Author Topic: А 114  (Read 33053 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
А 114
« on: 17.01.2006, 19:18:45 »
Тази тема беше доста дискутирана затова аз сега отново предлагам да се обсъди евентуалното разширение на А114 с 1 спирка. Моето предложение е автобуса тръгвайки по евлоги Георгиев да не завива наляво при стадиона а да прави този ляв завой по Граф Игнатиев,след това с още 1 такъв завой е пак на бул.Евлоги Георгиев но в посока Орлов мост, сегашната спирка на 76,204,604 и 72 ще се води крайна,по разписание там няма да има почивка за водача за да не задръства спирката. Вярно е че се вкарва в 1 задръстване автобуса,но то се минава за не повече от 10 мин. и имайки предивд голямата почивка на МИЦ която имат шофьорите ще стане идеално. Предимството е че на новата спирка ще се прави връзка с половин София-тм2,12,14,18 + бъдещето метро  

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4649
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: А 114
« Reply #1 on: 17.01.2006, 20:37:05 »
Не бих казал,че е удачно решение.Не знам дали има ляв завой в посока Орлов мост,а дори и да има ще стане доста пренаселено,там и без това понякога задръстванията стигат до НДК.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16285
    • View Profile
    • Email
Re: А 114
« Reply #2 on: 18.01.2006, 10:41:25 »
Quote from: Repcho
Предимството е че на новата спирка ще се прави връзка с половин София-тм2,12,14,18 + бъдещето метро
Двойният ляв завой наистина е труден, а преходът Гурко-Графа-Гурко ще е безкрайно пъплене и само ще разреди интервала на автобусите, който и бездруго е голям.
Но след пускане на метрото при всички случаи трябва началната спирка да е пред стадиона (отнася се и за А404 естествено). Тя ще е отдалечена само на 220 метра от сегашната спирка пред Синьото кафе. Може би до това място трябва да се удължи и А75 (ако изобщо продължи да вегетира тази линия).

Другият вариант за връзка с метрото е по пътя на А84 през СУ, но това е само излишно вкарване в задръстванията по бул.Левски и Цар Освободител. Даже по-скоро обратното - А84 може да върти също пред стадиона.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: А 114
« Reply #3 on: 18.01.2006, 12:47:32 »
Quote from: blagun
Двойният ляв завой наистина е труден, а преходът Гурко-Графа-Гурко ще е безкрайно пъплене и само ще разреди интервала на автобусите, който и бездруго е голям.
Но след пускане на метрото при всички случаи трябва началната спирка да е пред стадиона (отнася се и за А404 естествено). Тя ще е отдалечена само на 220 метра от сегашната спирка пред Синьото кафе. Може би до това място трябва да се удължи и А75 (ако изобщо продължи да вегетира тази линия).

Другият вариант за връзка с метрото е по пътя на А84 през СУ, но това е само излишно вкарване в задръстванията по бул.Левски и Цар Освободител. Даже по-скоро обратното - А84 може да върти също пред стадиона.
да,добър вариант е и да е при стадиона,но нали там нямаше възможност(имаше офиц.отговор от СКГТ,затова предлагам за удължаване на маршрута)

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4649
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: А 114
« Reply #4 on: 18.01.2006, 21:14:00 »
Според мен А84 не бива да се пипа,тъй като той прави отлична връзка на тролеи 1,2,5,8 при спортната палата,така доста хора могат да ходят безпроблемно до летището.
Като сме заговорили за А84,все си мисля,че този автобус трябва да бъде пуснат в идеалния център.Малки са колите и не би трябвало да има някакви проблеми със задръстванията.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5840
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: А 114
« Reply #5 on: 18.01.2006, 22:02:08 »
Аз пък винаги съм смятал че трябва да има автобус по Д. Цанков и бях предлагам да се пусне там първо 71 а след товаи 114 но до сега винаги отказват.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4649
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: А 114
« Reply #6 on: 18.01.2006, 22:24:34 »
за какво пък ще има автобус оттам?
Хем е тясно,хем има толкова много превозни средства,а и доста често има адски неприятни задръствания.
В горната си част има все пак автобус-413.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5840
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: А 114
« Reply #7 on: 19.01.2006, 00:08:42 »
Да но в долната няма нищо. Трябва да се обикаля през семинарията.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4649
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: А 114
« Reply #8 on: 19.01.2006, 11:26:40 »
ами виж сега,пред в долната част вървеше маршрутка 47(Бистрица - захарна фабрика),но впоследствие и тя беше пренасочена по цариградското.Сам виждаш,че щом дори и маршрутките избягват тази част,то какво остава за автобусите.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16285
    • View Profile
    • Email
Re: А 114
« Reply #9 on: 19.01.2006, 13:05:32 »
Quote from: Dragon
Да но в долната няма нищо. Трябва да се обикаля през семинарията.
Ако някога го разширят - добре. Ама май тази работа (с разширяването) я зарязаха. Специално за автобуси по Цариградско шосе към Плиска и нататък няма никакъв смисъл да минават през гората, защото там е тясно, губи се важното място Орлов мост срещу единствена връзка с А120.

Репчо, официалният отговор за спирка пред Стадиона е при сегашната ситуация, но след пускането на МС Юнак нещата съществено ще се променят.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: А 114
« Reply #10 on: 19.01.2006, 15:07:16 »
Quote
Репчо, официалният отговор за спирка пред Стадиона е при сегашната ситуация, но след пускането на МС Юнак нещата съществено ще се променят.
хм,дано се промени.Имаш ли информация как точно ще се измени,ще се рекнструират ли спирки и т.н.???

