Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fafan

Pages: [1] 2 3 ... 418
1
Мда, както и предполагах, явно има някакъв технически проблем с тези устройства за обръщане на фазата, вероятно лунния светофар не е свързан с тях и сигналът за трамваите остава. Ще има още бели по Графа, това е сигурно, едва ли ще се наканят да го оправят докато не стане истинска беля.  :help:

2
Има и видео от инцидента на „Граф Игнатиев“ и „Г. Раковски“:

Вижда се, че не е имало опасност от сблъсък,


 Виждате пешеходния светофар и този за колите на записа през цялото време. Зелени са без прекъсване нито за секунда.


Въпросът е ако се подаде жълт сигнал на Раковска, пешеходният светофар на Графа остава ли зелен или светва вече червено и в кой момент лунния светофар на трамваите превключва. Той не се вижда на видеото, така че няма как 100% да сме сигурни какво е видял ватманът.

3
Интересно е и с тази "жълта зона". Защо решиха че точно Банкя трябва да е жълта зона и към коя тиква е насочен този реверанс?  :help: Защо не обявиха шосетата до Алеко и Златните мостове за жълта зона?  :neznam:

4
Нямаше ли да е по-разумно да се купят 30 трамвая за 1435 мм и 28 за 1009 мм? Не знам за кой път пиша, че по ТМ20 и ТМ22 няма нито един нископодов трамвай, докато единственият участък на 1009 мм без достъп на трамваи с нисък под е между пл. "Журналист" и метростанция "Витоша".

Какво е разумно и какви поръчки реално се пускат са две съвсем различни неща. Приоритетите на пишещите поръчките не са да се осигури адекватен подвижен състав за да не остават хора по спирките, а да се набират точки пред конкретни производители и доставчици и да се отчитат пред медиите шарени снимчици с биещ на очи нов ПС.

5
Местната управа такова харакири ще си направи с тази реформа...
...
От цялата работа - единствено взимат парите на хората, затрудняват им живота допълнително...

След КЗП вероятно и други ще се обадят, така че ще я видим тази "реформа" колко ще преживее. Няма да се учудя някой съд да я обяви за незаконна и да я върне в предишния вид. Например си мисля за махането на хартиения талон - как ще си плати за паркирането някой който няма смартфон или телефон? С новите правила те задължават да имаш, което е незаконно, още не са се сетили разни НПО-та да скочат и срещу тази недомислица. В развитите държави, където и има и достатъчно паркинги из градовете и цените са височки за паркиране има през 100 метра и автомат до бордюра да си платиш със стотинки, в София къде са?


6
КЗП проверява дали вдигането на цените за паркиране в София е икономически обосновано

"Комисията за защита на потребителите (КЗП) ще извърши проверка, за да се установи дали е икономически обосновано предвиденото увеличаване на цените за паркиране в синята и зелената зона в София.

Припомняме, че новите цени са част от приетите вчера промени в Наредбата за организацията на движението на територията на Столична община, които бяха предложени от кмета Васил Терзиев и групите на ПП-ДБ и "Спаси София" в Столичния общински съвет (СОС).

В позиция на КЗП по темата се изразява становище, че в случая трябва да се приложи изискването по Закона за въвеждане на еврото в Република България (ЗВЕРБ) за икономическа обосновка при вдигането на цени на стоки и услуги.

От комисията отбелязват, че настоящата цена от 2 лева на час за паркиране в синя зона се повишава до 2€ или4 лева за час, а за зелена зона - от 1 лев на 1€ или 2 лева за час.

"Съгласно чл.15, ал.4 от ЗВЕРБ, в периода на двойно обозначаване на цените в левове и евро - от 08.08.2025 г. до 08.08.2026 г., търговците, които предлагат стоки и услуги на потребители, формират цените си добросъвестно и прозрачно, като всяко увеличение на цените следва да бъде обосновано от обективни икономически фактори", обясняват от КЗП.

Затова след вчерашното решение на СОС Комисията за защита на потребителите се е самосезирала е предприела действия за установяване на причините и факторите, довели до повишаване на цените в зоните за платено паркиране в София. Комисията ще изиска от Центъра за градска мобилност (ЦГМ) и кмета на София Васил Терзиев всички приложими документи и доказателства за наличието на обективни икономически фактори за увеличението на цените.

