Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fizik

Pages: [1] 2 3 ... 41
1
Трябва да си призная че вече ми писна от тези постоянни нови поръчки на подвижен състав без дума да се каже за ремонт на депа, състояние на поддържаща инфраструктура, мивки и т.н. Даже и в този форум няма теми за депа и гаражи, освен в раздела за Метрополитен. Теми за колчета, булеварди и бус ленти - бол.

И тъй като подозирам, че креативността на СС се ограничава до графичен дизайн и четене на идеи по форумите, ще започна да натъртвам тази липса на информация за депата. След като ще се равняваме по "западът", да си направим и депата покрити, а не просто бетонен плац с релси, плевели и бавно гниеща под знойното слънце скрап. Да, бавното гниене може да бъде осъществявано и под покрив, но не там е въпросът.

Осъзнавам, че добре направените депа струват поне десетки милиони, но съм сигурен, че след като немците строят такива, цената на депата се избива в по-лесна поддръжка. Иначе нямаше да ги строят.

Призовавам СС да си фотошопнат снимката с Шкодата от Прага, ама на плаца в Искър. Все пак трябва да има колорит и реалност.

2
Не разбирам защо дискутираме трансфер Летище - ЦГС, споменавайки метро, автобуси и трамваи, а и дума не се обелва за връзката метро - жп на МС Искърско Шосе? Спряха ли да спират влаковете там? Не е ли по-ефективно ако се пътува в посока Тракия, вместо да се ходи през центъра до ЦГС, пътниците просто да се прекачат на влака на Искърско шосе?

3
На МС Витоша също отлежава резервен състав.

difian е броил горе МС Витоша вече. Прави 8 състава на резервни коловози и 52 в депото, всичко над тази бройка ще трябва да отлежава на открито или по станциите.

След 20 години да не станем първата мрежа с Патерностер-метро? Забележителна недалновидност

4

Не разбирам защо за летището трябва да има обезателно, ексклузивно и задължително само летищна линия, която да не може да се ползва и за вътрешноградски превоз.

Няма ли в Берлин летищни линии? Със сигурност има. В Париж има няколко специализирани линии които са удобни за някои гари или Дисниленда. Или бързото метро RER.
Метрото от Летище София е удобно за много дестинации, да речем, Люлин, Младост. Иначе, на Летището може да има и обикновени линии, стига да са ефективни и да не създават излишен трафик. Някогашната маршрутка 30 си беше направо панорамна - да стигнеш от Летището до Филиповци без прекачване като по пътя можеш да разгледаш Цариградско, Дондуков, Стамболийски.
Връзката НБУ-Щурград едно време се осъществяваше с маршрутки, особено 27. Ако трамваят по Каблешков стане реалност, може да мине в близост до НБУ, но това вече е една друга тема.

1. В Берлин летището не е в града, а извън него.
2. Летището се обслужва от гара за градски, регионални и междуградски влакове.
3. До летището на Берлин няма развиваща се офис и промишлена зона, както е в София.

И въпреки това, Берлинското летище е крайна спирка за 5 автобусни линии, само една от които е експресно-летищна.

По първа точка няма място за коментари.
По втора - по-голямата част от този пътникопоток се предполага да е поет от метрото, въпреки че метрото не е междуградски превоз.
По третата - в София се изисква различно решение, предвид регионалната особеност. Летищната офис и промишлена зона има нужда от градски транспорт, който да я свързва с останалите части на града. А след като ще планираме допълнителни автобусни линии до тази зона, защо крайната им спирка да не е летището?

5
Далеч не навсякъде е възможно обособяване на бус ленти примерно по части от Каблешков и Ибсен, от Цариградско до Борово подобна панорамна обиколка няма как да е по-бърза от 204 съответно няма да го разтовари, същото важи и за 76 и 604 да не говорим за прекия 304 по България. От Цариградско до Овча купел времепътуването ще е подобно на това със 73, може би дори по-голямо заради обиколките и висенето в допълнителни задръствания. :rolleyes: Вместо панорамни обиколки на София е по-смислено да има редовни линии с разумна дължина.  :rolleyes:

Не си ме разбрал, ама хич. Новата линия да дойде с пускането на новият пробив на Тодор Каблешков. Никакъв Ибсен. И няма как 204/304 да са по-бързи в участъка пазар Борово - 4ти км  през Орлов Мост спрямо тази нова линия - първо разстоянието е по-късо, второ - не се минава през центъра. Чудно ми е че въобще трябва да го обяснявам.

