Author Topic: Въпроси и отговори  (Read 65929 times)

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3929
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #100 on: 27.04.2018, 21:50:22 »
Тц - 5, 11, 16, 27 и 35.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4139
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #101 on: 27.04.2018, 22:58:46 »
Ц. Стара е информацията. Ето тук е най-актуалната, слава Богу преди месец я оправиха:

https://www.sofia.bg/shuttle-buses

На повечето пише: "не се обслужва, прекратен договор по желание на превозвача".
В момента, все още вървят само 5,11,16, 27 и 35, както Митко е посочил вече.
« Last Edit: 27.04.2018, 23:01:47 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Citaro

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 261
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #102 on: 27.11.2018, 08:15:37 »
Имам един може би глупав въпрос-билетите от маршрутките на кочан ли са или от касов апарат ?
Благодаря предварително !

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2262
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #103 on: 12.12.2018, 08:51:40 »
Наскоро ми се наложи да ползвам маршрутката до Перник. От кочан са. Интересното е, че 2 пъти се возих на една и съща в един ден – рано сутринта и следобед. Шофьорът беше дал общо 4 билета за целия ден  :crazy: – ако не си поискаш, не ти дават билетче.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline Citaro

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 261
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #104 on: 17.12.2018, 20:32:29 »
Здравейте,
Ще ми де наложи тези дни да използвам маршрутна линия 11 към кв.Бенковски.Искам да попитам от къде на бул.Сливница трябва да я хвана и на какъв интервал се движи?
Благодаря предварително!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10010
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #105 on: 17.12.2018, 21:31:24 »
Чакай я на Лъвов мост малко след спирката на автобусите в посока гарата. Интервал не знам, но сигурно е на 15-20 мин.

Offline Richi

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 165
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #106 on: 22.08.2019, 22:04:27 »
Пернишката маршрутка от Сливница още ли е на 3 лева и е на половинки?

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1505
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #107 on: 25.12.2021, 21:20:31 »
Скъпи съформумци,

Следният казус ме тормози: Има ли някъде регламентирано в някой закон какво е маршрутка/маршрутно такси? Става въпрос за следното: Между Айтос и Лясково върви редовен общински транспорт с микробус, което се води автобус и официално трябва да спира само на двете крайни спирки: Автогарата в Айтос и центъра на Лясково. Проблемът е, че на много хора това не им върши работа и те го спират, и се качват и слизат по маршрута, което на практика го превръща в маршрутно такси, с баговолението на шофьорите. Докато един ден един простак е вдигал скандали и е крещял, че го спират където им падне и той не бил длъжен да го прави. След разговор с общината ме насочиха към шефа на общинския ДАП, който от своя страна потвърди, че това е автобус, не е маршрутка и шофьорите не трябва да спират за пътници освен на регламентираните две крайни спирки. Даже ми разказа за случай, където шофьор е спрял, за да качи пътник и отзад в микробуса се е блъснал кон с каруца. Познайте: Шофьорът бил санкциониран, защото качвал пътник не на спирка. Според началника на ДАПа такова нещо като маршрутка не съществува по никой закон и няма как да се преквалифицира автобусен маршрут на маршрутка, така че да се озакони и да го няма този проблем вече, което е крайно необходимо там. Шефът също каза, че каквото се възложи от общината, ще се изпълни. От общината казаха да излезем с писмено предложение, в краен случай къде по трасето да се обозначат допълнителни спирки, но това ще реши въпроса само частично, защото хора се качват и слизат навсякъде. Та има ли според вас някакъв законов начин по който един автобусен маршрут може да започне да се изпълнява като маршрутка, за да можем да го предложим на общината и евентуално даже и разни чугунени глави по етажите да могат да го проумеят и внедрят. А е добре и за водачите, и за фирмата, защото повече пътници като могат да го ползват официално и някой лев повече ще се изкарва. Благодаря!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15346
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #108 on: 25.12.2021, 23:18:23 »
Правилно е отговорил шефът на ДАПа. Понятия като маршрутка или маршрутно такси няма, ясно е, че спирането е благоволение. Може Общинският съвет да дефинира спирки, но няма как да регламентира спиране на всяка точка.
Негласно се спира, тъй като и двете страни имат изгода. Шофьорът, отказващ да спира,  не е нарушител, но ако носи малки приходи от билети, вероятно ще бъде уволнен.

