Не ясно защо АПИ се захваща с несвойствени дейности и с допълнителни разходи - при положение, че не смогва с поверените й шосейни ремонти.
Трето, победителят в процедурата е бил предрешен - още в обявлението се казва, че има само един възможен изпълнител, притежаващ необходимата технология за сателитно следене на шосетата.
Министър Комитова се похвали, че е прекратила поръчката, за да спести поредното пилеене на пари на българските данъкоплатци, но всъщност нищо не  е приключило -  дружеството,  спечелило "състезанието с един кон", е подало жалба в Комисията за защита на конкуренцията срещу заповедта за прекратяването. КЗК още разглежда казуса. Жалбоподателят е българо-американско сдружение с космическо име - "СПЕЙС ТЕХНОЛОДЖИ СОЛЮШЪНС - РИМОУТ СЕСИНГ ИМИДЖРИ".
Твърде смущаваща е цялата хронология на събитията около „геореферирането":
Обществената поръчка е обявена за първи път (има и следващ опит) на 2 април - точно в навечерието на предните  парламентарни избори (проведени на 4 април). Само седмица по-късно - на 9 април, вече след изборите, процедурата изненадващо е прекратена. И пускането, и спирането са със заповед на вече бившия председател на управата на АПИ Георги Терзийски. Според документа причината за прекратяването е... липса на финансиране.
Следва нова изненада. На 29 април, точно преди Великден, процедурата "възкръсва"  - с подписа на същия Терзийски. Пътната агенция пак обявява, че е твърдо решена да се бори с дупките и катастрофите и затова отново кани  СПЕЙС ТЕХНОЛОДЖИ СОЛЮШЪНС - РИМОУТ СЕСИНГ ИМИДЖРИ да се заеме пилотно със сателитното георефериране. 
Месец по-късно служебният министър Комитова смени целия управителен съвет на АПИ.  На 9 юни новият шеф на пътната агенция Апостол Минчев подписва решение за прекратяване на обществената поръчка. Междувременно се появява становище на Агенцията за обществени поръчки (от 7 юни), според което сателитната технология, предлагана от "Спейс технолоджи...", едва ли е единственото възможно решение за мониторинг на шосетата и предотвратяване на злополуките по пътищата.
За отбелязване е, че в заповедта на инж. Минчев няма и дума за това, което министър Комитова изтъкна - че няма нужда от космически наблюдения. Решението за отказ от процедурата се основава на становището на АОП за единствения поканен изпълнител.
Жалбата на българо-американския консорциум срещу анулирането на поръчката е заведена в Комисията за защита на конкуренцията на 30 юни. Експертите на КЗК още не са се произнесли по преписката. Възможно е спорът между АПИ и недоволното обединение да продължи и на следващо ниво - във Върховния административен съд. Така съдбата на непохарчените засега 9 млн. лева за космическия проект остава неясна.
КОЙ кой е в космическото ДЗЗД
В консорциума  "СПЕЙС ТЕХНОЛОДЖИ СОЛЮШЪНС - РИМОУТ СЕСИНГ ИМИДЖРИ", създаден не по Търговския закон, а по Закона за задълженията и договорите,  участват четири юридически лица:  „Европейски център за транспортни политики“ (неправителствена организация), „Спейс Технолоджи Солюшънс“ ООД, „АМ Дивелъпмънт“ ЕООД - и трите регистрирани в България, плюс  американската компания "Акаева Консултинг“ ООД (Пенсилвания, САЩ).
Не е ясно точно как АПИ го установява, но в първата, и във втората обява за обществената поръчка се твърди, че въпросното обединение е единственото, което може да изпълни високотехнологичната задача, и затова именно с него ще се направи пряко договаряне. За да звучи по-тежко, пътната агенция посочва, че като член на ЕС България е длъжна да се грижи за пътната безопасност, да се стреми към "нулева смъртност" и да осигури "надежден подход за създаването на метод, при който чрез управление, базирано на познанието, да се намалят жертвите и ранените вследствие на ПТП", и че "управлението на риска по пътната инфраструктура изисква иновативен високотехнологичен метод“ за заснемане на пътищата чрез сателитни технологии".
