Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Balkanton

Pages: [1] 2 3 ... 111
1
Автобус "Прага" с табела "ХХХЛЕНЪ" (не е "Служебен"). Според мен това е районът на сегашното ларго - високата сграда по-назад ми прилича на сегашното Министерство на труда и социалната политика - тогава дружество "Феникс" на "Дондуков".
Източник: Форум Аспирин

2
Тролейбуси / Re: Škoda 9TR
« on: 17.02.2025, 00:01:11 »
Орлов мост с №307 (?) видимо нов - все още с поставката за регистрационен номер под бронята. Вероятно 1969/70 г.
Източник

3
Навесът от последните две снимки...
Този тип навеси, изградени от дървени греди, явно са от 50-те/60-те. Има един такъв оцелял и до днес на спирка "НЦ по радиобиология" на бул. "Св. Климент Охридски" по трасето на автобусни линии 69, 70 и 123. Ето снимка от Гугъл Стрийт към март 2012 г., където се вижда най-добре.

4
Икарус 280 и Чавдар В14-20 през 1987 г. във Велико Търново в тази телевизионна импресия.
Източник: БНТ - Русе

5
Няколко кадри с жълт спиркознак "Кентавър" с разписани маршрутите на автобусни линии 79, 89 и 90 в този документален филм в края на 80-те. Не съм сигурен кой е този булевард.

6
Новина за изграждането на жп линията към българската граница:

Quote
Първата отсечка от жп линията към България Куманово-Беляковце, част от Коридор 8, официално бе пусната в експлоатация
Кореспондент на БТА в Скопие Маринела Величкова
Скопие, 
17.01.2025 19:07

Първата отсечка от източната част на трансевропейския Коридор 8 на територията на Северна Македония Куманово-Беляковце бе пусната в експлоатация днес. Премиерът Християн Мицкоски, четирима министри, посланици на страни от ЕС, директорите на железниците и железопътна инфраструктура, представители на различни институции в Северна Македония и медии пропътуваха с влак първата част от трасето, което в завършен вид трябва да свърже Северна Македония и България.

Ръководителят на делегацията на ЕС в Северна Македония Михалис Рокас определи откритата днес първа, от общо три отсечки по жп линията към България, като важна част от паневропейски коридори и „проекти, които са символ на общата ни визия и носят огромни придобивки за гражданите и бизнеса и в Северна Македония, и в региона, но и в Европа”.

„Тези почти 31 км са част от Коридор 8, който свързва двете столици Скопие и София, а по-нататък и с пристанищата в Адриатическо и Черно Море, като по този начин регионът се свързва с Европа; на практика той свързва сегашните с бъдещите държави от ЕС. Това е първа част от жп линията към България, изграждането на втория участък до Крива паланка се осъществява и с грант от инвестиционната рамка за Западните Балкани на ЕС, очакваме, че скоро ще започне изграждането на третата част – до границата с България. Попълването на тези „празнини” в Коридор 8, заедно с онези по посока Албания, е от огромна важност, защото свързването улеснява търговията, привлича инвестиции, отваря работни места, увеличава конкуренцията и допринася за сигурността. В същото време свързаността е пътят към икономически просперитет, което е и крайната цел на икономическо-инвестиционния план на ЕС за региона. Европейският съюз е инвестирал над 500 млн. евро в Северна Македония, давайки приоритет на свързаността. ЕС стои до вас в завършването на тези важни инфраструктурни проекти, но също така и в осъществяването на останалите реформи (в страната)”, заяви Рокас при официалното откриване на жп отсечката, което се състоя в Беляковце. 

Работата по жп отсечката Куманово-Беляковце представлява рехабилитация по европейски стандарти на съществуващата линия с дължина 30,8 километра и по нея са построени 3 нови жп гари и 6 спирки. Линията включва 5 моста, 1 тунел, водостоци с различен диаметър, защита на склонове, отводнителни канали, звукови бариери, подпорни стени, а проектната скорост за движение на влаковете по нея е 100 км/ч., уточни директорът на Железници на Република Северна Македония Синиша Ивановски. 

