Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - bdz43r

Pages: [1] 2 3 ... 295
1
Повечето стълбове в София са картонени, все пак са на по 40-50 години и повече и виждат боя ако изобщо веднъж или два пъти в живота си докато накрая не паднат сами.
40 години за стълб изобщо не е много. Стълбовете на Драгалевския лифт са почти 90-годишни, пък още стоят, че и въжета носят и до преди няколко години даже хора се возеха.

2
В Твърдица главният коловоз го няма, така че три работещи със сигурност няма, поне не и приемноотправни.

3
Буново - Мирково е с СТ-6 от много отдавна, още от преди ремонта на Гълъбец, който беше мисля 2012-2013 г.

4
Ремонтира се Буново - Мирково.

5
Не го използват, защото пътниците нямат навика да си отварят вратите сами и стоят пред вратата и викат. Това в другите страни (градове) се е възпитавало в продължение на десетки години и последните 2-3 поколения са израснали с това.
Голяма заслуга има и липсата на достатъчно натрапчива информационна кампания. Вместо две съобщения по централните новини и малки невзрачни стикерчета, трябваше да има голям досаден надпис във формат поне А5 на самата врата, който да е пред очите на всеки, застанал пред вратата.

6
Може разбира се. В Швейцария има 70-годишни локомотиви и 80-годишни вагони на редовна служба и са топ отвсякъде.
За 015 е жалко, защото е от първата доставка - работи вече 55 години.

7
Само Песа и краставиците, защото при тях няма друг начин.

8
Ако щете вярвайте, но не толкова отдавна (2016 г ако не се лъжа) карах 32 035 в отлично за годините си състояние с чисти тоалетни, заредени с вода и сапун. В София вече пътуваха само Сименси.
32 от Горна Оряховица бяха образец за поддръжка на тези мотриси. Не е случайно, че само там останаха такива.

9
Извадете една длъжностна характеристика и да видим работа ли им е или не. И ако не е, на кой е работа? Ако липсва в длъжностната характеристика, значи трябва да се добави, защото и на пътниците не е работа.

10
И да го убият с камъни най-добре, защото някои пътници са мухи без глави, а предприятието толкова години не можа да измисли трайна и адекватна концепция кой, как и кога да отваря вратите на превозните средства, която да се прилага за всички нови возила.

11
Това е бикабелна линия, както и повечето товарни.
Носещите въжета са неподвижни и нямат нужда от ролки, а само от седла, в които лягат, а задвижващото въже е тънко и леко и една ролка му е достатъчна.

12
Последното най-вероятно.
Но и аз за първи път виждам такова нещо. Може да е експериментална идея.

13
Значи все пак е кадърен в нещо, което някой цени и извлича ползи от това си качество. Просто уменията му не съвпадат с това, което обществото си мисли, че е необходимо.

14
Доколкото знам само до язовир Калин след Рилски манастир е имало бремсберг, но въжен, не зъбен
Имало е поне още няколко бремсберги за строежи или мини.

15
Между Бистрица и Железница още си я има. Стига до х. Академика или там както сега се казва.

16
Линкът вече не работи, знае ли някой как се търси сега в ДА?
https://isda.archives.government.bg:84/

17
Тая статия я знам. Общо взето е съчинение по картинки с множество напълно грешни твърдения, а снимката с разреза на колоос ако не е моя, то съм снимал същата колоос... и тя нито е от такъв локомотив, нито е със същия вид силово предаване, но това не пречи на автора да съчинява по нея. Вероятно от възрастта е поизкуфял вече или няма достъп до по-подробна и достоверна информация.

Но аз противоречие не виждам - писал съм, че до 60 км/ч са приблизително еднакви и това е видно от графиката. Само че ограничението и за двата локомотива е по сцепление и зависи от точния метод за изчисляването му, а формули за смятане на сцепление с релсите има колкото железници има по света. В реална среда, действителното сцепление зависи от много неща, но не и от формулата, по която е смятана графиката и то е приблизително еднакво. Затова и смартроните редовно имат сериозни затруднения с влакове с тегло, близко до максималното в дългите стръмни участъци. Реалната крива на сцеплението при ниска скорост е по-полегата за шкодата и по-стръмна за смартрона, съдено по моите наблюдения. Освен това, тази графика за шкодата важи само при режим на пълно поле без да са отчетени четирите степени на отслабено поле, които дават допълнителна теглителна сила и мощност и отсечката на теглителната сила не е при 55 км/ч, а при 75 км/ч, а теглителната сила при максимална скорост не е 20, а 60 kN.