От изтъкват, че в Закона за въвеждане на еврото са заложени сериозни санкции за евентуални нарушения. На предприятие с реализиран оборот от предходната финансова година над 50 000 000 лв. се налага санкция в размер до 0,5% от този оборот.

Комисията за защита на потребителите поетапно започва проверки за подобни действия на територията и на останалите градове в страната. От КЗП обясняват, че целта е осигуряване на по-висока степен на спазване на правата на потребителите и защита на техните икономически интереси.

"Призоваваме търговците да спазват законовите изисквания и да бъдат отговорни към потребителите", подчертават от комисията."

https://news.bg/politics/kzp-proveryava-dali-vdiganeto-na-tsenite-za-parkirane-v-sofiya-e-ikonomicheski-obosnovano.html

7
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 14.11.2025, 12:52:09 »
Посестрима на нашите краставици, една от 6 бивши на BLT, сега в Гота:

Тези на BLT са с "Якобс " талиги, доста по-подходящи щяха да бъдат за нашия назъбен релсов път...

Взели са всъщност 7 броя, един е за резервни части.

P.S. Потърсих малко повече информация за сделката, но няма много. Подписали са още 2018 г. и за цената се знае че е под 100 000 швейцарски франка, но колко точно е тайна.

https://www.schwarzwaelder-bote.de/inhalt.basel-blt-verkauft-40-jahre-alte-trams.4f23dbed-0bce-4c1e-8341-210f4c8c7efc.html

https://www.tramforum-basel.ch/wbb5p/forum/index.php?thread/5723-verkauf-blt-be-4-8-nach-gotha/

https://www.20min.ch/story/basel-ein-tram-geht-auf-reise-103228127

https://www.bahnonline.ch/65452/blt-ausflottung-der-schindler-trams/

В последната статия пише още че Белград са се отказали да купуват и са почнали да ги бракуват, много жалко... София явно пак е спала и сме си изпуснали шанса.

8
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 14.11.2025, 12:05:09 »
Сериозно разминаване, някой явно послъгва  8)

Терзиев:

Quote
Терзиев отчита напредък по плана за управление на Природен парк "Витоша"

Преди 11 години изтече последният План за управление на Природен парк "Витоша". 11 години държавата не намери мотивация да го актуализира - и затова днес мога само да се радвам, че вече има реален напредък по този ключов въпрос. Това заяви кметът на София Васил Терзиев във фейсбук.

По думите му денят, в който на Витоша отново ще има лифт, е все по-близо. Той посочи, че през април бе даден старт на "Визия за Витоша", чиято цел е да разплете сложния възел от колективна безотговорност, в който планината бе окована от десетилетия. Терзиев отбеляза, че е начертана и Пътна карта, по която се работи усърдно. Столичният кмет добави, че третата стъпка е актуализацията на плана за Витоша.

Той подчерта, че през месец август Столична община е постигнала и напредък в разговорите с инвеститорите, които са част от този сложен пъзел. Терзиев припомни, че през септември е изпратено запитване до МЗХ за тяхната позиция по напредъка с инвеститора. По думите му след това дебатът за Витоша беше открит и от парламентарната трибуна.

Днес министрите на туризма и земеделието в синхрон цитират два пъти Столична община в позициите си, с които обявяват, че те били двигатели на напредъка по Плана за Витоша досега. Аз избирам да се фокусирам върху факта, че между тях вече има синхрон и че по темата вече има движение напред, отбеляза Васил Терзиев.

Новините са добри - за София, за Витоша и за всички нас, които обичаме града и неговата планина, каза още той.
https://news.bg/regions/terziev-otchita-napredak-po-plana-za-upravlenie-na-priroden-park-vitosha.html

А Тома Белев казва друго:

Quote from: ФБ на Тома Белев
Ситуацията с плана за управление на Природен парк Витоша придобива груб селски характер, както казват ямболии.
Преди ден Дирекцията на парка обяви, че между 2 декември и 5 януари 2026 г. ще имаме съмнителното удоволствие заедно с подготовката и празнуването на Рождество да обсъждаме и проект на плана за управление за 2014-2025г.

Няколко часа по-късно разбрахме от пост на кмета Терзиев, че това обсъждане го дължим на действията на екипа “Визия за Витоша” към общината и общественият натиск. Оставало само да пипнат и устройствените закони. (без уточнение кои закони и къде ще ги пипат). Странно изявление, защото община София няма нищо общо с дирекцията на парка.