Според вицепремиера Александър Николоски източната част на Северна Македония е „от регионите в държавата, които трябва да бъдат развивани и който заслужава по-голям икономически напредък”. Той изрази задоволство, че рехабилитацията на отсечката е завършена навреме, което „е стимул да се продължи с втората и за изпълнението на третата фаза, за която има нужда от съвместни усилия със съседна България”.

„И както често казвам, тук става дума за свързване, а не за несвързване със София, защото значението на тази железница е пълно изграждане на Коридор 8”, заяви Николоски, който още в началото на мандата си като министър на транспорта определи третата част на жп линията – от Крива паланка до границата с България за проблемна.

Повече от 78 млн. евро, част от които осигурени от ЕС и Европейската банка за възстановяване и развитие, е стойността на тази първа част от жп линията, посочи премиерът Християн Мицкоски, припомняйки, че последният влак по тази линия е минал през 1996 година.

„Коридор 8 е важен стратегически проект, заедно с Коридор 10, които са главен приоритет на правителството (на Северна Македония). Убеден съм, че в срока, записан в договора, ще бъде завършена втората част на жп линията, а съвсем скоро, ще приключи тръжната процедура за третия участък (Крива паланка-границата с България), което ще ни направи напълно свързани с източната ни съседка. И с това ние на практика ще бъдем част от един много важен коридор не само за Европейския съюз, но и за НАТО, а това е коридорът, който свързва България, (Северна) Македония, Албания и след това Италия”, посочи Мицкоски.

В съобщение от опозиционната СДСМ изразиха гордост от това, че жп линията Куманово-Беляковце е пусната в експлоатация, уточнявайки, че 90 процента от строителството й е било завършено по време на правителството на СДСМ. 

„Железницата, наречена „Надежда“, беше в застой от 28 години и нямаше никакъв напредък във фазата на строителство. Благодарение на ангажимента на правителството на СДСМ строителството започна през октомври 2022 г. Този значим инфраструктурен проект отваря нови европейски маршрути за железопътен транспорт, подобрява регионалната свързаност на (Северна) Македония с пристанищата Бургас и Варна в България и Дуръс в Албания, което е от изключително значение за македонската икономика”, уточняват в съобщението си от СДСМ.

Транснационалната транспортна ос Изток-Запад (Коридор 8 ) се простира от пристанище Бари в Италия до пристанищата Варна и Бургас в България. Централната част на този  паневропейски коридор минава през Северна Македония - Кичево, Скопие, Куманово, Беляковце и Крива Паланка. Липсват обаче връзки в западния край (от Кичево до границата с Албания) и в източния край (от Куманово до границата с България), част от който (от Куманово до Беляковце) беше пуснат в експлоатация днес.

Официалният старт на строителните работи по железопътната част на Коридор 8 на територията на Северна Македония в участъка Куманово-Беляковце-Крива Паланка бе даден през октомври 2022 г., край Куманово с участието на тогавашните премиери на България и на Република Северна Македония Гълъб Донев и Димитър Ковачевски.

8
Една снимка с Чавдар 11Г5 от 70-те - (№64, Сз 6694) от първите партиди - с висока горна охадителна решетка и немски мигачи.
И втора с Чавдар 11М4 (СзГ 9152).

9
Други градове / Re: Плевен
« on: 27.12.2024, 17:53:47 »
От същия пост също снимка с Икарус 311 с инв. номер 52.
Източник

10
Две от днес - Чавдар 11М4 с касова врата, Кароса ШД11 (С 3899) и Йелч 041 (СфА 6699). Помогнете да идентифицираме местата.
Източник: Форум Аспирин (1, 2)

11
Нов военен Чавдар, рег. номер В 68004.
Източник

12
Шкода 706 РТО от първите партиди до хотел "Янтра" във Велико Търново, 60-те години.
Източник: Форум Аспирин

