Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - emm_1968

Pages: [1] 2 3 ... 185
1
Абе ... Фифи дане е Пепи, онзи с многото профили?!?!?
Ако аз правех това, което прави Фифи личния ми модератор (difian) вече щеше да ме е отстранил от форума. За няколко последователни поста, в които отстоявах своето мнение миналата година отнесох наказание, а Фифи се заяжда и ... нищо ...

2
Без опорни талиги са само T6A2(-SF), T6A5, T6B5 както и някои четириосни служебни вагони.  :rolleyes:
T6A5 и T6B5 не ги пускат през гората ...

3
Ами щом водачите, ЦГМ и СЕТ не са меродавни защо се пуска сега тази поръчка за 19-метрови трамвайчета с по 20 седалки за които даже в поръчката няма изискване и да могат да се закачат в СМЕ, защо не се пуснат още сега дълги 30-метрови по тези линии, а трябва да купуваме на цената на 30-метрови 19-метрови?

Водачите не са меродавни, не ЦГМ и СЕТ, не ми бутай думи в устата. В ЦГМ и СЕТ някак забравиха, че са се движили трамваи и се налага да си показваме снимки и те да си казват "а, да!". Бяха направени проби с Инекон и Песа през гората миналата пролет, нямаше проблем да се движат, но СЕТ изрази негативно становище, тъй като максимално преодолимия наклон на Инеконите е 60 промила, а на песите 50 или 60 - има две спецификации, но дори да е 60, пак не са ок. Не са ок да се пускат Песи по Баучер, че било разбито, камо ли по Стамболийски. Смятахме наклона в гората - само в кратък участък е над 50 промила, другото е около 40.

20-метровите трамваи са полезни, могат да се изпозлват и по други линии, където има по-слаб пътникопоток, отделно че не е казано че 100% от трамваите ще се обновят - възможен е вариант с редуване на стар и нов т.н. Като цяло е рано да се прогнозира с голяма точност на кои линии ще се движат, защото след 2-3 години кой знае как ще са преформатирани линиите и кои още ще се движат, но е ясно, че когато дойдат, но можем да допуснем, че подмяната на трамваите ще е по маршрурите на 3, 10 и 15 основно.
До "Вишнева" е 38/1000, след нея е 42/1000. Трамваите в София преодоляват наклон 60/1000 - с опорни талиги и 70/1000 - останалите.

4
Само аз ли виждам проблем с цената? 4 милиона на трамвай?
Нормална цена за 20-метров източноевропейски трамвай. За западноевропейски - пак ще е толкова, ама в евро.

Теб значи не те притеснява че цената е с по половин милион отгоре върху цената за 30-метровите Песи, които получавахме досега. Тоест за теб е ОК да платим повече за по-малки трамваи и да имаме 30% по-малък капацитет срещу 25% надценка?
Някъде тук, по-рано бях писал, че за последните 4 мотриси PESA поляците искаха анекс към договора да нова цена. Искаха 3,5 милиона евро за брой ... Разбира се най-добре ще е да ни ги подарят, но едва ли ще се навият.

Те какво искат и какво им се дава са две различни неща. За Талин са подписали за 30-метрови за по 2,2 милиона бройката, това май е последният им подписан договор. Та между 2,2 милиона за 30-метров и 2 милиона за 19-метров има някакво сериозно разминаване и възниква основателния въпрос в чий джоб ще потъне разликата.
...
Няма подписан договор, това първо. Второ, цената е такава, за каквато се договорят двете страни по договора. И трето, екстрите, за които са се договорили (оборудване на салона, сервизно оборудване, приспособления за аварийно-възстановителни работи и пр.) също влияят на цената, не само броя на осите и дължината на коша.
Относно потъването в джоба ... сделките с европейски пари се следят много стриктно. Все още всяка година от няколко държавни агенции ни проверяват за наличността на оборудването получено по договора за първата доставка (2013 г.).

5
Само аз ли виждам проблем с цената? 4 милиона на трамвай?
Нормална цена за 20-метров източноевропейски трамвай. За западноевропейски - пак ще е толкова, ама в евро.

