Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - emm_1968

Pages: [1] 2 3 ... 185
1
Колкото до администрацията ... Без администрация няма да можеш нито да излезеш на линия, нито да си получиш заплатата.

Само един пример от Дружба ще ти дам.
Години наред в "Личен състав" работеше една жена, защото другата напусна. През 2014 г. след като Силиян Манолов стана директор, преструкторира отдела, и там назначи три женици, като после станаха шест.............
А сега ти ми обясни какво работеха тези шест жени там.
А аз знам как всичката администрация работеше до обяд, след това се размотаваха до края на работния ден.
Интересно дали частните фирми имат такава раздута администрация.
При вас не змам как е, но при нас е на технологичния минимум. Когато някой се пенсионира/напусне задълженията му се разпределят на други служители.

2
Но да се издигат водачите едва ли не в култ, предвид че част от тях са направо за гонене, няма да се съглася.

Кой изкарва заплатите на администрацията.
За гоненето е друг въпрос, и е свързан с организацията на работа.

Понеже аз съм в кашата ще кажа, че скоро в сервизите няма да има никой ... Тогава след 8 часа на линия ще трябва водача да прегледа машината и при нужда да извърва ремонти ... Или изобщо да не излиза на линия.

Беше време когато шофьорите сами извършваха ремонти по автобусите, и им се разписваше работна карта. Няколко пъти съм сменявал скоростна кутия и съединител, защото монтьорите са си пийнали, а майстор смяната казва,-"Ми остава за дневната смяна".
От година на година умници началници усложняват работата, и накрая вече е тотално съсипана. Сега да берат плодовете от безхаберното си управление.
Тогава се приготви да започнеш пак да си ремонтираш автобуса сам ... само че без работна карта. Просто с мотивацията утре да излезеш на линия. Защото скоро и пияни монтьори няма да има.
Колкото до администрацията ... Без администрация няма да можеш нито да излезеш на линия, нито да си получиш заплатата.

3
Грешка ...

4
Далеч не всички са така, дори напротив. Има доста хора които цяла нощ висят по каналите за да има с какво понасящите всички негативи да излязат на линия. Те нищо ли не заслужават???

Хайде ти понеже си в "маята", кажи кой от служителите в гаражите работи постоянно по 8/9 часа нон-стоп, та да получи увеличение като на шофьорите.
За това става въпрос, че е такава организацията, че има увеличение за който трябва, и който не трябва. И това е законно установено, а не трябва да е така.
Понеже аз съм в кашата ще кажа, че скоро в сервизите няма да има никой ... Тогава след 8 часа на линия ще трябва водача да прегледа машината и при нужда да извърва ремонти ... Или изобщо да не излиза на линия.

5
Какви проблеми имат сега трамваите с кривите в гората и защо други мотриси ще имат по-малко проблеми там?
С видимостта на спирка Вишнева!?  :rolleyes:
Ааааа ... Гледай ти!  :rolleyes:
Четириосните едносекционни мотриси (Т6А2) виждат всички врати на огледалото си.
Друго: Спирката се намира в прав участък с дължина около 20 метра. Новозаявените мотриси ще са с дължина 20 метра, т.е. пак ще са в правата на спирката и ще виждат вратите в огледалото си ...
Малко като за участие беше това за кривите ...

6
Няма да са по-малки - 18-20 m дължина срещу 14.5. Като цяло 18-20 m вагони са оптимални за 10 - няма да са претъпкани, но няма и да са полупразни а и ще имат по-малко проблеми с кривите в гората.  :rolleyes: По Стамболийски има ТМ  8 с по-големи трамваи, по Граф Игнатиев - 12 и 18. :rolleyes:
Какви проблеми имат сега трамваите с кривите в гората и защо други мотриси ще имат по-малко проблеми там?

7
В неделя на 02.03. 505 беше дерайлирал с последната талига по Борис между Пушкин и Н.Петков посока Княжево и се движеше така. Цялата трета секция подскачаше т.к. реално колелата се търкаляха по трошения камък. Не знам докъде е изкарал така, но гледката беше неописуема.
Причината е скъсана 7. колоос. 505 обръща в колело Н. Петков и тръгва към депо. На изходящата стрелка на колелото 4. талига дерайлира и ТМ се движи така около 350 метра докато талигата заклинва в пътя след улица "Ветрушка" и спира.