Посочва се още, че харесаният консорциум разполага с уникално ону-хау - един от участниците е подал заявка в Бюрото по патенти и търговски марки на САЩ за регистрация на изобретението "Дистанционно проучване на пътната инфраструктура с цел анализ и оценка на риска от възникване на пътнотранспортно произшествие". Уникалното изобретение е на Диана Русинова - Мехмедали, шеф на Европейски център за транспортни политики. Преди да основе своя ЕЦТП, Русинова бе част от екипа на друга неправителстгвена организация - Институт за пътна безопасност, ръководен от бившия шеф на КАТ Богдан Милчев. Не стана ясно защо са се разделили, но през май ИПБ разкритикува поръчката за "сателитното георефериране" и ролята на изобретателката Диана Русинова - Мехмедали.
„АМ Дивелъпмънт“ ЕООД е съвсем млада фирма  - вписана е в Търговския регистър през февруари. Предметът й е ресторантьорство, хотелиерство, проектиране и строителство, супервизия, консултантска дейност и др.  Собственик е Ангел Михайлов.
„Спейс Технолоджи Солюшънс“ ООД също е регистрирана в началото на тази година. Съдружници в нея с равни дялове са Ивана-Ясмина Мъстева и 46-годишният Милен Бранков. 22-годишната Мъстева е член на Американо-българската търговска камара в САЩ (неизвестна у нас организация, която наскоро направи буря в чаша вода, като се оплака, че не била специално поканена в инициативата "Три морета", та се наложи от президентството да разясняват, че всеки, който желае, може да се включи). На фейсбук страницата на камарата през март девойката е представена като "най-младото попълнение в отбора", "с опит в управлението на административни процеси в тежкия пътен сектор", заемаща "важен пост като управляващ директор в "Спейс Технолоджи Солюшънс", иновативна компания, оперираща в сферата на космическите технологии".
Акаева Консултинг“ ООД (Пенсилвания, САЩ) е собственост на Елиз Акаева Несторов, която е президент на споменатата Американо-българската търговска камара ((да не се бърка с известната Американската търговска камара в България, Амчам). Г-жа Несторов е и касиер в World Affairs Council в Харисбърг, Пенсилвания, а също и директор по развитието в MidPenn Legal Services - агенция, която предоставя гражданскo-правни услуги на хора с ниски доходи и на жертви на домашно и сексуално насилие.
Реакция
Авторката на изобретението Диана Русинова обясни пред "Сега" в телефонен разговор, че е огорчена от случващото се и че ще се откаже от прилагането на нейния патент в България. Най-вероятно пилотният проект ще бъде приложен в друга държава от ЕС, а България пропуска шанса да е пионер в тази технология, каза Русинова. Тя обаче е твърдо решена да доведе до край спора с АПИ  - в КЗК, а ако трябва, и в съда, за да обори внушенията, че държавата ще плати милиони за броене на дупки от космоса. "Всъщност смисълът на нашия проект е да не се стига до издълбаване на дупки, а да се реагира отрано чрез непрекъснато наблюдение в реално време на състоянието на пътищата и пътните съоръжения", поясни експертката по пътна безопасност.  По отношение на високата цена Русинова уточни, че големите разходи са свързани със висококачествените сателитните изображения, които са платени и струват скъпо.