Няколко часа след Терзиев Министерство на земеделието и храните излезе с изявление, че изменението на плана е резултат от съвместната комисия на МЗХ и Министерство на туризма. Това особено закучи нещата - откъде накъде планът ще се пипа от двете министерства, след като те нямат повече права от всички останали.  Даже министърът на туризма Боршош скача на Столична община и почва да обяснява как „Витоша е национален символ и стратегически природен ресурс. Наш ангажимент е да осигурим модерна, устойчива и прозрачна рамка за нейното управление. Държавата води процеса и гарантира, че общественият интерес ще бъде защитен. Столична община изцяло отсъства от този процес“. Не се споменава откъде министър Боршош е придобил квалификация да разработва планове за управление на защитени територии и дали прави разлика между бук и бор. Познанията все пак не идват автоматично с картата на Министерски съвет.

В съобщението се посочва, че разработеният през 2014 г. проект на актуализация на плана е преминал процес на редакция с цел допълване на актуални данни и осъвременяване с наличната нова информация. Не се казва, кой е редактирал нефелния документ от 2014г разрешаващ застрояването на половината Витоша и с каква цел.

Да напомним, че през 2014г проектът на Цеко се препъна в процедурата за екологична оценка. Сега никой не говори за екологични оценки и ни се предлага през 2026г да обсъждаме план за 2014-2025г, което е безумно.

Така че гответе се за протести - някакви некомпетентни и неясно с какво мотивирани лица са писали плана за управление на парка Витоша и едва ли са го правили с цел да защитят парка.

9

Добре дошли в платен паркинг "София": Плащай и си търси място!

Реформа или просто вдигане на цените?


"От няколко месеца сме облъчвани как държавата ще следи за всяко необосновано качване на цените във връзка с приемането на еврото. Вече се налагат и глоби. В същото време Столичния общински съвет вдигна зелената и синята зона, разширява ги в квартали извън центъра. Паркирането пред дома става двойно по-скъпо и ще обхваща още десетки хиляди хора.

В идеалния момент, в който управляващите ни убеждават как животът няма да поскъпне с влизането на еврото, в СОС удариха със секирата. Естествено, всичко е обосновано, всичко е "реформа". Има някои тънки моменти, които обаче може да обърнат каруцата. Не защото зоните са нещо лошо, а защото я няма вярата в хората.

Какво приеха общинарите?

    Синя зона - ще работи всеки ден от 9 до 21 часа, ще струва 2€/час и ще позволява паркиране до 3 последователни часа
    Зелена зона - ще струва 1€/час и през 2026 г. поетапно ще се разширява, за да обхване Красно село, Триадица, Подуяне, Изгрев, Слатина и Студентски град
    Жълта зона в Банкя - ще работи само почивни дни, безплатна за живущите, а за приходящи автомобили ще струва 0,50€/час
    Служебен абонамент – цените се вдигат значително – 800€ в Синя и 500€ в Зелена зона. Извън зона - 255 евро. Денонощният режим струва по две.
    Скобата ще е 30 евро, “Паякът” - 75 евро.
    Цена на годишен винетен стикер (за първи автомобил) - в Синя зона 150 евро, в Зелена зона 100 евро
    Цена на годишен винетен стикер (за втори автомобил) - в Синя зона 300 евро, в Зелена зона 200 евро


Спомняте ли си преди повече от две десетилетия като пуснаха Синята зона и Зелена зона, а впоследствие и я увеличиха? Къде щяха да отиват парите? Да, правилно - в подземни, надземни, многоетажни и каквито форми на паркинги се сещате. Вместо това София се застрои още повече, сгради никнеха една след друга, за паркиране никой не мислеше. Е, стигнахме до момент, че колите в София са толкова много, че спасение няма. Друга част от парите трябваше да отидат за подобряване на инфраструктурата. Да вземе един общинар да се качи на една кола и да види на колко места в града улиците са на вълни, колко улици са осеяни с дупки, а да не говорим, че дори централни булеварди, включително и възловото кръстовище на "Орлов мост", са с коловози от толкова много подобрения. Ако "подобряване на инфраструктурата" са слагане на колчета и бяла боя на земята за очертаване на паркоместата - по-добре си го спестете като обещание. Е, Борис Бонев ще ни обясни за паркинг в "Надежда" и предстоящ в "Слатина". Толкова за 20 години. Обещанията не доведоха до обещаните резултати, което води и до сегашното недоверие към реформата.