Информация за потребление на енергия има и тя е обективна - от електромерите за търговско мерене. Не е представителна извадка, защото включва по 3-4 случая с локомотив серия 44 и също толкова с локомотив Смартрон. Касае се за бърз влак София - Силенград, с едно и също тегло и еднакви спирания. В някои от дните шкодата е изхарчила дори по-малко от смартрона. Всичките отчети са с разход около 2200 kWh.

Не на последно място, авторът е пречертал и двете графики не много прецизно и те не са съвсем актуални. Теглителната сила при потегляне на версията Смартрон, доставена у нас, не е 300 kN, а 320 kN.
Но все пак го е направил достатъчно вярно, за да се види, че разликата в теглителните сили е най-голяма при висока скорост, т. е. с бързи влакове - на цитираната графика 7,5 пъти, а реално 2,5 пъти.

Теглителните норми за шкодите са изкуствено занижени. Технически и технологично имат по-големи възможности от официалните в момента и това е многократно тествано на практика.

И накрая, независимо от по-ниската теглителната сила, шкодата има КПД 85% при скорост 85 км/ч. Теоретичният максимум за локомотив е около 90%. Реален общ КПД съм измервал 75% по действителен разход на електроенергия и физическа работа по качване на товарен влак с определено брутно тегло на определна височина при 60 км/ч за 20-километров участък изцяло в наклон. Няма много повече, което да се изкопчи от какъвто и да е локомотив.

Естествено, че смартроните имат много предимства, но най-голяма е разликата именно с бързи влакове и високи скорости, а не с товарни, където могат да карат по-тежък влак и с по-висока скорост, но не и с по-малък разход на енергия. Затова и частните товарни превозвачи (освен един) не са се засилили да си купуват смартрони или вектрони в изобилие, понеже нямат много полза от тях, а един от превозвачите с най-голямо количество превози стабилно разчита именно на стари шкоди.

18
Не съм казал, че не са предвидени за товарни влакове, а че стават за всякакви влакове и това, че производителят е написал нещо не ги прави неподходящ избор за други неща. Технологията им е същата като на вектроните, които за пътнически влакове са още по-неудачни спрямо възможностите си.
Шкодите също са универсални и са правени за всякакви влакове. Енергийна ефективност, ако не броим рекуперацията, няма как да има при каквито и да е влакове, защото и двата типа локомотиви са близо то теоретичния максимум.

И не, не ги ползваме до възможностите на шкодите, защото те са много стара технология и макар да не харчат повече ток, имат съвсем други параметри при скорости над 60 км/ч, където и вектроните, и смартроните имат голямо предимство. Затова и другите пътнически превозвачи си купуват такива локомотиви, въпреки че не карат с тях товарни влакове.

А нашите товарни влакове се движат за сега с ниски скорости, където двата типа локомотиви имат горе-долу еднакви параметри, така че смартроните почти нямат предимство, използвани "по предназначение". Даже обратното, шкодите са много по-неефективни с бърз влак при висока скорост и точно там смартронът може да изхарчи по-малко ток, а при 70-80 км/ч, с колкото най-много се движат почти всички товарни влакове, шкодата е в най-ефективния си режим.

19
И какво тогава те притеснява?
Другите си купуват вектрони и също ги ползват много под възможностите им, защото нямат избор поради други причини. Ние си купуваме смартрони, защото са два пъти по-евтини и напълно подходящи за нашите потребности. Едиственият им недостатък е липсата на ETCS, но това е временно.

20
Ами да. Локомотиви за три вагона няма.
Все едно да си купиш S-класа, за да ходиш до кварталния магазин с нея.
Повечето железници точно това правят като си взимат вектрони за влакове с 6-7 вагона. Но нямат избор, защото смартроните изобщо не им вършат работа.

Pages: [1] 2 3 ... 295