Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - тролей №164 линия 2

Pages: [1] 2 3 ... 114
1
Явно през 1980-а година все още не са били чували за едно нещо, наречено у нас "бутон бдителност".

2
БВ 8631 в необичайна гара.

Quote
В участъка Синдел - Карнобат е отменен ПВ 30152 (Варна 11:15 - Карнобат 14:30)

Пътнически влак №30152 (Варна 11:15 - Карнобат 14:30) се отменя в участъка Синдел - Карнобат поради авариен ремонт на железния път. Пътниците ще бъдат превозени с автобус.

3
Македонският министър на транспорта дава заден за жп линията с България

Няма да позволя да се харчат толкова много пари, независимо, че част от тях са от грант, но другите са заеми, за нещо, което няма да се използва, каза Александър Николоски

Изграждането на жп линията по Коридор 10 е приоритетна за Република Северна Македония, заяви след среща с декана на Строителния факултет в Скопие министърът на транспорта Александър Николоски, който посочи, че ще разговаря с международните донори за това как най-ефикасно да бъдат насочени средствата за изграждане на жп линиите в страната.

В интервю за ТВ Алфа вчера Николоски заяви, че не е против изграждането на жп линията по Коридор 8, който трябва да свърже Северна Македония с България, но според него строителството й е изправено пред много проблеми, предаде БТА.

"Няма да позволя да се харчат толкова много пари, независимо, че част от тях са от грант, но другите са заеми, за нещо, което няма да се използва. Не трябва да инвестираме в железница, по която влаковете няма да могат да се движат с повече от 60 километра в час. Вторият проблем е, че не знаем дали българите ще направят своята част от железницата, там има малко да се направи, но и един километър да липсва, тя не може да се използва. Най-големият проблем е, че границата трябва да бъде преодоляна с тунел, който е проектиран само наполовина", казва Николоски, цитиран от изданието "Денешен".

"За мен най-полезният проект за (Северна) Македония е изграждането на високоскоростна железопътна линия от Скопие до Солун, която да се движи с 200 километра в час за пътници и до 160 километра в час за товарни превози. Това означава, че всички товари, които ще бъдат транспортирани до Централна Европа, трябва да минават през (Северна) Македония, а пътуването от Скопие до Солун трябва да отнеме до 1 час и 15 минути. Тази железопътна линия минава през Ниш, Белград, Нови Сад, Суботица и Будапеща и трябва да бъде основната артерия на Централна Европа. С това (Северна) Македония ще си върне ключовата позиция на Балканите", добави той.

Общата дължина на източния край на железопътния Коридор 8 е 88,2 километра, от които 34 километра, т.е. участъкът Беляковце - Крива Паланка, се изгражда с финансова помощ от ЕС, предоставена чрез Инвестиционната рамка за Западните Балкани, с финансиран от нея грант от 75 милиона евро, допълнен от национални средства. За завършване на източния край на железопътен Коридор 8 до границата с България е осигурено финансиране от предприсъединителен грант от ЕС "Финансова рамка за Западни Балкани" и два заема от ЕБВР и ЕИБ. На територията на Северна Македония проектът трябва да бъде изграден според европейските стандарти, за да бъде ж.п. линията съвместима с железопътните линии в Европа.

Транснационалната транспортна ос Изток-Запад (Коридор 8 ) се простира от пристанище Бари в Италия до пристанищата Варна и Бургас в България. Централната част на този 315-километров паневропейски коридор минава през Северна Македония - Кичево, Скопие, Куманово, Беляковце и Крива Паланка. Липсват обаче връзки в западния край (от Кичево до границата с Албания) и в източния край (от Куманово до границата с България).

Официалният старт на строителните работи по железопътна част на Коридор 8 на територията на Северна Македония в участъка Куманово-Беляковце-Крива Паланка бе даден през октомври 2022 г., край Куманово с участието на тогавашните премиери на България и на Република Северна Македония Гълъб Донев и Димитър Ковачевски.

Междувременно от "Железопътна инфраструктура" в Северна Македония информират, че дружеството има нов Управителен съвет и нов директор. На мястото на Зоран Трифуновски, назначен по време на предишното правителство на Димитър Ковачевски, е назначен Синиша Ивановски, който е председател на комисията на ВМРО-ДПМНЕ по инфраструктура, градоустройство и транспорт, съобщава "Плюс инфо".

4
Разни / Re: БГ Черноморие
« on: 09.07.2024, 17:15:55 »
От тази година си имаме и електрически такива. Някоя вечер може да заснема някое.

6
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 09.07.2024, 16:56:10 »
Надлез по булевард „Христофор Колумб“ и Икарус 260.
Булевард „Шипченски проход“, изглед към северозапад от блок 251А и трамвай София 70.
Спомен от окончателно умиращата околовръстна ЖП линия: Околовръстна линия № 2, булевард „Самоков - изглед от улица „Тинтява“, 14.
Спирка „Квартал „Хладилника“ и трамвай София 65 плюс автобус "Чавдар" от по-старите модели, които никога не съм виждал наживо.
Крайна спирка на улица "Т. Каблешков" и автобус Икарус 180.
И, разбира се, булевард „Александър Стамболийски“, кръстопът с булевард „Яне Сандански“ и железопътен прелез, през което място наскоро гледах клипове в youtube, че извозват на части релсовия път в посока към гара Захарна фабрика. София 70 токущо пресякла кръстовката с околовръстната ЖП линия.