По време на избори в столицата сме се наслушали за ролята на ЦГМ и потъващите пари. Как пък един път управниците на София не показаха "топки" и да назначат един одит къде отидоха всички средства през тези години. Ей така, да убедят софиянци, че парите от зони, скоби и "паяци" са отишли за паркинги и инфраструктура. Да се разсеят съмненията... Няма и да видим, което пак води до недоверие.

Обсъжданата Червена зона и промени в подзоните не минаха, което превръща реформата в покачване на цените и присъединяването на нови райони с цел повишаване на приходите.

Новата разширена зелена зона

В новата и разширена Зелена зона влизат главно чисто жилищни квартали, където проблемът с паркирането е вечер, а не през деня, когато важи зоната. Как въвеждането на зоната ще доведе по чудотворен начин нови паркоместа? И каква е икономическата обосновка за вдигане на цените двойно? Нека кметовете на тези квартали да излязат и да обяснят, още повече че някои от тях са и вносители на приетите предложения.

Кметът на "Слатина" Георги Илиев на два пъти проведе допитване за въвеждане на зона, като идеята беше, че ще стане само, ако хората го искат. И двата пъти по-голямата част от хората казаха "Не". Сега се налага директно от СОС, но защо тогава се правят тези допитвания? Нова капка недоверие...

В случая със "Слатина" е още по-фрапиращ, тъй като зоната се налага на етапи и то по време на строеж на метрото, което допълнително създава пречки на шофьори и живущи. Нормално е хората в "Редута" (там зоната е предвидена да влезе през октомври) да се питат дали паркиращите в "Оборище" за 4 лева на час няма да предпочетат безплатното в продължение на 8 месеца? Въпросът е риторичен, а ние ще проследим ефекта на реформата.

Нека не ни дават примери с градове в Европа, защото при тях зоните са в центъра и в историческите им части, а не в жилищните квартали. И между другото, о, чудо - има паркинги!

Защо се вдигат цените?

Вдигат се цените, защото не се вдигали  от 2012 г., когато средната заплата заплата била 1000 лв., а сега е 3000 лв. Само че това със средната заплата е политическа дъвка. Ако се вземе медианната заплата, със сигурност ще стане друг разговор. Ако вземете заплата на един общинар и на един човек на минимална заплата - средната пак ще е над 3000 лв., нали?

Вдигат се цените, за да се строят паркинги и инфраструктура. Така беше и при предишното увеличение на зоните, няма нито паркинги, нито инфраструктура.

Вдигат се цените, реформата трябвало да се направи отдавна. Не, няма реформа. Общинарите не лекуват проблема, а симптомите. Някак си липсва експертното мнение на специалистите, които да посочат как могат да се преустроят булеварди, как транспортът да е адекватен. Не е случайно, че след всеки по-голям ремонт или реорганизация на движението има критики и протести. Защото тези промени, направени по шарени картинки, не водят до нищо добро. Защото болезнената истина е, че София не е предвидена за толкова коли, а масовото застрояване през последните години допълнително утежни проблема. Както се оказва - общината си създаде проблем и сега го решава единствено с вдигане на цени. Уцелиха и точния момент - в който животът ни няма да поскъпне заради еврото, всичко ще е 1:1,95. Е, тук от скоба 30 лева става 30 евро, "Паякът" от 60 лева става 150, от 100 лева абонамент за кола става 100 евро... Някак съотношението е друго, но пък ние гледаме средната заплата.   

Ще се качим ли на градския транспорт?

Част от кварталите на София имат добра връзка с центъра, но това не означава, че градския транспорт е удобен за всички. Споменатият "Редута" разполага с легендарния рейс 72 - единствен за квартала, който се пълни още на първите две спирки. Общинарите не е лошо да прочетат цялостното изживяване да се превозваш с този автобус на Красимира Хаджииванова от "Майко Мила" и как нейните първи разкази преди повече от 15 години и сегашната ситуация не се различават по нищо.

Има рейсове, които вървят през 20 минути, трамваите са емблемата на кражбите в градския транспорт, за състоянието на релсовия път странно не се обелва и дума...