6
Това прилича по-скоро на панорамна обиколка на София.  :rolleyes: Времепътуването е трудно предсказуемо и поне делник от Студентски град до НБУ ще е далеч по-бързо с прекачване между МД 1 и МД 3, от летището до Овча купел с прекачване между МД 1 и МД 3 евентуално 84/184 и 73.  :rolleyes:
Такава трансгалактическа линия не мисля, че ще е полезна. Постоянно ще виси в задръствания, а и не очаквам да има много ентусиасти, които ще пътуват 1 час с нея от Овча Купел до летището. Достатъчно е да има шатъли от Т1/Т2 до центъра и до гарата, а по-натам да се мисли за градска железница и регионални влакове, които да довозват до метрото с едно прекачване на МС Искърско шосе.

Не разбирам защо за летището трябва да има обезателно, ексклузивно и задължително само летищна линия, която да не може да се ползва и за вътрешноградски превоз. Така предложената линия има потенциала да разтовари значително линии като 76/204/304/604, като същевременно предлага по-бърз превоз между района на Цариградско и Овча Купел, Борово, Гео Милев и Кръста. И защо да няма бус ленти по продължението на новият пробив, както и по Г.М-то? Не виждам причина защо от Автогара Овча Купел до 4ти километър да не може да се стига за под 20 минути с такава линия. Това е разстояние от 8.5км и дори и при сегашните средни скорости на ГТ трябва да може да бъде прекосено за 30 минути.

7
И за да не е скучно, ето още една идея за линия:
Овча Купел 2 (връзка с метро Горна Баня) - Президент Линкълн - МС Овча Купел - Автогара Овча Купел - Тодор Каблешков - МС Витоша - Филип Кутев - МС Г.М. Димитров - Асен Йорданов - Христофор Колумб - Продан Таракчиев - Т1/Т2 Летище София.

Такава една автобусна линия ще минава през средата на южните квартали, ще облегчи трафика през центъра и метрото през центъра и ще върже както индустриалната зона, така и летището с Кръста и всевъзможните дестинации с топоним "Овча Купел". Да не говорим и че прави връзка между НБУ и Щутгарт.

8
Тази работа с трасето по Стамболийски е обсъждана преди време. Много от новите идеи са добре забравени стари. Проблемът е, че не само тук се генерират идеи - кои по-добри, кои по-лоши, а състоянието на транспортната мрежа си остава все същото... почти като мрежата от преди метрото.

За 5цата според мен е необходимо едно ново колело, по-близо до метростанция Сердика. Как да бъде реализирано - варианти много! Дали колело около Св. Неделя (такова е имало преди), дали трамвайно трасе по Стамболийски до Възраждане, дали по Тодор Александров. Тук дискусии и вариации много. Целта обаче е скъсяване на дистациите.

От архива от 2012 (Изграждането на участък "Надежда"-НДК):
Quote from: fizik link=topic=1817.msg266363#msg266363
Друг е въпроса какво става с трамваи, идващи евентуално от Македония, но такава перспектива мисля че е илюзорна (в една друга тема бях предложил Тм5 вместо на Съдебна палата от Алабин да завива наляво към Света Неделя (оттам по стамболийски, наляво по Ботев и оттам пак нагоре към Княжево), за да се достига по-близо до Сердика, но това беше прието негативно, а и ще е трудно за изпълнение)

9
Кому е нужен този кич на Тракия, при положение че станцията не е в посока Тракия?

10
И после всички искат да поръчваме от същите тези, които е силно вероятно да ни пържат по такъв начин. По - добре влаковете от Митищи, но да е по - евтино и да можем да си го направим тук, отколкото да се дават луди пари за софтуерни простотии.
Мотрисите по МД3 са повече софтуер, отколкото влакове, като това го казвам с мисълта за повече от 1 значение.

Следвайки този принцип да караме Лади и да се возим на Икаруси, че можем да ги поправим с чук, гаечен ключ и свински опашки. Не мерси. Искаме хем да ни е евтино, хем да ни е хубаво, хем да не мислим. Е, не става!

11
Производителят казва, че Inspiro може да се движи с от 2 до 8 вагона. Това ясно показва, че челните вагони са достатъчно автономни, за да струват едва 10% от стойността на междинния (според сметките по-горе).
Но ако Сименс се опитва да ни пробутат междинен вагон на 80% от цената на цял влак, това е нещо съвсем различно.