7
Трамваи / Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« on: 05.07.2024, 09:08:42 »
Някой знае ли тези неща какво предназначение имат? Иначе точно преди втора врата разпознавам сгъваемите стъпала за покатерване на покрива, които съм ги виждал и на тролейбусите Skoda 15tr.

8
Една година по-късно.... някакво движение за таресто към гарата чува ли се?
Не. Няма пари и необходимост да се прави на този етап. Освен ако не решат по сегашния маршрут на 23 да пуснат жица, но ще трябва доста да се преправи трасето (както и на Централна гара), за да стане левия завой от Христо Ботев към Земеделския колеж и след това десния към Борисова
Голямата новина е, че 12 и 20 стават тролейбусни и трасетата по Борисова и Тулча ще се ползват, а вече как и къде ще свалят сопите и ще са на батерии остава загадка...  :fan:
В подкрепа на цитираното. Завъртях се наобратно, при което видях и "нова" стрелка.
edit: Строго теоретично-погледнато, може и без преправяне на контактната мрежа на пътния възел/кръговото пред Гарата. Може да превърта със завой на 270 градуса към ул. Борисова - на петия изход. :D В обратната посока завоите ще са два - десен на 90 градуса и ляв на 180 - на третия изход.
Разбира се, иронизирам, но не бих се учудил, ако измислят подобна щуротия, за да мине по-тънко.

9
Здравейте! За лични цели ми е нужно да науча 2-3 специфични размера (с точност до половин метър е достатъчно). Потърсих и намерих ето тук един чертеж с размери на основните параметри в милиметри. Основно се интересувам от числата 2500 (разстоянието между геометричните центрове на колоосите на дадена талига) и 3650 (разстоянието между средата на талигата по дължина и края на вагона). Всъщност, те не са много числата, а и май само височината над релсите няма да ми е нужна. Всички останали размери ми представляват интерес. Въпросът ми е има ли съществени разлики в размерите спрямо този чертеж (разминаване с повече от 500 мм) на останалите серии пътнически вагони, които се експлоатират в момента у нас? Интересувам се преди всичко за серии 74 и 97, докато за серии 43, 50 и 63 би било допълнителен бонус, ако споделите. Или може би това са стандартни размери, валидни за всичките?

10
Здравейте. Забелязах на едно от клипчетата от личната си колекция, че има едни табелки на някои метростанции. В случая, става въпрос за станция "Александър Теодоров Балан". Бих се радвал, ако някой поясни какво означават данните, изписани върху тях?
Имам предположение само за първото, че е някакъв километраж по подобие на националната железопътна мрежа, но откъде започва броеното, ако е така?
В друго мое видео намерих още една табелка - този път от станция "Витоша". Горното виждам, че са промили наклон. Долното са някакви числа 217 цяло и нещо. Очевидно не е надморска височина, нито пък надвишение. За момент се запитах дали не е радиус на крива, но пък станцията не е в крива.

11
Преди време май @bdz43r спомена за трета метролиния в София как в един от участъците липсвали преходни криви, защото някой "ги е забравил", или не помня каква точно каза, че била историята. Аз искам да попитам някой забравил ли е нещо при проектирането и изпълнението на изхода от гара Плевен в посока към гара Плевен-запад? По-конкретно между английската стрелка и следващата след нея (явява се път 2)? На ето това клипче се вижда. Всъщност, по-голям шикан има и още преди английската стрелка, веднага след перона (там пък не знам има ли преходни криви), но особено впечатление ми направи този, за който задавам въпроса си. Гледайки клипчето се почувствах все едно съм във ватманска кабина в София, а не в локомотив. Това нещо с каква скорост може да бъде преминато безопасно? Ако товарен или извънреден пасажерски влак бъде пуснат транзит през гарата, ще остане ли върху релсите?

12
Днес ЕВ 3683 ще успее да слезе под 6 часа официално. В момента е на гара Владимир Павлов с 3 минути закъснение. Стискайте палци! :D

13
Превод от немския жп форум за трагичното състояние на жп инфраструктурата в Хърватия.
...
Явно си имат/са си имали някой местен Милчо Ламбрев (бивш генерален директор на НК"ЖИ"), според чието верую, ако влакът не прави тъдъм-тъдъм, значи всичко е точно и инфраструктурата е на шест точки. :)