Опитайте удобството на градския транспорт, ако трябва да се придвижите от Бистрица, например. И колко време ще ви отнеме, ако работите в централната част на града. Същото е от Кремиковци, Челопечене... Ясно е, че за повечето общинари, които ходят на работа от "Изгрев" и "Лозенец", реформата е страхотна и нямат проблем с градския.

Наказанието да имаш кола

Реформата като цяло показва едно - да имаш кола е наказание. Без да ти се предлага алтернатива, ти се казва - продавай. Или пък може би - време е да се изнесеш от София, ама първо да ти вземем парите. Ходи пеш - здравословно е и ще навърташ без проблем рекламираните 10 000 крачки. Или пък се качи на колело и карай из софийските улици, които не са пригодени за колело. Моля да не се дава Амстердам за пример. Или пък на тротинетка, ама то вече започнаха да ги забраняват в доста европейски градове. Остава ти да влезеш в паркинг "София", да си платиш и да започнеш търсене на място. Не е гарантирано, но пък ще те "топли", че си платил за него."

https://www.dnes.bg/a/1-bulgaria/699898-dobre-doshli-v-platen-parking-sofiya-plashtay-i-si-tarsi-myasto

10
Една статия за Pesa. Няма да я копирам в пълен текст защото звучи малко като платена реклама, а не реално описание на производителя:

Злaтният чac нa жeлeзoпътнaтa индycтpия: Реѕа изпълнявa пopъчĸи зa €2,76 милиapдa и paзшиpявa пpoизвoдcтвoтo cи


https://money.bg/investments/zlatniyat-chas-na-zhelezopatnata-industriya-pesa-izpalnyava-porachki-za-eur2-76-miliarda-i-razshiryava-proizvodstvoto-si.html?utm_source=news.bg&utm_medium=article&utm_campaign=sidebar

11
Официално: Двойни цени и разширяване на синя и зелена зона в София

Спорната реформа беше приета с 35 гласа "за"

"С 35 гласа "за" СОС прие спорната реформата за паркирането. Цените скачат двойно, разширява се и обхватът на зоните за паркиране. Цената за паркиране в синя зона става 2 евро на час. Цената за паркиране в зелена зона става 1 евро на час.

Въвежда се уикенд зона в част от Банкя по предложение на районния кмет само събота и неделя. Цената за нея ще бъде 0.50 евро на час.

Цените за синя и зелена зона влизат в сила от 5 януари 2026 г.

Парите от паркирането, платени от живущите в синя и зелена зона, ще се инвестират на 100% в техните квартали за паркинги, кални точки, ремонта на улици, осветление, тротоари и т.н., твърдят от общината. Половината от парите ще се разходват директно от районните кметове, а другата половина - от кмета на Столична община.

Синя зона от 5 януари 2026 стават: площад Македония + Руски паметник, Крива река, Иван Вазов, долната част на Лозенец между Канала и Свети Наум, долната част на Яворов, Оборище между Ситняково и Канала.

Зелена зона стават: Банишора, Лагера и южните квартали до бул. Тодор Каблешков, голяма част от район Слатина (Редута и Гео Милев), Изток, Изгрев, Дианабад, част от Студентски град (по предложение на районния кмет Петко Горанов), част от район Подуяне (по предложение на районния кмет Кристиян Христов).

Въвеждането на новите зелени зони ще става поетапно през 2026 година. Студентите ще могат да си вадят винетен стикер в Студентски град.

Част от сегашните подзони се окрупняват в по-големи, за да имат повече възможности живущите да паркират.

Работното време на синя зона става от понеделник до неделя от 9:00 до 21:00 ч. Работното време на зелена зона става от понеделник до събота от 9:00 до 21:00.

Синята зона ще работи и в празнични дни. Табелите по улиците ще бъдат оборудвани с QR код или линк с алтернативни канали за плащане, различни от SMS - Sofia Plus, сайта на ЦГМ и т.н.

Времето за паркиране в синя зона се увеличава от 2 на 3 часа. Времето за паркиране в зелена зона остава 4 часа. Хартиените талони отпадат от средата на 2026 г. и схемата да може да паркираш с SMS, а после с хартиен талон повече няма да е възможна.

Цената за живущите в синя зона за първа кола става 150 евро за година или 15 евро на месец. Цената за втора кола е по 2. Цената за живущите в зелена зона за първа кола става 100 евро за година или 10 евро на месец. Цената за втора кола е по 2. Цената за живущи в уикенд зона е 0 евро. Цените за синя и зелена зона влизат в сила от 5 януари 2026.

