Книгата пристигна. Постарали са се много, но е обърнато повече внимание на техническата част и дизайна на първоначалните варианти, много от които не влизат в серийно производство. Има и ръкописни таблици за доставките на серия 200 по света, както и карти. Също сравнителна таблица с производството на Икарус и другите фирми по години. От нея се вижда, че в края на 70-те най-големия производител - Даймлер Бенц с всичките му заводи по света, бива изпреварен от унгарците. Повечето снимки са на първите серии с металните дръжки (като изключим вариантите с десен волан), някои от тях се повтарят и вече си ги знаем, но други варианти просто няма. Също има много непубликувани досега снимки от салона и от самия процес на проектиране и производство. От България няма нищо. Особено внимание е обърнато на сравнението на новата серия с различните видове автобуси от същия период от Икарус и от конкурентни марки, както и с немските, швейцарски и холандски съчленени автобуси от 70те (включително 0 305 Г). Успях чрез гугъла да преведа отделни глави - авторът специално описва как е избегнал много недостатъци, които в последствие са допуснати при 0 305 Г, като скъпоструващата и създаваща огромни ядове бутаща система със сложно съчленение, неподходящостта за основни линии (като се отчита все пак, че Германия е равна и че там автобусният транспорт е довозващ, без основни функции), остарелите заоблени форми. и др. Същото се отнася и за швейцарските Волво - Хес. Съшо така според проекта е трябвало да има широки изнасящи се навън врати, по искане на потенциалните клиенти вратите са заменени с хармоника. Почти една трета от книгата е отделена на модела 286 и на доставките в Америка. Няма нищо за последния вариант с фейслифта - освен това, че много от превозвачите не са били съгласни да доплащат един милион форинта за него. И накрая защо серията се задържа толкова време в производство - било е предвидено в края на 89та да я спрат окончателно, но просто и след политическите промени, и съответно насърчаването на пласмента на новите модели, за серия 200 си има сериозно търсене и в Унгария, и в чужбина плътно до края.
Другата новина е, че в крайна сметка ще има ново изданиe на Az Ikarus Evsasados Tortenete - в момента се работи по него от същото издателство с какичките, но не се знае кога ще излезе, понеже проектът е огромен. И защото в крайна сметка се оказа, че съм си платил двойно за последната книга, барабар с доставката, вместо да ми връщат надвзетата сума, защото много им е трудно без ай-бан (в Канада ай-банове няма), ще съм сред първите получили новото издание, когато то излезе. Иначе вдовицата на Ласло Финта повече няма да пише, нямала сили....