Бих хвърлил едно предположение, че междинен вагон + интеграция на междинния вагон в настоящите 3-вагонни състави струва далеч повече от просто 1/3 от цената на един влак. Не забравяйте, че новокомпозираните състави трябва да се рекалибрират спрямо положение на вратите по станциите и да се синхронизира цялата електроника между старите 3 и новият междинен. Затова бих повярвал на една цена от 60-80% от нов състав. Все пак Инспиро не са влаковете от Митищи тип "млад конструктор". Проблемът не е физическото закачане, а софтуерното разпознаване на промени по хардуера и синхронизиране на системи за сигурност.

12
Пропуснал съм развитието на тази двуетажна драма, но ако правилно разбирам, нает/купен е някакъв двуетажен автобус, на който му се търси място в маршрутната мрежа.

Колко още време ГТ ще бъде роб на мокрите сънища на посредствени и некомпетентни управители? Какви са тези глупости с "линии за електробуси" "линии за двуетажни автобуси" и т.н. ? Заложеният принцип на работа в една транспортна компания трябва да бъде "Целта оправдава средствата". Ако имате 10 контейнера, които трябва да бъдат превозени междуградски от точка А до точка Б, наемате влакова спедиция. Същият маршрут при по-малък или по-голям обем може да бъде осъществен и с камиони или с речен транспорт, в зависисмост от обема, дистанцията и наличната инфраструктура.
В София първо градим инфраструктура - дали ще е метро, или закупуване на двуетажен автобус (единствено число!), и след това му търсим транспортна задача, която да изпълнява. Казано с други думи "Средствата оправдават целта" :fan: :fan: :fan: :fan: :fan:

Дилетантска малоумщина.

13
Тъй като отдавна не съм рисувал по карти и не съм споделял метрополитенските си мокри сънища, ще споделя с вас една идея, за която още не е съвсем късно да се заложи като бъдещо развитие.

Така проектиран, участъкът от Цариградско шосе до Военна Академия в бъдеще може да бъде обособен като отделен диаметър, който след бул Ситняково под парка на Военната Академия да направи десен завой, да се мушне под съществуващия МД3 и да продължи към ЦГС със следните спирки: Театрална (връзка с МД3), Сточна гара и ЦГС (връзка с МД2). Такъв един вариант може да допринесе за по-добрата свързаност между Младост, Гео Милев и гарата, като в същото време разтоварва трафик от МД1 и Сердика.

Такъв един нов МД би премахнал и дублирането на маршрути между потенциалният околовръстен трамвай от ОК по Каблешков/Кутев/Г.М. Димитров до Арената и МД3 ОК - Окръжна

За да се заложи тази възможност е необходимо само да се изградят 150-200 метра тунел успоредно на ул. Хан Омуртаг от Гео Милев в западна посока. Струва ми се евтино, най-малкото заради възможността в този тунел да виси и резервен влак за линията.

Реших, че не бива да задържам егоистично за себе си такива брилиантни идеи  :devil:

14
Сградите, които застъпва трасето не са толкова малко, но повечето не са жилищни и застъпването е минимално:
...
- бившата баня на Ситняково;
...

Не съм много експерт, ама бани не се ли строят до/върху природни извори? И ако мине метрото под сградата да не станем собственици на водопроводът с най-голям диаметър в Европа?

15
В момента повечето линии прибирайки се към депо се придвижват частично по своя маршрут, но от някаква точка отклоняват за депо и се почва едно поставяне на табелки "за гараж", почват се едни крясъци в салона - слизайте аз съм до тук. И понеже прелитащите покрай спирките празни превозни средства действат изключително дразнещо за пътниците, особено тролеите по Цариградско шосе, които подреждайки се зад редовна линия стоят просто на спирката и не отварят. А и понеже необичайния маршрут може да бъде удобен за част от пътниците, които нормално го правят с прикачване. Защо не се въведат номера - примерно от 900 нагоре, с които да се издвижват тези коли за гараж. Така те ще си имат разписание, ще ги има на спиркознака (даже може да се впише, че те движат от - до часа) и на когото му е удобен маршрута да си пътува, който пък не, ще знае, че тролей 902 върви по 2-ката до СУ и нагоре е по тролей 4 към Дружба и ще може да си го пътува така. По този начин хем намаляваме празния ход, хем намаляваме пътническото недоволство, защото тези линии ще извозват точно в часовете на разреждащи се линии

Напълно съм съгласен. Това е разликата между това "да ходиш на работа" и "да предоставяш услуга". В БГ ЦГМ ходят на работа.

Тези идеи на куп трябва да се трупат пред новитата или старата нова няй-голяма група в СОС след изборите. Жалкото в крайна сметка е, че както и широката общественост, така и известна част от форума разглеждат ГТ като съвкупност от превозни средства с гаражни номера и бройки шофьори на смяна, а не като динамична, свързана система със срокове на експлоатация, предоставяща услуга по превоз на граждани в един страдащ от трафик и замърсяване град.

