Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - CKD

Pages: [1] 2 3 ... 340
1
Много яко. Да видим, че има и по-зле от нас или по-скоро накъде сме се затичали и ние.

2
Фантасмагория, срам и резил.

3
За мен най-тъжното от всичко е, че в децата не се възпитава уважение към професиите. Каквато и да е - та ако още и към проститутките.
Няма нищо по-стойностно от това, човек да изкарва парите си с честен труд. Това в отговор защо всички искат да стават инфлуенцъри и всякакви подобни тъпотии. Може с много от вас да съм влизал в пререкания но нито тук нито където и да е другаде не съм се подигравал на човек заради това, което упражнява като професия.
Понеже темата се отклони в лични истории си спомних, когато вкъщи заявих че ще ставам машинист (респ. помощник-машинист). Последва символична изолация и мърморене, което постепенно продължава 17 години и до днес. И въпреки всички свинщини, които съм видял и от кабината на локомотива и отстрани, въпреки мизерното заплащане, закъснели заплати (3-4 месеца само на аванс), 20-часови дежурства, тричасови поччивки между 15часови смени и тнт не съжалявам за нищо и не бих си представил друга лична съдба. Имало е моменти да ми се иска да сляза в движение и да си тръгна пеша.
Та в крайна сметка - радвайте се на живота. Ако не ви харесва не мрънкайте ами действайте. И не се срамувайте от това, което сте. Искайте и изисквайте да ви уважават. И не си продавайте гъза на всяка цена разбира се. Много често човек не подозира колко много може да извоюва сам в тая система. Малко мозък и усилия никога не са излишни.

4
Значи и 6 осните имат предимства, по-ниско колоосно натоварване и по-голяма мощност в сравнение с 4 осните.
Е това е всичко друго но не и предимство. Резултатът е, че буксуват като шмиргели и тая инсталирана мощност е само на хартия.
Отделно недъгавите талиги и високо разположения център на тежестта. За електрическата част няма смисъл да говорим - оригиналните са на ниво 1955 г. а рециклатите са като поръчка от алиекспрес.

5
Най-високотехнологичното изделие на този завод е серия 63,
Отнесено като абсолютна стойност.
Отнесено във времето е 74 серия. Тъжното е, че там се тегли и чертата с което е забит първия пирон в ковчега. Втория пирон беше с 44 серия и третия вече фатален беше, когато едно ръководство изнесе ревизиите в Румъния. Поради тази причина в момента БДЖ е на това дередже с вагонния парк. Скъса се логиката и връзката между необходимостите на превозвача и способностите на индустрията.
Тоя внос на вагоните от ДБ е само краткосрочно решение. Нека изчакаме да видим как ще тръгнат тия вагони и колко ще изкарат като експлоатационна надеждност. Ако случайно всичко се случи според благоприятния сценарий следва пак въпроса - накъде след две години, когато им дойде време за ревизии. Очевидно гаражчето в Хан Крум няма да е подходящо за целта.

6
Трамваи / Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 26.03.2024, 23:43:01 »
Още повече, че последните години тия трамваи не правят нищо и никакви километри. Съответно на ГПР минават все по-рядко, което обезмисля каквато и да е инвестиция в такова нещо. Съвсем скоро очаквам да почнат бракуването им с цел ползване на рез. части вкл и на джойстиците.

7
Някой да има що -годе читава информация относно ремонта на коловозите на централна гара , който засяга влаковете , идващи от Гара Север - относно начало, срок  и  значителна промяна в разписанията?
Най вероятно и министъра на транспорта и изпълнителния на НКЖИ не може да отговори.

8
Само 44-205 не върви към момента. Сагата с трансформаторите най-после се е развързала и единствено тя си чака трафа от рекламация.

9
Абсолютно съм съгласен. Превод на такава бутикова литература е непосилен за издателя/автора. Нормално и да не се изнася/внася в други страни. Поне изданията на английски или славянски език имат някакъв шанс. За съжаление всичко друго е обречено.

10
при положение, че никой не ги купува
Eстествено - нали са написани на разпространения по цял свят унгарски език.

11
Ма някой изобщо може ли да обясни смисъла, защо трябваше да се бута досегашното положение?

12
Помощният двигател е просто "динамо". Има агрегати, които не може да се захранят с 600V= от конт. мрежа. Компресор, хидроусилвател, врати осветление, зареждане на батерии. Ползвало се е динамо, защото е било по-евтино и защото техниката не е била толкова напреднала. Т6А2 и Т6Б5 са със статичен преобразувател. Виждам съм такъв в съветската провинция, където статитчния е изгърмял и са го заменили с помощен двигател.

13
Чудно как още не се е появил някой прът от тръбопроводни тръби. Може би е въпрос на време...

14
Тази линия няма никакъв смисъл. Щеше да има смисъл, всяка втора кола от 20 линия в пиков час да приключва на Гео Милев. И нямаше да има никаква драма ако интервалът на движение в пиков час в общата част беше 10 минути. Гледайки към тавана ще се осмеля да кажа, че дори и пробега нямаше да се увеличи.

15
Не е задължително да е от машинсита. Има опция нач. влакът преди да даде "готово" да блокира всички врати без неговата.
Интересно дали това го има в някоя наредба за безопасност

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk


Като го няма ще го напишат.

16
Не е задължително да е от машинсита. Има опция нач. влакът преди да даде "готово" да блокира всички врати без неговата.

17
В момента на 63-ките им махат ограничението до 100км/ч една по една и съвсем скоро ще бъдат почти всичките до 140 км/ч. ;)
Това им е най-малко трето махане. Не виждам причина да не очакваме и четвърто и пето.

18
И на мен така ми се струва. Веднага привлече вниманието ми.

19
Първите два лъча така или иначе са пародия на метро с изключение на Сердика - Обеля. Третия вече няма нищо общо с метро. Такива луди пари за технологии за нещо което едва ли вдига повече от 50 км/ч и се движи на безумен интервал не е за прокурор а за бесило. За капан на всичко, автономните влакчета са с машинисти. И преди съм го писал и това е явно доказателство - никой в бг няма чувствителност към общото, общността и съответно общите пари. Благодарение на това сме свидетели на всякакви безумия и извращения, създадени с държавни и общински средства. 99% от обитателите отказват да приемат факта, че това са именно техни пари. За справка темата за бъдещето на софийските трамваи.
 
... “делото на живота му” я плащаме всички ние и ще я плащат и децата и внуците ни…  :help:
Делото на живота му е PR дело на всички общински власти от 1996 г. насам. И понеже вторите изобщо нямат представа за метро ни представят този пасквил като "Метро". Ганьо, който не е излизал от кочината естествено приема с възторг.

20
Има зацикляне с новите вагони. Един от проблемите е, че не може да ги електрозахранват смартрони...

Pages: [1] 2 3 ... 340