Author Topic: Тема за вагони  (Read 149622 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8472
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #660 on: 15.02.2024, 11:30:53 »
Има далеч по-подходящи вагони за бързи влакове с малко спирания, в България няма трасе със скорост над 160 km/h и надали ще има в близко бъдеще. Произведени са само общо 14 броя и унификацията с друг подвижен състав не е голяма. :rolleyes:

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4028
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #661 on: 15.02.2024, 11:47:05 »
Ако покупката на тези вагони беше изгодна, то ПИМК щяха вече да са ги взели.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5976
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #662 on: 15.02.2024, 12:57:26 »
На снимките поне изглеждат много добре и чета коментари че са много комфортни. Ако ги вземем може най-накрая с тях и у нас да се пусне поне един по-скъп и бутиков бърз влак без спирания, или поне един международен влак към централна Европа без много спирания.

Но доколкото разбирам като цяло са проблемни, и повечето опити за обслужване на по-скъпи влакове без спирания в Германия с тях са били неуспешни и със слабо търсене. Жалко, защото доста са се постарали с интериора да са уютни и удобни.

Вагоните са наистина много луксозни и тези влакове, ексклузивна I. класа експреси с отделно тарифиране са си легендарни, много немци още ронят сълзи по тях. За съжаление поради това че са точно бутикови, са заменени от ICE, вагоните в момента имат още 10-15 години ресурс, но са с изтекъл HU и за да го минат трябва смяната на редица агрегати и голяма част от автосцепките, а те са някакъв екзотичен модел и не се произвеждали вече. Отделно ги бута някакъв модифициран локомотив 101 серия от който има много малко бройки, съответно е взето решението 2021 да ги махнат и да ги заменят с новодошли ICE мотриси. В България просто няма къде да пуснем такъв влак, за 2 седмици ще заприлича на конски обор, а и при нас няма и къде да пуснем такива експреси с нашите трасета които още не са готови и никой не знае кога изобщо ще са готови.

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 174
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #663 on: 29.02.2024, 09:39:18 »
https://app.eop.bg/today/362953
„Доставка на 76 броя пътнически вагони за междурелсие 1435 мм, използвани в конвенционалната железопътна система на ЕС, за нуждите на „БДЖ-Пътнически превози” ЕООД“

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5636
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #664 on: 02.03.2024, 02:55:17 »
В крайна сметка вагоните са договорени и най-вероятно ще дойдат, до 15ти трябва да подпишат договор. 60 второкласни, 6 второкласни с място за трудноподвижни пътници и 10 бистра. Цената ще е около 300 хиляди лева за вагон. Други няма...пратили са запитване до италианските, белгийските, швейцарските и немските железници, само германците са предложили нещо, другите въобще не са отговорили. И аз искам чисто нови, но дори да има пари, процедури, сроковете за доставка са по 3-4 години минимум.
По рейс и по жена не се тича!

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5400
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #665 on: 02.03.2024, 09:21:14 »
Аз мисля, че вагоните са добри и това е приемлив вариант в момента, и ще закърпи положението за няколко години... но не е решение, а само отлага проблема.
С тези вагони ще могат да се пуснат бързи влакове по новите линии (когато и ако станат готови) с реална скорост до 160 км/ч и приемливо ниво на комфорт (когато не са оцапани от пияндурниците в депо БезНадежда).
« Last Edit: 02.03.2024, 09:23:49 by bdz43r »

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11015
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #666 on: 02.03.2024, 11:34:53 »
Първокласни вагони няма ли да има? Предвид малката разлика в цената билетите за първа класа често свършват първи.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 380
  • 2914 (1987 - 2021)
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #667 on: 02.03.2024, 12:02:52 »
А поне купейни ли ще са вагоните? Или други като 50ките няма да видим?
Ikarus 280.92T GANZ ELEKTROTECHNISCHE WERKE
Ikarus 280.94T GANZ VILLAMOSSÁGI MŰVEK

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1151
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #668 on: 02.03.2024, 12:11:26 »
А поне купейни ли ще са вагоните? Или други като 50ките няма да видим?
Аз мисля, че много по-съществен въпрос е да са запазени и в добро общо състояние и да гарантират приличен комфорт. На раздрънкани купета сме се нагледали

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5976
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #669 on: 02.03.2024, 13:55:21 »
А поне купейни ли ще са вагоните?

