Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Balkanton

Pages: [1] 2 3 ... 110
1
По повод започналото разрушаване на старата автогара Държавен архив - Варна е пуснал колекция от снимки от новооткритата автогара през 1971 г. и още няколко от 1976 г. На тяк са попаднали автобуси, включително един Икарус 180 от съветската модификация с ливрея в бяло с червена лента.
Източник

2
Комети по маршрута Варна - Бургас - Варна през 80-те години на миналият век.
Това, според мен, е снимка от втория кратък период на експлоатация на този тип кораби по българското черноморие някъде между 2010 и 2015 г., когато частен предприемач внесе на старо от Гърция няколко кораба и правеше курсове между Созопол и Несебър, след което същата фирма купи един или два катамарана и тези Комети изчезнаха.

3
Автобус "Мерцедес" от първите градски автобуси на Пловдив от 40-те години. Изображения в по-близък план сме срещали тук и тук.
Източник: тук

4
В BalkanAuction са се появили две ценни снимки от пробите на новопристигналите първи градски автобуси за София, марка "Прага" ТН, за което говорят двата надписа на гърбовете на снимките. Едната снимка - тази от Кадин мост вече ни е показвал Metan преди няколко години, но тогава се чудехме по какъв повод са били снимани на това място и ето, че сега вече откриваме причината. Датата на снимката с Кадин мост е 23 април 1935 г. Според продавача на първата присъства инж. Иван Сивков - личност, която не ми е известна. Бяхме засякли и още една снимка, където Прагите се движат в комплект, с вероятност да са снимани по време на същите проби.

6
Интервю с автора на книгата "От първия трамвай до последната станция на метрото" Станислав Колев с архивни и невиждани от мен досега кадри с трамваи от началото на 70-те години - интересни са някои маршрутни табели и кадри от трасето за "Дървеница" - може би кадрите са от кинопреглед около въвеждането му в експлоатация през 1970 г.

7
Трамваи / Re: Ретро трамваи
« on: 02.07.2024, 23:18:40 »
Репортаж с разказ от първо лице на инж. Никола Николов за историята и реставрацията на мотриса №35.

8
Няколко кадри/снимки от Албания - моделите Икарус 60 (3 бр. от 1957 г.) и Икарус 620 (20 бр. от 1967 г.)...
Още два кадъра с Икарус 620 от Албания.
Източник
И още една снимка отблизо с видимо чисто нов Икарус 620 в Тирана.
Източник

9
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 28.06.2024, 17:24:00 »
Икарус 280 №3073 (АМ 3073) в гараж "Дружба" (?) по ведомствена линия за комбинат "Кремиковци"
Източник

10
Интересен репортаж за откриване на изложба, посветена на някогашната теснолинейка Каспичан - Тодор Икономово, демонтирана преди 60 години.

11
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 27.06.2024, 09:59:49 »
Информативно видео с нещо като пресокнференция на открито относно поемането на всички линии на градския транспорт от "Общински транспорт" от 1 юли. Други акценти, свързани с това, са намалението на цените на абонаментните карти, безплатно пътуване за пенсионери, кандидатстване за проект за още 10 електробуса/тролейбуса и заявка за ежегодно попълване на автопарка с нови превозни средства, увеличаване на работното време на транспорта от 5 до 24 часа.

12
Икарус 180 с номер ПБ 1488 в Прослав. Може би от втората партида - с помощни ръкохватки под челните прозорци, но все още с извивка на червената ливрея под шофьорския страничен прозорец и съответно под горните прозорци на първата врата. Имаме снимка на по-ранната партида (според мен първа, произведена в самия край на 1966 г.) без помощни ръкохватки под челните прозорци.
Източник

13
Икарус 180 на влизане в тунела. 70-те години.
Източник

14
Нещо неочаквано: Икарус 396 през 2004 г. в Русе (по линия Русе - Силистра, според интервюирания), заснет в репортаж за състоянието на русенските улици. Сещам се за моя снимка на Икарус 396 на автогарата в Русе, но на друга фирма 4 години по-късно. Възможно ли е да е същият автобус, но пребоядисан?
Източник: БНТ - Русе

15
Салонът на Чавдар М80. През задното стъкло се вижда Икарус 180.
Източник

16
Няколко кадъра от репортаж на BBC за печалните събития от лятото на 1989 г. и изселването на българските турци. Първият с пристигащ на Капъкуле влак; следващите два кадъра са от София с попаднал на тях Мерцедес О303 и Икарус на Балкантурист. Последните са на Чавдари от автогара (вероятно Кърджали), където илюстрират проблемите с недостиг на работна ръка в следствие от изселването на голяма част от населението в тези области с компактно мюсюлманско население. Засегнати са всички сфери на стопанството - земеделие, промишленост, услуги (в това число транспорт). По отношение на транспорта този проблем се потвърждава и в документите на русенския автокомбинат от същото време, до които съм достигал. Във връзка с тази ситуация, отвъд нейните моралните аспекти, някои изследователи разглеждат лятото на 1989 г. като период, в което плановата икономика напрактика вече е престанала да съществува преди номиналния край на режима и не заради започналото въвеждане на пазарни механизми с преустройството, а заради последствията от загубата на стотици хиляди работници.

17
Други градове / Re: Казанлък
« on: 21.05.2024, 11:32:01 »
Хубави снимки на Дак №306 и автобуси от 1987 г.
Източник

18
Чавдар М80 №52(?) по главната улица.
Източник

19
ТБ излиза от тунела по време на разкопките на античния театър.
Източник

20
В книгата "Зелената система на София - урбанистични аспекти" на Атанас Ковачев от 2001 г. се твърди, че причина да не бъде завършен и напълнен каналът е пуснатият междувременно металургичен комбинат в Кремиковци, за чиято дейност приоритетно са пренасочили водния дебит, предвиден за канала.
Може би вид компенсация на неслучилия се канал е самопоявилото се езеро в "Дружба", което доколкото знам, не е било планирано, но само се е образувало от подпочвен води след извличане на инертен материал за строителството на жилищния комплекс.
Иначе запазеният участък в Студентския парк, според мен, би могъл да бъде воден акцент като се дооформи и се построят крайбрежни алеи.


Pages: [1] 2 3 ... 110