Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - bdz43r

Pages: [1] 2 3 ... 277
1
Немците са го правили за тях си. Като не спират климатиците, защо им е да охлажда за 15 мин?

2
Ами не, тази популярна легенда не е много вярна.
Всъщност първите влакове във вида, в който ги познаваме днес са били с по-тясно междурелсие.

3
Който се взима с рушвет също , - в 90 процента от случаите.
Явно 90% от хората, които познаваш просто са негодни и затова им се налага да си плащат.

Това обяснява и масовото им неадекватно поведение.

4
Ако имаш предвид лабораторията в депо Красна поляна, те са си супер в сравнение с тези в железницата, които са едни вечно кисели дърти лелки.
Бедна ви е фантазията и колко ги е яд, че от метрото вече не ходят при тях... сигурно половината им рушвети са били от там.

Аз съм минавал и на двете места и никога не съм имал проблеми (освен веднъж заради тяхна грешка, която те поправиха), но съм виждал много, които просто няма начин да минат по стандартната процедура... те дори не могат да вдянат какво трябва да правят, какво остава да го правят за време.

5
В железницата си има тарифа. Цената за краен клиент варира според посредника и според клиента - колко платежоспособен е, колко дашен е и колко закъсал е.

6
При ÖBB вече реалност:
Както казах, това че дроновете станаха модерни, не ги прави подходящи за всичко. Така че и в ÖBB не преценяват с дрон дали линията е достатъчно права.

7
Звучи доста безотговорно.
Отговорно и НКЖИ/превозвачи са несъвместими неща. Правилното е на следващия влак да се даде предписание да се движи с готовност за спиране. Ще се позабави, но ще даде достоверна информация.

Обаче се оказва, че най-често всички ги е страх повече да не ги обвинят, че са забавили влак без причина, отколкото влакът да се обърне в дерето.
В 21-ви век не може ли НКЖИ да прати дрон да провери линията?
Кривата линия не се вижда от дрон, нито има такъв по гарите. Докато докарат дрон (какъвто нямат), влаковете да стоят ли? Може да звучи модерно, но не върши работа.

8
Отново дерайлирал товарен влак в междугарието Величково Юнак. Което означава, че някои не си е свършил качествено задълженията чрез миналата година.
Малко преди това е минал бърз влак и е съобщено, че линията е крива, но никой не е реагирал.
Случвало ми се е и на мен - виждам (и усещам) счупена релса, обаждам се, но няма реакция и се пуска друг влак на общо основание. Чак след като и той потвърди, че има липсваща част от релсата, се предприемат действия.

9
Пейчев пак си смуче от пръстите.

Наставовите не само имат нужда от намаление, но и също се изчекват, защото дилатационните фуги не са безкрайни, а състоянието на пътя е плачевно. Просто максималните температури са по-високи и се достигат по-рядко.
А компенсатори няма. Те или трябва да са на всеки няколкостотин метра, което обезсмисля идеята на безнаставовия път, или не вършат никаква работа.
Има ли начин да се премахнат тези температурни намаления?
Има. Нарича се поддържане и неутрализация. Първото гарантира, че релсово-траверсовата скара е здраво укрепена към основата и няма накъде да се размести, а второто гарантира, че напреженията в релсите няма да излизат извън норми.

Това е и причината, новите трасета да нямат температурни намаления - неутрализацията е част от строителството им.

Има и трети начин - варосване на релсите, така че да се нагряват по-малко и да не достигат граничната температура. Това се прави само в района на Горна Оряховица и Варна.

10
3-та не е надеждна в момента, защото половината е с температурни намаления през деня.
1-ва и 8-ма са по-удачни, ако искате да стигнете навреме с по-голяма вероятност.

До преди месец-два беше точно обратното.

11
На 3130 двигателят чука и трака така, както никой икарус или О305 не може. Нещо вътре се е разпаднало и трещи като кречетало, и няма начин да не се чува и вътре, ама няма проблем... върви си.

12
Ама разбира се... сегашните са криви за всичко, заложено от предишните. Ако създателите на проекта бяха тръгнали да го изпълняват, съвсем случайно никой нямаше да се сети, че не е редовен. Ти също нямаше да го знаеш.
Най-вероятно и всички вече изпълнени проекти са били такива, ама нали са "наши", няма проблем да се изпълнят с всичките кусури.

Играта е мръсна и безмилостно жестока.

13
А тези от преди 10 години, които са го направили куцо и са заложили продводните камъни какво ги правим?
Не отговаряй, знам отговора - избираме ги отново, защото си им фен.

14
Няколко мнения по-горе съм писал, че си мечтая. Мислех, че иронията е достатъчно ясна.

15
Онлайн и се обновява в реално време.
Естествено, че нашата няма нищо общо с немската... нашата си е разработвана у нас.

16
Имат.
Даже като се качих за първи път и ми замириса на DB, по навик тръгнах да гледам дисплеите и си помислих за момент как системата пак се е счупила... после се сетих къде съм и ми дожаля захуавите вагони.

17
Има... проблемът е, че вагоните влизат за чистене в техническия район, където няма нито кабели, нито контактна мрежа. Обикновеното чистене може да се случва и на гарата, но там няма как да се зареди вода и да се източат тоалетните, а и това може да стане само в Бургас.
В София вагоните задължително влизат по най-бързия начин в Надежда (където няма контактна мрежа) и се изкарват непосредствено преди влаковете, защото гарата работи с 1/3 от коловозите си.

Изобщо... нов бардак със стари к**ви води до същия, че и по-лош резултат.

Иначе е въпрос на желание, организация и малко мисъл за откриване на решението. Може например да се разчистят т. нар. "морги" в Надежда, където има контактна мрежа и съставите да влизат там заедно с локомотивите и там да се обслужват, както и да се електрифицират два коловоза от техническия район в Бургас. Така напрамир е електрифициран техническия район в Пловдив и маневрата е с локомотив серия 61, който може да захранва вагоните докато ги чистят.

В идеалния случай, информационната система на вагоните може да се обвърже с билетната система и да заработят дисплеите над местата, където в Германия пише за всяко място от коде до къде е резервирано.... ама се размечтах твърде много.

18
Виждал съм на крайни гари (Бургас даже) да подават напрежение към батериите на вагона от кабели. Захранване може да се подава и от маневрения дизелов локомотив при работещ двигател.
Климатиците не работят на батерия, а маневрените дизелови локомотиви не могат да захранват вагони.
Когато не е закачен локомотив обаче няма как да стане, тогава как се процедира?
Ами... винаги има закачен локомотив в работно състояние. Така се процедира там, от където идват вагоните.

19
Вагоните са предвидени да се проветряват от климатика, който да работи постоянно. В родината им работи с дни и седмици без да спира.

20
СВ.

Pages: [1] 2 3 ... 277