https://www.segabg.com/node/187583?fbclid=IwAR14S7p38A_XpGqXop6pAuThfJuyFsL7b0Al7sFe6MwuKsV3lee9ib5vXUo
« Last Edit: 07.06.2022, 12:09:19 by я л т а »
Свобода за Украйна !

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5696
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1310 on: 07.06.2022, 13:00:21 »
Това е от преди 1 година. Общо взето онази, дето обикаля по телевизиите след всеки пътен инцидент и претендира да разбира нещо от пътна безопасност, мрънка, че не и дават пари и на нея.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3809
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1311 on: 08.06.2022, 06:23:00 »
На кръстовището на бул. Илиянци и I българска армия има неработещ бутон на светофар. Подръжка на светофарните уредби излагат на риск живота на всички пешеходци. Автомобилите се вдижат с висока скорост и не е възможно дори да се притича, за да се пресече булеварда. При всеки дъжд се образуват огромни вирове и всичко е под вода, която, премесена с кал и мръсотия, разнася зарази. Няма кой да отпуши шахтите, а за шума да не говорим.
------------------------

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5696
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1312 on: 09.06.2022, 12:05:57 »
Пак бъркаш форума с място за подаване на сигнали към СО. Правилното е https://call.sofia.bg
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4859
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1313 on: 09.06.2022, 14:19:10 »
Между другото, отбивката за с. Долни Пасарел е изключително опасна, когато се прави ляв завой към селото откъм София. Намира се на завой, растителността не се почиства, няма никаква видимост към идващия откъм Самоков трафик, не се контролира спазването на ограничението за скоростта и за капак от почти година вече няма никаква маркировка заради ремонта на пътя.

Общо взето, всеки завиващ натам е с единия крак в затвора (или гроба), защото вината, разбира се, ще бъде негова ако стане катастрофа с идващ отгоре автомобил. Аз всеки път правя почти обратен завой в опит да си подсигуря малко повечко видимост. АПИ проявява чудовищно безхаберие по отношение на този път.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12962
  • Злото е това, което ни разделя
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1314 on: 09.06.2022, 16:13:18 »
Столичният общински съвет прие Програмата за ремонт и изграждане на тротоарни настилки във всички 24 района на София. С гласовете на ГЕРБ-СДС, БСП и "Демократична България" програмата бе одобрена.

Общият й бюджет е 60 млн. евро - като  за 50 млн. от тях  общината ще кандидатства за инвестиционен кредит от Европейската инвестиционна банка, а 10 млн. евро е собственото финансиране от бюджета на София. Изпълнението е предвидено да започне от следващия строителен сезон, като общо над 690 хил .кв. м тротоари ще бъдат обновени.

В последните дни бяха проведени усилени политически консултации по инициатива на председателя на СОС Георги Георгиев с групите на БСП и „Демократична България“. В резултат на това се приеха промени в програмата, с които се цели засилване на контрола на качеството на ремонтите и изграждане на тротоари в столицата с единна визия и стандарт, предложен от главния архитект на Столичната община. По предложение на Георгиев на всеки три месеца ще бъде предоставян отчет по изпълнението от кмета на София. „Особено важно е да бъдат заложени засилени, ефективни гаранции за качество. Ето защо ще предоставим допълнителни финансови средства на районите – до 720 000 лв. без ДДС годишно от бюджета на Столичната община – с цел осигуряване на експерти, които да контролират качеството на изпълнението. Постигнахме съгласие да увеличим с 50% сумата, която ще бъде предоставена на районите за пряко управление – по този начин не по-малко от 30 % от усвоената сума по дълга ще бъде директно отпусната на районните администрации. Припомням, че предвидихме справедлив критерий за разпределение – на база регистрирани по настоящ адрес жители и площ на тротоарните настилки.“, коментира още шефът на градския парламент.

Програмата освен нови настилки включва още:  понижения на тротоарите, така че да са достъпни за майки с колички и хора със затруднения в придвижването;  тактилни ивици за хора с увредено зрение; нови бордюри, при необходимост; парапети и антипаркинг колчета, където е необходимо, за да не се качват  автомобили по новите настилки;  ремонт на изкуствените неравности, които не отговарят на актуалните изисквания; засаждане на нови дървета.

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 79 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!