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16285
    • View Profile
    • Email
Re: А 114
« Reply #11 on: 19.01.2006, 16:29:51 »
Quote from: Repcho
Имаш ли информация как точно ще се измени,ще се рекнструират ли спирки и т.н.???
Не и ме съмнява, че някой в СО изобщо мисли затова. С Драгон обсъждаме МС Интерпред, но за МС Юнак нямам идеи за промяна, освен спирката пред Стадиона. Тази метростанция се пада в район с големи задръствания и ме съмнява, че ще пуснат нови линии. Даже не мога да си представя, как ще става захождането и излизането на колите от рекламирания триетажен подземен паркинг.
Мисля, че като минимум трябва двете платна на България да се разширят с по една лента от Графа до Орлов мост (след Графа те са с по-голям размер). Бях го предложил в общинския форум, но някаква госпожа ме изкара терминатор на дървета и едва ли не предложи да се спрат колите, които минават оттам (как интересно???).

Разбира се, има и по-радикални идеи - кръстовище на две нива на Орлов мост, подземно вкарване на Перловец и ползване на нейното корито. Всичко това е много хубаво, но аз си спомням наводнението от 1983 г., когато реката беше стигнала почти до ул.Мърфи - първата пряка, успоредна на тогавашния Клемент Готвалд - до Консерваторията. Така че при подобен проект трябва да се има предвид едва ли не стократно увеличаване на дебита на Перловец.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7328
    • View Profile
Re: А 114
« Reply #12 on: 22.01.2006, 13:08:57 »
Аз предлагам 114 да се обедини със 75. Може да се помисли за намаляване интервала на движение като ще се осигури добра и сравнително бърза връзка между Подуяне и Окръжна болница както и по-редовен и ефективен транспорт в Слатина. Недостатък е че се губи бързата връзка МИЦ-Орлов мост но почти всичко което минава на О.мост стига и до Окръжна болница.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: А 114
« Reply #13 on: 22.01.2006, 19:20:41 »
Quote from: CKD
Аз предлагам 114 да се обедини със 75. Може да се помисли за намаляване интервала на движение като ще се осигури добра и сравнително бърза връзка между Подуяне и Окръжна болница както и по-редовен и ефективен транспорт в Слатина. Недостатък е че се губи бързата връзка МИЦ-Орлов мост но почти всичко което минава на О.мост стига и до Окръжна болница.
От Подуене до Окръжна болница има 313,според мен 75 изобщо трябва да се закрие като линия-в нея пътуват не повече от 10ина човека в час пик.Според мен 114 трябва да се провре максимално навътре в центъра на София без да се набутва в задръствания-вариант или през ТВ кула или през Орлов мост са еднакво задръстени,но това е оптимума който може да се постигне в момента според мен

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7328
    • View Profile
Re: А 114
« Reply #14 on: 22.01.2006, 20:21:35 »
Естествено, че 75 не трябва да се закрива защото я ползвам средноаритметично веднъж на две седмици. Но ако наистина се закрие то голяма част от Слатина ще остане без транспорт. А и сутрин 75 пристига доста прилично пълен на Орлов мост.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4649
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: А 114
« Reply #15 on: 22.01.2006, 22:00:43 »
Чак пък голяма.Не бих казал,по-скоро няколко блока в най-крайната част на Слатина ще са изолирани,но пък А11 е на 5 минути пеша!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7328
    • View Profile
Re: А 114
« Reply #16 on: 22.01.2006, 22:12:07 »
Транспорта на целия район може да се подобри много лесно чрез изграждане на булевард с магистрално значение от гара Подуяне по ул.Боян Магесник след бензиностанцията направо и плътно покрай жп линията до входа на ВТУ (ще заобикаля кв.Слатина от изток-североизток) и директна връзка с бул.проф.Цв.Лазаров, където сегашното кръстовище ще бъде преустроено. По този начин ще се разтовари Цариградско шосе а след реализацията на пробива Сточна гара-Централна гара ще се получи идеален обход на цялата централна градска част (избягване на невралгичните точки СУ, Орлов мост и Ситняков) и същевременно изключително бърза връзка на Дружба 1 и 2 с централните части. Естествено предполага се че по това трасе ще се организира и движение на градски транспорт а защо не и тролейбусен  B)
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16285
    • View Profile
    • Email
Re: А 114
« Reply #17 on: 23.01.2006, 16:45:05 »
А75 може да се закрие, а А9 да прави премка по Слатина и Боян Магесник. С един автобус повече той ще е на сегашния си интервал, а в Хр.См. ще получат нещо повече от автобус на половин час и повече. И бездруго двете линии се срещат в началото и края на маршрутите си. Който от жк Хр.Смирненски има път към гара Подуене, ходи на А11. Губят само бабките, които ходят на зеленчуковата борса - ще пътуват 5-6 минути повече.

Не виждам смисъл от разхождането на пътниците на А114 до другия край на вселената, а едва ли са много желаещите от жк Хр.Смирненски да отидат до Корабчето, т.е. този маршрут ще бъде хептен ниско-ефективен. В бъдеще А114 би могла да се насочи към комплекс Цариградски, а ако А1,3,5,6 и 7 се насочат към някоя от метростанциите в Младост, А114 ще остане единствен транспорт след 7-ми километър по Цариградско шосе и тогава ще бъде даже препълнен.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7328
    • View Profile
Re: А 114
« Reply #18 on: 23.01.2006, 18:30:06 »
Те пътниците за 114 се редят на опашка пред автобуса и ако обявят гражданско неподчинение че ги разхождаме през другия край на вселената може да се получи революция в страната. Тогава само янките ще могат да спасят положението...
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2922
    • View Profile
Re: А 114
« Reply #19 on: 03.02.2006, 22:34:14 »
Единственото за което се сещам е да се оптимизира курса-по 4/5 мин в едната посока отпадат+почивката на МИЦ.Идеята е да е 2-2-2-0 (18 мин)
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775