8
Нямаше ли пакет зад тях?  :rolleyes:
Само аварийният камион. Аварията явно се е случила по Борис Три или Македония, щом Песа от петицата буташе. Странно, че не са го зарязали на Възраждане, а вероятно го бяха забутали към Банишора чак.
През деня е чист късмет да се вкара трамвай в маневрения коловоз на "Възраждане". В началото на коловоза винаги има паркирали автомобили, нарушаващи габарита, а понякога са и върху коловоза.

Там е добро място за подвижни антипаркинг колчета като тези които бяха на Графа преди години.
Там паркират служителите на СДВР ...

9
Нямаше ли пакет зад тях?  :rolleyes:
Само аварийният камион. Аварията явно се е случила по Борис Три или Македония, щом Песа от петицата буташе. Странно, че не са го зарязали на Възраждане, а вероятно го бяха забутали към Банишора чак.
През деня е чист късмет да се вкара трамвай в маневрения коловоз на "Възраждане". В началото на коловоза винаги има паркирали автомобили, нарушаващи габарита, а понякога са и върху коловоза.

10
Спрял на изолатор ...

11
Абе ... Фифи дане е Пепи, онзи с многото профили?!?!?
Ако аз правех това, което прави Фифи личния ми модератор (difian) вече щеше да ме е отстранил от форума. За няколко последователни поста, в които отстоявах своето мнение миналата година отнесох наказание, а Фифи се заяжда и ... нищо ...

12
Без опорни талиги са само T6A2(-SF), T6A5, T6B5 както и някои четириосни служебни вагони.  :rolleyes:
T6A5 и T6B5 не ги пускат през гората ...

13
Ами щом водачите, ЦГМ и СЕТ не са меродавни защо се пуска сега тази поръчка за 19-метрови трамвайчета с по 20 седалки за които даже в поръчката няма изискване и да могат да се закачат в СМЕ, защо не се пуснат още сега дълги 30-метрови по тези линии, а трябва да купуваме на цената на 30-метрови 19-метрови?

Водачите не са меродавни, не ЦГМ и СЕТ, не ми бутай думи в устата. В ЦГМ и СЕТ някак забравиха, че са се движили трамваи и се налага да си показваме снимки и те да си казват "а, да!". Бяха направени проби с Инекон и Песа през гората миналата пролет, нямаше проблем да се движат, но СЕТ изрази негативно становище, тъй като максимално преодолимия наклон на Инеконите е 60 промила, а на песите 50 или 60 - има две спецификации, но дори да е 60, пак не са ок. Не са ок да се пускат Песи по Баучер, че било разбито, камо ли по Стамболийски. Смятахме наклона в гората - само в кратък участък е над 50 промила, другото е около 40.

20-метровите трамваи са полезни, могат да се изпозлват и по други линии, където има по-слаб пътникопоток, отделно че не е казано че 100% от трамваите ще се обновят - възможен е вариант с редуване на стар и нов т.н. Като цяло е рано да се прогнозира с голяма точност на кои линии ще се движат, защото след 2-3 години кой знае как ще са преформатирани линиите и кои още ще се движат, но е ясно, че когато дойдат, но можем да допуснем, че подмяната на трамваите ще е по маршрурите на 3, 10 и 15 основно.
До "Вишнева" е 38/1000, след нея е 42/1000. Трамваите в София преодоляват наклон 60/1000 - с опорни талиги и 70/1000 - останалите.

14
Само аз ли виждам проблем с цената? 4 милиона на трамвай?
Нормална цена за 20-метров източноевропейски трамвай. За западноевропейски - пак ще е толкова, ама в евро.

Теб значи не те притеснява че цената е с по половин милион отгоре върху цената за 30-метровите Песи, които получавахме досега. Тоест за теб е ОК да платим повече за по-малки трамваи и да имаме 30% по-малък капацитет срещу 25% надценка?
Някъде тук, по-рано бях писал, че за последните 4 мотриси PESA поляците искаха анекс към договора да нова цена. Искаха 3,5 милиона евро за брой ... Разбира се най-добре ще е да ни ги подарят, но едва ли ще се навият.