Теб значи не те притеснява че цената е с по половин милион отгоре върху цената за 30-метровите Песи, които получавахме досега. Тоест за теб е ОК да платим повече за по-малки трамваи и да имаме 30% по-малък капацитет срещу 25% надценка?
Някъде тук, по-рано бях писал, че за последните 4 мотриси PESA поляците искаха анекс към договора да нова цена. Искаха 3,5 милиона евро за брой ... Разбира се най-добре ще е да ни ги подарят, но едва ли ще се навият.

6
На моят телефон се отваря, но началното съобщение, че няма нищо общо с ЦГМ не мога да го затворя. Съвет?
Странно, би трябвало да се вижда бутон "Разбрах". Колко голям е екранът? Може ли снимка?
Уж е достатъчно голям екрана ... Началното съобщение е неподвижно.
Благодаря, оправих проблема.
При мен е същото ...
Отново странно, би трябвало да може да се скролва вече. Може да трябва да се изчисти кеша за сайта, за да дойде новата версия.
Проблемът е отстранен. Благодаря!

7
На моят телефон се отваря, но началното съобщение, че няма нищо общо с ЦГМ не мога да го затворя. Съвет?
Странно, би трябвало да се вижда бутон "Разбрах". Колко голям е екранът? Може ли снимка?
Уж е достатъчно голям екрана ... Началното съобщение е неподвижно.
Благодаря, оправих проблема.
При мен е същото ...

8
На моят телефон се отваря, но началното съобщение, че няма нищо общо с ЦГМ не мога да го затворя. Съвет?
Странно, би трябвало да се вижда бутон "Разбрах". Колко голям е екранът? Може ли снимка?
Уж е достатъчно голям екрана ... Началното съобщение е неподвижно.

9
На моят телефон се отваря, но началното съобщение, че няма нищо общо с ЦГМ не мога да го затворя. Съвет?

10
Разглобяват цялата мотриса, до рама на коша, Преработват надлъжните греди на рамата и започват да монтират новите елементи. Правят ревизия и ремонт на талигите и пускат коша върху тях. Качват на камиона и ни я пращат в София ... Това е.
Незнам какво искаш да ти обяснявам. Как се пресмятат греди, как се прави динамично пресмятане на мотрисата, как се изчислява неоходимата мощност ...? За това се учи 6 години.
Един напълно любителски въпрос. Понеже под пода на коша на мотрисата освен талигите с ТЕД се намират и други неща при такова едно преправяне на нископодов какво се случва с тези агрегати, защото не може всичко да се качи на покрива
Как е при изцяло нископодовите возила? Контейнерите с управлението на тягата са на покрива.
При Т6 между талигите са два шкафа с контактори и мотор-вентилатора. При нов тип управление на тягата обема на елементите е по-малък и всеки контейнер на покрива ще е със собствено охлаждане.
Пак ще кажа ... Няма магия. Има конструктивни решения, които вече се прилагат.

11
Такава преработка е напълно възможна. Няма никаква тайна. Няма магия. Из мрежата има снимки на такива трамваи. 
Разглобяват цялата мотриса, до рама на коша, Преработват надлъжните греди на рамата и започват да монтират новите елементи. Правят ревизия и ремонт на талигите и пускат коша върху тях. Качват на камиона и ни я пращат в София ... Това е.

В това описание липсва една много решаваща и важна стъпка, дано само ти си я забравил да я споменеш, а не и тези които ще преправят мотрисите че иначе мотрисите могат от камиона направо да ги свалят в депото за метални отпадъци.
Подсети ме ...

12
Предлагам мястото да бъде съобщено преди 18:00 часа на 13.01.2025 г.
Мислех да го оставя за 18:59, ама айде :)
Мястото е бирария Лучано на пл. Славейков в безистена срещу Mc Donald's от 19:00. Резервацията е на мое име.
https://maps.app.goo.gl/327DLBX4sBZhzdKR8
Благодаря.
И все пак щях да съм на мястото в 19:00 часа.

13
... Датата както винаги е 13 януари (понеделник) от 19:00. Мястото ще бъде уточнено в последствие.
...
Предлагам мястото да бъде съобщено преди 18:00 часа на 13.01.2025 г.

14
Трамваят с блокирали спирачки ли е бил, че да се налага да се бута с такава сила?
Да. Пневматичните спирачки задържаха и ни затрудниха много. Наложи се да се разхлабват по последния възможен начин, което се прави само в депо.
Иначе ... влезе в коловоза като по учебник.

15
Нищо лично против теб и експертизата ти, но не мисля, че като работещ в предприятието би могъл да изкажеш независимо мнение възможна ли е такава преработка на Т6 към нископодови при втора врата или не е. Дори и да можеше най-вероятно нямаше да обясняваш в някакъв си форум, вероятно и аз бих постъпил така. Има една реторическа манипулация, нарича се аргумент към авторитета, но както вече споменах за мен ти не си независим такъв и имам причина да се съмнявам в мнението ти, а и както казах може би ако бях на твое място нямаше да се обяснявам по форуми на знайни и незнайни лаици, част от които не заслужават да им се разкрива никаква информация, защото винаги тълкуват всичко превратно и търсят да лепнят етикет на някого колко е „лош“, затова и не мога да разбера защо ми отговаряш при положение, че мнението ми беше неперсонифицирано. Пак казвам, нищо лично, но все пак живеем в демократично общество и трябва да има свобода на мненията.
Както ти, така и аз имам право на спонтанна реакция ... Не съм аз човекът, който е правил техническото задание. Колегата е дългогодишен и много добър инженер и много добре знае какво прави - за това реагирах спонтанно. А, ти имаш пълното право да се съмняваш в мен.
Такава преработка е напълно възможна. Няма никаква тайна. Няма магия. Из мрежата има снимки на такива трамваи. 
Разглобяват цялата мотриса, до рама на коша, Преработват надлъжните греди на рамата и започват да монтират новите елементи. Правят ревизия и ремонт на талигите и пускат коша върху тях. Качват на камиона и ни я пращат в София ... Това е.
Незнам какво искаш да ти обяснявам. Как се пресмятат греди, как се прави динамично пресмятане на мотрисата, как се изчислява неоходимата мощност ...? За това се учи 6 години.

16
За около два часа възстановиха движението.

...
65 минути ...

17
Значи приемаме че идеята е на Столичен електротранспорт и решението за тази модернизация е взето единствено на експерно равнище и няма намеса на политически партии и партийки.
Експертът сигурно е бил на халюциногенни гъби. Това беше внезапен изблик на откровеност, съжалявам.
Ще е хубаво и ти да спреш гъбите. И аз така ... спонтанна реакция.

19
Хубаво че и emm_1968 се опитва да се включи по темата, да използвам възможността да го питам - имате ли яснота как ще ги вдигате с крана тези "модернизирани" ЧКД-та с нископодова секция или пак както винаги ще му мислите в последния момент? Все пишеш че вас никой за нищо ви няма и не се обръщат към вас предварително, този път има ли начин да не стане като винаги?
Ниският под по никакъв начин не затруднява повдигането на трамваите. Нито при разтоварването, нито при аварийно-възстановителни работи. От значение са предвидените от конструкторите места за захващане на возилото.
Относно трамваите, за чието реновиране иде реч, надявам се, че конструкторите ще се съобразят с особеностите на експлоатацията в София. Когато се подготвя техническото задание ще дам своите препоръки за наличието и разположението на захватите за повдигане. Дали конструкторите ще се съобразят с тях ... надявам се. Но както винаги съм казвал: неповдигнат, неразтоварен и неприбран в депо трамвай - няма.

20
Поръчката е била за модернизиране на 18 трамвая, как да ни ги направят всичките, като подарък ли?

Достатъчно обяснявах, който разбрал - разбрал, който не е разбрал да ...
Какво можеш да обясняваш ти?!? Понаучил си нещо оттук-оттам, чул си фолклора от ватманската стая и ще обясняваш ...

Чехите се полакомиха за едни пари от ЕС и тръгнаха на гол задник таралеж да яздят. Не си направиха труда да проучат положението в София - технологично ниво на Трамкар, условия на работа на трамваите, условия за обслужване и ремонт и други неща, които ги пише в учебниците по машинно проектиране. Накрая останаха изненадани ...
Бях в Красна поляна по време на изпитанията на 2401 - имам преки наблюдения. За разлика от разбирачите във форума.

Pages: [1] 2 3 ... 185