Служебният абонамент става 800 евро в синя зона и 500 евро в зелена зона. Извън зона - 255 евро. Цената за денонощен служебен абонамент е по 2. Служебният абонамент се ограничава до максимум 10% от всички паркоместа в конкретната подзона.

Всички валидни стикери за локално паркиране важат до изтичане на тяхната валидност и не трябва да се доплаща нищо.

Скобата става 30 евро. Паякът става 75 евро.

Електромобилите запазват привилегията си да могат да паркират през цялото работно време на зоните за паркиране, но първите три часа са им безплатни, а всеки следващ час до края на зоната се заплаща по стандартната тарифа. За електромобилите вече важат същите правила за локалното паркиране, както за всички други живущи - ще трябва да си вадят годишен или месечен стикер на стандартната за всички цена. Тази промяна ще влезе в сила от 1 януари 2027 година."

https://bntnews.bg/news/oficialno-dvoini-ceni-i-razshiryavane-na-sinya-i-zelena-zona-v-sofiya-1364933news.html

12
Малко шум от лилавата групировка  :laugh: Според тях всички  обществени поръчки имали избрани изпълнители  :laugh: :help: :neznam:

"...."Спаси София" предлага и инвестиция в градския транспорт за 250 нови превозни средства. От партията посочват, че дават мандат на кмета Васил Терзиев да започне преговори с водещи европейски и български банки за инвестиционен заем за закупуването на 250 нови превозни средства във връзка с предложението им за изтегляне на инвестиционен заем в размер на 400 млн. лв.

През 2024 г. Столичният общински съвет прие предложената от "Спаси София" инвестиционна програма за обновяване на превозните средства за градския транспорт. Тя е на стойност от близо 1 милиард лева, но програмата е приета без осигурено финансиране, обясни Борис Бонев.

Предложението е заемът да осигури средства за вече обявените обществени поръчки, за които има избрани изпълнители. Досега те са за:

    18 нископодови трамвая за линии 20 и 22
    40 нископодови трамвая за линии 1, 6, 8, 11 и 12
    75 хибридни тролейбуса, способни да се движат и без контактна мрежа
    70 автобуса на природен газ
    50 електробуса

Очакванията са новите превозни средства да пристигат поетапно в периода 2026-2028 г..."

https://news.bg/regions/spasi-sofiya-s-reforma-v-parkiraneto-razshiryavat-sinya-i-zelena-zona-i-vavezhdat-zhalta-v-bankya.html

Или с други думи - пари нема, действате  :fan: И как ще пристигне нещо още 2026 г.? Пълна загатка, само в главите на "спасители" може да се роди подобен нереален срок.

13
Ще се превърне ли София в един голям платен паркинг?

"София не може да се превърне в един голям платен паркинг, заяви пред БНР председателят на транспортната комисия в Столичния общински съвет Иван Таков. Той е категоричен, че паркирането в София ще поскъпне.

    "Това, което се предлага в момента, означава повече от два пъти разширение на синята и зелената зона, удължаване на диапазона на работа, включително синята зона ще работи и в неделя и удвояване на всички цени за паркиране. Това е предложението. Вчера имаше извънредно заседание на 3 комисии – транспортна, финансова и нормативна, и в трите комисии беше прието", уточни той.

БСП е против безцелното разширяване на зоните,

декларира Таков в интервю за предаването "Преди всички". По думите му трябва да се подобрява инфраструктурата на паркиране чрез изграждане на паркинги, а не чрез увеличаване на зоните. Според него обаче сме много далече от такава цел.

    "Първо трябваше да се изчерпят всички възможни варианти - с изграждане на паркинги, с това градският транспорт да стане далеч по-удобен и по-редовен. На мен много ми се искаше първо да изчерпим другите варианти, а след това да тръгнем с "наказателната акция" отново срещу столичани", смята общинският съветник.

Според него няма политическа воля, за да може паркингите да станат повече.

Таков напомни още, че от 1 декември започва да действа и т.нар. нискоемисионна зона:

    "Вече обаче не само с тесен, а и с широк ринг. В тесния ринг вече автомобили от първа и втора категория не могат да влизат. В широкия ринг, който обхваща далеч повече от централната градска част, от първа категория не могат да влизат. Това е поредната сегрегация. Ако имаш пари да си купиш нова кола, значи можеш да влизаш зимните месеци в София. Ако имаш пари, можеш да си позволиш да паркираш в центъра на София, ако нямаш  - не можеш".

