Author Topic: Разписания  (Read 1298627 times)

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4616
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6760 on: 19.06.2025, 11:41:56 »
X10 е на безумен интервал - през деня на час и 20 минути. Направо да го закриват, вместо само да поддържат илюзията, че се движи.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4347
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6761 on: 19.06.2025, 13:29:45 »
По-добре да върти кръгов маршрут Бъкстон-Каблешков-България-СОП-Бъкстон. Поне ще е редовен, когато няма задръствания и ще допълва 304 за връзка с НИМ и прекачване на 111.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9417
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6762 on: 19.06.2025, 15:21:56 »
Най-смислено е колата от Х10 да се добави към 111.  :rolleyes:

Offline Whatnow14

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1156
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6763 on: 19.06.2025, 20:09:15 »
А тези на 304 - да отидат на 204  :devil:

Offline зетко

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6764 on: 20.06.2025, 00:57:15 »
86 е на някакви 20-40-минутни интервали, крайградските линии са веднъж на час. Дали пък не е време пътниците да започнат стачка?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14215
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6765 on: 20.06.2025, 10:31:01 »
Нищо ново, в последните години са така през лятото. Даже имаше една година, когато бяха още по-орязани. А стачката ясно показа, че в сегашният си вид наземният транспорт има по-скоро периферно значение за придвижването на хората.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9417
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6766 on: 20.06.2025, 10:39:40 »
86 е на 14-15 минути делник пик съгласно официалното разписание. 117 е на около 20 минути делник пик, 21 и 22 сумарно са на подобен интервал и т.н.  :rolleyes:

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18375
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6767 on: 20.06.2025, 11:47:15 »
Линиите са на МТК и оттам източването на средства не е редно да спира…  :help:

Offline martin4o

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2311
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6768 on: 21.06.2025, 06:59:33 »
Линиите са на МТК и оттам източването на средства не е редно да спира…  :help:

По-скоро се вижда още веднъж защо пътниците по такива линии са облагодетелствани, когато по останалите някой реши или му се наложи да реже пробега. Винаги е било така, без значение МТК или някой друг.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8029
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6769 on: 21.06.2025, 13:42:05 »
Линиите са на МТК и оттам източването на средства не е редно да спира…  :help:

По-скоро се вижда още веднъж защо пътниците по такива линии са облагодетелствани, когато по останалите някой реши или му се наложи да реже пробега. Винаги е било така, без значение МТК или някой друг.

Вярно е, затова не е добре всички линии да са в ръцете на един оператор, видя се и по време на стачката. Когато има няколко оператора, някои частни, други общински все пак има шанс една част от линиите да се движат или да не се режат.

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 998
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6770 on: 21.06.2025, 15:58:56 »
Градският транспорт е взаимосвързана система и просто не трябва да спира, както не се беше случвало в последните над 25 години. Това да е частен изобщо не е решение, напротив, води до изключително влошаване на услугата за пътниците дългосрочно, тъй като управлението на транспорта не може да бъде гъвкаво и да отговаря на променящите се нужди на хората. А да не говорим за финансовото изражение на този сценарий.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8029
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6771 on: 21.06.2025, 16:25:15 »
Градският транспорт е взаимосвързана система и просто не трябва да спира, както не се беше случвало в последните над 25 години. Това да е частен изобщо не е решение, напротив, води до изключително влошаване на услугата за пътниците дългосрочно, тъй като управлението на транспорта не може да бъде гъвкаво и да отговаря на променящите се нужди на хората. А да не говорим за финансовото изражение на този сценарий.

Да, ясна е позицията на млада комсомолска организация, която иска всичко да бъде одържавено, окрупнено и поставено под директно ръководство на млад прогресивен кмет. Само че тази епоха отмина преди 30 години, видя се че не работи, сега преминахме към пазарна икономика и там правилата са други. Например има и работещ градски транспорт в частни ръце, или части от градски транспорт в такива частни ръце и има примери защо това може и да е добра идея. Финансовото изражение е най-слабият довод, защото конкуренцията винаги води до намаляване на цените в една работеща пазарна икономика с функциониращо правораздаване.
« Last Edit: 21.06.2025, 16:27:07 by fafan »

Offline martin4o

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2311
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6772 on: 21.06.2025, 17:39:19 »
Градският транспорт е взаимосвързана система и просто не трябва да спира, както не се беше случвало в последните над 25 години. Това да е частен изобщо не е решение, напротив, води до изключително влошаване на услугата за пътниците дългосрочно, тъй като управлението на транспорта не може да бъде гъвкаво и да отговаря на променящите се нужди на хората. А да не говорим за финансовото изражение на този сценарий.

На теория е вярно, но написаното не важи за София през последните години и към момента. Това с гъвкавото управление го виждаме - трябва да отрежем по 1-2 коли от няколко линии, за да си пуснем планираните нови, поради липса на ресурс. Единствено "гъвкаво" можем да режем от разписания, когато недостигат водачи или автобуси. За финансовото изражение...ами СА гълта много повече от парите ни и работи без стимул да си оптимизира разходите. Докато това не се промени, нямаме валиден аргумент, че много сме плащали за концесия (на който и да е оператор). 