13
ПАЗ 652Б с рег. номер Сб Ф 4137 на Съюза на българските журналисти.
Източник

14
Шкода 706 РО с рег. номер Сф 4229, вероятно през 50-те/началото на 60-те години. Ливреята повече прилича на туристическа, макар че има врата хармоника.
Източник

15
Една късна снимка на оцелял Икарус 620 от 1967 г. в Тирана през 1991 г.
Снимка: Colin Pickford

16
Други градове / Re: Други градове
« on: 28.10.2024, 20:48:45 »
Село Шуменци, Тутраканско - оцветена снимка.
Източник

17
Покрай търсенето на италиански автобуси попаднах на снимка с Чавдар 11М4 с номер П 6061 в Брюксел през 1985 г.

18
След малко проучване достигнах до извода, че автобусът изглежда е някакъв модел на Фиат, може би Фиат 309. Не намирам абсолютно същата каросерия никъде на снимка, но има множество снимки на автобуси Фиат от края на 60-те години, притежаващи един или друг характерен елемент по каросерията си, които съвпадат с елементи на този автобус. Оказва се, че в Италия също е била развита практиката на съчетаване на серийни автобусни шасита с различни каросерии на различни производители. Открих около 10-ина каросерийни фирми, всички базирани в град Модена, които са ползвали шаситата на Фиат за направата на завършени автобуси с техни каросерии. Изглежда, че тези фирми са споделяли много от частите и детайлите, които се откриват в различни комбинации по различните варианти на каросериите. Струва ми се, че те са толкова разнообразни, че трудно се откриват снимки на няколко еднотипни автобуси. Вероятно са се изготвяли в малки серии, при което винаги нещо е било променяно. Оттук подозрението ми е и, че трудно ще се намери снимка на абсолютно същия автобус, използван, примерно, в Италия.
Детайлите, които съвпадат между автобуса (хипотетично на "Орбита") в Приморско и тези от снимките в Италия са:
- тасовете, които са едни и същи при всички италиански автобуси от периода;
- страничният мигач с декоративно хромирано "крило", присъстващ и по много други автобуси от снимките;
- цветовата схема - по-високият оцветен участък преди и над първия калник; линията под горната лайстна, който по средата на дължината си продължава стеснена;
- плъзгащите се надолу прозорци - също присъстващи по редица изпълнения на снимките, макар и не много чести;
- задното извито стъкло, съставено от три части - не толкова често по снимките от Италия, но все пак присъства и др.
Ето малко снимки, с автобуси, които притежават един или друг от тези елементи:

P. S. между другото някои изпълнения (извън дадените тук за пример) е възможно да са вдъхновили каросерията на Чавдар М80/81, а други доста напомнят на някои югославски модели...

19
Не знам какъв чужд автобус в Приморско.
Надписът върху автобуса, гласящ от френски "Международни екскурзии за младежта", ме усъмни, че става дума за автобус, идващ от капиталистическа страна, където се съмнявам да е имало подобно профилиране на клиентелата и изобщо употребата на обобщаващата дума "младеж" (jeunesse) като интегрална част от обществото с установени обобщаващи характеристики, вменени им от държавата. Според мен това е автобус на Бюрото за младежки туризъм "Орбита" към ДКМС, с който то е осъществявало пътувания за гостуващи групи, във връзка с организирания международен обмен на младежи. Все пак става дума и за Международния младежки център в Приморско, който най-вероятно също е бил част от "Орбита". Тази снимка всъщност изяснява за мен присъствието на аналогичен автобус (най-вероятно същата машина) на една популярна пощенска картичка на новия хотел "Орбита" в Лозенец, София (пак на бюрото за младежки туризъм). На пръв поглед човек може да го обърка с Чавдар М81, но всъщност не е и сега тази новопоявила се снимка изяснява нещата. Единствено неясно остава каква е марката и моделът. Нещо френско?

20
Снимка на атински "Балканкар" в списанието Der Stadtverkehr, книжка 1 от 1984 г.
Източник

Pages: [1] 2 3 ... 111