Те какво искат и какво им се дава са две различни неща. За Талин са подписали за 30-метрови за по 2,2 милиона бройката, това май е последният им подписан договор. Та между 2,2 милиона за 30-метров и 2 милиона за 19-метров има някакво сериозно разминаване и възниква основателния въпрос в чий джоб ще потъне разликата.
...
Няма подписан договор, това първо. Второ, цената е такава, за каквато се договорят двете страни по договора. И трето, екстрите, за които са се договорили (оборудване на салона, сервизно оборудване, приспособления за аварийно-възстановителни работи и пр.) също влияят на цената, не само броя на осите и дължината на коша.
Относно потъването в джоба ... сделките с европейски пари се следят много стриктно. Все още всяка година от няколко държавни агенции ни проверяват за наличността на оборудването получено по договора за първата доставка (2013 г.).

15
Само аз ли виждам проблем с цената? 4 милиона на трамвай?
Нормална цена за 20-метров източноевропейски трамвай. За западноевропейски - пак ще е толкова, ама в евро.

Теб значи не те притеснява че цената е с по половин милион отгоре върху цената за 30-метровите Песи, които получавахме досега. Тоест за теб е ОК да платим повече за по-малки трамваи и да имаме 30% по-малък капацитет срещу 25% надценка?
Някъде тук, по-рано бях писал, че за последните 4 мотриси PESA поляците искаха анекс към договора да нова цена. Искаха 3,5 милиона евро за брой ... Разбира се най-добре ще е да ни ги подарят, но едва ли ще се навият.

16
На моят телефон се отваря, но началното съобщение, че няма нищо общо с ЦГМ не мога да го затворя. Съвет?
Странно, би трябвало да се вижда бутон "Разбрах". Колко голям е екранът? Може ли снимка?
Уж е достатъчно голям екрана ... Началното съобщение е неподвижно.
Благодаря, оправих проблема.
При мен е същото ...
Отново странно, би трябвало да може да се скролва вече. Може да трябва да се изчисти кеша за сайта, за да дойде новата версия.
Проблемът е отстранен. Благодаря!

17
На моят телефон се отваря, но началното съобщение, че няма нищо общо с ЦГМ не мога да го затворя. Съвет?
Странно, би трябвало да се вижда бутон "Разбрах". Колко голям е екранът? Може ли снимка?
Уж е достатъчно голям екрана ... Началното съобщение е неподвижно.
Благодаря, оправих проблема.
При мен е същото ...

18
На моят телефон се отваря, но началното съобщение, че няма нищо общо с ЦГМ не мога да го затворя. Съвет?
Странно, би трябвало да се вижда бутон "Разбрах". Колко голям е екранът? Може ли снимка?
Уж е достатъчно голям екрана ... Началното съобщение е неподвижно.

19
На моят телефон се отваря, но началното съобщение, че няма нищо общо с ЦГМ не мога да го затворя. Съвет?

20
Разглобяват цялата мотриса, до рама на коша, Преработват надлъжните греди на рамата и започват да монтират новите елементи. Правят ревизия и ремонт на талигите и пускат коша върху тях. Качват на камиона и ни я пращат в София ... Това е.
Незнам какво искаш да ти обяснявам. Как се пресмятат греди, как се прави динамично пресмятане на мотрисата, как се изчислява неоходимата мощност ...? За това се учи 6 години.
Един напълно любителски въпрос. Понеже под пода на коша на мотрисата освен талигите с ТЕД се намират и други неща при такова едно преправяне на нископодов какво се случва с тези агрегати, защото не може всичко да се качи на покрива
Как е при изцяло нископодовите возила? Контейнерите с управлението на тягата са на покрива.
При Т6 между талигите са два шкафа с контактори и мотор-вентилатора. При нов тип управление на тягата обема на елементите е по-малък и всеки контейнер на покрива ще е със собствено охлаждане.
Пак ще кажа ... Няма магия. Има конструктивни решения, които вече се прилагат.

Pages: [1] 2 3 ... 185