16
От известно време ми се върти в главата този проект. Та назря моментът да попитам има ли напредък? Въобще ще се развие ли тази програма за "обновяване" на 30 бройки с водородни клетки или това беше за пред камерите и толкова?

Опасявам се, че водородният Икарус е навъртял повече метри в главите ни, отколкото в реалност. Проектът по всичко личи е приключил и отчетен преди 2 години. Парите са усвоени, докладите написани. Повече от бг "науката" не очаквайте.

17
Естествено че изглеждат добре,друг е въпроса дали за нас така ще изглеждат.Може би поръчката е малка,ама кой бяга и от малка поръчка...осем влака не са малко пари.

Поръчката е малка засега. Това е поръчка за стъпване на пазар. Който спечели има голяма вероятност да глътне още много поръчки за същите метро линии в София при перспективна замяна на стария подвижен състав или разширяване.

18
Метродиаметър 3 / Re: Рендъри на МД3
« on: 17.04.2023, 12:00:51 »
Зависи. Ако станцията не е в центъра или пред важна сграда, това не означава че не трябва да се набляга на дизайна. Колкото до брутализма, бихте ли ми посочили кои станции по света смятате за образци на брутализма? Според мен, Софийското метро си има собствен уникален стил и това му е чара.
Когато съм там, ще снимам в по-голяма резолюция. Понеже, рендърите на Георги Аспарухов и Тракия сме ги виждали, а този на Ген.Владимир Вазов е публикуван за първи път.

Ако заявим, че голият бетон е основен мотив на брутализма, то голяма част от Виенското метро е изпълнено в тази стилистика.

19
Метродиаметър 3 / Re: Рендъри на МД3
« on: 11.04.2023, 12:13:12 »
Ох пак ли плочки за баня, много ми се иска нещо в стил индустриален, брутализъм или дори минималистично. Все сини, зелени плочки.

И аз си мечтая за нещо като на прикачената снимка, ама нЕма. Снимката е от Ротес Ратхаус, У5, Берлин

20
Ако не бяха простори, отношението ми към всяка тяхна нередност нямаше да бъде такова. Просто трябваше да се направят както видях, че са по линия М3. Дефектите се отстраняват и започват качествено да си изпълняват функцията. Сега дори и да ги "лъснат до блясък", те пак ще си останат нищо повече от простори за пране. :rolleyes: Някой ще каже: "Еми за толкова имаше пари!". Аз ще отговоря така: "Ако няма пари за нормални прегради по М3, по-добре не трябваше изобщо да се дават така-приготвените недостатъчни средства за тази пародия на прегради и да бъдат пренасочени към по-належащо перо от разходите на Метрополитен София". Това е поредният пример за пладнешки обир, ако питате мен... на вашите пари, от вашите данъци като жители на столицата.
Просторите за по 2 млн. на станция започнаха да сдават багажа ...

Тези неща, реално, струват максимум по 10 000 на станция, от които 9 500 са вложени в опорните колони, където са задвижващите мотори, контролерите т.н. Да сложим 5 000 за труд. Тоест, излиза, че милион 985 хиляди са отишли в нечий джоб. Умножено по броя станции, на които са/ще бъдат монтирани... :help: На живо ми се сториха още по-афиф, отколкото по разни клипове. Някой да рипне, нещо да каже, да изрази мнение пред ръководните органи... няма, или поне не съм чул и видял. :D

Само защото преградите са "простори", не значи че са:
1. Евтини
2. Прости за поставяне
3. Дефектни
4. Ненужни
5. Безполезни.

Преградите не са елементарна притурка на станцията - те трябва да се синхронизират със системите за безопасност на метрото, което не е елементарно да се направи. Личи си от експлоатацията, че не е елементарно. Обаче само защото нещо не е елементарно за правене, не е оправдание то да се чупи и не работи. Отговорност трябва да бъде търсена. Аргументи от типа "студено е и затова заяжда" не могат да са сериозни, защото това значи, че заданието не е написано правилно. Не изключвам Братоев да е видял преградите някъде другаде и да е вкарал кръгла тръба в квадратна дупка.

Всичко това обаче не значи, че преградите нямат своето място в метрото. Всичко, което подобрява сигурността има място в метромрежата. Дали точно това решение в точно нашето метро - това е друг въпрос. Няма как да стане като в МД3 - това е ясно. А като не може така как иначе?

Pages: [1] 2 3 ... 41