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #109 on: 25.12.2021, 23:41:44 »
Ако разписанието, което е качено на сайта на общината е актуално, би следвало да има 3 спирки между Айтос и Лясково (страница 11), но на Google Street View не се вижда да има обособени спирки или поне джобове за тях. Най-смисления вариант според мен е да се разкрият спирки до гробищния парк, вилната зона и в началото на селото.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1929
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #110 on: 26.12.2021, 00:46:49 »
Закона за автомобилните превози урежда вашият казус. Общината има право да определи спирки по маршрута. Същият закон забранява на шофьорите да спират на нерегламентирани спирки. Правилно ви е казал шефа на ДАП-а да предложите спирки по маршрута и общината ще ги вмести в разписанието. Вие си знаете на 2 км линия колко още спирки ви трябват. Понятие маршрутка няма има определен клас автобус.
The Grand Tour

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1505
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #111 on: 26.12.2021, 01:47:07 »
Благодаря на всички за включването! Наистина от приложението се изненадах да видя, че има още 3 спирки по трасето, за които обаче никой не знае, че даже и началникът не знаеше, нито са белязани някъде, нито ги позлва някой. Между другото, разстоянието е някъде около 5 км, не е 2 км. По какъв закон тогава са вървяли маршрутките в София през послените 50 години, именно като такива - маршрутни таксита? Имаше ги и по социалистическо време. През цялото време незаконни ли са били? Все някъде трябва да е законово уреден такъв тип транспорт, било то частен или общински.

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3787
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #112 on: 26.12.2021, 17:32:01 »
По какъв закон тогава са вървяли маршрутките в София през послените 50 години, именно като такива - маршрутни таксита? Имаше ги и по социалистическо време. През цялото време незаконни ли са били? Все някъде трябва да е законово уреден такъв тип транспорт, било то частен или общински.


Незаконни не са - движат се по сила на наредба приета от Столичния общински съвет, можеш да я намериш на сайта на СОС. Конкретно за спирките в тази наредба пише: "Допълнителните маршрутни линии са с режим на движение, осигуряващ възможност за спиране, слизане и качване по желание на пътниците на разрешените за това места. Те допълват линиите на градския транспорт, без да ги дублират напълно." и малко по-натам: " Спиране и престой на автобуса при движението по маршрутната линия се допуска само при слизане и/или качване на пътници.". Това е всичко по темата спирки в нормативния документ. По силата на тези два мъгляви текста маршуртките в София си спират където им падне и както им скимне и са били в основата на не една и две катастрофи.

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3014
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #113 on: 16.01.2022, 02:21:43 »
Включвам се малко със закъснение по казуса с Айтос, но има ли някакво развитие?

Случаят отвсякъде си прилича на редовна автобусна линия, която е възложена от общината и се изпълнява от съответния оператор по съответния законов ред. Фирмата си изпълнява линията с бус, който отговаря на критериите, но негласно в целия град си се знае, че същият работи на принципа на маршрутка, всеки му маха и т.н. - всички са доволни, нарушават се някой правила, но щом досега не е имало оплаквания или проверки, значи всичко е наред. При всеки случай това не е и не може да бъде класифицирано като таксиметров превоз, най-малкото поради класа на превозното средство и изискванията на наредба №34 (максимален брой пътници - 6+1 по талон, само това без даже да обръщаме внимание на другите детайли). Затова, може би е най-правилно този превоз да се регламентира от наредба на местната община, която да разреши тази дейност и това произволно спиране без да се влиза в конфликт със съществуващото законодателство. Друг вариант е предложеният от tauri - да се разкрият още няколко спирки и да се спре произволното спиране навсякъде по маршрута.

Мисля че е донякъде по темата, затова пускам следния казус, защото е интересен - става дума за лицензирането на превози с автомобили с 8+1 места, което се явява параграф 22 и дори и към момента не е възможно:
Трябва ли лиценз за превоз на пътници при микробуси 8+1 места
Автомобили 8+1 места: продължение