Бистрата имат по две купета, само половината вагон е бистро, има после малък салон с 10 места и после две купета с по 6 места и масички.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5636
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #670 on: 02.03.2024, 18:20:24 »
Не са купейни, като автобус са. Навсякъде из Европа (и не само) от години купейните прогресивно намаляват - по-скъпи са и по-трудни за поддръжка. Иначе най-добре въобще да не ги зачисляват в безНадежда. Това никакъв проблем не е, не е прецедент варненски или горнооряховски вагони редовно да отиват на Кулата примерно, сега всичко върви навсякъде. Доколкото им видях талигите, мисля, че са с пневматично окачване, не с пружини, което е голям напредък по тези ширини...
« Last Edit: 02.03.2024, 18:34:21 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5400
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #671 on: 02.03.2024, 18:31:57 »
Даже в момента между Петрич и Кулата циркулира вагон серия 27 47, които са едноцифрен брой и по принцип вървят само около Левски.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15213
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #672 on: 02.03.2024, 18:34:09 »
Салон като че ли е по-добре. В купетата си натъпкан с още 7 човека на 2 на 2 място, преплиташ си краката с хората срещу теб. В салониите вагони има повече място за краката, има масичка на гърба на всяка седалка и може да си работиш на лаптопа, или да си сложиш яденето там. Като цяло из Европа наистина по луксозните влакове са със салон вагони като рейлджет, ТЖВ, Евростар, ИСЕ, също и на хубавите компании като Весттрансрейл, Астра транскарпатик и др.

Купейните са удобни за семейства, за спални вагони, за атракционни пътувания. В салониите и сигурността е по добра защото се наблюдава с камери всичко. Но все пак е хубаво да има и смесен вагон в състава тип 97- ма серия.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8472
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #673 on: 02.03.2024, 19:44:36 »
Все пак е най-добре новите вагони да се пуснат приоритетно по влаковете на дълги разстояния с по-дълги участъци с максимална скорост над 100 km/h и бъдеща възможност за 160. Към Кулата има само кратък участък 110 km/h. :rolleyes:

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1151
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #674 on: 02.03.2024, 19:53:06 »
Аз се надявам да успеят да пуснат от новите вагони поне няколко състава по дългите направления. И примерно да заместят БВ със задължителна резервация, а дано в бъдеще време да доживеем възстановяване на експресите

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7307
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #675 on: 02.03.2024, 20:03:49 »
Има зацикляне с новите вагони. Един от проблемите е, че не може да ги електрозахранват смартрони...
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5636
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #676 on: 02.03.2024, 20:45:24 »
Е как бре, нали в Германия до последно са ги "електрозахранвали" татковците на Вектроните и Смартроните - Таурус, Маурус и т.н.? Или работата е в нискобюджетността, съответно орязаността на Смартроните?
« Last Edit: 02.03.2024, 20:56:27 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5400
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #677 on: 02.03.2024, 21:34:43 »
Едва ли е от Смартроните, а най-вероятно са за 1000V, както и всички останали вагони, произведени само за DB.
33, 43, 45, 97 са преработвани тук на 1500 V.

Смартроните пък, понеже също оригинално са замислени само за DB, захранват влака също с 1000 V, но... когато са захранени от германската контактна межа, която е на 15 kV. Тук при 25 kV изводът за отопление на влака подава 1500 V.
« Last Edit: 02.03.2024, 21:40:18 by bdz43r »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5976
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #678 on: 02.03.2024, 21:44:25 »
Браво на нас, да вадят вагони генератори и да ги закачат след Смартроните...

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6992
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #679 on: 02.03.2024, 23:12:40 »
Ще ги теглят с баба ти Шкода докато не дойдат новите 10 Смартрона.
храна за мозък - http://www.banitza.net/