14
Да, аз затова преди време казах, че е крайно време да се тръгне по веригата. Този път от най-високо. Казвате, че няма достатъчно финансиране за текущите ремонти в гаражите. Веднага отговорност от "касиера на общината" защо, при милиарден бюджет на София, стиска парите и не ги дава по предназначение :? Оттам надолу - когато се появят пари, контрол как се разходват. Дали продължават ремонтите с тел, монети и тиксо, или се поръчват съответните части и се подменят. Тук само да си пишем по клавиатурите - нищо няма да стане. Толкова хрантутници има - кмет, зам. кмет по това, зам. кмет по онова, ЦГМ, какво ли още не. Да вземат да свършат малко работа по горенаписаното от мен, а не само да гледат сеир, че се чудят в сервиза как да закърпят това или онова возило :! Пък и самите механици, шофьори ако трябва - да излязат на протест, да кажат, че няма да карат автобусите, докато не се осигурят средства за нормалната им поддръжка. Ето ви конкретни действия, които могат да се предприемат. Инак излиза, че водачите са не по-малки егоисти в това отношение. Все едно да пишеш софтуер и да си траеш, че клавиатурата ти е счупена - половината копчета не работят, или мониторът е скапан и те заболява главата от него.
Ти сериозно ли? Кметът да иде в гаража, за да свърши малко работа? За 10 години колко пъти видя Фандъкова омазана в грес? Твърде повърхностно изказване.
Твърде повърхностно тълкувание на думите ми - така бих ти репликирал. Все пак считам, че се подразбира, че кметът не е пряко отговорен за бай Иван Баш Майстора в гаража Хикс. :neznam: :rolleyes: Повтарям от моето изказване - всички по веригата, както са подредени. В гаража няма пари. Искат се от еди кое си ведомство, от което зависи. Ако там няма, то служител от въпросното следва да изпрати искане към по-висшестоящ орган по веригата. Ако не бъде уважено, да бъде подаден сигнал където трябва. Пак ме карате да пиша като за бавноразвиващи се. :rolleyes: :help: Каквото исках да кажа преди час - го казах! И да, за пореден път си напомням, че разсъждавам твърде наивно - като за един идеален свят, като за "Обетованата земя". Считам, обаче, че не е лошо да се подсещаме как е там и да вземем някои добри примери така, че да си наредим и нашата къщичка една идея по-добре, вместо само да викаме "нищо не става!". Затова и в предишния си пост споменах как да се подават и жалби, ако трябва протести. Хората да разберем, че има проблем, а не само да си го кътат помежду си и да си мрънкат под носа. Вие как мислите?

15
Да, аз затова преди време казах, че е крайно време да се тръгне по веригата. Този път от най-високо. Казвате, че няма достатъчно финансиране за текущите ремонти в гаражите. Веднага отговорност от "касиера на общината" защо, при милиарден бюджет на София, стиска парите и не ги дава по предназначение :? Оттам надолу - когато се появят пари, контрол как се разходват. Дали продължават ремонтите с тел, монети и тиксо, или се поръчват съответните части и се подменят. Тук само да си пишем по клавиатурите - нищо няма да стане. Толкова хрантутници има - кмет, зам. кмет по това, зам. кмет по онова, ЦГМ, какво ли още не. Да вземат да свършат малко работа по горенаписаното от мен, а не само да гледат сеир, че се чудят в сервиза как да закърпят това или онова возило :! Пък и самите механици, шофьори ако трябва - да излязат на протест, да кажат, че няма да карат автобусите, докато не се осигурят средства за нормалната им поддръжка. Ето ви конкретни действия, които могат да се предприемат. Инак излиза, че водачите са не по-малки егоисти в това отношение. Все едно да пишеш софтуер и да си траеш, че клавиатурата ти е счупена - половината копчета не работят, или мониторът е скапан и те заболява главата от него.

16
Тролейбуси / Re: Škoda 26Tr Solaris (1603-1632)
« on: 19.06.2024, 10:57:31 »
Вечната тема "кое е красиво и кое не" VS "кое на мен ми харесва и кое не". Едно е да кажеш, че според теб са абсурдни, съвсем друго е да го формулираш като аксиома, с която всички "са длъжни" да се съобразяват и да се въртят около твоето мнение. Например, на мен ми се струват симпатични. Липсват ми малко плюшени играчки, знаменца (съвсем сериозно!). Хората сме всякакви и точно този факт никога няма да се уморя да го повтарям - докато има нужда.

17
БВ 3621 от известно време е удължен да потегля от Дупница. Ако го запазят и след ремонта на Дъбово - Твърдица, то аз за пръв път ще стана свидетел на директен влак Дупница - Бургас.

18
Ако човек си постави за цел да търси непременно дървени траверси в Германия - оказва се, че не е невъзможна задача. При това след само 2 минути търсене в района на първата гара с товарни коловози.

19
Разни / Re: Формула 1
« on: 15.06.2024, 20:23:58 »

20
Попаднах на една доста къса стрелка за нормално междурелсие. С рулетката в мапс ги меря 14.5 метра от настава в началото на стрелката до пресечението, докато тези с радиус 190 метра са 22-23 метра, а 300 метра радиус - около 27-28. Струва ми се, че по разпределителните гари във Франция съм попадал на подобни. Те с какъв радиус и максимална скорост са? Има ли ограничение за максимално "междуталижно" разстояние (от последната колоос на първа до първата колоос на втора талига) на всеки подвижен състав, който иска да премине оттам?

Pages: [1] 2 3 ... 114