Гледам днес разписанията на линии на МТК по съпоставими линии с тези на СА. После се замислям какъв подвижен състав върви по тези линии и какъв е шансът да се падне високоподов или неклиматизиран автобус при едните и при другите. После чета из групите как всеки ден все някъде има открити коли по наряд. После се сещам какъв процент от притежаваните автобуси на МТК и на СА са в изправност и вървят, и за какъв процент плащаме да киснат по сервизите. И после слушам как МТК возели за 1 лев отгоре на километър. Ами, май много повече от парите ми към МТК отиват наистина по предназначение (макар да не ползвам нито една тяхна линия редовно). И не съм техен застъпник, защото написаното важи за всеки частен превозвач през последните 20 години, който си е гонил интереса да си обслужва пробега.
И кметът виждам, че спря да повтаря тая безмислица с намаляването на парите за концесионера, тъй като просто няма аргументи в полза на общинския оператор, който за същите пари в момента не може да гарантира същото ниво. Тъжната истина е, че на СА и 5 лева на километър няма да им стигат, за да гарантират невлошаването на услугата по начина, по който концесиите налагат гарантиран пробег или определено изискване за подвижния състав, а това в крайна сметка играе и за качеството на услугата към пътниците.

Ако някой успее да разкара парашутистите и крадливците от общинските дружества, може да тръгнат и в друга посока нещата. Дотогава изглежда по-вероятно да се наложи успешно идеята за отдаването и на по-голяма част от транспорта на концесия. Да няма изненадани и тогава.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8029
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6773 on: 21.06.2025, 18:59:16 »
Градският транспорт е взаимосвързана система и просто не трябва да спира, както не се беше случвало в последните над 25 години. Това да е частен изобщо не е решение, напротив, води до изключително влошаване на услугата за пътниците дългосрочно, тъй като управлението на транспорта не може да бъде гъвкаво и да отговаря на променящите се нужди на хората. А да не говорим за финансовото изражение на този сценарий.

На теория е вярно, но написаното не важи за София през последните години и към момента. Това с гъвкавото управление го виждаме - трябва да отрежем по 1-2 коли от няколко линии, за да си пуснем планираните нови, поради липса на ресурс. Единствено "гъвкаво" можем да режем от разписания, когато недостигат водачи или автобуси. За финансовото изражение...ами СА гълта много повече от парите ни и работи без стимул да си оптимизира разходите. Докато това не се промени, нямаме валиден аргумент, че много сме плащали за концесия (на който и да е оператор). 

Към това мога да добавя само - Виена. Частниците возят с 40% по-евтино от общинския превозвач, и вече са получили близо 40% от линиите, явно конкуренцията има значение. Та като се тръби за това или онова решение трябва да се дават и смислени доводи, а не само да се разпространява партийна пропаганда, иначе пак ще сме свидетели на поредния крах на системата.
« Last Edit: 21.06.2025, 19:03:00 by fafan »

Offline radk0_99

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 505
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6774 on: 21.06.2025, 20:14:59 »
Концесията може да даде смислена конкуренция и да накара общинското дружество да се размърда ако концесионера е наистина такъв, а не е "наш човек" на някой член на СОС. Макар че по време на стачката МТК показаха, че наистина са способни да гарантират курсовете си.
Та си мисля че може би по-важен е договора за концесията който наистина да натисне частника да се върши нещо

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8029
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6775 on: 21.06.2025, 23:51:32 »
Концесията може да даде смислена конкуренция и да накара общинското дружество да се размърда ако концесионера е наистина такъв, а не е "наш човек" на някой член на СОС. Макар че по време на стачката МТК показаха, че наистина са способни да гарантират курсовете си.
Та си мисля че може би по-важен е договора за концесията който наистина да натисне частника да се върши нещо

Разбира се, затова се правят конкурси и се явяват по няколко кандидата когато се пуска концесия. А "натискането" става като се сключват изрядни и юридически изчистени договори, които после ако не се изпълняват както трябва се търси изпълнението им или неустойки пред работещ бързо и ефективно съд. Всичко това все още е в сферата на мечтите у нас, но нали се стремим все пак и при нас да стане нормално, може някой ден и да стане реалност.
« Last Edit: 22.06.2025, 11:28:27 by fafan »

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1422
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #6776 on: 22.06.2025, 10:50:18 »
Каня всички радетели на частния транспорт на екскурзия до Пловдив, ако може да е в почивен ден. След това няма да искате и да чуете за частен градски транспорт.
Най-лесното, ефективно и щадящо финанси решение е елементарно - разтегляне на разписанията, намаляване на средната скорост на придвижване и свеждане до минимум ролята на GPS-и, говорещи автобуси, табла и всякакви подобни електроники, които само утежняват основните процеси.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16714
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6777 on: 22.06.2025, 14:09:30 »
Каня всички радетели на частния транспорт на екскурзия до Пловдив, ако може да е в почивен ден. След това няма да искате и да чуете за частен градски транспорт.
В провинциалните градове схемата е принципно сбъркана - операторите не получават възнаграждение на пробег, а колкото съберат от билетчета. Това изражда схемата - колите се надбягват да оберат пътниците на конкуренцията, няма общовалидни превозни документи.

Online Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4534
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6778 on: 28.06.2025, 16:49:57 »
От понеделник летни разписания в Електрото и още по-летни в автото. От трамваите на летни са само 3,7,8,10,11,18,21,27. Тм 3 след закриването на тм 8 заради ремонта ще се обслужва от Банишора с Шиндлери. Тм 11 е с интервал 16 мин. в пик с 10 коли в делник. Автобус 9 ще се обслужва от тб депо Искър. Тб 1 незнайно защо е с увеличени две коли.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15763
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #6779 on: 28.06.2025, 17:20:07 »
Аз не мога да разбера, защо лятото не направят някаква оптимизация, да има по-малко линии там където няма метро и като довозване, на малки интервали, вместо дълги линии на половин час прекосяващи града от край до край? Не е ли по-добрия вариант, от това всичко да е орязано. Със сигурност може да се мислят варианти.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР