Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - CKD

Pages: 1 [2] 3 4 ... 341
21
И на мен така ми се струва. Веднага привлече вниманието ми.

22
Първите два лъча така или иначе са пародия на метро с изключение на Сердика - Обеля. Третия вече няма нищо общо с метро. Такива луди пари за технологии за нещо което едва ли вдига повече от 50 км/ч и се движи на безумен интервал не е за прокурор а за бесило. За капан на всичко, автономните влакчета са с машинисти. И преди съм го писал и това е явно доказателство - никой в бг няма чувствителност към общото, общността и съответно общите пари. Благодарение на това сме свидетели на всякакви безумия и извращения, създадени с държавни и общински средства. 99% от обитателите отказват да приемат факта, че това са именно техни пари. За справка темата за бъдещето на софийските трамваи.
 
... “делото на живота му” я плащаме всички ние и ще я плащат и децата и внуците ни…  :help:
Делото на живота му е PR дело на всички общински власти от 1996 г. насам. И понеже вторите изобщо нямат представа за метро ни представят този пасквил като "Метро". Ганьо, който не е излизал от кочината естествено приема с възторг.

23
Има зацикляне с новите вагони. Един от проблемите е, че не може да ги електрозахранват смартрони...

25
Забрави да споменеш че най-трудни за ръчно бутане са 61 или ако се налага 06/07 с татц-лагерите.
Сигурно и за 46 важи като се сетя каква скопена инерция имат тия дараци.

26
защото моята Държава може да е "кочина" именно заради такива като теб!

Сори ама не е от мен щото за щастие не я обитавам.
Търси проблемите другаде.

27
Нямам такива необходимости с галене на самочувствие или каквото и да е.
Нищо лично - реагирам на теб по същия начин, по който реагираш ти на останалите.
Остани със здраве.


28
а изкарването - с бутане.
Забрави да споменеш - на ръка. Събира се цялата ремонтна бригада и почва едно викане и тикане.

29
Има държави (европейски), където много хора не се и сещат за автомобил

Това ми звучи като от агенция ЕЖК..................
Колегата ти го каза - като не си излизал от кочинката си не плямпай глупости.
Аз лично емигрирах с кола, която чаках с нетърпение да продам. Отървах се и  две години изкарах без нея, като и за момент не съм изпитал необходимост да я имам. В момента имам една трошка, която основно гние пред нас и я използвам от глезотия, когато реша да си спестя от 10 до 30 минути преди или след смяната. Спокойно мога да кажа, че си мога и без нея но я държа, защото мога да си я позволя и не ме натоварва с някакви космически разходи. За сравнение примерно мога да ти кажа че жиевя все едно в Батановци а работя в Радомир и отвреме навреме в София.

30
Съжалявам, няма да си губя времето да споря с радиото.
Mа никой не те кара. То така е и по-лесно - като нямаш аргументи да набедиш отсрещната страна за радио.


Как да нямам аргументи? Та аз ги изложих още в началото!

Нов конструкторски колектив. Нова производствена база. Съвременни конструкторски решения за новите мотриси. Обаче всичко това е въпрос на ПОЛИТИЧЕСКО РЕШЕНИЕ, което трябва да се вземе от управляващите политици!
И се започнаха, както е традицията на форума, критики, измисляте на евентуални проблеми и хващания за всяка думичка ...
Щяло да се произвеждат същите трамваи като преди 1990 година ... Нямало кой да ги конструира ... Нямало къде да се произведат ... Нямало това, нямало онова ... Колкото да се поддържа участие.
Разработил съм тази тема до определена степен, но не е тук мястото да я публикувам. Не се обиждайте, но става дума за разговор между специалисти, а не между любители.
Но, все пак ...
Конструкторският колектив трябва да има състав 15 - 20 човека. В т.ч. инженери в различни области на транспортното машиностроене и 3 - 4 души обслужваща администрация. Конструкторското бюро трябва да е съоръжено с поне 20 мощни компютъра свързани в сървър и конструкторски софтуер от поне среден клас. Съответно инженерите ще преминат обучение за работа с наличния софтуерен продукт. Конструкторският колектив ще бъде набран от инженери завършили в близките години технически ВУЗ. По обява или по препоръка от преподавателите им. Ако в България не се намерят мераклии ще се търсят от чужбина.
Производствената база ще е нова и различна от Трамкар. Голям брой от компонентите ще са доставка от производители на спезиализирани възли и агрегати. В базата само ще се слобяват трамваите. За целта ще са нужни не повече от 50 - 60 човека.
За останалото, което "го няма" ... Има ли желание - има решение.
Но за целта изначално трябва ПОЛИТИЧЕСКО РЕШЕНИЕ, което трябва да се вземе от управляващите политици! Те разпределят парите чрез бюджета.
Аз съм съгласен с всичко това. Не разбрахме колко ще ни струва каква ще е ползата. Това очаквах и исках да чуя.

31
Снимано е там, където ги има и днес.

32
Дондуков посока Черешово топче преди кръстовището с Раковска?

33
Разни / Re: Спомени...
« on: 17.02.2024, 19:50:36 »
Сега като се замисля как сме купували тая химия от кварталните клек-шопове. От съставките основно аспартам.
И течен маргарин. Ако някой го помни.

34
Съжалявам, няма да си губя времето да споря с радиото.
Mа никой не те кара. То така е и по-лесно - като нямаш аргументи да набедиш отсрещната страна за радио.

35

На София ѝ трябват поне 200 трамвая за двете междурелсия. Докато ги произведем първите ще са за смяна ...
Ма то точно такъв беше замисъла и на трамказан. По 10 произведени трамвая годишно имаш пълен затворен цикъл - непрестанно обновяване на 20 години експлоатация. Склонен съм да допусна че теоритично това дава някакъв смисъл, страничните ефекти от това "лечение" обаче всички видяхме - тотално технологично и морално изоставане.
Това е ефектът от политиката на всички общински администрации от 1990 година насам. Спряха се инвестициите и недостатъчно се финансираше цялата система. Ако сега се промени политиката ще има ефект след няколко години.
Така е ама това няма икономически смисъл. Да наливаш пари, само за да се биеш в гърдите че произвеждаш нещо, е безмислено, освен ако не си подложен на световни санкции.
Такива производители, наистина с традиции, с качество и уважение изчезнаха от сцената, ние сме седнали да цивриме за трамказан, чиито творения с нетърпение цял живот чакаме да изчезнат от улиците.
Изхождаш от тезата (и не само ти), че щом до 1990 година сме произвеждали каруци с електодвигатели значи когато и да започнем пак ще произвеждаме пак същите трамваи. И пак в Трамкар. Защо? Има варианти. От нова общинска фирма с възложена задача проектиране и производство на ТМ за нуждите на града. До възлагане на частна фирма същото. И всички възможни комбинации от тях и върианти между двата крайни. Много са и не е нужно да ги изреждам ... Производството също има варианти - от производство на всички компоненти от А до Я, та чак до сглобяване на доказан модел от утвърден производител. Приемлив вариант е това, което се практикува от множеството малки производители - компилация (както е модерно да се казва) от възли и агрегати произведени от специализирани производители. Така правят колегите от PESA. Единствено кошовете на мотрисите са призведени в тяхната база, останалото е доставено от специализирани производители на компоненти.
Нищо не чух, не видях и не прочетох за финансово-икономическата ефективност от това.
Един път духахме супата с 4001-4027, 501-504 и други такива измишльотини.
Трагедията на българина е, че няма никаква чувствителност към общото, общественото, дори на най-първичното му ниво - финансово. Този народ за съжаление не е меркантилен и за някакви милиярди за изтребител от 72-ра година или ТНТМ в производството на транспортни средства му е през оная работа. Нормалните народи не разсъждават така. Аз съм радостен че Трамказан приключи, донякъде и "Чавдар", въпреки че там се положи повече ентусиазъм и имаше някои проблясъци в тъмното.
Трамвайната мрежа в София не е с нищо толкова екзотична, че да и трябват уникатите от работилнициата в Красно село. Аз дори като бивш данъкоплатец не бих бил съгласен да се изливат публични средства в поредните измишльотини и гювечи.
Националист, патриот и шовинист съм, но трябва да си го кажем честно - не ни се получава и просто си не можем.

36

На София ѝ трябват поне 200 трамвая за двете междурелсия. Докато ги произведем първите ще са за смяна ...
Ма то точно такъв беше замисъла и на трамказан. По 10 произведени трамвая годишно имаш пълен затворен цикъл - непрестанно обновяване на 20 години експлоатация. Склонен съм да допусна че теоритично това дава някакъв смисъл, страничните ефекти от това "лечение" обаче всички видяхме - тотално технологично и морално изоставане.
Това е ефектът от политиката на всички общински администрации от 1990 година насам. Спряха се инвестициите и недостатъчно се финансираше цялата система. Ако сега се промени политиката ще има ефект след няколко години.
Така е ама това няма икономически смисъл. Да наливаш пари, само за да се биеш в гърдите че произвеждаш нещо, е безмислено, освен ако не си подложен на световни санкции.
Такива производители, наистина с традиции, с качество и уважение изчезнаха от сцената, ние сме седнали да цивриме за трамказан, чиито творения с нетърпение цял живот чакаме да изчезнат от улиците.

37

На София ѝ трябват поне 200 трамвая за двете междурелсия. Докато ги произведем първите ще са за смяна ...
Ма то точно такъв беше замисъла и на трамказан. По 10 произведени трамвая годишно имаш пълен затворен цикъл - непрестанно обновяване на 20 години експлоатация. Склонен съм да допусна че теоритично това дава някакъв смисъл, страничните ефекти от това "лечение" обаче всички видяхме - тотално технологично и морално изоставане.

38
Нашего брата не може да вдене, че не всичко е пари, инвестиции и модерни возила. На много по-важно и първостепенно място е организацията. В това отношение у нас е тотална трагедия. Адекватна маршрутна схема със съответното тарифиране, нормални времепътувания, преференцирано движение на возилата са задължителни. Ако ще и с маршрутки и чавдарки да е обезпечено. Обощено казано сме 50 години след маймуните и още 100 встрани. А Пловдив трябва да влезне в учебниците като анти-пример как може да се унищожи обществения транспорт в един нормален град.

39
https://www.facebook.com/share/FmS9LwYdBBi7jJmF/
6 бивши пражки в бърно са спрени. Ако някой от общината чете да пробва да ги вземем.

40
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 31.01.2024, 22:55:57 »
Абсолютно е 1428. Той беше с оранжева лента, залят покрив с катран и оригинални инв. номера.

Pages: 1 [2] 3 4 ... 341