Той изтъкна, че автомобилите са на пето място като замърсител на въздуха в София. По думите му има много други мерки, които могат да се прилагат през зимните месеци, които са много по-ефективни от ограничаването на влизането на коли в центъра на София. Според него първо трябва да се приложат "меки мерки" като често миене на улици.

Иван Таков заяви, че твърдението на столичния кмет Васил Терзиев, че в бюджета за следващата година няма никакви субсидии за градския транспорт, не е вярно."

https://www.dnes.bg/a/1-bulgaria/699731-shte-se-prevarne-li-sofiya-v-edin-golyam-platen-parking

14
Няма логика да е различно за тези от Патриарха и Гурко. Тези от Патриарха са на мръсна газ, като 99% от шофьорите в София, които се бутат да минат в последната секунда. Но има един от тримата откъм Гурко който спира,  после пак тръгна и пресече линията, което пасва на варианта с моментно блокиране и после освобождаване. Лунният светофар дава забранителен сигнал когато светне жълт сигнал в напречното направление,  а не чак на червено там.

15
От записа нищо друго не може да се разбере освен че между набиването на спирачките и минаването на първата кола със специален режим минават 13 секунди и че някой наблюдава цялата работа и върти ръчно камерата, тоест най-вероятно манипулира сигнала от диспечерския център ръчно.


16
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 12.11.2025, 11:13:07 »
Тия кремълски шизофреници съвсем са превъртели :help: :eek: Провали им се операцията да го пречукат и сега пускат тези глупости :help:

Руското разузнаване обвини Христо Грозев в опит за отвличане на МиГ-31

17
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 11.11.2025, 21:07:30 »

18
Електробуси / Re: Електроавтобуси
« on: 11.11.2025, 20:55:23 »
Габровският китаец го зареждат всеки ден в Малашевци.

И колко плаща за това удоволствие?

19
Това е интересен казус. Същото съм се чудил ако караш автобус претъпкан с хора и някой те засече с кола правилно ли е да набиваш спирачки или да минеш през него? Второто е по логично защото е по вероятно да има един пострадал, отколкото много и спирането да се омекоти. Но дали биха го оправдали че се го направил с цел да предотвратиш по голяма беля и наранявания на много хора? 18-20 тона пълен автобус не би трябвало да усети много ако помете един тон кола, ама ако набие рязко спирачки може много повече да пострадат. Може би варианта да го пометеш в този случай да е по правилен?

В Германия по принцип е така, че автомобил, велосипедист или друг участник на движението, който засече превозно средство на градския транспорт и това доведе до падане на пътници в автобуса е виновен и трябва да спре веднага и да остане до пристигане на полиция. Ако се отстрани от мястото се води бягство от ПТП и полицията ти пускат снимка от камерите на автобуса и те издирват. Ето примерно един такъв случай с велосипедист, заради който двама паднали се е наложило да бъдат закарани в болница:

https://www.berlin.de/polizei/polizeimeldungen/2024/pressemitteilung.1463441.php

Редно е било колата причинила произшествието да бъдат спряна от КАТ и шофьорът да бъде откаран в районото за тестване за наркотици и алкохол, но в нашата държава нещата не са така уредени, разни си мислят че като са със сини лампи могат да си правят каквото си искат, даже и един айн-цу-цвай-футболист преди години си беше сложил синя лампа да си хвърчи без да го закачат.

20
Васил Терзиев: В новия бюджет напълно липсва субсидия за градския транспорт

"Кметът на София Васил Терзиев заяви във фейсбук, че в проектобюджета на държавата за 2026 г. липсват прозрачност и предвидимост по отношение на парите за София.
След като посочва, че с около 90 млн. евро се увеличават средствата за училища и други делегирани от държавата дейности, кметът подчертава, че субсидията за градския транспорт на София напълно липсва в проектобюджета, както и че няма информация за финансирането на разширението на метрото.
По думите му към момента София е получила едва 237 хил. лв. за 2025 г. при одобрени 156 проекта и 10 подписани споразумения, а подадените искания за плащане са за близо 35 млн. лева."

https://www.dnevnik.bg/burzi-novini/2025/11/10/4849832_burzi_novini_10_noemvri/#4850532

Pages: [1] 2 3 ... 418