Преди да си напиша мнението искам да кажа на тези, които ме критикуват, че приемам правото им да го правят и както може да видите във видеото ми не раздавам квалификации и не се окачествявам като абсолютно прав по въпроси, по които веднага биха могли да се намерят спорни точки. Има обаче едно нещо, за което апелирам и то се чете в самото заглавие на видеото или както си спомням коментар в темата за велоалеите, на запад самите улици са направени така, че да има безопасно разстояние за движение на велосипедистите крайно вдясно, което напълно съответства на българския ЗДвП, който казва, че мястото на велосипедистите е крайно вдясно на пътното платно. Булевардите „Сливница“ и „Ген. Данаил Николаев“ са в сивата зона, защото никой, никога не е казвал, че движението на велосипедисти там е забранено, въпреки цитирания член 80. Не би могло и да бъде, защото „Орион“ е естествена точка на „оттичане“ на люлинския трафик и би вършил работа на целия „Люлин“, а велоалеята през моста на „Захарна фабрика“ работи идеално, за разлика от пълната липса на безопасност за велосипедистите през тунела. От друга страна бус лентите са зона с намалена интензивност на трафика, а возилата от градския транспорт са по-бавни, по-предсказуеми и най-вече управлявани от професионални водачи, което точно е повод да се помисли за велоленти по образеца на моста на „Захарна фабрика“ по цялата дължина на „Сливница“ и по цялата дължина на „Ген. Данаил Николаев“. „Ген. Данаил Николаев“ е незаменим велопът, защото е единствен, където двупосочно можеш да излезеш или да се включиш по „Сливница“ без да слизаш от колелото, спестява голямото изкачване на „Васил Левски“ или „Георги Раковски“, а и всички знаем, че габаритът на „Цар Освободител“ между „Княз Александър I-ви“ и „Народно събрание“ не позволява движение на велосипедисти. „Ген. Данаил Николаев“ и „Сливница“ са алтернатива и на това. Това трасе има огромен потенциал като велотрасе. Може да нарушавам някои правила, движейки се там с колелото, но го правя, защото е удобно. Защо не се движим в посока да го направим и регламентирано вместо да казваме, че велосипедистите, които се опитват да карат там са нарушители и да ги гоним? Разбира се, че не може да се угоди на всяка прищявка, но конкретно тази я намирам за основателна. Другият вариант за връзка „Люлин“ - „Слатина“ би бил с много забавяне и бутане на колелото да стигна до тунела, да го изкача, да пресека пета линия на нерегламентиран прелез, след което да карам по неравен чакъл невъзможен за шосейно колело, със зор да стигна до светофара на „Вардар“, там да се включа в изключително тясната е опасна алея по „Тодор Александров“, да стигна до „Сердика“ и до „Княз Александър I-ви“, да бутал оттам до „Народно Събрание“, след което през Борисовата градина да стигна до „Ропотамо“, да пресека през подлеза и да се насоча на север, но забавянето е грандиозно и велоалеята през „Тодор Александров“ е безобразна.